Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Joke

Joke

30-03-2012 om 23:19

Mag dit zomaar? vo-plaatsingsprocedure veranderd


Dat doet me denken

... aan de kinderopvangorganisaties die midden jaren 0 in een riante positie zaten door de gigantische wachtlijsten.
Die hadden helemaal geen baat bij een situatie van voldoende aanbod, omdat ze met de lange wachtlijsten altijd op 95-100% bezetting zaten. Lange opzegtermijnen om het geheel af te maken, geen enkele keuze voor de ouders om naar de concurrent te gaan maakten het zaakje af.
Eigen hachie eerst.
Nutsfunctie nooit van gehoord.

mijk

mijk

13-04-2012 om 19:00

Chris

Dat uitloten geen ego hoeft te zijn kan ik me voorstellen, maar beoordeeld worden op je scores van 3 jaar terug als je 12 bent,is heel iets anders. Mijn buurjongetje is 9 zit in Groep 6 en hgeeft dit jaar citotoetsen gedaan een week nadat hij zijn vader begraven heeft. Vliegt hij er straks uit omdat hij een lage score had in groep 6? En neefje had pfeiffer in groep 7, ook wat lagere scores en dat negeert ook nog het feit dat kinderen de minst inconsistente mensen zijn die er bestaan.....
Dus die focus op consistentie over 3 jaar vind ik belachelijk....Daar wil ik mijn kinderen wel voor beschermen!

Mijk

Anne

Anne

14-04-2012 om 00:03

Mijk

Kan je mij ook het artikel uit Trouw mailen op [email protected]?

Alvast bedankt.

Anne

Anne

14-04-2012 om 00:10

Povo - ook zeist en andere gemeenten

Volgens mij geldt die POVO procedure ook voor Zeist en andere gemeenten in de regio Utrecht. Heb ik eerder gehoord, dat het allemaal in de grote Regio Utrecht is afgesproken.
Dus ook voor andere mensen uit die randgemeenten interessant om dit draadje te volgen en misschien actie te ondernemen op dezelfde wijze als Angela in Utrecht doet.

Voor de duidelijkheid: ook ik ben ZEER tegen LOVS van groep 6 t/m 8 te laten bepalen of kind naar bepaald niveau mag. Onze dochter in (nu groep 8) zou dan zeker niet op het VWO eindigen (zeer beperkte CITO scores gehaald op dit BO maar vnl C's!), terwijl ze het nu erg goed doet in groep 8, goede scores heeft gehaald bij onderzoeken, aangenomen is op VWO en ik ervan overtuigd ben (maar de tijd zal het leren natuurlijk) dat ze dat prima gaat redden. Nu nog hopen dat andere dochter in groep 6 (zo mogelijk nog meer een VWO kind dan de oudere) geen foutjes maakt de komende jaren in de CITO(even checken of zij wellicht al een foutje in haar CITO heeft gemaakt, shit, kunnen we wel inpakken).

Evanlyn

Evanlyn

14-04-2012 om 00:29

Dat stuk in rouw

Dit schoot mij echt in het verkeerde keelgat:

"Als voorbeeld de situatie in Zeist, waar deze problematiek al een paar jaar speelt. Op de Zeister scholen is voldoende plaats voor de 1200 kinderen die jaarlijks overstappen van basis- naar voorgezet onderwijs - mits die kinderen evenredig over de scholen verdeeld worden. Maar het keuzepatroon van die kinderen laat zich moeilijk voorspellen: als een zwerm spreeuwen kunnen zij het ene jaar op school A en het volgende jaar op school B neerstrijken."

En dat zegt een schooldirecteur! De reden voor dat "neerstrijken" is natuurlijk heel simpel: ouders en kinderen worden gedwongen een calculerende keuze te maken. Je gaat dus voor een school die goed is, maar waar tot nu toe niet geloot is. Met als gevolg dat voor die school nu ook geloot wordt. Alles om te voorkomen dat je op die ene slechte school terecht komt, waar niemand heen wil. Die onvoorspelbaarheid is dus heel makkelijk op te lossen: zorg voor voldoende plekken op goede scholen en sluit de slechte. Dan gaat iedereen gewoon naar de school om de hoek.

Evanlyn

Evanlyn

14-04-2012 om 00:30

Het was natuurlijk trouw...

maar de computer was me voor. Die man zou echt nooit een kind van mij krijgen, dus ik denk dat hij nu wel van die lotingen af is. Was het hem daar misschien om te doen, vraag je je dan af...

Heel nederland, waar je wieg staat

Zie http://www.praktijkschoolwf.nl/download.php?id=340 vanaf pagina 12. Kun je zien dat het werkelijk het voornemen is om deze manier van werken landelijk uit te rollen. Met hetzelfde doel: Voorkomen dat ouders gaan 'shoppen'.
Er wordt gesproken van een 'overstapdossier' alsof dat van alles zou mogen bevatten. Dat kan (tot op beperkte hoogte) maar dat gaat nog steeds over de ontvangende school. Het mag niet in de selectieprocedure.
Scholen doen dat wel en volop.
Er wordt bovednien gesproken over een standaard: op grond van dezelfde feiten dezelfde beslissing, overal in Nederland. Dat zou geen zegening zijn (feiten, cijfers, gegevens duiden nu eenmaal onvoldoende, zie ook het commentaar van Cito), maar bovendien gaat het dat niet worden omdat de scholen niet willen.
Zie de enorme verschillen, ik citeer Coco:"Hier een uitstekend Gymnasium zonder wachtlijst, waar ieder kind met een VWO-advies en een cito van minimaal 542 of een havo/VWO-advies en een cito van minimaal 545 zonder meer wordt toegelaten" en "Grappig dat deze school zelfs met dit vriendelijke toelatingsbeleid toch veel beter scoort dan alle Gymnasia in Utrecht en Amsterdam bij elkaar."
Het zou niet in het belang zijn van dat gymnasium om de eisen op te schroeven naar de Utrechtse norm. Dat gaat dus niet gebeuren.
Waar je wieg staat is en blijft bepalend voor het soort onderwijs dat je gegund wordt.
Dit Utrechtse model laat heel helder zien wat de consequenties zijn van de uitvoeringsplannen die er zijn en vooral ook hoe scholen er in hun volstrekte eigen belang mee op de loop gaan. Dat is de toekomst voor heel Nederland als er niet hard genoeg aan de bel getrokken wordt.
Groet,
Miriam Lavell

Op trouw.nl ontspint zich nu discussie...

misschien daar ook reageren...

In delen

Ik heb er drie geplaatst. Ze staan er nog niet.
Groet,
Miriam Lavell

Angela67

Angela67

14-04-2012 om 11:10

In papieren trouw helaas geen brieven

Heb vanochtend even de Trouw gechecked maar geen reacties op de podiumpagina over dit onderwerp.
@Mirjam, heb jij gereageerd op trouw.nl in de trant van je stuk wat ik naar de redactie heb gemailed?
Angela

Moeten we natuurlijk ook nog zien of dat wel geplaatst wordt. Mind you, trouw is een zuilenkrant, onderwijs is het laatste verzuilde bolwerk.
Maar reageer zelf ook!
Groet,
Miriam Lavell

Angela67

Angela67

14-04-2012 om 11:23

Werkelijk, dit slaat alles (artikel miriam): eld?!

Het artikel dat Mirjam aanhaalt kan ik helaas niet eenvoudig kopieren hier. Maar lees het, echt doen!

Elke ouder in Nederland kan hier op de basisschool van zijn of haar kind een actiegroep tegen gaan oprichten want het sluipt voort.

Alleen nog de 1e kamer kan dit nog tegenhouden als ik het goed begrijp.

Alle reden om nu reuring en lawaai te maken zodat er vanuit de ouders zelf actie komt.

Dus was je al niet blij met het EPD en het EKD dan kun je je nu richten op het ELD: het Electronisch Leer Dossier. Echt waar!

http://www.praktijkschoolwf.nl/download.php?id=340 (het is het VO-magazine nr 2, wat het met Praktijkschool te maken heeft weet ik niet)

Groet,
Angela
[email protected]

Ja, maar

"Alleen nog de 1e kamer kan dit nog tegenhouden als ik het goed begrijp. "
Ja. Mail dus en laat zien wat deze manier van werken doet. Dat ligt overigens niet helemaal aan het wetsvoorstel, maar aan de manier waarop scholen/automatisdeerders dat interpreteren. Het werkelijke probleem is dat ministers en kamerleden blijven doen alsof hun neus bloedt. "Dat mag niet zo, dat is duidelijk, dat moeten ouders maar zelf met de school uitvechten".
De wet zou betere waarborgen aan ouders en leerlingen moeten bieden.
Groet,
Miriam Lavell

Net als in de zorg

Zie http://www.nu.nl/politiek/2774082/meldpunt-klachten-minutenregistratie.html
We hebben als Forum de onstaansgeschiedenis van deze 'registratieplicht' meegemaakt, er commentaar op gehad. Er zijn 'kan niet anders' en 'moet van de minister' antwoorden geweest.
Maar de minister zelf hield al die tijd de mond en liet het begaan.
Nu dan uiteindelijk is er verontwaardiging (alsof het ministerie niet wist dat het bestond) en de 'ontdekking' dat niemand meer weet waarom het ooit praktijk is geworden.
Zo gaat dat met de registratie en het doorgeven van gegevens in het onderwijs ook.
De minister zou zich nu al, voordat dit soort systemen zijn opgetuigd, uit moeten spreken tegen dit gebruik.
Groet,
Miriam Lavell

Sancy

Sancy

14-04-2012 om 11:55

Ik zie Miriams 3 reacties staan nu.

Angela67

Angela67

14-04-2012 om 12:53

Povo moet anders - even recapitulerend

Ok, even proberen een coherent lijstje ervan te maken, wat is zinnig om bij wie onder de aandacht te brengen - en wat kun je als inidividuele ouder doen & wat is handig om collectief te doen?

1.
Er is 1 school in Utrecht die zwart op wit 'toegeeft' dat ze de wet overtreedt door iets te eisen wat ze niet mag zien. (Het is mij niet duidelijk of de POVO-afspraken voor het volgende jaar (als de cito eindtoets later gaat plaatsvinden) bij alle middelbare scholen in Utrecht zo gaat gelden).

2.
De basisscholen in Utrecht bepalen mede de POVO-regels en hebben dus boter op hun hoofd want doen hieraan mee.

3.
Het feit dat het uitwisselen niet mag is bekend bij de opdrachgevers van het ELD en daarom moet de eerste kamer nog toestemming geven. Hetgeen nog niet is gebeurd (planning? stand van zaken?).

3a.
Cito gegevens uit groep 6 zijn volgens het Cito niet geschikt om conclusies uit te trekken over middelbaar onderwijstype. Dit hebben we zwart op wit, maar zal door voorstanders natuurlijk gebruikt worden om nóg meer informatie uit het "Leerlingvolgsysteem' te willen hebben.... Dus of we hiermee iets opschieten is de vraag.

4.
Formeel-juridisch gezien kun je dus je basisschool aanklagen: ze mogen van jou alleen "het advies" geven maar niet inzage geven in gegevens die jij niet kwijt wilt aan het VO.

5.
Formeel-juridisch gezien kunnen Utrechtse ouders de middelbare scholen aanklagen omdat zij inzage nemen in iets wat ze niet mogen gebruiken.

6.
Bij je basisschool kun je de directeur/leerkrachten proberen te motiveren zich kritisch op te gaan stellen naar de middelbare scholen en zo de waarde van hun advies beter uit te laten komen. Doe een beroep op hun beroepseer, ze laten zich toch niet vervangen door een of ander digitaal systeem met eentjes/nulletjes/sociaal-emotionele momenten uit de eerste maand van groep 6 die jouw kind nu nog achtervolgen?! Waar is de professionaliteit van de basisschool gebleven? Spreek ze er op aan.

7.
Zoek uit waar je basisschool onder valt, want er zullen maar weinig basisscholen echt helemaal zelfstandig zijn. Naar verwachting zal men namelijk op klas- en schoolniveau je verwijzen naar 'hogerhand'. Laat je door hen uitleggen hoe die structuur is, en geef aan dat je daar gaat klagen en dat je begrijpt dat 'zij er zelf niets aan kunnen doen'. . . ?

8.
Waarom is het allemaal zo erg? Ik ben bezig om een aantal argumenten voor/tegen op een rij te zetten om als munitie in te zetten. Er zullen namelijk een heleboel mensen zijn die je niet geloven of die je een pushende ouder vinden of die vinden dat je je kind opjaagt en niet aan teleurstellingen laat wennen. Zie de reacties op het Trouw forum.
Dit punt is van belang om voor jezelf helder te hebben, zodat je focus houdt op je doel.

In dat kader vond ik in het VO-magazine (waar geschreven wordt over het ELD) een mening van ene Arend Smit, Rector Corlaer College, Nijkerk:

http://www.praktijkschoolwf.nl/download.php?id=340, pagina 17.

(vooral het feit dat hij meent dat ouders en de minister schuldig zijn aan het feit dat middelbare scholen zo snel mogelijk het kind daar zouden moeten plaatsen 'waar het hoort' .. tenenkrommend):

"In de tijdgeest van de jaren zeventig was de middenschool helemaal geen slecht idee. Zoveel mogelijk aandacht voor leerlingen die kansen misten in het onderwijs past uitstekend bij de emancipatiebeweging uit die jaren. Het was goed dat alle leerlingen zo veel mogelijk kansen kregen om door te groeien. Bovendien denk ik dat de argumenten die ik de afgelopen weken heb gehoord met betrekking tot de IQ-ontwikkeling van pubers, zeker kloppen. Ook daarom heeft het idee van een middenschool positieve kanten.
Toch is invoering van de middenschool nu géén goed idee.
We leven tegenwoordig in een tijd waarin de nadruk ligt op resultaten en output: ouders willen snel bediend worden en hebben een opwaartse druk, en ook de minister wil snel resultaten. Om aan die wensen te voldoen, is het noodzakelijk dat we elke leerling zo snel mogelijk op de juiste plaats krijgen. Het feit dat we min of meer gedwongen worden om op een vroeg moment al niveaugroepen te maken, betekent natuurlijk niet dat we niet alles moeten doen om een omgeving te creëren waarin leerlingen worden gestimuleerd hun IQ verder te
ontwikkelen. Het is van groot belang dat we kijken naar een goede mix van leerstijlen zodat we uit elke leerling
afzonderlijk het beste kunnen halen."

Wie helpt er mee voorborduren op bovenstaande, om een heldere lijst met focus te krijgen? En kunnen we een plek maken om dit alles te gaan delen met echte buitenwereld?

Groet,
Angela
[email protected]

Anne

Anne

14-04-2012 om 14:43

Angela - goede structuur! / modelbrieven?

Dank je wel voor al je inzet en je poging goede structuur te geven aan dit geheel. Echt super!

Ik ben momenteel niet in staat (te weinig tijd momenteel) om alles te lezen en zelf er heel veel aan te doen.

Wel denk ik dat het goed is als er door jou (en anderen) voorwerk gedaan kan worden waardoor anderen (zoals ik) het wel kunnen oppakken en het liefst met niet al te veel moeite en tijd kunnen verspreiden onder andere ouders, zodat hopelijk veel ouders bezwaar gaan aantekenen.

Wat ik fijn zou vinden als er een document komt waarin de problematiek helder wordt uitgelegd en daarbij voorbeeld brieven/mails komen die ouders kunnen sturen aan BO's, VO's, Cito, Gemeente, 1e kamerleden en wie verder. Hoe meer er standaard voorhanden is, hoe meer mensen er iets mee kunnen doen. Het zou ook goed zijn als OO zich er mee bemoeit, maar ik begrijp dat Miriam Lavell hen al geinformeerd heeft.

Maar goede uitleg van de problematiek op een of twee A4 (dus dat cijfers vanaf groep 6 je schoolcarriere gaan bepalen en dat ze geen rekening houden met laatbloeiers of andere omstandigheden waarom je (soms) onder "je niveau" (dat in groep 6 en 7 nog helemaal niet hoeft vast te staan!) presteert) is denk ik essentieel. En ook waarom het van belang is om actie te ondernemen en naar wie (en waarom het snel moet).

Als er zoiets voorhanden is wil ik wel mensen gaan werven. Om mensen nu naar dit draadje te verwijzen is niet voor iedereen geschikt...

Angela67

Angela67

14-04-2012 om 15:57

Dat klinkt als een goed uitgangspunt anne

... dan denk ik dat een website met enerzijds informatie/links en anderzijds voorbeeldbrieven/actieplannen een goede basis is.

Ik heb actie-ervaring met o.a. een brievenactie naar Tweede kamer leden. We hadden een basisbrief opgesteld (inhoud door onszelf, maar een communicatiepersoon heeft er een goede brief van gemaakt) met daarbij allerlei losse stukken die je zelf kon invoegen. Daarbij konden mensen zelf kiezen welk Kamerlid ze mailden wij hadden de adressen op een rijtje gezet) en konden ze natuurlijk zelf nog tekst toevoegen.

Ik kan werken met een Google-website, maar heb geen ervaring met er 1 aanvragen/domeinnaam e.d. vastleggen.

Het opvullen met informatie is niet zo'n punt. We hebben nu al een boel spullen/links en zoiets groeit makkelijk.

Ik heb ook al aantal hoofdstukken van een document gevuld om per onderdeel de informatie/argumenten op een rijtje te houden.

Kunst zal zijn de juiste info in de juiste voorbeeldbrief.

Ruimte voor succesvolle acties zou ook leuk zijn om te hebben op de site.

Iemand nog meer ideeen?

Groet,
Angela

Anne

Anne

14-04-2012 om 23:25

Joke nog even jouw probleem

Joke, even weer terug naar jouw probleem (in het begin van dit draadje) over het veranderen van de plaatsingsprocedure.

Ik heb giseren en vandaag van vriendinnen uit Utrecht gehoord, dat ze toch hun kind (uitgeloot bij 1e school) geplaatst hebben gezien op school van 2e keuze. Die hele lotingstoestanden via de notaris hebben de VO-scholen in Utrecht kennelijk toch niet gevolgd!

Misschien toch veel kritische vragen over gehad?

jan

jan

19-04-2012 om 14:33

Net op tijd

Na het lezen van deze draad mag ik toch wel concluderen dat het goed is dat oudste dochter destijds geen jaartje extra heeft gekleuterd en vorig jaar met 11 jaar en een score van 537 naar de havo (brugklas havo/vwo) is gegaan. Dat was met dat zitten blijven dit jaar kennelijk niet meer gelukt, als ik de ellende in deze draad mag geloven. Ze is dit jaar in de brugklas erg opgebloeid, enorm gemotiveerd en scoort momenteel hoger dan haar vriendinnen die in groep 8 een veel hogere citoscore hadden.
Kennelijk hecht men geen waarde meer aan het Nederlandse spreekwoord "Waar een wil is, is een weg"
Nu die andere dochter nog. Zit inmiddels in groep 6.

Groet Jan

Joke

Joke

20-04-2012 om 14:15

Stand hier

Hallo,

Door familie-omstandigheden was ik hier even niet en heb ook nog niet alles bijgelezen.
Hoe het hier verder is gegaan: de dag na het bericht van uitloting kregen we per post een bericht van de school van 2e keuze dat dochter daar geplaatst is. Heel vreemd, maar goed, ze heeft een plekje. De niveau-bepaling krijgen we over twee weken te horen van die school. Ook over andere (uitgelote) kinderen hoorde ik dat zij de dag erna al bericht hebben gekregen van hun school van 2e keuze en allen zijn daar geplaatst.
Nergens ook maar iets gezegd over de rangnummers en loting...

En om het nog vreemder te maken: vandaag ben ik twee keer gebeld (verschillende mensen) door de povo Utrecht met de mededeling dat dochter is ingeloot via het rangnummer/lotingssysteem op... jawel, die school waar we dus al een brief van plaatsing (2e keus) hadden.
Op mijn mededeling dat we dat al wisten, werd erg verbaasd gereageerd en na wat doorvragen werd me verteld "dat de scholen zich dus niet aan de procedure hebben gehouden".. Verder wisten ze niets, snapten ze het niet en was er niemand aanwezig/beschikbaar die daar wel wat van wist. Ook wisten ze niet of deze informatie al eerder bij de povo bekend was of dat er (in de toekomst) iets mee wordt gedaan (voor het hierna volgende schooljaar).

Het lijkt wel dat zodra iets "transparant" genoemd wordt, het juist onduidelijk wordt en de communicatie tussen de VO's en povo is verre van optimaal.

groeten,
Joke

Angela67

Angela67

20-04-2012 om 16:53

Stand van zaken povo utrecht moet anders

Website aangemaakt, content in de maak
Gesprek directeur en coordinatorbovenbouw uitgebreid gesproken en veel interessants gehoord
Inzicht in en medewerking aan toegezegd gekregen hoe onze basisschool gegevens aanlevert
Goede afspraken gemaakt over diverse belangen/activiteiten. mijn doel is zeker niet om de school inde problemen tebrengen
Dit weekend zal ik e.e.a. uitwerken.

Is er iemand die een eenvoudig logo zou kunnen maken, mischien iets wat een beetje afgeleid is van het povo utrecht logo? Dat is hier te zien
http://20.1swvvo.nl/povo.

Als je via mail op de hoogte wilt blijven, mail dan naar [email protected].
groet,
Angela

Peetje

Peetje

21-04-2012 om 15:05

Logo - je hebt mail

Hoi Angela,

Als het logo nog niet geregeld is, ga ik dat voor/met je doen. Je hebt mail!

groeten,
peetje

Peetje

Peetje

25-04-2012 om 09:29

Er zit beweging in...

Hallo,

Er is al een paar dagen niet geschreven over de povo Utrecht , maar er zit beweging in. En voor wie het interesseert: binnenkort is er een overleg van directeuren bo.
En de "werkgroep" kreeg de uitnodiging om daar ook bij te zijn. Lijkt me heel goed nieuws om als ouder ook inspraak te hebben en mee te kunnen praten over deze procedure (en hoe het anders moet).

Als er mensen zijn die hun ervaringen willen delen (anoniem of niet), suggesties of ideeën hebben over wat wij in zouden kunnen brengen of waar op te letten, dan hoor ik dat heel graag!
Of als je ervaringen hebt in een plaats/regio die juist wel bevalt, wil je het dan ook laten weten?

groeten,
Peetje

Goed bezig!

Wat goed dat de werkgroep uitgenodigd wordt om deel te nemen aan het overleg.

Suggesties heb ik niet voor jullie, hier is geen Povo, en dat bevalt me prima nu ik heb gelezen wat voor systeem dat is.

Succes!
skik

Evanlyn

Evanlyn

25-04-2012 om 22:18

Skik

Dan mag je inderdaad je handjes dichtknijpen! Wat een nodeloze, totaal vermijdbare ellende voor kindjes van 10, 11 jaar (en voor hun ouders). Alsof de overgang naar de middelbare school zelf al niet heftig genoeg is.

Evanlyn

Ik heb laatst de website van het povo Utrecht gelezen en het lijkt me echt niks om daarvan afhankelijk te zijn. Dat je pas vrij laat weet naar welke school je kind gaat, dat als het niet op eerste keuze toegelaten wordt, je maar moet zien of het de derde, vierde of vijfde keuze wordt. En nog erger vind ik dat centraal vastgesteld wordt op welk niveau je kind geplaatst wordt en dat daar niet aan getorns kan worden.

Hier in Rotterdam zijn enkele scholen, of misschien maar 1, waar geloot moet worden, een enkele school die rigide vasthoudt aan een Cito-eis, maar over het algemeen kan je wel terecht op de school van je keuze en valt er in het geval van een verschil tussen schooladvies en Cito of mening ouders of leerling nog wel wat te bereiken.

skik

Wat fijn

Wij zijn nu aan het bijspijkeren (kind had achterstand om andere redenen) en het haalt wel behoorlijk de druk van de ketel als er beweging is bij POVO.

We kunnen dan bijspijkeren om mijn kind op niveau te krijgen en níet omdat we moeten scoren om over een jaar op het VO toegelaten te worden.. Simpel, je wilt dat een kind kan spellen en hoofdrekenen. Wat hij later ook maar gaat doen. Maar een kind in groep 7 al onder druk zetten voor de VO-toegang, dat is echt absurd. Ik voelde me daar zo naar bij!

Peetje

Peetje

26-04-2012 om 13:44

Rode beuk

Hoi,

Ik lees net je bericht, en wil je toch even laten weten dat er bij de povo nog geen beweging is, voor zover mij bekend.
Ze hebben ook laten weten dat ze níet bij het overleg tussen de bo-directeuren aanwezig willen/zullen zijn...

Wordt ongetwijfeld vervolgd ,

groeten,
Peetje

Peetje

ah ok goede waarschuwing...
Aan de andere kant, PO is de helft van POVO. Dus. Misschien wel wát hoop.
We komen er anders ook hoor. Maar bedankt voor de waarschuwing. Overigens is de coordinator van POVO met verlof, schijnt allemaal op zijn gat te liggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.