Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoeveel klusjes doen jullie op school?


Julali schreef op 26-07-2021 om 16:49:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Er zijn ook genoeg taakjes die je buiten schooluren kunt doen. Ik heb er al een heleboel opgenoemd.

Dat gezegd hebbende lijkt het me helemaal niet gek dat als je ft werkt, je 1x per jaar een dag opneemt voor je kinderen. Ik denk dat elke betrokken ouder dat wel een keer doet voor het een of ander. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet.

Dat zei je wel.

En dat laatste is ook al 100x tegen je betonnenplaat gezegd: niet iedereen kan vrij nemen. Niet omdat ze niet willen maar omdat er dan problemen ontstaan. 

Je wilt het gewoon niet horen. Ik ben wel klaar met je. Je zuigt alleen maar. 



Julali schreef op 26-07-2021 om 16:56:

[..]

Veel werkende mensen kunnen dagen opnemen, daar kun je voor sparen ofzoiets. Is bij ons niet aan de orde, maar is voor veel mensen heel gemakkelijk.

ja veel, maar niet alle. Dus soms is het wel helemaal gek om een dag op te nemen 'voor je kinderen'. Bedoel je dan dat je dan gezellig gaat zitten knutselen in de kleuterklas?

dan

dan

26-07-2021 om 17:00

Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 16:52:

[..]

Een dag opnemen voor je kind? Hoe zie je dat voor je?

Ik vind het al raar dat oudergesprekken niet meer in de avond zijn. De hele school- en clubjesinfrastructuur vind ik sowieso niet werkvriendelijk.

hier kon je wel aangeven of je overdag wilde of 's avonds. Ook op de middelbare school was er de mogelijkheid tot overdag. Wel zo fijn voor de leerkrachten en docenten dat de gesprekken dan toch meer verdeeld konden worden. 

Duiveninhetnieuws schreef op 26-07-2021 om 16:54:

[..]

Ik neem vaak zat een dag vrij voor m’n kinderen. Dan ga ik iets leuks met ze doen.

Veel leuker ook voor ze dan papa of mama te zien voorlezen op school.

PinkFlower schreef op 26-07-2021 om 16:59:

[..]

Dat zei je wel.

En dat laatste is ook al 100x tegen je betonnenplaat gezegd: niet iedereen kan vrij nemen. Niet omdat ze niet willen maar omdat er dan problemen ontstaan.

Je wilt het gewoon niet horen. Ik ben wel klaar met je. Je zuigt alleen maar.



Ok nu snap ik het, je hebt het over de mensen die zich onmisbaar wanen op het werk. 

Dan heb ik een boodschap voor je, niemand is onmisbaar. Als jouw man die grootheidswaan wel heeft, dan wordt het tijd dat hij van zijn wolk afkomt (of op zoek gaat naar een andere baan, waar wel rekening met hem wordt gehouden, of leert om voor zichzelf (en zijn gezin!!) op te komen). 

Julali schreef op 26-07-2021 om 17:04:

[..]

Ok nu snel ik het, je hebt het over de mensen die zich onmisbaar wanen op het werk.

Dan heb ik een boodschap voor je, niemand is onmisbaar. Als jouw man die grootheidswaan wel heeft, dan wordt het tijd dat hij van zijn wolk afkomt (of op zoek gaat naar een andere baan, waar wel rekening met hem wordt gehouden, of leert om voor zichzelf (en zijn gezin!!) op te komen).

oh, maar er zijn ook mensen die niet zo'n baan hebben dat ze even vrij kunnen nemen. Dat bestaat gewoon.

PinkFlower schreef op 26-07-2021 om 17:01:

[..]

Veel leuker ook voor ze dan papa of mama te zien voorlezen op school.

Nou moet ik toegeven dat het wel indruk heeft gemaakt, dat ik een ochtendje ging schmincken op school. Ze had het er een jaar later nog over. En in haar hoofd ging ik ook nog eens een keer lunchen met de klas. Dat dat een en hetzelfde event was, dat weet ze niet meer.

Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 17:06:

[..]

oh, maar er zijn ook mensen die niet zo'n baan hebben dat ze even vrij kunnen nemen. Dat bestaat gewoon.

Dat bestaat zeker. Ik heb namelijk zelf zo'n baan, dat is een van de redenen dat ik 32 uur ben gaan werken, want ik wil niet de grote onzichtbare zijn in de zorg en opvoeding van mijn kinderen. 

Bewuste keuze, want ik heb hiervoor altijd fulltime gewerkt en nee pt is niet standaard in mijn werkveld. 

Julali schreef op 26-07-2021 om 17:08:

[..]

Dat bestaat zeker. Ik heb namelijk zelf zo'n baan, dat is een van de redenen dat ik 32 uur ben gaan werken, want ik wil niet de grote onzichtbare zijn in de zorg en opvoeding van mijn kinderen.

Bewuste keuze, want ik heb hiervoor altijd fulltime gewerkt en nee pt is niet standaard in mijn werkveld.

Ik heb dus ook zo'n baan, op reis-afstand ook nog eens, maar onzichtbaar voor dochter? Verre van.

Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 17:07:

[..]

Nou moet ik toegeven dat het wel indruk heeft gemaakt, dat ik een ochtendje ging schmincken op school. Ze had het er een jaar later nog over. En in haar hoofd ging ik ook nog eens een keer lunchen met de klas. Dat dat een en hetzelfde event was, dat weet ze niet meer.

Fantastisch is dat he? Het maakt echt grote indruk op kinderen. Wat zijn ze trots, echt schattig om te zien. 

Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 16:52:

[..]

Een dag opnemen voor je kind? Hoe zie je dat voor je?

Ik vind het al raar dat oudergesprekken niet meer in de avond zijn. De hele school- en clubjesinfrastructuur vind ik sowieso niet werkvriendelijk.

Ik snap dan wel weer dat de docent echt 0 zin heeft om op allerlei idiote tijden te werken om gesprekken met ouders te voeren. Gelukkig is ten tijden van corona gebleken dat dit soort gesprekken prima digitaal kunnen. Zo kan je als ouder een oudergesprek houden in je koffiepauze en kost het je geen halve dag aan vrije uren.

Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 17:09:

[..]

Ik heb dus ook zo'n baan, op reis-afstand ook nog eens, maar onzichtbaar voor dochter? Verre van.

Maar jij hebt het er net over dat je gaat schminken op school, dus dat is al heel anders dan alle ft werkende vaders die nooit ergens tijd voor hebben. 

Ennnn we maken de draai naar vaders. 
Iets zit je in je privéleven erg dwars met betrekking tot vaders hoor, wat je ons ook wil laten geloven van je perfecte plaatje.
Onder iedere naam komt er hetzelfde uit.

Julali schreef op 26-07-2021 om 17:04:

[..]

Ok nu snap ik het, je hebt het over de mensen die zich onmisbaar wanen op het werk.

Dan heb ik een boodschap voor je, niemand is onmisbaar. Als jouw man die grootheidswaan wel heeft, dan wordt het tijd dat hij van zijn wolk afkomt (of op zoek gaat naar een andere baan, waar wel rekening met hem wordt gehouden, of leert om voor zichzelf (en zijn gezin!!) op te komen).

Mens krijg wat. Laat ik maar niet zeggen wat ik echt van je vind, dat levert me een van op.

Sommige mensen zijn wel onmisbaar voor dit soort dingen. Zo heb ik bijvoorbeeld graag dat de dokter er gewoon in ipv dat hij vliegtuigjes gaat vouwen in de kleuterklas.

Man heeft geen wolk, geen grootheidswaanzin, er wordt in zijn baan heel veel rekening met elkaar gehouden en hij heeft alles over voor zijn gezin.

Jij bent gewoon een jaloerse zuigert omdat jij maar 1x kan/mag helpen op school en anderen zoals ik wel vaker kunnen. 

Julali schreef op 26-07-2021 om 17:13:

[..]

Maar jij hebt het er net over dat je gaat schminken op school, dus dat is al heel anders dan alle ft werkende vaders die nooit ergens tijd voor hebben.

ja, dat heb ik dus 1x in de 3 jaar gedaan. Mijn man is weleens, toen het vroeg in de ochtend gebeurde, mee geweest naar de bieb.


Al die ft werkende vaders laten zich ook niet zo op hun kop zitten door mede-ouders die vinden dat je klusjes op school moet doen omdat je anders geen binding met je kinderen hebt. Daar is ook wat voor te zeggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.