Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 12:27

schooluitje: vader reed gevaarlijk

Afgelopen maandag is de groep van mijn dochter naar een museum geweest. Ouders was gevraagd om kinderen heen en weer te rijden. Nu vertelde mijn dochter mij vanochtend bij het naar school brengen dat de vader van een meisje waarmee ze meereed heel cool was. Ik vroeg wat er dan zo cool was.
Ze vertelde me dat die vader de muziek heel hard aan zette en heel hard ging rijden ineens en…..en nu komt het. hij reed niet met zijn handen aan het stuur maar met zijn benen.
Toen ontplofte ik dus. Ik ben daarop naar de juf gegaan en het verhaal verteld. De juf vond het erg lastig en ze was bang om die ouder erop aan te spreken omdat ze dan heel boos wordt. Dit vond ik een antwoord van niets natuurlijk.
Ik ben daarop naar een juf gestapt die dichter bij de directie zit en die vond het schokkend. Zij vertelde me dat ze het zou opnemen met de directie.
Ik had een ander meisje ook gevraagd hoe het was en die verteld me enthousiast hetzelfde verhaal.
Ik wil hier bovenop zitten en ik wil dat de directie stappen hierin neemt. Voor hetzelfde geldt krijgt die man door zijn idiote acties een ongeluk. Wat een ontzettend mafkezen lopen/rijden er op deze wereld rond zeg en dan nog zulke idiote dingen uithalen met andermans kinderen in je auto!!

Wat zouden jullie doen? Afwachten wat de directie doet en bij onvoldoende reactie een brief sturen?
Ik vind dit echt niet kunnen!!


rustig aan (maar je hebt wel gelijk)

Je wilt je kinderen niet bij een would-be Evil Knievel in de auto, dus ik snap dat je nijdig bent. Maar je dochter is heelhuids thuisgekomen en het volgende uitje komt vast pas na de herfstvakantie, dus er is tijd genoeg voor de school om acie te ondernemen.
Maar dat moeten ze wel doen. Ik zou inderdaad afwachten wat de directie doet, het is alleen de vraag of de directie jou daarvan op de hoogte houdt. Ik zou dus na de herfstvakantie die tweede juf eens aanschieten (of mailen) en rustig en vriendelijk vragen wat er is gebeurd nav jouw verhaal, want dat je toch wel graag de garantie hebt dat zoiets niet nog een keer gebeurt.

Harde muziek en roken in de auto is onwenselijk maar iha nog te slikken, tegen gevaarlijk rijgedrag moet direct actie worden ondernomen.

Over volwassen kerels die dit soort stunts menen te moeten uithalen om cool over te komen bij een stelletje schoolkinderen kan je alleen maar heel diep zuchten (en blij zijn dat jij geen leven en kinderen deelt met zo'n grapjas).

Groeten,

Temet

bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 12:37

Temet

Het ging om kinderen van groep 4 (7, 8 jarigen). Bij geen enkel kind zou zoiets mogen gebeuren natuurlijk.
Ik wacht af.

bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 12:41

wat mij verbaasde

is de eerste lakse reactie van school……Bang voor die ouder? Bang om boze opmerkingen te krijgen?
Ze moeten oppassen voor mij dadelijk. Zo boos ben ik, echt.
Ik vertrouw mijn kind toe aan school en er gebeurt iets wat niet door de beugel kan. Dan hoort school in mijn ogen direct die ouder aan te spreken. Zij zijn op dat moment verantwoordelijk. Wat als er wat gebeurt was? Sorry mevrouw, maar uw kind……..

pas op

Dat je die man al aan de schandpaal nagelt als gevaarlijke gek, terwijl het misschien wel reuze meevalt allemaal. Dat 'heel hard rijden' kan best gewoon binnen de snelheidslimiet geweest zijn. Voor een 7/8 jarige kan snel optrekken bijvoorbeeld al lijken of er heel hard gereden wordt. En ik neem niet aan de 'ie de hele weg met zijn knieën gestuurd heeft. Misschien was dat alleen even op een stukje waar hij 30 reed. Het is ook een beetje hoe hij het brengt bij de kinderen, zeg maar. Dan kan het al gauw een stuk spectaculairder lijken dan het echt was.

Begrijp me goed, het kan best dat het wèl een dwaze idioot is, maar op basis van een verhaal van een paar 7/8 jarigen zou ik niet meteen die conclusie trekken...

Wat weerhoud je ervan om die man zelf eens aan te spreken?

Tsja

Dat school zich niet zo opwindt over het voorval als jij, is omdat het niet de eerste keer is dat ze met merkwaardig gedrag van ouders te maken krijgen. Ik denk dat school er weinig heil zit om de heropvoeding van zo'n halve zool op zich te nemen.

Het meest waarschijnlijk lijkt me dat school notie neemt van het gebeuren en dat MaxVerstappen sr de volgende keer stilzwijgend gepasseerd wordt. Gebeurt dat niet, dan heb je echt aanleiding om je op de schoolleiding te storten.

Wat let je je woede te richten op die vader, als je echt "iemand bent voor wie ze op moeten passen". Zo'n opmerking valt voor mij trouwens ook in de categorie merkwaardig gedrag.

bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 13:42

Jippox en Kenfan

Die kinderen vertelden mij onafhankelijk van elkaar dat de vader ineens hard gas gaf en met zijn knieën reed. Heel duidelijk en helder. Ik kan er niets anders van maken helaas.

Hoe hadden jullie gereageerd als het jullie kinderen waren geweest? Hadden jullie het gelaten of zouden jullie ook naar de directie gaan? Ik vertrouw mijn kind toe aan school toe en ga ervan uit dat zij mijn kind veilig op plaats van bestemming brengen en weer terug wat zij ook hebben bedacht.

En nee, ik val niemand aan hoor. Ik ben alleen erg boos en verontwaardigd hierover. Ik geloof mijn dochter.
Het is zeker geen fantast en maakt dingen niet groter dan ze zijn (dat wil mijn zoon nog wel eens doen, maar mijn dochter zeker niet) en als ik dan van nog een kind (onafhankelijk) precies hetzelfde verhaal hoor....

'fantast'

Dat zeg ik ook niet, dat die kinderen het verzinnen of groter maken, maar ik kan best een paar 7/8 jarigen laten geloven dat ik heel hard en roekeloos rijd, terwijl ik mij aan alle regels houdt en niemand een moment in gevaar breng. Dat wil ik alleen maar zeggen.

Ik zou als het mijn kind betrof even op die vader afstappen.

vlinder72

vlinder72

11-10-2016 om 14:35

antwoord

" Hoe hadden jullie gereageerd als het jullie kinderen waren geweest? "

Ik zou het aan die vader gevraagd hebben. En afhankelijk van zijn antwoord zou ik pas actie hebben ondernomen. het is namelijk best mogelijk dat de vader dit toen hij bijna op de plaats van bestemming was of op de parkeerplaats. Je weet het niet.

Triva

Triva

11-10-2016 om 15:29

Eens met jippox

Ik kan ook dóen alsof ik heel 'gevaarlijk' rijd maar dat valt dan in het echt enorm mee.

Als jij dit niet wilt moet je je kind niet met een andere ouder meegeven, er gebeurt namelijk van alles met dat rijden. Niet allemaal goed correct en veilig in de gordel, alleen een heupgordel, roken in de auto, je als bestuurder af laten leiden door die groep kinderen, achter elkaar aan rijden waardoor je minder goed oplet (kettingbotsinggevaar), met antidepressiva op rijden, met andere medicijnen op rijden, mensen rijden die weinig ervaren zijn met het rijden (vooral met het rijden met een volle auto met geklets en gejoel) en ga zo maar door.

Ook geef je je kind dan dus niet meer mee met het rijden naar een uitwedstrijd.

Ik begrijp je wel maar ik weet nog niet of dit werkelijk zo schokkend en gevaarlijk was.

Ik ook

Ik doe dat ook, als ik rijd met een groepje kinderen. Muziek hard en soms even flink optrekken vanaf een stoplicht of zo in een rustige straat. Dat klinkt heel indrukwekkend, maar ik rijd nooit te hard en ook zeker niet onveilig. Kinderen vinden het wel altijd heel erg leuk.

bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 16:28

Jippox e.a.

Jippox: "maar ik kan best een paar 7/8 jarigen laten geloven dat ik heel hard en roekeloos rijd, terwijl ik mij aan alle regels houdt en niemand een moment in gevaar breng. Dat wil ik alleen maar zeggen."

En dan met je benen/knieën in plaats van je handen sturen? Sorry, maar niet met mijn kind achterin. Op de weg, bijna op plaats van bestemming of niet, dat doet er niet toe. Je rijdt op een openbare weg en dan heb je je gewoon te gedragen.
Ik vind het trouwens heel raar dat je paar meisjes van een jaar of 7/8 laat geloven dat je roekeloos en hard rijd. Nogmaals deze meneer reed op de openbare weg. Er zat ook een meisje bij dat snel erg bang is. Dan denk ik: "Lekker verantwoord".

Triva

Triva

11-10-2016 om 16:43

bozemoeder

Mijn reactie ook gelezen? Ik denk dat je je kind nooit meer mee moet geven met een andere ouder, je maakt van alles mee.

Sturen op een rechte weg met je benen is niet erg moeilijk hoor

rustig nou ff

Je dreigt een beetje in de "Maar Mijn Kind Liegt Toch Zeker Niet"-stand te schieten. Doe dat nou niet.

Ik ben het niet eens met mensen die suggereren dat met je knieen sturen best even kan. Kom op, doe dat nou niet op de openbare weg, en al helemaal niet met andermans kroost in de auto. Dat het allemaal minder spectaculair was dan dat de kinderen het hebben ervaren, dat zou best kunnen. Maar goed, laat het nu maar even gaan. Je hebt de school ervan in kennis gesteld, juf 2 was met je eens dat dit zo niet kan en heeft beloofd maatregelen te nemen. Wacht die nu eerst eens even af. Ik denk trouwens dat Kenfan gelijk krijgt: volgende keer wordt deze vader niet meer gevraagd, en daarmee is de kous af.

Pas een beetje op dat je niet elke keer als je iets onwenselijks ziet meteen enorme stampij maakt om uit te drukken hoe verschrikkelijk jij je inzet voor je kind. Dat maakt meer kapot dan je lief is. Vertrouw nou even op de school en kijk het even aan.

Groeten,

Temet

Triva

Triva

11-10-2016 om 16:45

nogmaals

Ik begrijp je wel maar we waren er allemaal niet bij, alleen een paar bange meisjes van 7/8 jaar. Daardoor weet niemand hoe gevaarlijk dit nu was. Ik weet wel dat er heel veel mensen onzichtbaar veel gevaarlijker zijn. Die gaan rijden als ze al erg vermoeid zijn, van alles aan hun hoofd hebben, met hun gedachten bij de ruzie met hun man zijn. Die mensen kunnen nog veel gevaarlijker zijn dan iemand die zeer ervaren is achter het stuur en en geintje maakt door hard op te trekken en even met zijn benen te 'sturen'.

bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 16:48

vader

Het wordt lastig om deze vader aan te spreken want die is nooit op school. Daarnaast vind ik het de verantwoordelijkheid van school om hier iets mee te doen. Het zou anders zijn als ikzelf die vader had gevraagd om dochter mee te nemen ergens heen.

Technische vraag

Hoe geef je nog gas als je met je benen of knieën aan het sturen bent?

skik

Bozemoeder

Bozemoeder

11-10-2016 om 16:54

Trina

1 meisje is angstig. De rest (waaronder mijn dochter) vonden het juist erg "cool" en dus gaaf dat hij zo deed.

Je hebt gelijk dat andere mensen gevaarlijker kunnen zijn, dat is waar maar het gaat n om deze meneer en de informatie die gegeven wordt Ik moet daar wat mee. Ik zie het ook als mijn verantwoordelijkheid om het te melden. Stel; dat deze man echt zo gevaarlijk bezig was en de volgende keer weer aanbiedt om te gaan rijden en besluit weer wat "cools" te gaan doen en het gaat echt fout met alle gevolgen van dien….en ik zou er niets mee gedaan hebben? Ik zou me erg schuldig voelen.

En waarom schrijf je even met zijn benen te 'sturen'. Die man had het stuur tussen zijn knieën en zijn handen los van het stuur.

bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 16:55

Skik

automaat?

Triva

Triva

11-10-2016 om 16:58

bozemoeder

Dat schrijf ik omdat ik denk dat hij geen bochten maakte maar gewoon rechtuit ging. Probeer het zelf maar eens: als je gewoon recht uit gaat heb je geen handen nodig maar ook geen knieën. Het lijkt alleen of je 'stuurt' want inderdaad je kunt niet remmen en gas geven als je zo al sturend de bocht door gaat dus als je even stoer je handen in de lucht doet bij rechtdoor rijden is er echt niets aan de hand.

Ik vind in een grote groep fietsen ook een bar onveilig iets en ik instrueer mijn kinderen dan ook altijd extra. Dit is een heel vervelende situatie maar er is een kans dat deze man veiliger reed dan degene achter of voor hem die niet gewend is aan rijden met een volle auto met kinderen na een nacht slecht slapen.

bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 16:58

Trina

Enne…..Ik maak in ieder geval geen geintjes in het verkeer met andermans kinderen op de achterbank. Het is triest maar eikels heb je gewoon in het verkeer en ik wil niet dat mijn kind bij eentje in de auto zit die zit te stunten met "kijk eens wat ik kan en hoe cool ik ben". Dat doet hij maar lekker in zijn eentje op een lege parkeerplaats.

Regenboog

Regenboog

11-10-2016 om 16:59

Hoe?

Cruisecontrol, automaat, hele lange man. Mijn man kan het ook, zonder veel moeite. Die zat bijna dubbelgevouwen achter het stuur als hij in mijn moeders autootje reed.

Triva

Triva

11-10-2016 om 17:00

bozemoeder

Het is toch echt Triva...

Je hebt gelijk dat je geen geintjes dient te maken in het verkeer maar jij hoeft dit ook weer niet zo heel hoog op te pakken als je er niet bij was. Nogmaals: hoe weet je dat de andere ouders WEL veilig reden? Als je dit al een probleem vind: zorg dat je kind NOOIT meer bij een andere ouder die je niet goed genoeg kent in de auto gaat.

Bozemoeder

Bozemoeder

11-10-2016 om 17:00

Triva

Klopt ook wat je zegt. Maar ik vind dit het als ouder echt niet leuk om te horen als je je kind toevertrouwt aan school en je hoort dit achteraf.

Bozemoeder

Bozemoeder

11-10-2016 om 17:03

Triva

Mijn kind gaat ook NOOIT meer bij deze meneer in de auto. Dat is zeker.

vlinder72

vlinder72

11-10-2016 om 17:05

verschil van mening

" Het wordt lastig om deze vader aan te spreken want die is nooit op school. Daarnaast vind ik het de verantwoordelijkheid van school om hier iets mee te doen."

En daarin verschil ik dan weer van mening. Ik vraag eerst iets na bij de ouder (kan ook per telefoon) voordat ik naar de leerkracht ga. Inmiddels genoeg ervaring met ietwat overdreven verhalen over ouders en/of kinderen.

Pas daarna besluit ik of ik met een verhaal naar de leerkracht ga. Ik wil namelijk ook weer niet een heel geruchtenstroom op gang krijgen. En dat gebeurt snel. Want jij vertelt het tegen de juf. Die of die heeft dat gehoord en vertelt het door en zo gaat een verhaal de hele school door terwijl het achteraf toch iets anders in elkaar zat.

(ps ik geef nooit voor de lol extra gas en ik rij ook niet met mijn knieën. Maar ik rij sowieso niet voor school wat een gedoe is dat. Een keer gedaan en toen kreeg ik toch een waslijst aan eisen een geboden mee van sommige ouders)

bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 17:11

Temet

Ja, dat ga ik doen. Ik wacht af. Ik heb het neergelegd bij school en zij gaan er wat mee doen. Meer kan ik niet doen.

"Pas een beetje op dat je niet elke keer als je iets onwenselijks ziet meteen enorme stampij maakt om uit te drukken hoe verschrikkelijk jij je inzet voor je kind. Dat maakt meer kapot dan je lief is. Vertrouw nou even op de school en kijk het even aan."

Uhh, waar doel je op? Iedere keer als ik iets onwenselijks zie enorme stampij maken? Heb ik dat eerder gedaan dan?

bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 17:50

Temet

Of doel je op...in het geval dat….?
Ik ben normaal gesproken een uiterst rustig persoon die zich liever afzijdig houdt en zeker geen enorme stampij gaat maken.

Maar bedankt voor de tip.

Met benen sturen

Durf ik niet. Maar even zonder gekheid, die man heeft vast een beetje jolig gedaan met die kinderen. Als alle kinderen netjes in de gordel zaten, hij niet te hard heeft gereden, op de weg heeft gelet en niet met zijn telefoon bezig was zie ik het probleem niet zo. Ik zit zelf heel veel op de weg en dan rijd je veel veiliger dan opa of oma die ook eens voor de kleinkinderen wil rijden. Dat vind ik dan weer minder fijn.

Als ik echt het idee heb dat een ouder onveilig rijdt, dan gaan mijn kinderen niet meer mee. Dat is nooi hij een schooluitje gebeurd, maar wel bij kinderfeestjes. Dan zorg ik dat ik zelf breng en haal.

O ja, nog een trucje dat ik gebruik als ik bezorgd ben: ik houd het tegen mijn man aan en negen van de tien keer denkt hij er een stuk lichter over.

bozemoeder

bozemoeder

11-10-2016 om 19:35

Drietje

"O ja, nog een trucje dat ik gebruik als ik bezorgd ben: ik houd het tegen mijn man aan en negen van de tien keer denkt hij er een stuk lichter over."

Nou, ik heb het tegen mijn man aangehouden en die werd helaas nog bozer van ik, tja.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

11-10-2016 om 20:49

Tikje overdreven

Ik denk dat het een beetje stoerdoenerij was en de kinderen heus niet in serieus levensgevaar zijn geweest. De in de auto rokende moeder van een tijdje terug vond ik erger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.