Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Dat ge-app met schoondochter …


jenn55 schreef op 03-08-2022 om 09:22:

Je hebt gelijk hoor, Zonne2017, het is gewoon raar en ongepast.
Laat je hier niet aanpraten dat het aan jou ligt.

Waarom is het raar en ongepast? Ik zie dat ‘je hebt gelijk’ dus totaal niet en vraag me af waarop dat is gebaseerd?

Index224 schreef op 02-08-2022 om 22:45:

[..]

Dit. Ik vind het eigenlijk ook best vreemd om zoveel app contact met je schoonvader/dochter te hebben.

Maar dat is enkel jouw gevoel, helemaal geen feit van iets fouts ofzo.

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

03-08-2022 om 19:56 Topicstarter

‘Het zal wel jaloezie zijn of onzekerheid’ is snel gezegd, maar dat is inderdaad het probleem niet.
Wat ik opmerkelijk vind is dat wanneer je als nieuweling binnenkomt in een familie iedereen voor jou gelijk is, want je kent nog niemand. Wat ik vervolgens vervelend vind is dat er kennelijk een moment is geweest waarop besloten is dat er vanaf dat moment onderscheid gemaakt wordt tussen de echte ouders van haar vriend en de partners. Terwijl er sprake is van jarenlange relaties. Dat vind ik echt bijzonder en dus echt niet leuk aangezien ik degene ben die ‘niet meetelt’. Geldt trouwens ook voor de partner van ex, maar hij houdt zichzelf afzijdig. Misschien heel verstandig, ik weet het niet. Ik verwacht gewoon normaal contact, zo raar is dat toch niet ? 
Daarnaast vind ik het inderdaad een tikkeltje ongepast. Ik wist wel van het app contact, maar niet van de frequentie. Ik heb in mijn mans telefoon gekeken ( wij maken vrij gebruik van elkaars telefoon, er is dus geen enkele geheimzinnigheid) en ik zie dat er ongeveer eens per week/2 weken geapped wordt. Met zoon ook, maar die berichten zijn veel korter en oppervlakkiger. Tijdens de vakantie is het contact dagelijks. Over en weer ongeveer gelijk geïnitieerd. Veel kusjes en hartjes smileys, verder echt alleen maar huis/tuin en keuken-klets. Zoals je doet met een vriendin. 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

03-08-2022 om 19:57 Topicstarter

Kersje schreef op 03-08-2022 om 18:13:

[..]

Maar dat is enkel jouw gevoel, helemaal geen feit van iets fouts ofzo.

Niemand zegt dat het fout is, dat vind ik ook echt niet, er is niets onbetamelijks aan de gang, maar volgens mij is het wel tamelijk bijzonder, dat intensieve geapp met je schoondochter, als man. Maar misschien is dat een vooroordeel van mij. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt, ook in mijn omgeving niet. 
Extra vervelend is dat man gevoelig is voor charmes en zich dus gedraagt als een verliefde puber en dat vind ik storend. Hij probeert het wel te onderdrukken want hij snapt zelf natuurlijk ook wel dat het ongewenst is voor alle partijen, inclusief hijzelf. 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

03-08-2022 om 20:21 Topicstarter

@Arianne: mijn man geeft een sociaal wenselijk antwoord als hij zegt dat hij het begrijpt. Echt begrijpen doet hij het niet. Actie van zijn kant komt er ook niet tenzij ik expliciet aangeef wat ik graag zou willen. Ik heb nu een familie-app voorgesteld. Hij reageerde positief. 
Wat ik eigenlijk zou willen ? Dat ik niet buitengesloten wordt, maar ook gewoon onderdeel kan zijn van het systeem rond mijn man. Net zoals mijn man dat is in het systeem rondom mij. 
Mindset veranderen, iemand anders schreef al dat ik de focus moet verleggen. Hoe doe ik dat ? 

Zonne2017 schreef op 02-08-2022 om 21:34:

[..]

Dat kan, maar dan blijft mijn vraag hoe ik kan omgaan met het buitengesloten worden, niet erkent worden als partner van.

Is het mogelijk dat je in een gesprek aan geeft dat je je eerlijk en open wil opstellen voor hun beleving van wat jij voelt? Vertel de schoondochter eerlijk hoe jij je voelt zonder verwijten. Blijf vooral bij hoe jij je voelt en vraag of ze daar begrip voor hebben. En zo niet, hoe zij het dan zien. Vraag of ze jou kunnen helpen met het loslaten van het eenzame gevoel. Dat je een goede band heel veel waard vindt en waar jullie elkaar kunnen 'ontmoeten'. Bijv. 2x in het jaar een middag iets leuks doen. Dan moet je wel weten wat jullie beiden leuk vinden, vandaar dat gesprek. Mocht ze daar niet op in willen gaan, dan rest je, denk ik, helaas niets meer dan je eigen weg te gaan binnen de relarltievorm die je nu hebt. 

Dat hij zich gedraagt als een verliefde puber is wel raar. Maar dat jij graag onderdeel wil uitmaken van het leven van zijn schoondochter vind ik ook wel wat. Verplaats je eens in dat meisje, ze maakt hoogstwaarschijnlijk deel uit van 4 familiesystemen; haar schoonvader en zijn vriendin, haar schoonmoeder en haar vriend, haar vader en zijn vriendin en haar moeder en haar vriend. Ga er maar aanstaan.
Je hebt dochters die een intensief kontakt hebben met hun vader en niet met hun moeder en omgekeerd, of slechts een beetje kontakt hebben en dat is nou eenmaal zo. Je kunt en mag dat niet afdwingen.

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

07-08-2022 om 20:46 Topicstarter

Bolmieke schreef op 07-08-2022 om 13:51:

Dat hij zich gedraagt als een verliefde puber is wel raar. Maar dat jij graag onderdeel wil uitmaken van het leven van zijn schoondochter vind ik ook wel wat. Verplaats je eens in dat meisje, ze maakt hoogstwaarschijnlijk deel uit van 4 familiesystemen; haar schoonvader en zijn vriendin, haar schoonmoeder en haar vriend, haar vader en zijn vriendin en haar moeder en haar vriend. Ga er maar aanstaan.
Je hebt dochters die een intensief kontakt hebben met hun vader en niet met hun moeder en omgekeerd, of slechts een beetje kontakt hebben en dat is nou eenmaal zo. Je kunt en mag dat niet afdwingen.

Even bijsturen : Ik wil geen onderdeel uitmaken van het leven van schoondochter en ik wil ook absoluut niets afdwingen. Het gaat hier niet om het al dan niet intensieve contact van een dochter met haar moeder of vader, maar om een schoondochter en een schoonvader. Ze heeft nog maar relatief kort een relatie met de zoon, maar het is wel serieus. We kennen haar dus nog geen járen. Ze maakt geen onderdeel uit van 4 familiesystemen dus dat valt allemaal wel mee. Ze heeft slechts te maken met de gescheiden ouders van haar vriend, die beiden een partner hebben. Dus als ze op bezoek gaan bij de familie van haar vriend gaan ze eens in de zoveel tijd in het weekend bij 2 huizen langs in plaats van 1 huis. Wel in dezelfde woonplaats, dus dat treft. Ze gaan dan ook meteen op vriendenbezoek dus dat gaat allemaal prima. 
Ik weet niet hoe ik nog duidelijker uit kan leggen wat ik lastig vind. In plaats van dat mijn partner en ik gezien worden als stel bij wie ze op bezoek gaan, lijkt het of zij mijn partner ziet als de gescheiden vader van haar vriend die toevallig ook een additioneel persoon heeft rondlopen die verder niet zo relevant is in het contact. Dat vind ik raar, want we zijn een stel en zij kent ons niet anders dan als stel, ontmoet ons ook altijd als stel. Het intensieve app contact uitsluitend met mijn partner plus het adorerende gedrag van mijn partner vind ik storend. 

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 20:55

Zonne2017 schreef op 07-08-2022 om 20:46:

[..]

Even bijsturen : Ik wil geen onderdeel uitmaken van het leven van schoondochter en ik wil ook absoluut niets afdwingen. Het gaat hier niet om het al dan niet intensieve contact van een dochter met haar moeder of vader, maar om een schoondochter en een schoonvader. Ze heeft nog maar relatief kort een relatie met de zoon, maar het is wel serieus. We kennen haar dus nog geen járen. Ze maakt geen onderdeel uit van 4 familiesystemen dus dat valt allemaal wel mee. Ze heeft slechts te maken met de gescheiden ouders van haar vriend, die beiden een partner hebben. Dus als ze op bezoek gaan bij de familie van haar vriend gaan ze eens in de zoveel tijd in het weekend bij 2 huizen langs in plaats van 1 huis. Wel in dezelfde woonplaats, dus dat treft. Ze gaan dan ook meteen op vriendenbezoek dus dat gaat allemaal prima.
Ik weet niet hoe ik nog duidelijker uit kan leggen wat ik lastig vind. In plaats van dat mijn partner en ik gezien worden als stel bij wie ze op bezoek gaan, lijkt het of zij mijn partner ziet als de gescheiden vader van haar vriend die toevallig ook een additioneel persoon heeft rondlopen die verder niet relevant is in het contact. Zoiets als een butler of de huishoudster.

Dus als ze bij jullie op bezoek is dan praten jullie niet en hebben dus eigenlijk geen contact? Jij bent aanwezig en wordt compleet genegeerd?

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

07-08-2022 om 21:01 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 07-08-2022 om 20:55:

[..]

Dus als ze bij jullie op bezoek is dan praten jullie niet en hebben dus eigenlijk geen contact? Jij bent aanwezig en wordt compleet genegeerd?

Het gesprek gaat voornamelijk via mijn partner. Natuurlijk wordt er ook met mij gepraat en wordt er antwoord gegeven als ik iets vraag, heel beleefd. Maar mijn partner is de centrale figuur. Een beetje zoals wanneer je op een feestje bent en de enige overeenkomst die je hebt met de andere aanwezigen is de jarige. 

Beste Zonne, dit klinkt misschien onaardig, maar zo is het zeker niet bedoelt. Dat gevoel ligt echt bij jou en de enige die er iets mee "moet" doen ben jij. Je man heeft goed contact met zijn zoon en blijkbaar een leuke klik met schoondochter. Wees blij, in veel familie's is dat niet zo. Dat jij je de butler/schoonmaakster/whatever voelt door hun leuke contact is heel lomp gezegd jouw probleem. Waarom moet een hele groep mensen zich aanpassen (groepsapp) omdat jij onzeker bent. Ik zou daar lekker mee aan de slag gaan. Is voor jezelf ook veel fijner. Succes!

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 21:08

Zonne2017 schreef op 07-08-2022 om 21:01:

[..]

Het gesprek gaat voornamelijk via mijn partner. Natuurlijk wordt er ook met mij gepraat en wordt er antwoord gegeven als ik iets vraag, heel beleefd. Maar mijn partner is de centrale figuur. Een beetje zoals wanneer je op een feestje bent en de enige overeenkomst die je hebt met de andere aanwezigen is de jarige.

En als je haar nou eens gewoon lostrekt van de groep. Hey vriendin van, wil je ff handje helpen in de keuken? Geef haar een paar tomaten en wat groenten om te snijden en klets gewoon wat. Misschien vind ze het wel gewoon lastig om jou te benaderen, misschien ben je moeilijk benaderbaar. Dat ben ik ook, weet hoe dat voelt. Niet omdat ik niet gezellig of aardig ben, maar omdat mijn standaard gezicht zo beroerd zit dat iedereen altijd denkt dat ik boos of chagrijnig ben.

Zonne2017 schreef op 07-08-2022 om 20:46:

[..]

Even bijsturen : Ik wil geen onderdeel uitmaken van het leven van schoondochter en ik wil ook absoluut niets afdwingen. Het gaat hier niet om het al dan niet intensieve contact van een dochter met haar moeder of vader, maar om een schoondochter en een schoonvader. Ze heeft nog maar relatief kort een relatie met de zoon, maar het is wel serieus. We kennen haar dus nog geen járen. Ze maakt geen onderdeel uit van 4 familiesystemen dus dat valt allemaal wel mee. Ze heeft slechts te maken met de gescheiden ouders van haar vriend, die beiden een partner hebben. Dus als ze op bezoek gaan bij de familie van haar vriend gaan ze eens in de zoveel tijd in het weekend bij 2 huizen langs in plaats van 1 huis. Wel in dezelfde woonplaats, dus dat treft. Ze gaan dan ook meteen op vriendenbezoek dus dat gaat allemaal prima.
Ik weet niet hoe ik nog duidelijker uit kan leggen wat ik lastig vind. In plaats van dat mijn partner en ik gezien worden als stel bij wie ze op bezoek gaan, lijkt het of zij mijn partner ziet als de gescheiden vader van haar vriend die toevallig ook een additioneel persoon heeft rondlopen die verder niet zo relevant is in het contact. Dat vind ik raar, want we zijn een stel en zij kent ons niet anders dan als stel, ontmoet ons ook altijd als stel. Het intensieve app contact uitsluitend met mijn partner plus het adorerende gedrag van mijn partner vind ik storend.

Maar dat klopt toch niet Zonne, dat ze jullie alleen maar kent als stel? Ze heeft toch bij je partner ingewoond? 

Daar hebben ze blijkbaar een sterke band opgebouwd. 

Ik zou je eigen beleving hierover niet negeren, er zitten denk ik problemen/ issues onder. Problemen in de relatie, of puur bij jezelf.

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

07-08-2022 om 21:38 Topicstarter

Notsocool schreef op 07-08-2022 om 21:01:

Beste Zonne, dit klinkt misschien onaardig, maar zo is het zeker niet bedoelt. Dat gevoel ligt echt bij jou en de enige die er iets mee "moet" doen ben jij. Je man heeft goed contact met zijn zoon en blijkbaar een leuke klik met schoondochter. Wees blij, in veel familie's is dat niet zo. Dat jij je de butler/schoonmaakster/whatever voelt door hun leuke contact is heel lomp gezegd jouw probleem. Waarom moet een hele groep mensen zich aanpassen (groepsapp) omdat jij onzeker bent. Ik zou daar lekker mee aan de slag gaan. Is voor jezelf ook veel fijner. Succes!

Ik zit ermee, dus het is mijn probleem, dat is zeker een feit. Toch geloof ik erin dat het belangrijk is dat iedereen in een gezelschap of familie zich zoveel mogelijk op zijn gemak voelt en dat niemand zich buitengesloten voelt. Het individu heeft daar een verantwoordelijkheid in, maar de groep ook. Ik voel die verantwoordelijkheid zelf in ieder geval wel om iemand op zijn gemak te stellen als dat even niet vanzelf gaat. Misschien is dat het wel wat dwars zit, dat noch mijn partner, noch zijn schoondochter daar een beetje hun best voor doen. Ik zit anders in elkaar. 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

07-08-2022 om 21:40 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 07-08-2022 om 21:08:

[..]

En als je haar nou eens gewoon lostrekt van de groep. Hey vriendin van, wil je ff handje helpen in de keuken? Geef haar een paar tomaten en wat groenten om te snijden en klets gewoon wat. Misschien vind ze het wel gewoon lastig om jou te benaderen, misschien ben je moeilijk benaderbaar. Dat ben ik ook, weet hoe dat voelt. Niet omdat ik niet gezellig of aardig ben, maar omdat mijn standaard gezicht zo beroerd zit dat iedereen altijd denkt dat ik boos of chagrijnig ben.

Dankjewel, ik moest lachen 
Goede tip ook en ik ben sociaal, maar wel een kat-uit-de-boom kijker.  



Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.