Relaties
Lisa80
05-06-2022 om 21:28
Geen idee wat te doen
ik ben al heel lang samen met mijn vriend. Het is geen goede relatie, ik vind het erg eenzaam. Dat is iets wat al jaren speelt. Mijn vriend en ik hebben het hier al heel vaak over gehad. Persoonlijk had ik al lang geleden uit elkaar willen gaan. Helaas heb ik geen groot netwerk om me heen waar ik (tijdelijk) terecht zou kunnen. In deze tijd met de woningcrisis is het heel moeilijk om aan een woning te komen. Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten hoe we uit elkaar zouden moeten gaan gezien dit praktische gedeelte.
Daarnaast wil mijn vriend niet uit elkaar gaan. Hij zegt dat hij mij niet kwijt wil. Ook zegt hij dat hij niet weg zal gaan maar sowieso in het huis blijft zitten. Daarnaast hebben we een kind samen waarvoor het niet fijn is als we uit elkaar zouden gaan.
Als ik het toch ter sprake breng raakt mijn vriend overstuur.
Zelf ben ik al heel lang heel ongelukkig in deze relatie. Mijn vriend weet dat. Hij wil daar ook aan werken omdat hij niet uit elkaar wil gaan. Wat ik heel erg mis in onze relatie is een band samen hebben, echt maatjes zijn van elkaar. Dat is er totaal niet. We doen ons eigen ding en dat maakt het voor mij in ieder geval heel eenzaam.
Door de omstandigheden zie ik geen mogelijkheid om weg te gaan. Ik zie geen uitweg uit deze situatie. Dus kabbelt dit al een paar jaar zo door.
Het ontbreken van een band breekt me wel op. Het is voor mij een groot gemis. Nu heb ik heel fout via internet een man leren kennen. Ik had met hem heel fijne gesprekken. Hij gaf me op dat gebied de aandacht die ik al lang thuis mis. Ik voelde me er echt fijn bij. Het was fijn dat iemand me wel zag. Het betekende veel voor me. Het heeft heel lang geduurd omdat ik officieel geen vrijgezel was voor we elkaar gezien hebben. Ik heb dat mijn vriend van tevoren ook vertelt. Hij was boos natuurlijk.
De ontmoeting met die man ging niet zoals dat normaal ging. Na de ontmoeting deed hij ook anders. Hij gaf heel wisselende signalen. Ik heb zelf het idee dat hij zelf ook wat issues had. Het was gewoon heel onduidelijk. Hij zei oa dat hij me niet had willen afwijzen of kwetsen.
In ieder geval is het contact verbroken omdat hij het allemaal niet wist en mij geen duidelijkheid kon bieden. Ik heb zelf het contact verbroken omdat ik er niet tegen kon.
Inmiddels is dat alweer een tijdje geleden. Ik zit er nog steeds heel erg mee. Ik weet ook nog steeds niet wat ik er nou van moet denken. Die man vond is dat ik geen duidelijke keuze had gemaakt. Ik zit nog steeds bij mijn vriend maar ben nog steeds heel ongelukkig daarmee. Ik mis het contact met die andere man heel erg. Het liefst zou ik weer contact met hem willen opnemen. Maar ik wil ook niet als wanhopig iemand achter iemand aanlopen.
Als ik heel erg eerlijk ben zou ik het liefst bij die andere man willen zijn. Het contact betekende heel veel voor me. Ik vind het heel erg hoe het gelopen is. Ik voel me er vaak ellendig door dat ik niet weet wat ik nu het beste kan doen.
Lisa80
05-08-2022 om 19:59
Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 19:04:
[..]
Gewoon spontaan iets plannen en niet vragen heb je zin. Gewoon zeggen, we gaan vanavond samen uit eten. Of je zegt instappen ik heb een verrassing en dan ga je eten en een wandeling langs het strand maken. Soms moet je het zelf gezellig maken.
Ik vind een week samen vrij in 6 weken schoolvakantie wel heel weinig trouwens.
Dat kan ik best zeggen. Maar als we ergens zijn zit hij steeds op telefoon of hoort steeds niet wat ik zeg. Het is gewoon niet gezellig. Ik mis echt een band. Ik ben nog 2 weken vrij binnenkort. Dat vind ik wel fijn met mijn kinderen samen. Maar met hem erbij gewoon niet fijn. Omdat hij geen oog voor me heeft.
Bijtje82
05-08-2022 om 20:13
Lisa80 schreef op 05-08-2022 om 19:59:
[..]
Dat kan ik best zeggen. Maar als we ergens zijn zit hij steeds op telefoon of hoort steeds niet wat ik zeg. Het is gewoon niet gezellig. Ik mis echt een band. Ik ben nog 2 weken vrij binnenkort. Dat vind ik wel fijn met mijn kinderen samen. Maar met hem erbij gewoon niet fijn. Omdat hij geen oog voor me heeft.
Jouw ex klinkt precies als de mijne. En nu we uit elkaar zijn houdt ie ineens van me, doet alles voor de kinderen. Waar hij vroeger altijd zat te zeiken als ik eens een dagje zonder kinderen weg was en hij moest fungeren als oppas en niks gedaan kreeg, probeert hij nu iedere minuut samen met de kinderen uit te buiten. Nu is hij opeens de zogenaamde perfecte ouder die alles voor zijn gezin over zou hebben.
Maar ik weet zeker dat als ik terug zou gaan het binnen no time weer als vanouds was.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.