Relaties
Lisa80
05-06-2022 om 21:28
Geen idee wat te doen
ik ben al heel lang samen met mijn vriend. Het is geen goede relatie, ik vind het erg eenzaam. Dat is iets wat al jaren speelt. Mijn vriend en ik hebben het hier al heel vaak over gehad. Persoonlijk had ik al lang geleden uit elkaar willen gaan. Helaas heb ik geen groot netwerk om me heen waar ik (tijdelijk) terecht zou kunnen. In deze tijd met de woningcrisis is het heel moeilijk om aan een woning te komen. Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten hoe we uit elkaar zouden moeten gaan gezien dit praktische gedeelte.
Daarnaast wil mijn vriend niet uit elkaar gaan. Hij zegt dat hij mij niet kwijt wil. Ook zegt hij dat hij niet weg zal gaan maar sowieso in het huis blijft zitten. Daarnaast hebben we een kind samen waarvoor het niet fijn is als we uit elkaar zouden gaan.
Als ik het toch ter sprake breng raakt mijn vriend overstuur.
Zelf ben ik al heel lang heel ongelukkig in deze relatie. Mijn vriend weet dat. Hij wil daar ook aan werken omdat hij niet uit elkaar wil gaan. Wat ik heel erg mis in onze relatie is een band samen hebben, echt maatjes zijn van elkaar. Dat is er totaal niet. We doen ons eigen ding en dat maakt het voor mij in ieder geval heel eenzaam.
Door de omstandigheden zie ik geen mogelijkheid om weg te gaan. Ik zie geen uitweg uit deze situatie. Dus kabbelt dit al een paar jaar zo door.
Het ontbreken van een band breekt me wel op. Het is voor mij een groot gemis. Nu heb ik heel fout via internet een man leren kennen. Ik had met hem heel fijne gesprekken. Hij gaf me op dat gebied de aandacht die ik al lang thuis mis. Ik voelde me er echt fijn bij. Het was fijn dat iemand me wel zag. Het betekende veel voor me. Het heeft heel lang geduurd omdat ik officieel geen vrijgezel was voor we elkaar gezien hebben. Ik heb dat mijn vriend van tevoren ook vertelt. Hij was boos natuurlijk.
De ontmoeting met die man ging niet zoals dat normaal ging. Na de ontmoeting deed hij ook anders. Hij gaf heel wisselende signalen. Ik heb zelf het idee dat hij zelf ook wat issues had. Het was gewoon heel onduidelijk. Hij zei oa dat hij me niet had willen afwijzen of kwetsen.
In ieder geval is het contact verbroken omdat hij het allemaal niet wist en mij geen duidelijkheid kon bieden. Ik heb zelf het contact verbroken omdat ik er niet tegen kon.
Inmiddels is dat alweer een tijdje geleden. Ik zit er nog steeds heel erg mee. Ik weet ook nog steeds niet wat ik er nou van moet denken. Die man vond is dat ik geen duidelijke keuze had gemaakt. Ik zit nog steeds bij mijn vriend maar ben nog steeds heel ongelukkig daarmee. Ik mis het contact met die andere man heel erg. Het liefst zou ik weer contact met hem willen opnemen. Maar ik wil ook niet als wanhopig iemand achter iemand aanlopen.
Als ik heel erg eerlijk ben zou ik het liefst bij die andere man willen zijn. Het contact betekende heel veel voor me. Ik vind het heel erg hoe het gelopen is. Ik voel me er vaak ellendig door dat ik niet weet wat ik nu het beste kan doen.
Jippox
16-06-2022 om 20:55
Dan levert het je blijkbaar meer op dan het kost. Misschien is het dan wel zinvoller om met je relatie aan de slag te gaan en daar verbetering in te zoeken.
Hebben jullie al eens relatie therapie overwogen?
Lisa80
16-06-2022 om 20:56
Jippox schreef op 16-06-2022 om 20:55:
Dan levert het je blijkbaar meer op dan het kost. Misschien is het dan wel zinvoller om met je relatie aan de slag te gaan en daar verbetering in te zoeken.
Hebben jullie al eens relatie therapie overwogen?
Er zijn al veel gesprekken geweest met een maatschappelijk werker over onze relatie.
Jippox
16-06-2022 om 20:58
En heb je daar over kunnen brengen dat je je eenzaam voelt in de relatie en dat je behoefte hebt aan meer steun en aandacht?
En zo ja, hoe reageerde je partner daar dan op?
Lisa80
16-06-2022 om 21:03
Jippox schreef op 16-06-2022 om 20:58:
En heb je daar over kunnen brengen dat je je eenzaam voelt in de relatie en dat je behoefte hebt aan meer steun en aandacht?
En zo ja, hoe reageerde je partner daar dan op?
Ja heb ik over kunnen brengen. De maatschappelijk werker begreep het ook. We hebben het met mijn vriend over gehad. Maar hij wil dat niet horen. Hij geeft me wel gelijk en kan ook aangeven wat ik mis. Maar hij zegt steeds dat hij wil verbeteren. De maatschappelijk werker heeft duidelijk uitgelegd hoe het voor mij is enz. Maar dit komt gewoon niet binnen bij hem dat ik uit elkaar wil gaan.
Jippox
16-06-2022 om 21:06
Ja maar wat is nou je boodschap aan hem: dat je uit elkaar wilt of dat je iets anders van hen nodig hebt dan je nu krijgt om samen verder te kunnen.
Als je aangeeft wat je mist en meteen erbij zegt dat je uit elkaar wilt, valt er ook weinig meer te praten denk ik zo.
Ik zou toch zeker nog een relatietherapeut zoeken en dat een kans geven.
Lisa80
16-06-2022 om 21:08
Jippox schreef op 16-06-2022 om 21:06:
Ja maar wat is nou je boodschap aan hem: dat je uit elkaar wilt of dat je iets anders van hen nodig hebt dan je nu krijgt om samen verder te kunnen.
Als je aangeeft wat je mist en meteen erbij zegt dat je uit elkaar wilt, valt er ook weinig meer te praten denk ik zo.
Ik zou toch zeker nog een relatietherapeut zoeken en dat een kans geven.
Ik heb vaak aangegeven wat ik mis en hij wil dan verbeteren. Maar hij kan dat niet want hij vervalt steeds terug in het oude. Ik heb hem jaren kans gegeven om te veranderen.
Ik heb gezegd dat ik uit elkaar wil, ook al lang. Maar hij wil dat niet horen. Zelfs toen ik contact had met die man wilde hij niet uit elkaar gaan.
Lotte78
16-06-2022 om 21:15
Lieve Lisa,
Je geeft aan dat je weer vrij wil voelen. Maar dat je een steun nodig hebt , iemand waar je mee je gedachten kan delen, waar mee je mee kan sparren.
Heb je al een idee over hoe je een kleine stap kan maken om dit soort steun te gaan realiseren?
Wat zijn jouw ideeen hierover?
Lisa80
16-06-2022 om 21:25
Lotte78 schreef op 16-06-2022 om 21:15:
Lieve Lisa,
Je geeft aan dat je weer vrij wil voelen. Maar dat je een steun nodig hebt , iemand waar je mee je gedachten kan delen, waar mee je mee kan sparren.
Heb je al een idee over hoe je een kleine stap kan maken om dit soort steun te gaan realiseren?
Wat zijn jouw ideeen hierover?
Nee want zodra ik me openstel naar mensen toe vinden ze het lastig en haken af
Kersje
16-06-2022 om 21:45
Pfffff hoe meer ik van je lees Lisa, denk ik eerder dat je helemaal niet geholpen wilt worden en dat dit jasje van ‘slachtoffer’ jou wel goed past eigenlijk. Lees je eigen reacties over een week nog eens na………
Fortuona
16-06-2022 om 21:52
Lisa80 schreef op 16-06-2022 om 20:50:
[..]
Ik denk het wel
Duidelijk! Ik vind het verdrietig om te zien hoe vast je zit. Sterkte daarmee.
Diepgaande, steunende relaties, of dat nu een partner, vriend of vriendin is, krijg je niet zonder risico te nemen. Het risico is dat je gekwetst en afgewezen wordt. De winst is dat je de keuze maakt, jezelf belangrijk genoeg te vinden om dat risico te nemen, ook als dat mogelijk niet oplevert wat je wilt.
En dan loop je de kans dat het wel een mooie vriendschap oplevert. Dat is geen garantie.
Het risico niet nemen, zorgt ervoor dat er niets veranderd. Dat is wel een garantie.
Ik hoop van harte dat je de energie en moed weer gaat kunnen vinden om jezelf open te stellen, risico te nemen.
Lisa80
16-06-2022 om 21:53
Kersje schreef op 16-06-2022 om 21:45:
Pfffff hoe meer ik van je lees Lisa, denk ik eerder dat je helemaal niet geholpen wilt worden en dat dit jasje van ‘slachtoffer’ jou wel goed past eigenlijk. Lees je eigen reacties over een week nog eens na………
Dan denk ik er hetzelfde over.
Ik had bv een vriendin die ik oprecht vertelde hoe ik me voelde. Ik zat er behoorlijk doorheen. Ze kon er niet mee omgaan en wilde zo snel mogelijk weg. Ze zei dat ik het zelf moest doen, dat moest zij ook. Terwijl ze heel veel steun heeft juist. En weg was ze. Ze heeft nooit meer gevraagd hoe het ging.
Zulke dingen vind ik dus heel erg . Het is ook niet 1 keer dat zoiets is gebeurd.
GrandioseZebra62
16-06-2022 om 21:59
Lisa80 schreef op 16-06-2022 om 21:53:
[..]
Dan denk ik er hetzelfde over.
Ik had bv een vriendin die ik oprecht vertelde hoe ik me voelde. Ik zat er behoorlijk doorheen. Ze kon er niet mee omgaan en wilde zo snel mogelijk weg. Ze zei dat ik het zelf moest doen, dat moest zij ook. Terwijl ze heel veel steun heeft juist. En weg was ze. Ze heeft nooit meer gevraagd hoe het ging.
Zulke dingen vind ik dus heel erg
Iedereen moet het alleen doen hoor en als jij het die vriendin op dezelfde manier vertelde als je hier nu doet vind ik het niet vreemd dat ze daar geen zin in heeft, jij verwacht blijkbaar dat je alleen samen met iemand anders je problemen op kan lossen, je kan geen steun eisen ofzo en het is niet dat je er automatisch recht op hebt dat mensen je steunen. Iedereen heeft zn eigen sores ook nog.
Lisa80
16-06-2022 om 22:01
Battle-Royale schreef op 16-06-2022 om 21:59:
[..]
Iedereen moet het alleen doen hoor en als jij het die vriendin op dezelfde manier vertelde als je hier nu doet vind ik het niet vreemd dat ze daar geen zin in heeft, jij verwacht blijkbaar dat je alleen samen met iemand anders je problemen op kan lossen, je kan geen steun eisen ofzo en het is niet dat je er automatisch recht op hebt dat mensen je steunen. Iedereen heeft zn eigen sores ook nog.
Er zijn veel mensen die gesteund worden hoor. Die vriendin ook. Hier in een ander topic over liefdesverdriet werd ook als tip gegeven steun zoeken bij vrienden. Het zijn er weinig hoor die het echt alleen doen.
Als iemand tegen mij zegt ergens mee te zitten zal ik ze ook gewoon helpen waar ik kan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.