Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoeveel klusjes doen jullie op school?


Valeria schreef op 26-07-2021 om 17:14:

Ennnn we maken de draai naar vaders.
Iets zit je in je privéleven erg dwars met betrekking tot vaders hoor, wat je ons ook wil laten geloven van je perfecte plaatje.
Onder iedere naam komt er hetzelfde uit.

Nou hè. Die vaders toch. Vervelende apen met piemels ofzo.

Als man wel 1x op school zou helpen was hij een fantastisch voorbeeld. Omdat hij het niet doet is hij meteen een eikel met grootheidswaanzin die niet aan kinderen had moeten beginnen.

Mijn vader was vroeger meer op school dan mijn moeder. Maar moeders zijn wel leuk ofzo.

PinkFlower schreef op 26-07-2021 om 17:16:

Sommige mensen zijn wel onmisbaar voor dit soort dingen. Zo heb ik bijvoorbeeld graag dat de dokter er gewoon in ipv dat hij vliegtuigjes gaat vouwen in de kleuterklas.




Of wiskunde laten uitvallen omdat de docent moet knutselen op de basisschool. 

Valeria schreef op 26-07-2021 om 17:27:

[..]


Of wiskunde laten uitvallen omdat de docent moet knutselen op de basisschool.

Ja idd. Staat er een hele klas niks te doen omdat de docent er niet is. "Ja sorry jongelui maar meneer Jansen moest perse vlinders verven met groep 2"

PinkFlower schreef op 26-07-2021 om 17:28:

[..]

Ja idd. Staat er een hele klas niks te doen omdat de docent er niet is. "Ja sorry jongelui maar meneer Jansen moest perse vlinders verven met groep 2"

Gaan ze wel supergrappig vinden. “Gaat u maar lekker knutselen hoor, meneer Jansen, vinden wij niet erg, kunnen we lekker een uurtje koffie drinken in de stad!”

Valeria schreef op 26-07-2021 om 17:14:

Ennnn we maken de draai naar vaders.
Iets zit je in je privéleven erg dwars met betrekking tot vaders hoor, wat je ons ook wil laten geloven van je perfecte plaatje.
Onder iedere naam komt er hetzelfde uit.

Die reacties zijn gebaseerd op de statistieken en op wat ik om mij heen veel zie gebeuren. 

Zelf heb ik veel geluk gehad met de mannen in mijn leven. Zij bewijzen dat het ook heel anders kan 

Juist doordat ik bekend ben met goede vaders, verbaast de norm in Nederland mij. Daar zit misschien ook een cultuurverschil achter. 

Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 17:30:

[..]

Gaan ze wel supergrappig vinden. “Gaat u maar lekker knutselen hoor, meneer Jansen, vinden wij niet erg, kunnen we lekker een uurtje koffie drinken in de stad!”

Whaha ja dat wel.

PinkFlower schreef op 26-07-2021 om 17:28:

[..]

Ja idd. Staat er een hele klas niks te doen omdat de docent er niet is. "Ja sorry jongelui maar meneer Jansen moest perse vlinders verven met groep 2"

Dat is het mooie in het onderwijs, zo'n beetje iedereen werkt er parttime.

En je staat lang niet alle uren die je werkt voor de klas, dus genoeg flexibiliteit en gelegenheid om te helpen op de school van je kind. 

Ik ken een heleboel artsen en dat zijn nu juist de mensen die veel helpen op school. 

Ik weet niet waar dat vooroordeel vandaan komt, maar het berust niet op de realiteit. Juist die onregelmatige uren zorgen ervoor dat ze vaak op reguliere uren iets kunnen doen. 

Julali schreef op 26-07-2021 om 17:38:

[..]

Dat is het mooie in het onderwijs, zo'n beetje iedereen werkt er parttime.

En je staat lang niet alle uren die je werkt voor de klas, dus genoeg flexibiliteit en gelegenheid om te helpen op de school van je kind.

Dat valt effe tegen. Er zijn wel degelijk fulltimers en hoe verrassend: de uren dat je wel voor de klas staat zijn…..tadaaaa, tromgeroffel….onder schooltijd. 

Jij weet het toch altijd weer naar een soort utopie te draaien. 

Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 17:41:

[..]

Dat valt effe tegen. Er zijn wel degelijk fulltimers en hoe verrassend: de uren dat je wel voor de klas staat zijn…..tadaaaa, tromgeroffel….onder schooltijd.

Natuurlijk die uren maak je onder schooltijd, maar de andere helft van de uren (voorbereiding, nakijken) mag je op de meeste scholen flexibel indelen. Heel veel gebeurt thuis en dat kan ook een keer in de avonduren. 

dan

dan

26-07-2021 om 17:43

PinkFlower schreef op 26-07-2021 om 17:28:

[..]

Ja idd. Staat er een hele klas niks te doen omdat de docent er niet is. "Ja sorry jongelui maar meneer Jansen moest perse vlinders verven met groep 2"

Of de chirurg loopt halverwege de operatie weg omdat hij met een groep kinderen ergens heen moet rijden. Ach ja, dan maakt degene die daar in de buurt loopt te poetsen het wel ff af. 

Julali schreef op 26-07-2021 om 17:43:

[..]

Natuurlijk die uren maak je onder schooltijd, maar de andere helft van de uren (voorbereiding, nakijken) mag je op de meeste scholen flexibel indelen. Heel veel gebeurt thuis en dat kan ook een keer in de avonduren.

En voor naschoolse activiteiten hadden ze nou net geen hulp van ouders nodig bij mijn kind in de klas. Hoe jammer. 

Julali schreef op 26-07-2021 om 17:41:

Ik ken een heleboel artsen en dat zijn nu juist de mensen die veel helpen op school.

Ik weet niet waar dat vooroordeel vandaan komt, maar het berust niet op de realiteit. Juist die onregelmatige uren zorgen ervoor dat ze vaak op reguliere uren iets kunnen doen.

Het was gewoon een voorbeeld hè. 

En dat laatste is nou precies wat hier al meerdere tegen je hebben gezegd: niet iedereen heeft onregelmatige uren of uren die buiten kantooruren kunnen. Dus dan snap je toch wel dat die mensen niet kunnen. 

"uw gft container zal deze week niet geleegd worden. De bestuurder van de vuilniswagen is met groep 3 naar de kinderboerderij. Onze excuses voor het ongemak"

Perzikboom schreef op 26-07-2021 om 17:50:

"uw gft container zal deze week niet geleegd worden. De bestuurder van de vuilniswagen is met groep 3 naar de kinderboerderij. Onze excuses voor het ongemak"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.