Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Geen idee wat te doen


Dan levert het je blijkbaar meer op dan het kost. Misschien is het dan wel zinvoller om met je relatie aan de slag te gaan en daar verbetering in te zoeken. 
Hebben jullie al eens relatie therapie overwogen?

Lisa80

Lisa80

16-06-2022 om 20:56 Topicstarter

Jippox schreef op 16-06-2022 om 20:55:

Dan levert het je blijkbaar meer op dan het kost. Misschien is het dan wel zinvoller om met je relatie aan de slag te gaan en daar verbetering in te zoeken.
Hebben jullie al eens relatie therapie overwogen?

Er zijn al veel gesprekken geweest met een maatschappelijk werker over onze relatie. 

met jullie samen?

Lisa80

Lisa80

16-06-2022 om 20:57 Topicstarter

En heb je daar over kunnen brengen dat je je eenzaam voelt in de relatie en dat je behoefte hebt aan meer steun en aandacht?
En zo ja, hoe reageerde je partner daar dan op? 

Lisa80

Lisa80

16-06-2022 om 21:03 Topicstarter

Jippox schreef op 16-06-2022 om 20:58:

En heb je daar over kunnen brengen dat je je eenzaam voelt in de relatie en dat je behoefte hebt aan meer steun en aandacht?
En zo ja, hoe reageerde je partner daar dan op?

Ja heb ik over kunnen brengen. De maatschappelijk werker begreep het ook. We hebben het met mijn vriend over gehad. Maar hij wil dat niet horen. Hij geeft me wel gelijk en kan ook aangeven wat ik mis. Maar hij zegt steeds dat hij wil verbeteren. De maatschappelijk werker heeft duidelijk uitgelegd hoe het voor mij is enz. Maar dit komt gewoon niet binnen bij hem dat ik uit elkaar wil gaan.

Ja maar wat is nou je boodschap aan hem: dat je uit elkaar wilt of dat je iets anders van hen nodig hebt dan je nu krijgt om samen verder te kunnen.

Als je aangeeft wat je mist en meteen erbij zegt dat je uit elkaar wilt, valt er ook weinig meer te praten denk ik zo. 

Ik zou toch zeker nog een relatietherapeut zoeken en dat een kans geven.

Lisa80

Lisa80

16-06-2022 om 21:08 Topicstarter

Jippox schreef op 16-06-2022 om 21:06:

Ja maar wat is nou je boodschap aan hem: dat je uit elkaar wilt of dat je iets anders van hen nodig hebt dan je nu krijgt om samen verder te kunnen.

Als je aangeeft wat je mist en meteen erbij zegt dat je uit elkaar wilt, valt er ook weinig meer te praten denk ik zo.

Ik zou toch zeker nog een relatietherapeut zoeken en dat een kans geven.

Ik heb vaak aangegeven wat ik mis en hij wil dan verbeteren. Maar hij kan dat niet want hij vervalt steeds terug in het oude. Ik heb hem jaren kans gegeven om te veranderen.

Ik heb gezegd dat ik uit elkaar wil, ook al lang. Maar hij wil dat niet horen. Zelfs toen ik contact had met die man wilde hij niet uit elkaar gaan.

Lieve Lisa,
Je geeft aan dat je weer vrij wil voelen. Maar dat je een steun nodig hebt , iemand waar je mee je gedachten kan delen, waar mee je mee kan sparren. 
Heb je al een idee over hoe je een kleine stap kan maken om dit soort steun te gaan realiseren?
Wat zijn jouw ideeen hierover?

Lisa80

Lisa80

16-06-2022 om 21:25 Topicstarter

Lotte78 schreef op 16-06-2022 om 21:15:

Lieve Lisa,
Je geeft aan dat je weer vrij wil voelen. Maar dat je een steun nodig hebt , iemand waar je mee je gedachten kan delen, waar mee je mee kan sparren.
Heb je al een idee over hoe je een kleine stap kan maken om dit soort steun te gaan realiseren?
Wat zijn jouw ideeen hierover?

Nee want zodra ik me openstel naar mensen toe vinden ze het lastig en haken af

Pfffff hoe meer ik van je lees Lisa, denk ik eerder dat je helemaal niet geholpen wilt worden en dat dit jasje van ‘slachtoffer’ jou wel goed past eigenlijk. Lees je eigen reacties over een week nog eens na………

Lisa80 schreef op 16-06-2022 om 20:50:

[..]

Ik denk het wel

Duidelijk! Ik vind het verdrietig om te zien hoe vast je zit. Sterkte daarmee.

Diepgaande, steunende relaties, of dat nu een partner, vriend of vriendin is, krijg je niet zonder risico te nemen. Het risico is dat je gekwetst en afgewezen wordt. De winst is dat je de keuze maakt, jezelf belangrijk genoeg te vinden om dat risico te nemen, ook als dat mogelijk niet oplevert wat je wilt.

En dan loop je de kans dat het wel een mooie vriendschap oplevert. Dat is geen garantie.

Het risico niet nemen, zorgt ervoor dat er niets veranderd. Dat is wel een garantie.

Ik hoop van harte dat je de energie en moed weer gaat kunnen vinden om jezelf open te stellen, risico te nemen.

Lisa80

Lisa80

16-06-2022 om 21:53 Topicstarter

Kersje schreef op 16-06-2022 om 21:45:

Pfffff hoe meer ik van je lees Lisa, denk ik eerder dat je helemaal niet geholpen wilt worden en dat dit jasje van ‘slachtoffer’ jou wel goed past eigenlijk. Lees je eigen reacties over een week nog eens na………

Dan denk ik er hetzelfde over.

Ik had bv een vriendin die ik oprecht vertelde hoe ik me voelde. Ik zat er behoorlijk doorheen. Ze kon er niet mee omgaan en wilde zo snel mogelijk weg. Ze zei dat ik het zelf moest doen, dat moest zij ook. Terwijl ze heel veel steun heeft juist. En weg was ze. Ze heeft nooit meer gevraagd hoe het ging. 

Zulke dingen vind ik dus heel erg . Het is ook niet 1 keer dat zoiets is gebeurd. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-06-2022 om 21:59

Lisa80 schreef op 16-06-2022 om 21:53:

[..]

Dan denk ik er hetzelfde over.

Ik had bv een vriendin die ik oprecht vertelde hoe ik me voelde. Ik zat er behoorlijk doorheen. Ze kon er niet mee omgaan en wilde zo snel mogelijk weg. Ze zei dat ik het zelf moest doen, dat moest zij ook. Terwijl ze heel veel steun heeft juist. En weg was ze. Ze heeft nooit meer gevraagd hoe het ging.

Zulke dingen vind ik dus heel erg

Iedereen moet het alleen doen hoor en als jij het die vriendin op dezelfde manier vertelde als je hier nu doet vind ik het niet vreemd dat ze daar geen zin in heeft, jij verwacht blijkbaar dat je alleen samen met iemand anders je problemen op kan lossen, je kan geen steun eisen ofzo en het is niet dat je er automatisch recht op hebt dat mensen je steunen. Iedereen heeft zn eigen sores ook nog.

Lisa80

Lisa80

16-06-2022 om 22:01 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 16-06-2022 om 21:59:

[..]

Iedereen moet het alleen doen hoor en als jij het die vriendin op dezelfde manier vertelde als je hier nu doet vind ik het niet vreemd dat ze daar geen zin in heeft, jij verwacht blijkbaar dat je alleen samen met iemand anders je problemen op kan lossen, je kan geen steun eisen ofzo en het is niet dat je er automatisch recht op hebt dat mensen je steunen. Iedereen heeft zn eigen sores ook nog.

Er zijn veel mensen die gesteund worden hoor. Die vriendin ook. Hier in een ander topic over liefdesverdriet werd ook als tip gegeven steun zoeken bij vrienden. Het zijn er weinig hoor die het echt alleen doen.

Als iemand tegen mij zegt ergens mee te zitten zal ik ze ook gewoon helpen waar ik kan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.