Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoeveel klusjes doen jullie op school?


Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 17:45:

[..]

En voor naschoolse activiteiten hadden ze nou net geen hulp van ouders nodig bij mijn kind in de klas. Hoe jammer.

Daar gaat het niet om. Het gaat om een wiskundeleraar, de helft van zijn uren kan hij flexibel indelen, dus hij kan prima een keer onder schooltijd erbij zijn. 

De juffen werken zonder uitzondering pt, dus ook daar zie ik geen problemen. 

Juffen werken zonder uitzondering parttime??
Er zijn echt zat die fulltime werken hoor. 

PinkFlower schreef op 26-07-2021 om 18:12:

Juffen werken zonder uitzondering parttime??
Er zijn echt zat die fulltime werken hoor.

Bij ons op school welgeteld 0. En zeker niet als ze in de fase zitten met kleine kinderen, dan hebben ze meestal een duobaan, zodat ze 2 of 3 dagen lesgeven. 

wat een gezeik.  Mijn man heeft nooit wat op school gedaan.  Dus dan ben je een slechte vader? Echt wat een bullshit dat dat " verbinding" zou geven. 
Toen ik zelf op school zat werd er helemaal geen ouderhulp gevraagd!

Julali schreef op 26-07-2021 om 18:00:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om een wiskundeleraar, de helft van zijn uren kan hij flexibel indelen, dus hij kan prima een keer onder schooltijd erbij zijn.

De juffen werken zonder uitzondering pt, dus ook daar zie ik geen problemen.

Huh? Hoe werkt dat dan in jouw utopie? 

Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 18:59:

[..]

Huh?

Als je een fulltime baan hebt in het onderwijs, dan betekent dat niet dat je 42 uur voor de klas staat. 

Een deel van de uren kunnen buiten schooltijd worden vervuld en zijn flexibel in te vullen. 

irmama schreef op 26-07-2021 om 18:55:

wat een gezeik. Mijn man heeft nooit wat op school gedaan. Dus dan ben je een slechte vader? Echt wat een bullshit dat dat " verbinding" zou geven.
Toen ik zelf op school zat werd er helemaal geen ouderhulp gevraagd!

En jij? Heb jij ooit iets gedaan voor je kinderen? Of is dat ook allemaal bullshit? 

Het wordt wel een zeur-draadje zo. Ik zal er nog maar eens een oudere opmerking van mijzelf ingooien:

EmmaT schreef op 13-07-2021 om 08:08:

[..]

De zogenaamd betrokken moeders werden uitgekotst door meerdere leerlingen: ze waren er altijd en ze bemoeiden zich overal mee. En ze roddelden over iedereen, inclusief personeelszaken van de school.

Dus nee, sorry, de basisschool van mijn dochter is niet het leukste geweest voor mij, juist vanwege die betrokken ouders (moeders, wel te verstaan). Ik dacht vaak: ga wat doen met je leven en bemoei je hier niet mee. Wat een apenrots (apinnenrots).

Mijn dochter is inmiddels 22 en ik heb het haar nog maar eens gevraagd. Nee, die leuke betrokken moeders waren een ramp. Denk alsjeblieft niet dat je een betere moeder ofzo bent "omdat" je ongevraagd rondhangt op de school van je kinderen. 
En wat een raar verhaal over die wiskundeleraar. Moet dat? Van wie? 

EmmaT schreef op 26-07-2021 om 19:07:

Het wordt wel een zeur-draadje zo. Ik zal er nog maar eens een oudere opmerking van mijzelf ingooien:

[..]

Mijn dochter is inmiddels 22 en ik heb het haar nog maar eens gevraagd. Nee, die leuke betrokken moeders waren een ramp. Denk alsjeblieft niet dat je een betere moeder ofzo bent "omdat" je ongevraagd rondhangt op de school van je kinderen.
En wat een raar verhaal over die wiskundeleraar. Moet dat? Van wie?

Er bestaat gelukkig nog iets tussen nooit iets doen en altijd op school rondhangen 

Julali schreef op 26-07-2021 om 19:05:

[..]

Als je een fulltime baan hebt in het onderwijs, dan betekent dat niet dat je 42 uur voor de klas staat.

Een deel van de uren kunnen buiten schooltijd worden vervuld en zijn flexibel in te vullen.

Ja, maar niet onder schooltijd hoor. Dan ben je nou net niet flexibel. 

dan

dan

26-07-2021 om 19:25

EmmaT schreef op 26-07-2021 om 19:07:

Het wordt wel een zeur-draadje zo. Ik zal er nog maar eens een oudere opmerking van mijzelf ingooien:

[..]

Mijn dochter is inmiddels 22 en ik heb het haar nog maar eens gevraagd. Nee, die leuke betrokken moeders waren een ramp. Denk alsjeblieft niet dat je een betere moeder ofzo bent "omdat" je ongevraagd rondhangt op de school van je kinderen.
En wat een raar verhaal over die wiskundeleraar. Moet dat? Van wie?

Helaas zijn er ook hulpouders die zich heel wat vinden omdat ze vaak helpen, zoals Emma T al aangaf. Op zulke ouders zit niemand te wachten. 

Julali schreef op 26-07-2021 om 19:05:

[..]

En jij? Heb jij ooit iets gedaan voor je kinderen? Of is dat ook allemaal bullshit?

Toevallig wel. Maar had het net zo lief niet gedaan.

Dat geneuzel over verbinding....

tegenwoordig moet alles weer een bedoeling en een functie hebben.

Julali schreef op 26-07-2021 om 18:00:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om een wiskundeleraar, de helft van zijn uren kan hij flexibel indelen, dus hij kan prima een keer onder schooltijd erbij zijn.

Waar woon jij, dat alle basisscholen en middelbare scholen geclusterd zijn op één campus en ze zo bij elkaar binnen kunnen lopen? 
Veel leraren werken helemaal niet eens in dezelfde stad als waar hun kind op school zit.

Julali schreef op 26-07-2021 om 18:37:

[..]

Bij ons op school welgeteld 0. En zeker niet als ze in de fase zitten met kleine kinderen, dan hebben ze meestal een duobaan, zodat ze 2 of 3 dagen lesgeven.

Maar jou school is geen standaard voor de rest van de wereld. Hier 3 fulltimers op school, 2 juffen en 1 meester.


dan schreef op 26-07-2021 om 19:25:

[..]

Helaas zijn er ook hulpouders die zich heel wat vinden omdat ze vaak helpen, zoals Emma T al aangaf. Op zulke ouders zit niemand te wachten.

Gelukkig nog niet meegemaakt. Misschien komt dat nog. Wel ouders gehad die proberen te roddelen. Ik doe daar gewoon niet aan mee. Ik kap het af en doe waar ik voor kom.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.