Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 12:27

schooluitje: vader reed gevaarlijk


Elfje65

Elfje65

15-10-2016 om 09:55

Vesper

Ahh Was jij diegene die de vorige week de Ringvaart in is gereden? Roekeloos

Regenboog

Regenboog

15-10-2016 om 10:35

Ik dacht altijd dat Vesper een vrouw was maar volgens de krant was de bestuurder van de auto die de Ringvaart in reed een man.
Weer wat geleerd, Vesper is dus een van de weinige mannen hier.

rode krullenbol

rode krullenbol

15-10-2016 om 12:42

Geheel terzijde

Gedurende mijn onderdompeling in die verdorven, Amerikaanse cultuur heb ik als principieel tegenstander van overspel soms vergaande voorzorgsmaatregelen moeten nemen. Zoals die ene keer, dat ik een concert ging geven met een collega jeugdige zangkunstenaar, die de reputatie had een woest aantrekkelijke vrouwenjager te zijn. Op aanraden van mijn moeder heb ik toen haar sportwagen ingezet als moderne kuisheidsgordel. Zolang het ritje naar het concertpodium duurde, zat ik uiteraard zelf achter het stuur.


https://youtu.be/Ot77nAI3AH4

rode krullenbol

rode krullenbol

15-10-2016 om 13:18

Geloof het, of niet!

Later, ergens in mijn Londense jaren, ben ik nog toegezongen door een wat hijgerige tobber, die mij uitnodigde om met hem in een buitenwijk te gaan wonen. Ook hiervan zijn gelukkig filmbeelden bewaard gebleven. Zie:


https://youtu.be/rkWN6SnGaTo

Op het gevaar af verwarring te zaaien over mijn identiteit; hèm heb ik weten af te poeieren door bij wijze van repliek een liedje ten gehore te brengen uit mijn vroege repertoire. – Hij had het kunnen weten! – Iemand met mijn grandeur prefereert uiteraard wonen in het centrum van een stad.
Zie:


https://youtu.be/Zx06XNfDvk0

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2016 om 14:04

Dat kan, beter, RK, de meest relevante video by-far is natuurlijk deze:


https://www.youtube.com/watch?v=bvC_0foemLY

Als ik die opzet in de auto (yep ik heb youtube in mijn dashboard) en ga doen of ik die politieagent ben, beginnen ze te gillen. Ik zal niet zeggen waar ik ophoudt, maar het is wel iets voordat ik mijn benen uit het raam zou moeten steken.

Of dit Louis C.K. fragment (bad q):


https://www.youtube.com/watch?v=7Asha8x15uo.

Tsja, mannen...

marinade

marinade

15-10-2016 om 14:32

Kijk, mama, zonder handen!

En dit gebeurt er als je beide handen/knieën/voeten helemaal niet meer aan het stuur houdt


https://youtu.be/C11MzbEcHlw

Parka

Parka

15-10-2016 om 19:14

Regenboog offtopic

"
?

Ik dacht altijd dat Vesper een vrouw was maar volgens de krant was de bestuurder van de auto die de Ringvaart in reed een man.
Weer wat geleerd, Vesper is dus een van de weinige mannen hier."

Nee hoor, ik ben Vesper niet, maar ze schreef niet dat ze er in was gereden, alleen dat ze het uit had geprobeerd. Ze. Niet hij

Regenboog

Regenboog

15-10-2016 om 20:14

langs de Ringvaart uitgeprobeerd

Vesper schrijft dat hij /zij heeft geprobeerd met de knieen te sturen. Daarop zegt Elfje 65 O was jij degene die de Ringvaart inreed? Ik las in de krant dat het een man was die vorige week de Ringvaart inreed. Daarom denk ik dat Vesper een man is.

tare

tare

15-10-2016 om 20:21

grmfl

Haha Ad, die eerste video met die agent! Ik heb beeld

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-10-2016 om 21:22

Och nee

Dat was ik niet gelukkig. Ik wist ook niet dat er iemand in gereden was.

rode krullenbol

rode krullenbol

15-10-2016 om 22:26

Het blijkt maar!

De engelen maken nog wel eens ruzie over wat zich in het aanschijn van de lichtjes van het dashboard dient af te spelen. En in dat geval? Een minder grote dosis vrijblijvend paradijselijk genot voor de betreffende burgerman, dan waarop hij vermoedelijk had gehoopt. Althans als het een beschaafd exemplaar betreft.

Helaas! Onder ons mensen dreigt de strijd tussen de seksen zich onbeschaamd overal in te vreten. Telkens weer proberen barbaarse bazige burgerlui er boos nieuwe hoofdstukken aan toe te voegen. Misschien biedt het verloop van dit draadje hiervan een goede illustratie. De huidige presidentsverkiezingen overzee in ieder geval!

Heb ik gelijk, of heb ik gelijk? Toch; als dit draadje één ding duidelijk maakt, dan wel dat gelijk hebben niet automatisch hoeft te betekenen dat men ook gelijk krijgt.

Is hier sprake van onderdrukking op basis van seksistische vooroordelen? Wie weet! Maar dan is het nog altijd de vraag wie wie onderdrukt, c.q. de broek aan heeft. Ook hier de politie maar bij halen, Ad?

Zie:


https://youtu.be/fxjaPV0gK58

Rode krullenbol

P.S.
Wat een leuk, lief krullenbolletje is dat; die Francesco Yates. Zou zo maar een verloren zoon van Robert Allen Zimmerman en mij kunnen zijn!

Ad Hombre

Ad Hombre

16-10-2016 om 09:33

"Wat een leuk, lief krullenbolletje is dat; die Francesco Yates. Zou zo maar een verloren zoon van Robert Allen Zimmerman en mij kunnen zijn!"

Hmm, een beetje een dnkerder versie van mij toen ik 20 was.

Isolde

Isolde

16-10-2016 om 10:35

rijden met je knieen

Rijden met je knieën kan inderdaad en dan zit je voet nog gewoon op het gaspedaal en je kan ook nog prima remmen trouwens. Hoe langer je benen zijn, hoe makkelijker het gaat. Je houdt het stuur trouwens meestal alleen maar klem met je linkerbeen. Heb het wel eens geprobeerd, maar uiteraard niet in de binnenstad of op drukke straat. Gewoon op een rechte weg met flauwe bocht zou het prima kunnen, ex zag ik het wel eens doen, kan me niet echt herinneren wat de noodzaak ervan was, misschien iets uit portomonnee halen ofzo, geen idee, maar gevaarlijk voelde het niet (nogmaals; je doet het niet op plekken waar het heel druk of bochtig is)
Zolang je er niet bij was weet je niet hoe gevaarlijk het was. In de binnenstad van een drukke stad zal ik het niet in mijn hoofd halen om een cd te wisselen of een andere radiozender op te zoeken (vroeger had ik knopjes op het stuur, maar in mijn huidige, goedkopere auto niet meer) Op een lange rustige weg in de polder kan je natuurlijk prima even naar een andere zender gaan, daar zijn geen plotseling overstekende mensen.
Ik snap dat boze moeder boos is, maar ze is wel héél boos, en dat voelt een beetje overdreven. Man had ook zijn eigen kind in de auto dus zal de boel echt wel prima hebben ingeschat.
Zelf heb ik een keer een groepje kinderen naar een pretpark gebracht met school en achterin had het middelste kind de riemen van het stoeltje zelf weer losgemaakt. Ik kon ze natuurlijk rijdend niet opnieuw dichtdoen en ik kon ook niet aan de kant gaan staan want we zaten in een colonne rijdende ouders en ik wist de weg niet precies naar het pretpark. (er waren toen nog geen mobieltjes) gewoon maar rustig doorgereden en bij het eerste stoplicht de riemen weer vastgezet. Tja.... ik heb gelukkig geen woedende moeder op mijn nek gekregen, maar had maar zo gekund natuurlijk.

Parka

Parka

16-10-2016 om 11:03

waar ik benieuwd naar ben

is wie er deze week nav dit topic heeft geprobeerd met zijn knieen te sturen ...

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-10-2016 om 11:12

Isolde

Ik snap niet hoe je erbij komt. Mijn stuur zit boven mijn bovenbeen, ik moet mijn knie in mijn nek trekken om ermee te kunnen sturen.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2016 om 11:13

Wauw Boze Moeder!

k reageer niet meer want ik merk dat er veel mensen zijn die het kennelijk heel normaal vinden dat hun kind bij iemand in de auto zit die lekker aan het gassen is, met de knieën stuurt etc.

Ik hoop voor diegenen niet dat hun kind ooit bij zo'n patsertje in de auto komt te zitten en het dan ineens goed mis gaat.....

Ik ga soms pas lezen als ik een draadje uit zie dijen. Dan is het vast de moeite van het lezen waard denk ik dan. Dus ik ben er net aan begonnen.
1. Ik begrijp dat je geschrokken was van het verhaal van de kinderen. Met de knieën sturen en flink optrekken klinkt gevaarlijk.
2. Ik begrijp dat je school gevraagd hebt om de man erop aan te spreken.
2a. Ik begrijp niet dat je dat zelf niet gedaan hebt.
3. Ik begrijp de juf die de vader niet durfde aan te spreken. Hoe erg dat ook is.
4. Kinderen kunnen niet goed inschatten.
5. Na dit voorval neem jij voortaan deze taak op je.
6. Je maakt er véél meer van dan het was.

Hoe je het ook wendt of keert, kan ik me wel voorstellen dat je sturen met de knieën een eng en gevaarlijk idee vindt. Ik vind het zelf wel meevallen, maar dat komt ook omdat ik bij mensen in de auto gezeten heb, die dat echt niet gedaan zouden hebben als de situatie daardoor gevaarlijk geworden zou zijn.
Ik sch..t 7 kleuren als ik naast mijn dochter zittend een enorme bocht moet maken. Ze doet dat ik een behoorlijke vaart, passend bij de toegestane snelheid op die weg, maar het voelt enorm hard. Ze heeft nog geen auto-ongeluk gehad, gelukkig!!!

Toen ik 9 jaar was verhuisden wij van de stad naar een dorp. De eerste keer dat wij van dat dorp naar een ander dorp reden, was ik onder de indruk van de enorme afstanden. Die weilanden bleven maar duren... Toen ik daar later weer reed, met de fiets, vroeg ik me af waar die enorme weidsheid was gebleven. Oké, de weilanden waren een stuk groter dan de grasveldjes tussen de flats waar ik had gewoond, maar met tien minuten fietsen was je er alweer voorbij. Ik vertel deze anekdote om aan te geven dat kinderen sommige belevenissen ervaren als iets veel groters dan de werkelijkheid kan zijn geweest. Op een weg van 100 naar 130 optrekken (waar 130 ook de max is) kan al als 'noh, wat deed hij nou?!' ervaren worden. Een kort moment de handen van het stuur, kan als schokkend ervaren worden, als je een ouder hebt die nooit eens gek doet. Ik zei vroeger in het bijzijn van een streng gereformeerde neef ooit eens 'goh, wat grappig' en neef viel bijna van zijn bed van ontzetting over het woordje 'goh'. Dat mocht daar thuis niet.

Ik begrijp op zich dat je de juf hebt aangesproken over het gedrag van de vader, maar vind ik ook dat je je er enorm makkelijk afgemaakt hebt door te stellen dat de school het maar volledig met de vader moet verhapstukken. Als je echt had gewild, was je met het kind van die vader naar hun huis gegaan en was daar verhaal gaan halen. Nu liet je een (mogelijk té voorzichtige juf) het voor je opknappen. Dat die juf zo voorzichtig is, begrijp ik eigenlijk ook nog. Sommige ouders hebben er geen moeite mee om een juf met zwaar geschut te bejegenen, dus ik kan mij wel voorstellen dat je daardoor wel tien keer nadenkt voor je een ouder aanspreekt op zijn gedrag. Het is een schande dat sommige ouders zich zo gedragen. Mogelijk ben jij daar de dupe van, maar ik ervaar die agressie min of meer ook in hoe jij hier op OO je verhaal doet over die vader. Ik neem direct aan dat je de juf niet stijf gescholden hebt en haar ook niet bedreigd hebt, maar de manier waarop je uithaalt staat wat mij betreft ver van wat passend is bij het voorval.

Je verhaal staat bol van aannames. Je hebt totaal niet bij de vader zelf uitgezocht hoe de vork in de steel zat. Pas als je met de man gesproken zou hebben en je zijn gedrag alsnog onverantwoord had gevonden, had je op de juf af moeten stappen om je beklag te doen. Dan had je een goed onderbouwde klacht kunnen indienen.

Dus: ik snap je zorgen, maar er is niets gebeurd, daar kun je blij om zijn, voortaan rijd je zelf en voortaan spreek je de ouder eerst zelf voor je naar de onderwijzer gaat en voor iemand die normaal altijd rustig blijft, schiet je nu wel enorm de bocht uit.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2016 om 11:20

Oh ja de titel

Ik had de titel geschreven vanwege dit stuk: Ik hoop voor diegenen niet dat hun kind ooit bij zo'n patsertje in de auto komt te zitten en het dan ineens goed mis gaat.....

Waarom heb ik het gevoel dat je eigenlijk vindt dat dit een goede les zou zijn?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-10-2016 om 11:26

Kaaskopje

Je hebt geen idee wat wel of niet gevaarlijk is qua rijgedrag. Met een beetje vlot de bocht door is niets mis, tenzij je je aan alle kanten vast moet houden om niet om te vallen.

Triva

Triva

16-10-2016 om 11:31

ik vraag me nog steeds af

of iemand echt gelooft dat er gestuurd MOEST worden met die knieën. Nee natuurlijk niet, de auto reed gewoon rechtdoor, de bocht omgaan met je benen doe je niet.

Overigens Parka: ik heb lange benen maar mijn knieën zitten onder het dashboard, het stuur komt halverwege mijn bovenbeen en zit daar nog een stukje boven ook.

Eens

Vond de bestuurder van de auto waarin ik meereed het nodig om een sjaggie te draaien op een rechte weg. Hij legde uit vaker met de knieën te rijden en was daar ook heel bedreven in. Even later veranderde hij zelfs van rijbaan bij het voorsorteren, nog steeds met de knieën. Het voelde onrustig. Ik was blij toen het sjaggie gedraaid was.
Iemand die met knieën stuurt, doet dit onbewust vaker dan goed ( lees veilig) is.
Het verweer van de vader in de TO, doet mij daar aan denken.

Triva, als je stuur halverwege je bovenbenen zit, zit je dan niet te dicht op het stuur?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-10-2016 om 12:03

Wie heeft het geprobeerd?

Ik!

Als ik mijn tenen strek lukt het.
Was inderdaad op een stuk rechte weg, dus echt sturen was ook helemaal niet aan de orde. Zo een bocht maken vond ik toch net een beetje te ver gaan.

Ik vind de reactie van Bozemoeder sowieso wat ongeloofwaardig, eigenlijk.

Triva

Triva

16-10-2016 om 12:04

Flanagan

Nee, want dan zou ik met mijn knieën omhoog moeten zitten en dat is niet zo.

driewieler

driewieler

16-10-2016 om 12:18

mijn dochter

Wij hebben een driewieler en mijn man nam naast dochter 2 kinderen mee naar het zwembad. Jaar of 11 waren ze allemaal. Dochter heeft met een stalen gezicht gezegd dat ze wel tegen moesten hangen in scherpe bochten en op rotondes omdat de auto anders zou omkiepen. Werd meteen geloofd en er werd braaf tegengehangen in de auto. Je kunt kinderen een hoop wijsmaken.

Mijn man stuurt ook wel eens met zijn knie. Het enige dat hij daarvoor hoeft te doen is zijn linkerknie optillen. Nou is sturen een groot woord hoor, het gaat om rechte stukken en met zijn knie zorgt hij er voor dat het stuur recht blijft en dus het voorwiel ook.

Cruise control

Theoretisch kan ik ook met mijn knieën sturen. Gewoon auto in cruise control en dan hoef ik niet met voet op pendaal te drukken. Een beetje geavanceerde auto ala vader in TO heeft cruise control en kan zodoende de bestuurder zijn knieën hoog genoeg optrekken zodat er gstuurd kan worden met de knieën.

Maar in alle sfeer van lol en indrukmakerij van de bestuurder, is de reactietijd aan vertraging onderhevig. Dus doe je dat niet met andermans kinderen in je auto.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-10-2016 om 12:50

Kaaskopje

"Ik ga soms pas lezen als ik een draadje uit zie dijen. Dan is het vast de moeite van het lezen waard denk ik dan. Dus ik ben er net aan begonnen."

Gelukkig maar, want eerlijk gezegd was het een beetje aan het opdrogen...

Ad Hombre

Ad Hombre

16-10-2016 om 12:54

Knietechniek

Nog wat technische opmerkingen. De juiste (want de mijne) manier om met de knie te sturen is:

- Altijd de linkerknie gebruiken
- Been zodanig optrekken dat door het optillen van de voorvoet de dijhoogte rond stuurhoogte kan worden ingeregeld
- Stuur moet 5 a 10 cm van de knie op het zachte gedeelte van de dij contact maken

Met een juist gebruik van deze techniek kunnen zelfs niet te scherpe bochten genomen worden zodat minder bedeelden aan hun passagiers kunnen doen voorkomen dat ze ook een zelfcorrigerende auto hebben.

Techniek

De techniek die Ad Hombre beschrijft, vraagt enige behendigheid. Zeker bij het nemen van flauwe bochten of veranderingen van rijbaan. Dat impliceert dat de bestuurder vaker met de knieën stuurt. Zo ook de vader in TO die de poeha van bozemoeder allemaal maar wat overdreven vond.

bieb63

bieb63

16-10-2016 om 13:18

Juf

In vervolg op Kaaskopje: hoezo is juf verantwoordelijk voor het rijgedrag van een ouder (daarbij opgemerkt dan geen enkele andere ouder of juf zelf dit heeft geconstateerd...)? Moet die juf een ouder aanspreken op z'n rijgedrag, terwijl ze zelf er niets van weet, het uit monden van kinderen komt? Of nog beter gezegd: hoe weet juf überhaupt hoe het rijgedrag is van ouders die kinderen tijdens een uitje vervoeren??? Kortom: die verantwoording ligt op dat moment bij de rijdende ouder(s). Dus DIE moet je er op aanspreken. Niet de juf! Die kan daar echt niets mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2016 om 14:17

Vesper

Ik rij zelf niet inderdaad, maar ik zit er wel naast. Bij de een voel ik me veiliger dan bij de ander. De rijstijl van mijn dochter is niet altijd geruststellend, maar ze rijdt zonder brokken te maken. Het kan zomaar zijn, maar dat weet ik uiteraard niet, dat ik me bij de betreffende vader heel erg veilig voel. Zo'n geintje met de knieën heb ik vaker meegemaakt, maar dat was nooit gevaarlijk. Ik heb ook bij mensen in de auto gezeten die even wilden laten zien hoe snel hun auto kon. De boete was voor hun mocht zo iemand betrapt worden, maar ik vond het wel leuk eigenlijk. Uiteraard alleen op zéér rechte stukken weg en zonder verkeer die links en rechts ingehaald moest worden. Ik heb daarvan geleerd dat even optrekken voor de fun, niet bij voorbaat gevaarlijk is. Of je dat moet laten zien aan jonge kinderen vind ik wel zeer de vraag.

Juno

Juno

16-10-2016 om 15:28

Knieën

Ik heb nooit met mijn knieën gestuurd maar ik geloof meteen dat het kan en het niet zo gevaarlijk is op een rustige rechte weg. Als je een auto met een lage zit hebt zitten je benen al in een hoek zodat ze naast het stuur uitkomen. Zelfs bij mij, met mijn 1.65 m.
Ik heb nu een auto met een rechte zit, benen in een hoek van 90 graden en daar zou ik heel gek moeten doen om met mijn knieën bij het stuur te komen. Het hangt niet alleen van je lichaamsbouw af, maar ook wat voor soort stoel je in de auto hebt. Mijn onvoorstelbare lange zwager rijdt met zijn benen wijd omdat zijn bene niet onder het stuur passen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.