Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Dat ge-app met schoondochter …


Ik vind het dan weer best vies hem meteen als een vies oud mannetje te bestempelen, op basis van de inhoud van deze postings.
Sec gezien is er niets mis met een warm contact met schoondochter. 
Dat staat los van jouw gevoel Zonne. En of jouw gevoel nu klopt of niet, hij moet daar wel voldoende rekening mee houden, vind ik.
Of jouw overtuiging dat hij verliefd is op haar mede gekleurd is door jullie (of jouw) verleden zal wellicht niemand ooit met zekerheid kunnen zeggen. 
Maar duidelijk is dat jij hier niet happy mee bent en wrs ook niet gaat worden. 
Zelf heb ik ooit een contact gestaakt, al was er niets aan de hand,  alleen omdat mijn partner er niet gerust op was. 
In jullie geval ligt het lastiger want schoondochter kan niet ontlopen worden, het kan moeilijk worden voor zoon en je partner werkt tot nu toe niet zo sensitief mee. 
Ik denk dat je zelf aan de bak moet en voorwaarden op moet stellen. En stel je spreekt af dat hij geen app contact met haar heeft, vertrouw je hem dan? Tackelt dat ook jouw gevoelens? 

Ik ben niet zo’n fan van relatie therapie maar dat zou je ook nog kunnen overwegen om dit te gaan tackelen.
Hoe dan ook moet hij ervan doordrongen worden dat dit een serieus probleem voor jou en dus voor jullie is. 

MRI

MRI

08-08-2022 om 12:45

Pinokkio schreef op 08-08-2022 om 12:41:

Ik vind het dan weer best vies hem meteen als een vies oud mannetje te bestempelen, op basis van de inhoud van deze postings.
Sec gezien is er niets mis met een warm contact met schoondochter.
Dat staat los van jouw gevoel Zonne. En of jouw gevoel nu klopt of niet, hij moet daar wel voldoende rekening mee houden, vind ik.
Of jouw overtuiging dat hij verliefd is op haar mede gekleurd is door jullie (of jouw) verleden zal wellicht niemand ooit met zekerheid kunnen zeggen.
Maar duidelijk is dat jij hier niet happy mee bent en wrs ook niet gaat worden.
Zelf heb ik ooit een contact gestaakt, al was er niets aan de hand, alleen omdat mijn partner er niet gerust op was.
In jullie geval ligt het lastiger want schoondochter kan niet ontlopen worden, het kan moeilijk worden voor zoon en je partner werkt tot nu toe niet zo sensitief mee.
Ik denk dat je zelf aan de bak moet en voorwaarden op moet stellen. En stel je spreekt af dat hij geen app contact met haar heeft, vertrouw je hem dan? Tackelt dat ook jouw gevoelens?

Ik ben niet zo’n fan van relatie therapie maar dat zou je ook nog kunnen overwegen om dit te gaan tackelen.
Hoe dan ook moet hij ervan doordrongen worden dat dit een serieus probleem voor jou en dus voor jullie is.

Ik weet niet of je vetgedrukt als reactie op mij zegt, maar ik heb dat niet gemeend te zeggen. Ik zou dezelfde mening hebben over een man van 30 die zo doet tegen zijn nichtje van 18, of zijn partners nicht van 29. Verder eens 

MRI schreef op 08-08-2022 om 12:45:

[..]

Ik weet niet of je vetgedrukt als reactie op mij zegt, maar ik heb dat niet gemeend te zeggen. Ik zou dezelfde mening hebben over een man van 30 die zo doet tegen zijn nichtje van 18, of zijn partners nicht van 29. Verder eens

Nee MRI, iemand benoemde letterlijk zijn gedrag als dat van een vies oud mannetje, dat was jij niet. 

Ik vind het lastig want op zich is het mooi (vind ik) als mensen een warm contact met elkaar hebben en zolang daar geen verkeerde gevoelens bij spelen vind ik de taboes en vooroordelen rondom leeftijd etc jammer. 
Van de andere kan weet je natuurlijk nooit of die gevoelens er echt niet zijn. 
En zelf doe ik er ook aan mee, ik houd afstand naar vriendje van dochter want ik denk dat zij het lastig zou vinden als het contact warmer was. 


Pinokkio, dat was ik, met de opmerking dat hij met dit gedrag overkomt als een vies oud mannetje. En ja, warm contact is fijn, ongeacht verschillende leeftijden.

 Dit topic gaat over grenzen die overschreden  worden, foto's op telefoon, relatieperikelen met vreemdgaan in het verleden en puberaal verliefd contact met een jonge vrouw. 
Mijn reactie is dus zeker niet "meteen", ik schrijf erbij dat ik oprecht boos zou zijn na meerdere gesprekken hierover en dit waarschijnlijk tegen mijn partner zou zeggen. Zeker als hij een bord voor zijn kop heeft wat betreft mijn gevoelens. 
Dit contact is blijkbaar niet gewoon "warm" anders was er geen reden om dit topic te plaatsen. 

Precies; 'warm' is in dit verband een eufemistisch woord; ik zou het eerder als spannend of zelfs geil benoemen. Van hem uit vooral. Want het is echt niet normaal van die foto in zijn telefoon.
Ik zou hier echt spijkers met koppen slaan en anders wegwezen. Maar goed: je hebt je eigen woonruimte nu opgegeven om bij hem in te trekken?

MRI

MRI

08-08-2022 om 14:18

Ja en je voelt toch als partner wel het verschil tussen warm contact en een crush/?

Zonne, heeft iemand ooit naar de zoon van jouw vriend uitgesproken dat er een verliefdheid speelt? Hoe reageerde zijn zoon daarop? 
Ik kan me niet indenken dat zoon gezegd heeft: prima pa, app maar gezellig door met mijn vriendin.

Pippeltje schreef op 08-08-2022 om 14:13:

Precies; 'warm' is in dit verband een eufemistisch woord; ik zou het eerder als spannend of zelfs geil benoemen. Van hem uit vooral. Want het is echt niet normaal van die foto in zijn telefoon.
Ik zou hier echt spijkers met koppen slaan en anders wegwezen. Maar goed: je hebt je eigen woonruimte nu opgegeven om bij hem in te trekken?

Exact, dat bedoelde ik ook maar jij zegt het duidelijker.

Dat dus.

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

08-08-2022 om 15:12 Topicstarter

Pippeltje schreef op 08-08-2022 om 14:13:

Precies; 'warm' is in dit verband een eufemistisch woord; ik zou het eerder als spannend of zelfs geil benoemen. Van hem uit vooral. Want het is echt niet normaal van die foto in zijn telefoon.
Ik zou hier echt spijkers met koppen slaan en anders wegwezen. Maar goed: je hebt je eigen woonruimte nu opgegeven om bij hem in te trekken?

Nee, gelukkig heb ik nog gewoon mijn eigen huis ! 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

08-08-2022 om 15:13 Topicstarter

MRI schreef op 08-08-2022 om 14:18:

Ja en je voelt toch als partner wel het verschil tussen warm contact en een crush/?

Absoluut ! Warm contact is juist fijn. Dit is anders. 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

08-08-2022 om 15:28 Topicstarter

Marianne76 schreef op 08-08-2022 om 14:20:

Zonne, heeft iemand ooit naar de zoon van jouw vriend uitgesproken dat er een verliefdheid speelt? Hoe reageerde zijn zoon daarop?
Ik kan me niet indenken dat zoon gezegd heeft: prima pa, app maar gezellig door met mijn vriendin.

Nee, er wordt nergens over gesproken en dat gaat ook nooit gebeuren. Het is een familietrekje. Ik merk wel een ongemakkelijkheid, onderliggende spanning als ze op bezoek zijn. Ik dacht dat dat aan mij lag, dat ze nog altijd niet goed weten wat ze met me aanmoeten en dat zou natuurlijk ook best kunnen. Maar na dat foto incident en vooral de stotterende uitleg van mijn partner en het daarop volgende gênante moment, denk ik dat het misschien wel helemaal niets met mij te maken heeft.(nogmaals, het gaat om een keurige portretfoto, niks bijzonders) 

Ik denk dat ik misschien de enige ben die het doorheeft of er aanstoot aanneemt, hoewel ik me niet kan voorstellen dat zoon zich ook niet ergert aan het vele appen. Misschien zeggen ze onderling tegen elkaar van : oh, het is je vader weer, wat moet hij nu weer ? Maar ik weet het niet, ze initieert zelf ook contact als het een week of twee stil is. Dat doe je dan toch niet als je het eigenlijk heel vervelend vindt ? 

Mijn partner doet zich naar haar toe heel stoer, wereldwijs en belezen voor. Dat wil zeggen, meer dan hij normaal bij anderen doet. Erudiet met een sportief randje. Zij hangt aan zijn lippen, geeft hem veel aandacht, op een wat naïeve manier, maar helemaal oprecht komt dat ook niet over. Alsof ze een beetje met hem speelt maar dan wel heel erg subtiel. Zoon staat er wat onhandig bij. Ik zou echt niet kunnen zeggen of hij er aanstoot aan neemt. Nogmaals, misschien maken ze er onderling wel grappen over. Dat zie ik haar in ieder geval wel doen. Ze is niet alleen maar zo lief en zacht als ze zich voordoet. 

Zonne2017 schreef op 08-08-2022 om 15:13:

[..]

Absoluut ! Warm contact is juist fijn. Dit is anders.

"Dit is anders", precies, zo las ik het ook. 

Zonne2017 schreef op 08-08-2022 om 10:37:

[..]

Het klopt dat de groep het niet op kan lossen. Op het voorstel voor een groepsapp (want handig) werd ook verbaasd en een beetje geprikkeld gereageerd door zoon en schoondochter, niet door partner. Zo van : waarom ? Is dat nu nodig ? Nou okay dan, prima. Op mijn verzoek heeft partner hem aangemaakt, maar ook niet van harte. Ik heb dus ‘mijn zin’ maar het viel een beetje raar.

Ik ben meegaand, dat klopt wel ja, ik twijfel altijd of ik het wel bij het juiste eind heb. Vandaar ook dit topic. Ben bang om iemand te beschuldigen van zoiets naars. Misschien zie ik het verkeerd en dan wordt er van alles opgerakeld om niets. Terwijl ik aan de andere kant heel goed weet dat er aan mijn intuïtie helemaal niets mankeert. Integendeel. Toch altijd die twijfel …

Ik denk dat je best wat meer op je eigen gevoel mag vertrouwen. Jouw partner lijkt zich ook niet enorm druk te maken om jouw gevoel, dus ik zou de gok maar gewoon nemen en alles bij je partner op tafel gooien. Gewoon zeggen hoe jij je voelt en wat jou opvalt in zijn gedrag. 

Ik las zojuist al een suggestie van iemand om al het contact voortaan via die app groep te laten lopen. Dat lijkt mij in dit geval ook een prima idee. Als hij normaal contact heeft moet dat voor jouw partner ook geen probleem zijn lijkt me. Wellicht neemt de frequentie dan ook wat af en worden de onderlinge verhoudingen weer wat normaler. 

Ik zou absoluut zoon er niet verder in betrekken. Waarschijnlijk heeft hij heus wel wat door een waarom zou je die relatie tussen vader en zoon onder druk willen zetten. 

Zonne2017 schreef op 07-08-2022 om 22:41:

[..]

Hij heeft absoluut gevoelens voor haar. Daar twijfel ik niet aan. Hij verbergt het netjes want hij weet zelf ook dat het ongepast is, maar ik zie desondanks dat hij zeer zeker een beetje verliefd is.

1) Zonne2017, de jongedame heeft bij hen ingewoond; is je partner haar gaan zien als een bloedeigen dochter vandaar het geapp?  Dat hij het leuk vind zijn ‘dochter’ te adviseren bij alles wat ze hem deelt? Had hij heel graag een dochter gehad waarmee hij over kleding kon appen zoals hij vroeger wrs met zijn nu  ex-vrouw over kleding gesproken heeft. Ik bedoel niet dat de jongedame de vervanger is van zijn ex, maar dat hij die gezellige onderwerpen zo graag heeft en dat wrs niet met zijn zoon kan delen.

2) Een groepsapp biedt niets; als je partner en de jongedame geen zin hebben in een mening van anderen in de groepsapp, appen ze naar elkaar zonder dat een ander dit merkt of ze bellen of sms’en. Eens en smartfoon gekocht om deel te kunnen nemen aan een groepsapp vanuit gevoel dat er info om mij heen een leven ging leiden. Maar het appen ging  over in bellen; had net zo goed mijn oude mobiel kunnen aanhouden.😏

3) Het ongemakkelijke gevoel van je partner kan ook komen uit schaamte dat hij haar mogelijk zo graag als dochter heeft, terwijl dat een beetje gek is daar ze met zijn zoon een relatie heeft. De jongedame doet er wel verstandig aan je partner wat minder snel te appen, al was het maar om geen ruzie met de zoon te krijgen als ze per ongeluk een onderwerp met de vader gedeeld heeft, wat zoon liever niet over gesproken had ( hun leven, hun meningen, dus niet die van zijn vader).

Ik schrijf bewust niet over verliefdheid, want het is goed mogelijk dat hij dat niet eens is.

Op basis van wat topic starter hier meldt over het gedrag van haar partner krijg ook ik de indruk dat hij eenvoudigweg vaderlijk gedrag vertoont naar de schoondochter. En ja; dat gaat per definitie liefdevol eraan toe. En geeft - niet te vergeten - eerder blijk van verantwoordelijkheidsgevoel dan van wat menigeen er hier van maakt.

Zonder nu de indruk te willen wekken naïef te zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.