Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
HGP

HGP

15-07-2024 om 10:06

School kosten aanrekenen?!


BritgetJones007 schreef op 17-07-2024 om 11:19:

[..]

[Quote verwijderd]

Je reactie zal wel verwijderd worden op dit forum mag je geen informatie delen uit eerdere topics van een to vandaar dat deze net als zoveel op dit forum ook steeds met een andere insteek zijn gelijk probeert te halen, door dus informatie ineens niet te vermelden 

Praktisch lijkt het me ondoenlijk om deze kosten terug te halen. Dus ik zou er niet eens aan beginnen. Fijn dat je een andere school gevonden hebt voor je kind.
Mijn ervaring is dat je testen en onderzoeken van kinderen sowieso beter in eigen hand kunt houden.  Dan heb je ook controle op wat er onderzocht wordt en wat er met de uitkomsten gebeurd.

Je mag van een school zeker dingen verwachten in de zin van dat je kind er wat leert en ook dat je kind hulp krijgt als dingen niet zo goed gaan. 
Hulp is echter niet alleen op aanwijzing van de ouders. Dat die zeggen 'je moet dit en dat doen' en dat school dat dan braaf zonder morren doet. 

Daarnaast kan een school of professional nooit fulltime met alleen jouw kind bezig zijn. 
Die hebben meer kinderen en casussen waar ze iets mee moeten. Als ouder vind je jouw kind misschien het allerbelangrijkste in de wereld, op een school of bij een professional ligt dat anders. Niet dat zij jouw kind niet belangrijk vinden. Maar ze vinden andere kinderen óók belangrijk en moeten daar ook zorg voor dragen. 

Ik zou onderzoek ook graag in eigen hand houden. Dan kun je namelijk zelf bepalen waar je dat laat onderzoeken en met wie je wel en niet uitkomsten deelt. 
Tenminste, als de juf geen diagnoses de klas in slingert zonder overleg.

Ik stel voor dat to thuisonderwijs gaat geven. Of kind naar een particuliere school stuurt. Alleen daar kan volledig geboden worden waar dit kind behoefte aan heeft. Want ook op deze geweldige nieuwe school gaat ze wel weer eens ergens tegenaan lopen. En dan is de school vast niet meer zo geweldig..

BritgetJones007 schreef op 17-07-2024 om 09:11:

[..]

Met ieder prinsje en prinsesje...??? Als dat de manier is hoe jij altijd over leerlingen in de klas praat, dan komt dat wel heel kortzichtig over als dat je kindbeeld is, beperkend ook en denigrerend naar kinderen.
Dit komt over alsof je eigenlijk geen zin hebt om ook maar iets van moeite te doen om buiten de groep ook het individu te zien en daar rekening mee te houden.

De benaming geven van 'Prinsjes en prinsesjes', daarmee ondermijn je de hele pedagogische en professionele en open basis- en beroepshouding die we van een leerkracht mogen verwachten!

Die termen slaat op de manier waarop ouders naar hun kinderen kijken, niet op de kinderen zelf. Die neem ik niks kwalijk als ze iets nodig hebben, zoals een koptelefoon, extra uitleg of een tafel apart, ik noem maar wat. Natuurlijk moet ieder kind tot bloei komen in een klas, maar in een groep van soms wel 30 kinderen kan niet aan alle eisen van ouders voldaan worden en gaat wat goed is voor de groep boven wat de ouder voor zijn ene kind wil. Sommige ouders vergeten dat een kind thuis een andere omgeving heeft en met minder mensen rekening moet houden dan op school. En in de laatste jaren zijn mensen individualistischer geworden en eisen meer, dat werkt dus ook door op scholen. 

Izza schreef op 17-07-2024 om 13:18:

Ik stel voor dat to thuisonderwijs gaat geven. Of kind naar een particuliere school stuurt. Alleen daar kan volledig geboden worden waar dit kind behoefte aan heeft. Want ook op deze geweldige nieuwe school gaat ze wel weer eens ergens tegenaan lopen. En dan is de school vast niet meer zo geweldig..

Ik denk dat niet dochter, maar vader weer ergens tegenaan gaat lopen. 

Anoniemvoornu schreef op 17-07-2024 om 11:27:

[..]

Je reactie zal wel verwijderd worden op dit forum mag je geen informatie delen uit eerdere topics van een to vandaar dat deze net als zoveel op dit forum ook steeds met een andere insteek zijn gelijk probeert te halen, door dus informatie ineens niet te vermelden

Oh, dat is dan niet handig van mij excuus. 

En misschien ook niet prettig, dus ook daarvoor excuus

Anoniemvoornu schreef op 17-07-2024 om 11:27:

[..]

Je reactie zal wel verwijderd worden op dit forum mag je geen informatie delen uit eerdere topics van een to vandaar dat deze net als zoveel op dit forum ook steeds met een andere insteek zijn gelijk probeert te halen, door dus informatie ineens niet te vermelden

Een link naar een ander topic mag toch wel of mag zelfs dat niet hier? (Tevens vraag richting forumbeheer).Dat je geen copy/paste van platte tekst uit een ander topic mag doen begrijp ik wel.

RoodVruchtje schreef op 17-07-2024 om 15:32:

[..]

Een link naar een ander topic mag toch wel of mag zelfs dat niet hier? (Tevens vraag richting forumbeheer).Dat je geen copy/paste van platte tekst uit een ander topic mag doen begrijp ik wel.

Huisregel 2.10: Speculeren over eerdere nicknames is niet toegestaan, evenals trolhinten.

Als topicstarter eerder mogelijk onder een andere naam heeft gepost, dan is linken naar een ander draadje met vermelding dat jij denkt dat er dezelfde persoon achter zit, volgens mij een overtreding.

Genoeg mensen die niet willen dat wat ze over hun kinderen schrijven allemaal te herleiden is. Dus laten we daar netjes mee omgaan.

Daglichtlamp schreef op 17-07-2024 om 15:39:

[..]

Huisregel 2.10: Speculeren over eerdere nicknames is niet toegestaan, evenals trolhinten.

Als topicstarter eerder mogelijk onder een andere naam heeft gepost, dan is linken naar een ander draadje met vermelding dat jij denkt dat er dezelfde persoon achter zit, volgens mij een overtreding.

Dat snap ik, maar als je enkel vraagt of hij deze vraag eerder heeft gesteld incl link, is dat nog geen trolhinten. Dat bedoel ik.

RoodVruchtje schreef op 17-07-2024 om 15:41:

[..]

Dat snap ik, maar als je enkel vraagt of hij deze vraag eerder heeft gesteld incl link, is dat nog geen trolhinten. Dat bedoel ik.

Nee, maar wel speculeren over zijn eerdere nickname.

HGP schreef op 15-07-2024 om 17:57:

[..]



De nieuwe school is het helemaal, baalt dat ze pas na de vakantie naar de nieuwe school kan, ze wil de komende 2 resterende dagen ook niet naar de huidige school.
Ze is op de nieuwe school ook 180 graden anders dan hoe ze op de oude school is.
Ik heb zo'n idee dat ze de overgang dus niet zo'n probleem vindt

Ik vind dit erg naief overkomen. 

Laat haar eerst maar een paar maandjes op die school verblijven. 

Ze is er nauwelijks geweest en op van die kijkdagen lijkt alles leuk.

Daglichtlamp schreef op 17-07-2024 om 15:48:

[..]

Nee, maar wel speculeren over zijn eerdere nickname.

Nee, enkel, zoals ik al schreef, of hij eerder hierover een topic had geopend. Jij vult voor jezelf in dat het speculeren is over een eerdere nickname. Ik zie dat als een gewone oprechte vraag. 

@Forumbeheer: kunnen jullie mijn vraag beantwoorden ipv dat iedereen zijn/haar eigen invulling eraan geeft? Ik heb een aantal weken nl exact gedaan waarover ik nu mijn vraag stel en dat is niet geknipt/verwijderd/etc. Is een link naar een ander topic wel/niet toegestaan?


ps excuses voor mijn off-topic bericht btw

Volgens mij is linken naar een ander topic prima. Linken naar een topic en daarbij suggereren dat het om dezelfde persoon gaat niet (ervan uitgaande dat het gaat om verschillende nicknames).

(OT) 
Het lijkt mij dat welke info uit andere draadjes dan ook, of het nu van dezelfde nickname is of van een mogelijk alias, buiten een draad blijft, als de TO er zelf niet mee komt. Misschien heeft diegene een goede reden daarvoor en wilt het niet dat gegevens van vroeger oprakelen. Pas als diegene er zelf mee aan komt zetten, kan het meegenomen worden in het verloop van de draad.
Nu heb ik een tijdje geleden  info uit andere draad in een draad opgerakeld als zijnde een vraag ter verduidelijking dat het niet helemaal klopte met wat in een overige draad van die TO gemeld werden en wel van belang was voor een advies in actuele topic. Maar ik heb het als vraag gesteld, niet als stellig element in een bespreking. Het kon natuurlijk zijn dat in die tussentijd, het een en ander was veranderd wat een verklaring was voor de verandering.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.