Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoeveel klusjes doen jullie op school?


Angela1967 schreef op 19-07-2021 om 23:24:

[..]

1. Waarom noem je het een excuus? Het is gewoon een reden. Excuus heeft een waardeoordeel in zich, of bedoel je dat ook?

2. Waarom hebben alleen tbm'ers 2 of meer kinderen? Als je niet tbm bent en je hebt kinderen in verschillende leeftijden heb je het probleem ook als je zelf beschikbaar bent voor een school klusje maar peuter is er ook.

gr Angela

1. Ok het is een reden, goed punt. 2. Die jongere kinderen zitten dan op het kdv. 

'Die jongere kinderen zitten dan op het kdv.' Jongeren kinderen zitten op het kdv als je werkt; maar als je werkt heb je geen tijd om op school te helpen. De kosten voor het kdv betalen om op school te kunnen helpen, dat is absurd. 

Tsjor

bijnaltijdblij schreef op 23-07-2021 om 23:56:

hmmm ik heb altijd heel weinig gedaan, af en toe s mee met een uitje naar de plaatselijke bieb, of een keer op de schoolfeestdag meehelpen, maar dat was het wel.
ik heb er ook totaal geen behoefte aan gehad om meer te doen, daar zou niemand blij van worden denk ik

Je bent dus niet bijnaltijdblij? 

tsjor schreef op 25-07-2021 om 08:42:

'Die jongere kinderen zitten dan op het kdv.' Jongeren kinderen zitten op het kdv als je werkt; maar als je werkt heb je geen tijd om op school te helpen. De kosten voor het kdv betalen om op school te kunnen helpen, dat is absurd.

Tsjor

Heel veel werkende ouders kunnen prima overdag een uurtje op school helpen, om 's avonds dat uurtje in te halen. Zeker nu met al dat thuiswerken is dat goed te doen. 

Julali schreef op 25-07-2021 om 09:10:

[..]

Heel veel werkende ouders kunnen prima overdag een uurtje op school helpen, om 's avonds dat uurtje in te halen. Zeker nu met al dat thuiswerken is dat goed te doen.

Onze vriendengroep is vrij groot, maar er is maar 1 die op kantoor werkt en evt. thuis kan werken. En dat ben ik. 

Heel veel werkende ouders kunnen dus echt niet zomaar een uurtje vrij nemen. Niet iedereen heeft een kantoorbaan.

_melon schreef op 25-07-2021 om 09:12:

[..]

Onze vriendengroep is vrij groot, maar er is maar 1 die op kantoor werkt en evt. thuis kan werken. En dat ben ik.

Heel veel werkende ouders kunnen dus echt niet zomaar een uurtje vrij nemen. Niet iedereen heeft een kantoorbaan.

Heel veel niet, maar ook heel veel wel. Ik ken veel ouders met een flexibele baan, die werken lang niet allemaal op kantoor, maar kunnen wel hun eigen tijd indelen. Ze worden betaald op output in plaats van de uren dat ze achter hun laptopje zitten, of ergens aanwezig zijn. 

Anderen hebben een eigen bedrijf en daardoor veel vrijheid in hoe ze hun werk inrichten. 

Dat soort werk komt juist erg veel voor. Ik vind het eerder bijzonder als mensen echt 5 dagen per week, van 9 tot 5 werken en nooit eens op andere tijden. 

Julali schreef op 25-07-2021 om 09:10:

[..]

Heel veel werkende ouders kunnen prima overdag een uurtje op school helpen, om 's avonds dat uurtje in te halen. Zeker nu met al dat thuiswerken is dat goed te doen.

Ik werkte op vrijdagen een halve dag, of de ene week een dag, de andere week vrij, dan kon je niet flexibel opvang regelen maar ik nam toch de hele vrijdag af, of ik werkte over vanwege een deadline, de kinderen werden elders opgevangen, en had nog een paar uur tegoed. 

Ik had een flexcontract en kon makkelijk een paar uur schuiven, maar toch volledige opvang.

MIjn ouders kwamen ook nog eens een keer op woensdagen.

Overigens hielp mijn vader ook mee met school, of hij bracht mij naar school met het Kerstdiner met de pan soep en de oliebollen. Ex kleedde de kinderen aan en bracht ze. Hij kocht altijd nieuwe kleding voor ze voor de Kerst.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-07-2021 om 10:26

Bericht verwijderd

Wednesday schreef op 25-07-2021 om 10:26:

[..]


Bericht verwijderd

Dit soort commentaar op de man, niet op de bal, is niet prettig en op deze reactie van Julali ook niet nodig. 

Ik heb je post gerapporteerd. Dit soort aantijgingen horen niet op dit forum (en het klopt ook nog eens niet wat je schrijft). 

Julali wat oordeel jij ontzettend over een ander. Zelfs over de mensen om jou heen kan jij niet oordelen of zij gemakkelijk vrij kunnen nemen om op school te helpen en of zij dat zouden moeten doen. Je kent niet alle details van iemand, ook niet als je de persoon wel kent.

Iedere school is anders in hoeveel hulp ze vragen en iedere ouder is weer anders in hoeveel hulp ze kunnen of willen geven. Je klinkt ontzettend dwingend. Net als scholen heb jij geen zeggenschap over de tijd van een ander. Dat jij vindt dat je moet helpen, prima, maar oordelen dat iedereen dat moet doen en zelfs stellen dat je anders niet betrokken genoeg bent bij je kind, slaat nergens op.

Ik zie nergens dat Julali andere mensen wil dwingen, wel overtuigen dat er meer mogelijk is, ook als je om je heen kijkt naar de agenda van anderen.

zakchips schreef op 25-07-2021 om 11:07:

Julali wat oordeel jij ontzettend over een ander. Zelfs over de mensen om jou heen kan jij niet oordelen of zij gemakkelijk vrij kunnen nemen om op school te helpen en of zij dat zouden moeten doen. Je kent niet alle details van iemand, ook niet als je de persoon wel kent.

Iedere school is anders in hoeveel hulp ze vragen en iedere ouder is weer anders in hoeveel hulp ze kunnen of willen geven. Je klinkt ontzettend dwingend. Net als scholen heb jij geen zeggenschap over de tijd van een ander. Dat jij vindt dat je moet helpen, prima, maar oordelen dat iedereen dat moet doen en zelfs stellen dat je anders niet betrokken genoeg bent bij je kind, slaat nergens op.

Ik zeg nergens dat een ander vrij kan nemen, of moet nemen. Ik heb het alleen over de ouders die ik ken. Het merendeel kan en doet dit wel. Zij hoeven niet eens vrij te vragen, maar hebben een dermate flexibele baan dat ze dit zelf kunnen bepalen. 

Als jij eigen baas bent, dan hoef je niet officieel vrij te vragen als je een uurtje wil meehelpen op school. Dan ga je gewoon en als je je werk daardoor niet afkrijgt, dan werk je op een ander tijdstip een paar uur door. 

Dat staat los van wat ik ergens van vind. Dit is de realiteit van heel veel ouders en die maken graag gebruik van deze flexibiliteit.

Ali

Ali

25-07-2021 om 11:32

Julali schreef op 25-07-2021 om 11:17:

[..]

Ik zeg nergens dat een ander vrij kan nemen, of moet nemen. Ik heb het alleen over de ouders die ik ken. Het merendeel kan en doet dit wel. Zij hoeven niet eens vrij te vragen, maar hebben een dermate flexibele baan dat ze dit zelf kunnen bepalen.

Als jij eigen baas bent, dan hoef je niet officieel vrij te vragen als je een uurtje wil meehelpen op school. Dan ga je gewoon en als je je werk daardoor niet afkrijgt, dan werk je op een ander tijdstip een paar uur door.

Dat staat los van wat ik ergens van vind. Dit is de realiteit van heel veel ouders en die maken graag gebruik van deze flexibiliteit.


Er zijn ook eigen bazen die niet zo flexibel zijn: retail, horeca, op de markt staan, chauffeurs, aannemers etc. Dan kun je niet direct gemakkelijk ‘het werk’ uitstellen. Ze gooien hun lunchtentje niet even drie uurtjes dicht om het later weer in te halen. Ik vind dat je gaat erg uit van je eigen omgeving, met veelal kenniswerkers, als ik het zo lees.

Ali

Ali

25-07-2021 om 11:34

En ik vergeet nog dat als je in de voorbeelden hierboven iemand anders vraagt om het werk voor je te doen, bv de winkel openhouden, dat dus geld kost.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.