Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Geen idee wat te doen


Bijtje82

Bijtje82

16-06-2022 om 22:05

Google eens op Calimero gedrag. 
Daar vind je heel veel herkenning in gok ik. Misschien helpt het je. 

Ik help je vast op weg.

https://rianvanwel.nl/calimero-gedrag/

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-06-2022 om 22:13

Lisa80 schreef op 16-06-2022 om 22:01:

[..]

Er zijn veel mensen die gesteund worden hoor. Die vriendin ook. Hier in een ander topic over liefdesverdriet werd ook als tip gegeven steun zoeken bij vrienden. Het zijn er weinig hoor die het echt alleen doen.

Als iemand tegen mij zegt ergens mee te zitten zal ik ze ook gewoon helpen waar ik kan.

Ja maar wat verwacht je dan precies van die steun? Want zonder steun kun je het blijkbaar niet en blijf je maar gewoon in dezelfde situatie?  Iemand steunen gaat voor mij ook maar zover dat ik iemand aanhoor en beaam dat het allemaal shit is maar verder dan dat gaat het niet, als iemand een concrete hulpvraag heeft help ik waar ik kan maar ik heb geen zin om iemands praatpaal te zijn of zn hand vast te moeten houden omdat hij het niet alleen kan. Mensen hebben ook gewoon hun eigen leven, ik verwacht ook niet van anderen dat hun mijn evt problemen op lossen. 

Lisa80

Lisa80

16-06-2022 om 22:15 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 16-06-2022 om 22:13:

[..]

Ja maar wat verwacht je dan precies van die steun? Want zonder steun kun je het blijkbaar niet en blijf je maar gewoon in dezelfde situatie? Iemand steunen gaat voor mij ook maar zover dat ik iemand aanhoor en beaam dat het allemaal shit is maar verder dan dat gaat het niet, als iemand een concrete hulpvraag heeft help ik waar ik kan maar ik heb geen zin om iemands praatpaal te zijn of zn hand vast te moeten houden omdat hij het niet alleen kan. Mensen hebben ook gewoon hun eigen leven, ik verwacht ook niet van anderen dat hun mijn evt problemen op lossen.

Ik vraag niet dat iemand dingen voor me gaat regelen.

Maar iemand om mee te overleggen, die even meekijkt af en toe wat mogelijkheden zijn. Bv bij zoeken van een woning 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-06-2022 om 22:23

Lisa80 schreef op 16-06-2022 om 22:15:

[..]

Ik vraag niet dat iemand dingen voor me gaat regelen.

Maar iemand om mee te overleggen, die even meekijkt af en toe wat mogelijkheden zijn. Bv bij zoeken van een woning

Een soort coach dus? Een professional die zich speciaal met jou en je problemen bezig houdt. Want dit kun je niet echt van vrienden verwachten vind ik.

Lisa80

Lisa80

16-06-2022 om 22:28 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 16-06-2022 om 22:23:

[..]

Een soort coach dus? Een professional die zich speciaal met jou en je problemen bezig houdt. Want dit kun je niet echt van vrienden verwachten vind ik.

Nee geen coach. Gewoon iemand die om mij geeft. Vaak kun je zulke dingen wel aan je directe familie vragen. 

Lisa80 schreef op 16-06-2022 om 21:25:

[..]

Nee want zodra ik me openstel naar mensen toe vinden ze het lastig en haken af

Vervelend dat je dit zo ervaart. Maar een hechte vriendschap om dit soort steun in te vinden, is een grote stap. En niet iets om op korte termijn te realiseren.

Wat helpt jou wel om steun te vinden,, in een kleinere stap. Iets wat je bij wijs van spreken morgen al mee kan starten. 

Lisa80

Lisa80

16-06-2022 om 22:31 Topicstarter

Lotte78 schreef op 16-06-2022 om 22:29:

[..]

Vervelend dat je dit zo ervaart. Maar een hechte vriendschap om dit soort steun in te vinden, is een grote stap. En niet iets om op korte termijn te realiseren.

Wat helpt jou wel om steun te vinden,, in een kleinere stap. Iets wat je bij wijs van spreken morgen al mee kan starten.

Ik heb me opengesteld bij mensen die ik ongeveer 20 jaar ken 

Ik zou dat oprecht niet weten 



GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-06-2022 om 22:38

Lisa80 schreef op 16-06-2022 om 22:28:

[..]

Nee geen coach. Gewoon iemand die om mij geeft. Vaak kun je zulke dingen wel aan je directe familie vragen.

Ja en als je die niet hebt moet je andere oplossingen zoeken dus anders kun je dit idee net zo goed meteen uit je hoofd zetten. En blijf je gewoon bij wat je hebt de komende 50 jaar. Dus als je dat niet wil moet je het gewoon zelf doen ipv gaan zitten wachten tot iemand je komt steunen en om je geeft. En ik denk zo dat je kerel en je kind wel om je geven. Verder snap ik niet goed wat je van het gescheiden leven verwacht gezien je er meestal niet op vooruit gaat op geen enkel gebied. Behalve dat je dan alleen bent.

Lisa, ik heb niet meer alle info paraat uit dit draadje maar hebben jullie ook al iets geprobeerd met een (goede!) autisme coach? 
Een standaard maatschappelijk werker zal met standaard adviezen komen waar je partner natuurlijk niets mee kan. Dat leidt tot faalervaringen, teleurstellingen en frustraties en niemand is daarbij gebaat. 
Verder ben ik zelf (itt de meesten hier in draadje?) niet zo’n tegenstander van ‘stilstand’. Soms heb je het nodig even goed stil te staan, of is het gewoon niet anders. Als je daarin enorm blijft persisteren jarenlang dan is dat uiteraard niet goed/enorm zonde en schiet het z’n doel voorbij. Maar ik lees dat niet bij jou, je hebt juist steeds vanalles geprobeerd. En nu ben je even ‘out of options’. En sta je ook juist heel erg stil bij je gevoel en je gemis. Wat mij betreft helemaal niet negatief. 

Lisa80 schreef op 16-06-2022 om 22:31:

[..]

Ik heb me opengesteld bij mensen die ik ongeveer 20 jaar ken

Ik zou dat oprecht niet weten



Wat ontzettend jammer voor jou dat je zo hebt moeten ervaren. Helaas is niet iedereen waar jij omgeeft (of die om jou geven) altijd in staat om je alles te bieden, wat je nodig hebt.

Je wil het liefst praten met iemand die om jou geeft. En het allerliefst naaste familie is. Maar als die er jammer genoeg niet zijn, zal je moeten kijken naar wat dan wel mogelijk is.

Misschien niet iemand die om je geeft, maar wel het beste met je voor hebt. 

Heb je dan wel een idee, wat voor jou kan werken? 

In dit draadje zijn al verschillende suggesties gedaan. 

Bijvoorbeeld een coach, vereniging voor partners autisme. Je kan ook denken aan de praktijkondersteuner van de huidarts, weet niet of je gelovig bent maar ook daar kan je vaak met iemand praten.

Of als je niet met een vreemde wil praten kan je ook aan iets anders denken. Ik begrijp dat je dierbare bent verloren. Je kan ook je probleem op papier zetten, in een brief schrijven. Leg daarna de brief even weg. Lees hem daarna weer en bedenk wat je dierbare gezegd zou hebben (of dat jij wil wat er gezegd zou worden) en schrijf dat terug als antwoord. Door het schrijven wordt je gedwongen om goed na te denken en tegelijk creer  je afstand tot het probleem. Als je dat te zweverig vindt. Kan je ook je probleem op papier zetten. En er daarna naar kijken. Wat als dit je kind was/een goede vriend wat zou jij dan adviseren?

Of het forum op dit draadje lezen mensen mee en geven je advies. Je zou ook het onderwerp wat je zou willen bespreken, hier kunnen neerleggen. Je zal dan verschillende invalshoeken krijgen. En er zitten hier mensen met verschillende expertises. 

Zit hier iets bij, waar je verder mee kan ? Of krijg je hierdoor een idee wat zou kunnen werken?

Lisa80

Lisa80

17-06-2022 om 09:02 Topicstarter

Lotte78 schreef op 17-06-2022 om 07:37:

[..]

Wat ontzettend jammer voor jou dat je zo hebt moeten ervaren. Helaas is niet iedereen waar jij omgeeft (of die om jou geven) altijd in staat om je alles te bieden, wat je nodig hebt.

Je wil het liefst praten met iemand die om jou geeft. En het allerliefst naaste familie is. Maar als die er jammer genoeg niet zijn, zal je moeten kijken naar wat dan wel mogelijk is.

Misschien niet iemand die om je geeft, maar wel het beste met je voor hebt.

Heb je dan wel een idee, wat voor jou kan werken?

In dit draadje zijn al verschillende suggesties gedaan.

Bijvoorbeeld een coach, vereniging voor partners autisme. Je kan ook denken aan de praktijkondersteuner van de huidarts, weet niet of je gelovig bent maar ook daar kan je vaak met iemand praten.

Of als je niet met een vreemde wil praten kan je ook aan iets anders denken. Ik begrijp dat je dierbare bent verloren. Je kan ook je probleem op papier zetten, in een brief schrijven. Leg daarna de brief even weg. Lees hem daarna weer en bedenk wat je dierbare gezegd zou hebben (of dat jij wil wat er gezegd zou worden) en schrijf dat terug als antwoord. Door het schrijven wordt je gedwongen om goed na te denken en tegelijk creer je afstand tot het probleem. Als je dat te zweverig vindt. Kan je ook je probleem op papier zetten. En er daarna naar kijken. Wat als dit je kind was/een goede vriend wat zou jij dan adviseren?

Of het forum op dit draadje lezen mensen mee en geven je advies. Je zou ook het onderwerp wat je zou willen bespreken, hier kunnen neerleggen. Je zal dan verschillende invalshoeken krijgen. En er zitten hier mensen met verschillende expertises.

Zit hier iets bij, waar je verder mee kan ? Of krijg je hierdoor een idee wat zou kunnen werken?

Bij mij gaat het er echt om dat iemand om me geeft. Omdat mensen er niet voor me waren toen ik me heb opengesteld, dat heeft me het gevoel gegeven dat ik er niet toe doe, het niet waard ben om aandacht aan te besteden.

Een coach enz geeft niet om mij, dat is gewoon professioneel. Bij poh en huisarts ben ik al meerdere keren geweest.

Wat mij goed zou doen is het idee dat ik er ook toe doe. Niet dat mensen me maar laten zitten als het moeilijk is.

Lisa80 schreef op 17-06-2022 om 09:02:

[..]

Bij mij gaat het er echt om dat iemand om me geeft. Omdat mensen er niet voor me waren toen ik me heb opengesteld, dat heeft me het gevoel gegeven dat ik er niet toe doe, het niet waard ben om aandacht aan te besteden.

Een coach enz geeft niet om mij, dat is gewoon professioneel. Bij poh en huisarts ben ik al meerdere keren geweest.

Wat mij goed zou doen is het idee dat ik er ook toe doe. Niet dat mensen me maar laten zitten als het moeilijk is.

Kijk je wel uit dat je niet als een konijn in de koplampen van een aanstormende auto blijft staren omdat niemand je komt halen?

Het is goed te begrijpen dat je pijn hebt. Maar je moet uit zelfzorg en ook uit zorg voor je kinderen wel een inschatting maken of je kunt wachten op iemand die je steunt. Als je in ‘gevaar’ verkeert, zul je jezelf toch een vriendelijk duwtje moeten geven om in beweging te komen. Je kunt jezelf niet helemaal onderuit laten gaan. Je moet wel gezond blijven beoordelen. 

MRI

MRI

17-06-2022 om 09:16

met Mija eens: 
forum: wij willen je helpen met adviezen
Lisa: maar ik wil iemand nabij die om me geeft
forum: maar je man en je kinderen geven toch om je?
Lisa: man is autistisch en kinderen moet ík alles voor doen
forum: maar wij doen het ook al heel lang alleen en met ziekte
Lisa: ja nou ik doe het ook al lang alleen hoor
forum: misschien een coach?
Lisa: nee ik wil iemand die om me geeft
forum: maar misschien moet je zelf ook wat geven
Lisa: nou anderen hebben het wel vanzelf
forum: ga eens naar de huisart poh etc
Lisa: heb ik al gedaan helpt niet
forum: een vriendin?
Lisa: die lopen weg als ik iets zeg
forum: hoe kunnen we je helpen?
Lisa: maar ik wil iemand die om me geeft

Ik blijf zeggen: verleg alsjeblieft je focus naar wat je wel hebt. Er zijn heel veel mensen zonder familie en die zijn nog invalide erbij etc. Ik zeg niet dat het niet rot is voor je. Maar verander je mindset. Het zal niet van buiten  komen als je je zo blijft opstellen

Je blijft in hetzelfde kringetje ronddraaien: 
Ik voel me alleen - ik heb me eerder opengesteld - ben afgewezen - ze vinden me niet de moeite waard - ik wil graag steun/ de moeite waard gevonden worden - ik ga het risico niet nog eens lopen - ik voel me alleen...

Oftewel er moet iemand opstaan, die out of the blue gaat zeggen: meid wat ben jij de moeite waard, ik steun je en die dat dan ook met daden gaat laten zien, zodat jij kunt gaan geloven dat je de moeite waard bent.
Dat gaat niet gebeuren! 

Het is echt belangrijk dat jij jezelf de moeite waard gaat vinden, dat gaat niemand voor je doen.

Jarenlang heb ik ook in zo'n kringetje rondgedraaid. Ik had niet in de gaten dat dat voor mijn omgeving erg afstotend werkte. Pas toen ik me realiseerde dat ik het eigenlijk wel een fijn kringetje vond, want dan hoefde ik niet in actie te komen, pas toen kon ik stappen ondernemen, omdat ik zo'n persoon niet wilde zijn. Iemand die altijd wel te klagen had, maar er niets aan deed uit angst.

Pas toen  ik stappen ondernam, liet zien dat ik anders wilde en daarover met kennissen ging praten, ontstonden diepere vriendschappen.

Lisa80

Lisa80

17-06-2022 om 09:27 Topicstarter

MRI schreef op 17-06-2022 om 09:16:

met Mija eens:
forum: wij willen je helpen met adviezen
Lisa: maar ik wil iemand nabij die om me geeft
forum: maar je man en je kinderen geven toch om je?
Lisa: man is autistisch en kinderen moet ík alles voor doen
forum: maar wij doen het ook al heel lang alleen en met ziekte
Lisa: ja nou ik doe het ook al lang alleen hoor
forum: misschien een coach?
Lisa: nee ik wil iemand die om me geeft
forum: maar misschien moet je zelf ook wat geven
Lisa: nou anderen hebben het wel vanzelf
forum: ga eens naar de huisart poh etc
Lisa: heb ik al gedaan helpt niet
forum: een vriendin?
Lisa: die lopen weg als ik iets zeg
forum: hoe kunnen we je helpen?
Lisa: maar ik wil iemand die om me geeft

Ik blijf zeggen: verleg alsjeblieft je focus naar wat je wel hebt. Er zijn heel veel mensen zonder familie en die zijn nog invalide erbij etc. Ik zeg niet dat het niet rot is voor je. Maar verander je mindset. Het zal niet van buiten komen als je je zo blijft opstellen

Wat ik al eerder zei, iedereen maakt verschillende moeilijke dingen mee. Het gaat erom of je daarin gesteund wordt. Vaak is dat wel zo dat je in geval van nood toch op iemand terug kan vallen. Ofwel praktisch ofwel met betrokkenheid. Het maakt veel verschil. Dat heb ik dus niet. Bv als ik nog ouders had gehad was ik daar (tijdelijk) naartoe gegaan. Ook al is dat niet ideaal. Het was een mogelijkheid geweest. En dan had ik van daaruit verder kunnen kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.