Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 12:27

schooluitje: vader reed gevaarlijk


Caesar

Caesar

13-10-2016 om 21:40

Eens

Ben het wel eens met Ad.
Bovendien gaat er ook niet of het nou wel of niet gevaarlijk is, er wordt een slecht voorbeeld gegeven. Stoer doen in het verkeer is gewoon geen goed idee.

bieb63

bieb63

13-10-2016 om 21:55

Boze moeder

En als jouw kinderen met een andere ouder meegaan? Heb jij dan enig benul of (in)zicht dat deze ouder verantwoordelijk rijdt? Nu is het een verhaal van jonge kinderen (die iets grappig of stoer vinden), maar verder weet je niets....
En zo weet je ook niets van enig andere ouder waar je kind bij mee rijdt?
- Heeft die ouder alcohol gedronken (of een ander verdovingsmiddel of medicijnen die de rijvaardigheid beinvloeden enz)?
- Kijkt die ouder goed uit?
- Is die ouder geconcentreerd?
- Rijdt die ouder te hard?
- Is die ouder afgeleid tijdens de rit (door wat dan ook: gekakel van de kinderen, telefoontje, muizenissen in het hoofd, muziek of navigator instellen onder het rijden, of wat dan ook).
- Is die auto wel safe?
- Zijn de veiligheidsriemen wel op orde?
- Neemt die ouder onverantwoorde manoeuvres in het verkeer?

Enig idee, wij jij het? Je weet niets.

Bozemoeder

Bozemoeder

14-10-2016 om 08:00

Bieb63

Nee, klopt, maar wat ik wel weet is dat deze meneer de trucken heeft gedaan en als excuus aanvoert dat hij zo'n technisch geavanceerde auto heeft, dus dat hij dan wel met zijn benen kan sturen. Klinklare onzin. Het blijft onverantwoord rijgedrag en een zeer slecht voorbeeld naar de kinderen toe en al helemaal ernstig dar dit soort figuren nog gaan vertrouwen op hun auto ook. Laat hem dit maar lekker doen op een stuk verlaten weg, maar doe dit niet alsje schoolkinderen vervoert van A naar B.

Angela67

Angela67

14-10-2016 om 09:16

bozemoeder

ja en je vindt wat? dan breng je het naar de politie.
denk je nou echt dat het invloed heeft als je maar zo door blijft drammen? het enige wat ik van je lees is dat je gelijk hebt.
Daar heb je dus geen posting voor nodig op o&o want dat wist je al.b
en school daar ben je het ook al niet mee eens.
ik zou emigreren naar een land zonder auto's of thuisonderwijs geven of altijd zelf je kind brengen . Werkelijk je bent echt een drammende kleuter. Welkom in Nederland met 17 miljoen mensen die allemaal anders denken dat jij over heeel veel onderwerpen.
gr Angela

Niet erkennen

De man wilt gewoon niet erkennen dat hij iets gedaan heeft wat hij beter niet had moeten doen.
En de school, tjsa, die gaan er ook geen halszaak van maken. Straks durft geen enkele ouder meer te rijden en dan heeft die school een probleem.

flanagan

Als die man er van overtuigd is dat hij niets gevaarlijks heeft gedaan, en de kinderen vonden het allemaal geweldig, dan is het geen kwestie van 'niet willen erkennen dat hij iets fout gedaan heeft', maar zal hij van mening zijn dat hij niets fout gedaan heeft.
En die mening is niet per definitie slechter dan de mening van iemand die dit niet vind kunnen, alleen maar anders.

Pirata

Pirata

14-10-2016 om 10:01

Angela

Ik was van plan hier niet meer te reageren, maar ik vind het nogal wat om mensen met een andere mening voor kleuter uit te maken. Kan het even wat minder, dan houden we het hier prettig.

Kowalski

Kowalski

14-10-2016 om 11:00

Pirata

Ze wordt niet voor kleuter uitgemaakt, maar ze drámt als een kleuter.
Subtiel verschil

Regenboog

Regenboog

14-10-2016 om 11:02

Boze moeder

Lees even mijn post #77 en de reactie daarop van Caesar en dan mij reactie daar weer op in #83.
Je was er niet bij, dus wat kan je er van zeggen? Op 7 a 8 jarigen heeft het indruk gemaakt maar was het echt gevaarlijk? Wat weten kinderen van die leeftijd over autorijden?
School heeft hem aangesproken en hij heeft verteld dat hij een geavanceerde auto heeft waarbij dat makkelijk kan. Maar ook daar was je niet bij. Misschien heeft hij dat gezegd, omdat hij baalde dat hij over zo'n (in zijn ogen) futiliteit werd aangesproken.
Het zijn allemaal via-via verhalen waarvan zo onderhand niemand meer weet wat er echt gebeurd is.
Meneer, Truusje heeft tegen haar moeder verteld dat u gevaarlijk heeft gereden en nu wil de moeder van Truusje dat ik u daar op aanspreek. Ik zat niet bij u in de auto, heb geen idee wat er gaande was maar toch, wilt u dat niet meer doen? Van zo'n vaag zwamverhaal zou ik ook heel rebels worden en met een knipoog een reden bedenken waarom het makelijk kon.
Kinderen van die leeftijd hebben geen inzicht in wat veilig is in de auto en wat niet. Laat het gaan!
Nu zijn er nog ouders die willen rijden, als je zo doorgaat mag jij straks zelf 5 keer heen en weer om de hele klas ergens te krijgen.

Pirata

Pirata

14-10-2016 om 11:13

no kowalski

"Je bent echt een drammende kleuter", dat staat er.

Angela67

Angela67

14-10-2016 om 12:15

Pirata

Je hebt helemaal gelijk, ik had moeten schrijven dat ze zich gedraagt als een drammende kleuter! Dank voor je correctie!

Gr Angela

Ava

Ava

14-10-2016 om 12:18

Met boos zijn

bereik je niet zo veel. Het enige dat je nu bereikt hebt is dat deze vader te kijk is gezet en dat hij niet meer gevraagd wordt te rijden (of helpen) bij school, of dat zelf niet meer wil. Ondertussen zit je nog jaren vast aan dit klasgenootje en de vader.

Met vriendelijk vragen was je misschien iets verder gekomen, dan had je verontwaardiging niet voorop gestaan maar de veiligheid van je kind (en de andere kinderen). Dan had hij jou alles kunnen uitleggen (en daarmee een indruk gekregen van het reële gevaar dat er al dan niet is geweest). Door boos te zijn, heeft hij die kans niet gekregen maar jij hebt daardoor ook de mogelijkheid niet gekregen om rustig aan te horen hoe het is gebeurd. Ondertussen had je de leerkracht 1 op 1 kunnen vragen of jouw kind niet meer ingedeeld wordt bij deze vader, vwo vervoer in de auto. Dat laatste heb je waarschijnlijk wel bereikt, maar voor de rest heeft dit waarschijnlijk schade aangericht in de relaties met leerkracht, die vader, zijn kind en jouw kind.

Ik hoop niet dat je een 'speciale' onuitwisbare indruk achtergelaten op de leerkracht die met een beetje pech, van groep tot groep doorgegeven wordt.

Allemachtig

Adem in, adem uit. Wat een heisa...

Slecht voor jouw bloeddruk

BozeMoeder, kalm aan. Je hebt jouw zegje gedaan, de mensen op school hebben er iets mee gedaan en zolang je de auto van de man in kwestie niet hebt gezien, kan je niets zeggen over zijn verklaring.

De zelf corrigerende auto bestaat. Vooral in de duurdere leasesector. Ik hoor dagelijks radioreclame over dat type auto.

Nu viel het gedrag van de vader op en ben je heel boos. Ik ben geduchter voor een veel groter gevaar, de smartphone in het verkeer. Daar zullen kinderen minder over zeggen, terwijl het gevaar aantoonbaar groter is.

Ik zou hier een grapje over hebben gemaakt en gelijk iets hebben gezegd over opletten in het verkeer.

Bozemoeder

Bozemoeder

14-10-2016 om 17:58

Regenboog en Angela

Wat die kinderen weten van autorijden? Nou, dat rijden met je knieën in plaats van met je handen niet mag?

Angela67: Hoe lastig is het voor sommigen om te snappen dat rijden met je knieën onverantwoord is?!
Dat weet zelfs een kleuter!

Het gaat er niet om dat IK mijn gelijk wil hebben, je mag volgens de wet gewoon NIET met je knieën rijden, punt!
Die vent heeft bedacht dat dat wel kon met zijn coole car! Mijn dochter rijdt gewoon never nooit niet meer met die vent mee, klaar.

Bozemoeder

Bozemoeder

14-10-2016 om 18:04

Done

"De zelf corrigerende auto bestaat. Vooral in de duurdere leasesector. Ik hoor dagelijks radioreclame over dat type auto."

Als hulp bij het rijden ja. Als er ineens een hond, kind of wat dan ook de weg op rent en die vent zit met zijn knieën te sturen, is het echt zo gebeurd hoor. Zelfs die corrigerende auto's kunnen niet anticiperen op onverwachte situaties. Daarvan zijn er bij oa Tesla al helaas voorbeelden bekend waar men te veel vertrouwde op 'het zelf corrigerende' van de auto.

Bozemoeder

Bozemoeder

14-10-2016 om 18:07

Klaar

Ik reageer niet meer want ik merk dat er veel mensen zijn die het kennelijk heel normaal vinden dat hun kind bij iemand in de auto zit die lekker aan het gassen is, met de knieën stuurt etc.

Ik hoop voor diegenen niet dat hun kind ooit bij zo'n patsertje in de auto komt te zitten en het dan ineens goed mis gaat.....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-10-2016 om 18:12

Nou Bozemoeder

Ik geloof ook best dat die vader jouw dochter nooit meer in zn auto wil hebben.
Wat denk je, had dit niet allemaal wat subtieler opgelost kunnen worden?

Julle gaan elkaar inderdaad nog jaren tegenkomen, dat wordt er zo niet beter op.

Knipper, knipper

Nou boze moeder, als dit het ergste is waar je tot nu toe bent tegenaan gelopen op school, dan boffen je kinderen.

En ot, wat een onthulling zo in de staart van dit draadje. Nooiiiiittt gedacht. Altijd gedacht dat die rechtse rakkert een one issue forummer was,

Diana

Diana

14-10-2016 om 19:31

bozemoeder

Je hebt natuurlijk wel aangeboden dat je in het vervolg altijd zal rijden. Maar eigenlijk reed je natuurlijk altijd al.

Regenboog

Regenboog

14-10-2016 om 20:16

Nou nou Bozemoeder

Je bent wel heel erg overtuigd van je eigen gelijk. Kinderen weten niets van auto rijden, echt niet. Sturen zonder handen mag niet? Ze gaan toch allemaal proberen kunstjes te doen op hun fiets? Ieder kind probeert een keer zonder handen te fietsen!
Wordt wakker! Geen enkel kind is 24/7 de braafste van de klas.
En zelfs in volwassenen wordt het kind nog wel eens wakker. Je was er niet bij, oordeel niet zo fel.

Oeps

Oeps

14-10-2016 om 20:28

Complimenten trouwens (ot)

Voor de treffend gekozen nick, en zeer consequent doorgevoerd ook

Angela67

Angela67

14-10-2016 om 20:49

bozemoeder

ik zou je gunnen dat die vader jou een keertje 'betrapt' bij het niet je hand uitsteken op het fietspad in het dorp
gr Angela

Mia

Mia

14-10-2016 om 21:05

Liever een stoere vader dan...

Ik zou het pas eng vinden als er iemand mijn kids in de auto heeft die heel onzeker is en gestresst is. Of onervaren en domme fouten maakt. Zo'n zondagsrijder die niks gewend is . Ik voel me juist bij stoere vaders wat meer op mijn gemak want ervaren. Dus het is maar hoe je het bekijkt.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-10-2016 om 21:54

Mia

Zo iemand die haar hand niet van het stuur durft te halen om te schakelen als ze iemand inhaalt? (iemand hierboven ergens) Die gun je een zelfrijdende auto of dan toch op z'n minst een automaat

Triva

Triva

14-10-2016 om 22:14

verrassend

Verrassend dat Bozemoeder ook niets leert of overneemt wat anderen hier zeggen, zich blijft herhalen en overtuigt is van het gelijk van haar dochter van 7 of 8.

Wie heeft het eigenlijk over STUREN met knieën? Was het niet gewoon even met losse handen om een recht stuk weg? Heb je zelf al eens geprobeerd of je met losse handen rechtdoor kunt rijden?

Waarom geef je geen antwoord op het meermaals voorstellen dat je je kind NOOIT meer bij een ander in de auto moet zetten?

Iemand die onzeker is en angstig zal inderdaad nooit dit soort grapjes uithalen maar ik heb liever dat mijn kinderen bij zo iemand die dit soort grapjes in de auto zit dan bij iemand die onzeker rijdt/is.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-10-2016 om 22:24

Met je knieën sturen

Het zal wel komen doordat ik met mijn neus op het stuur zit (zoals iemand eerder schreef) maar mij lukt het niet om met mijn knieën te sturen. Dan moet ik zowat helemaal dubbelvouwen. Uitgeprobeerd terwijl ik langs de Ringvaart reed

rode krullenbol

rode krullenbol

14-10-2016 om 23:00

Oooh nostalgie!

Ik ben ook met zo’n man getrouwd geweest. Met hem was het overigens “never a dull moment!”


https://youtu.be/sta0Kjtn6tA

bieb63

bieb63

14-10-2016 om 23:39

Het gaat niet alleen over de zgn 'wet' boze moeder

Er staat nergens in de wet dat je je radio niet op een andere zendr mag zetten in je auto. Punt is, dat dat eigenlijk zeer gevaarlijk is: 1 hand aan het stuur, blik gericht ol je radio, niet op de weg.... Of wat dacht je van achterom kijken omdat de kids op de achterbank lopen te klieren oid...... Wel eens over nagedacht!

Mijntje

Mijntje

15-10-2016 om 08:59

Het beste

Het beste is inderdaad dat je dan zelf voortaan rijdt, zodat je dochter bij jou in de auto kan en niet meer met die bruut mee hoeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.