Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoeveel klusjes doen jullie op school?


Ingeroosterd.
Buurvrouw klaagde over haar overblijfrooster. De ouders werden door de school ingeroosterd om op gezette dagen als overblijfouders aanwezig te zijn. Wie die dag niet kon, moest zelf voor vervanging zorgen!
Rooster was ingevoerd zodat ouders niet voor overblijf hoefden te betalen en school ook geen gedoe had met het geregel van de kosten. Overblijfbeurt betrof ca 8x per jaar.
Dan valt een jaarlijks plein vegen of ramen lappen nog mee.

ik heb veel gedaan voor school, maar wel op vrijwillige basis.

Flanagan schreef op 26-07-2021 om 16:09:

Ingeroosterd.
Buurvrouw klaagde over haar overblijfrooster. De ouders werden door de school ingeroosterd om op gezette dagen als overblijfouders aanwezig te zijn. Wie die dag niet kon, moest zelf voor vervanging zorgen!

Dit lijkt me vreselijk. 

O, wat vreselijk. Dat is dan 8 keer per kind, neem ik aan? Of 8 keer per ouder, en dus 16 per kind? Hoe dan ook met 3 kinderen ben je nog iedere week aan de beurt.

Zorroo schreef op 26-07-2021 om 16:20:

[..]

Dit lijkt me vreselijk.

Dat is bij ons op school ook. Ik ben permanent verhinderd en regel ook geen vervanging. Niemand beschikt zomaar over mijn tijd, behalve mijn familie en vrienden. 

Duiveninhetnieuws schreef op 26-07-2021 om 16:27:

[..]

Dat is bij ons op school ook. Ik ben permanent verhinderd en regel ook geen vervanging. Niemand beschikt zomaar over mijn tijd, behalve mijn familie en vrienden.

Is het een school waar actieve ouderparticipatie hoog in het vaandel staat dan?

Ik vond het bij ons op school al raar, maar daar was het nog vrijwillig.

Duiveninhetnieuws schreef op 26-07-2021 om 16:27:

[..]

Dat is bij ons op school ook. Ik ben permanent verhinderd en regel ook geen vervanging. Niemand beschikt zomaar over mijn tijd, behalve mijn familie en vrienden.

Eens. Ik doe veel omdat ik dat leuk vind. Ik laat het me niet verplichten. Ik vind ook dat ze dat niet kunnen maken.

Flanagan schreef op 26-07-2021 om 16:09:

Ingeroosterd.
Buurvrouw klaagde over haar overblijfrooster. De ouders werden door de school ingeroosterd om op gezette dagen als overblijfouders aanwezig te zijn. Wie die dag niet kon, moest zelf voor vervanging zorgen!

Verschrikkelijk. Je mag toch hopen dat je daar als ouder voor moet tekenen als je je kind inschrijft. Kun je nog snel naar een andere school

De school poetsen en het plein vegen ga ik echt niet aan beginnen. Ik leg met liefde een paar euro in om het snel, goed en efficiënt door een professional te laten doen.
Wat mij betreft is de school een bedrijf waar wij een dienst afnemen (privéschool, zeker niet goedkoop). Waarom vinden mensen het wel normaal om de school te poetsen maar gaat niemand glazen spoelen in de kroeg of shirtjes vouwen in een kledingwinkel?

Perzikboom schreef op 26-07-2021 om 16:35:

De school poetsen en het plein vegen ga ik echt niet aan beginnen. Ik leg met liefde een paar euro in om het snel, goed en efficiënt door een professional te laten doen.
Wat mij betreft is de school een bedrijf waar wij een dienst afnemen (privéschool, zeker niet goedkoop). Waarom vinden mensen het wel normaal om de school te poetsen maar gaat niemand glazen spoelen in de kroeg of shirtjes vouwen in een kledingwinkel?

Ze doen het wel massaal bij de sportclub van de kinderen.

Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 16:43:

[..]

Ze doen het wel massaal bij de sportclub van de kinderen.

Dat vind ik ook best zot. Omdat mijn kind graag voetbalt moet ik glazen gaan spoelen? Prima, als het gratis is. Dan is het een wederdienst. Maar om enerzijds een flinke contributie te vangen en anderzijds de ouders aan het werk te zetten, mwah. 

PinkFlower schreef op 26-07-2021 om 15:35:

[..]

Ja schijnbaar moet je dan verplicht gewoon een keer vrij nemen. Als je dat niet voor je kind over hebt had je er niet aan moeten beginnen

Dat was tenminste wat ze over mijn man zei. Dat andere mensen in de problemen kunnen komen als man maar gewoon even vrij neemt om op school te helpen maakt blijkbaar niet uit.

Niet elke baan kan buiten kantooruren.

Nee, dat zeg ik niet. Er zijn ook genoeg taakjes die je buiten schooluren kunt doen. Ik heb er al een heleboel opgenoemd. 

Dat gezegd hebbende lijkt het me helemaal niet gek dat als je ft werkt, je 1x per jaar een dag opneemt voor je kinderen. Ik denk dat elke betrokken ouder dat wel een keer doet voor het een of ander. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet. 

Julali schreef op 26-07-2021 om 16:49:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Er zijn ook genoeg taakjes die je buiten schooluren kunt doen. Ik heb er al een heleboel opgenoemd.

Dat gezegd hebbende lijkt het me helemaal niet gek dat als je ft werkt, je 1x per jaar een dag opneemt voor je kinderen. Ik denk dat elke betrokken ouder dat wel een keer doet voor het een of ander. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet.

Een dag opnemen voor je kind? Hoe zie je dat voor je?

Ik vind het al raar dat oudergesprekken niet meer in de avond zijn. De hele school- en clubjesinfrastructuur vind ik sowieso niet werkvriendelijk.

Flanagan schreef op 26-07-2021 om 16:09:

Ingeroosterd.
Buurvrouw klaagde over haar overblijfrooster. De ouders werden door de school ingeroosterd om op gezette dagen als overblijfouders aanwezig te zijn. Wie die dag niet kon, moest zelf voor vervanging zorgen!
Rooster was ingevoerd zodat ouders niet voor overblijf hoefden te betalen en school ook geen gedoe had met het geregel van de kosten. Overblijfbeurt betrof ca 8x per jaar.
Dan valt een jaarlijks plein vegen of ramen lappen nog mee.

ik heb veel gedaan voor school, maar wel op vrijwillige basis.

Als ze hiermee zouden beginnen op de school van mijn kinderen, dan zou ik de reacties wel eens willen zien 

Totaal van de pot gerukt en niet van deze tijd. Wat denken ze wel niet? Ik zou denken dat het een 1 april grap was 

Julali schreef op 26-07-2021 om 16:49:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Er zijn ook genoeg taakjes die je buiten schooluren kunt doen. Ik heb er al een heleboel opgenoemd.

Dat gezegd hebbende lijkt het me helemaal niet gek dat als je ft werkt, je 1x per jaar een dag opneemt voor je kinderen. Ik denk dat elke betrokken ouder dat wel een keer doet voor het een of ander. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet.

Ik neem vaak zat een dag vrij voor m’n kinderen. Dan ga ik iets leuks met ze doen. 

Mevrouw75 schreef op 26-07-2021 om 16:52:

[..]

Een dag opnemen voor je kind? Hoe zie je dat voor je?

Ik vind het al raar dat oudergesprekken niet meer in de avond zijn. De hele school- en clubjesinfrastructuur vind ik sowieso niet werkvriendelijk.

Veel werkende mensen kunnen dagen opnemen, daar kun je voor sparen ofzoiets. Is bij ons niet aan de orde, maar is voor veel mensen heel gemakkelijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.