Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Scholen open na 28 april?

Hoe denken jullie er nu over, gaan scholen weer open of niet? Welke scholen en welke maatregelen? Ik heb een vermoeden dat ze wel weer open gaan , maar hoe? geen idee...


verbaasd

met een -d- dus. Er zullen wel meer typefouten in staan. Ik ben een beetje moe.

Tsjor

Behalve

Chrono: 'Ik prijk dus als ouder ook op die lijst (meermaals).
Dus geen idee wat ik moet doen rond 1 juni met mijn 13-jarige. Daar wordt nergens iets over gezegd.'
Wat er tot nu toe over gezegd is, dat is dat de kinderen niet de volwassenen besmetten, maar andersom.

Dat is in elk geval al iets.

Tsjor

Flavia

Flavia

22-04-2020 om 17:43

Tjor

mijn verwachtingen gaan niet verder dan idd aanpassen aan niveau (meer selectie van oefeningen) en noodzaak (dyslectie, slechtziend, slecht horend)
Die methoden zijn er niet voor niets idd.

Tsjor

Ik vind het ook leuk om die dingen te verzinnen. Daarom voelt dat niet zozeer als werkdruk. Maar het leuke deel van het vak (leuke activerende werkvormen, direct contact met collega’s en leerlingen) valt nu weg en ervoor in de plaats komt heeeeel veel nakijken en heeeeeel veel administreren en heeeel veel mails beantwoorden. Allemaal best saai vind ik. En dan voelt het opeens als werk.

AlisonH

Op mijn school hebben we (behalve voor de examen en voorexamen klassen) besloten dat er tussrn het moment van de sluiting (14 maart) en het einde van het schooljaar maar 2 cijfers MOETEN gegeven worden en maximum 3. We proberen ons te richten op kwaliteit en de standaard toetsmethode (so's en pw) los te laten. Ook geen summatieve toetsen meet maar formatieve toetsen. In een klas heb ik bij voorbeeld vragende voornaamwoorden behandeld, im plaats van opdrachten schriftelijk te laten maken in de online lessen (dat kan online in de leergang werkomgeving) laat ik ze interview vragen voorbereiden en elkaar in het Frans interviewen (online).
Het vraagt niet veel voorbereiding voor mij en is toch een manier om Frans te praten.
Sini

Sinilind

Wij hebben 4 mei overleg met de secties over wat er geschrapt kan worden, aan stof en vooral uit de PTA’s / PTD’s. Dat mocht behoorlijk rigoureus. Ik heb al een heel vak laten schrappen. Een eenuursvak in een jaarlaag gedurende een periode, maar toch.
Ik weet trouwens ook zonder toetsen wel hoe goed elke leerling mijn vak beheerst. Jij vast ook.

Dees

Dees

25-04-2020 om 12:46

50%

Nou we kregen het te horen, school start ze verdelen de groepen in 2en en de ene groep mag ma en do en de andere di en vrij. Verder op de andere dagen thuiswerk zonder begeleiding dat komt dan wel op de schooldagen. Van 50% is dus geen sprake.

vlinder72

vlinder72

25-04-2020 om 13:09

Dees

Bij ons ook.

Mijn zoon zir in een groep 7/8. De leerjaren worden gesplitst. Jaar 7 gaat op ma en do naar school en om de week op woensdag.

Jaar 8 op di en vr en ook om de week op woensdag . En zo doen ze het ook bij de andere groepen.

Ik vind het wel een slimme oplossing. Toch 50% naar school en maar het 50% van de kinderen in een klas.

Tabitha

Tabitha

25-04-2020 om 15:39

Hier heel apart

Iedereen gaat maandag, dinsdag en donderdag naar school. Woensdag en vrijdag is een thuiswerkdag. Ik zie in deze constructie niet de toegevoegde waarde van de thuisdagen aangezien ze de andere dagen ook met zijn allen zijn.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-04-2020 om 15:55

Hier

Gaan de kinderen alle dagen naar school. Een ochtend- en middagploeg.
Zo hoeven er geen overblijfouders de school in en heeft de leerkracht genoeg tijd om tussendoor pauze te houden en de boel schoon te houden.

Ik vind het wel fijn. Grwoon weer een beetje structuur.

Dees

Dees

25-04-2020 om 16:03

Ik had die om de week woensdag ook willen hebben.

Die halve dagen

Heeft de school naast die van ons ook, heel onhandig: want extra veel verplaatsing van volwassenen de hele dag! En als de leerkrachten zelf dan schoon moeten maken is het helemaal raar, daar worden ze niet voor betaald.

Bij ons doen ze tijdelijk continu rooster en halve groepen een hele dag andere dagen huiswerk, gym in de buitenlucht.

Is toch maar voor 2,5 week, dan is het Hemelvaart een na 1 juni zullen ze wel weer gewoon gaan.

Overigens, normaal gesproken is continu rooster absoluut niet ter sprake, zowel ouders als leerkrachten willen dat niet, maar iedereen snapt dat dit voor nu praktisch is.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-04-2020 om 18:13

Hier

De ene dag heeft de ene helft lesen de andere dag de andere. Zo loopt het gewoon door van week tot week. Dus om de week heeft iedereen een woensdag.

Lijkt me eigenlijk best een aardig systeem.

Dees

Dees

25-04-2020 om 18:19

Ja ad

Ja Ad lijkt me ook een aardig systeem en zoals door de regering aangegeven 50% van de tijd, onze school draait altijd al continurooster dus elke dag is een 5e van de week.

Hier

De ene helft twee hele dagen, de andere helft twee hele dagen, en groep 8 ook de woensdagochtend " om het jaar goed af te sluiten". Gelukkig geen halve dagen, dat lijkt me om allerlei redenen niet handig.
En dan afstandsonderwijs op de thuisdagen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.