Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoeveel klusjes doen jullie op school?


HumpieDumpie schreef op 13-07-2021 om 08:46:

 De discussie die volgt is toch juist interresant? Zolang we elkaar maar blijven respecteren.

Heidi-Forumbeheer schreef op 13-07-2021 om 08:26:

[..]

Draai het eens om, hoe vervelend is het niet om in een topic te lezen waar voortdurend van alles erbij gehaald wordt?
En je bent van harte welkom om zelf een topic te starten over welk onderwerp dan ook.

Respect is vanzelfsprekend hier op Viafora. Juist daarom willen we niet dat een topic al te veel van het onderwerp afwijkt. Dan liever een nieuw topic over dat specifieke onderwerp.

Ik was niet vaak in de gelegenheid om mee te helpen met dingen op school. Werk/verplichtingen vreten veel van mijn energie en ik heb mijn vrije tijd tussendoor erg nodig om bij te tanken. Wat ik in mijn vrije tijd doe, moet mij dus liefst echt wel energie geven. Dus ALS ik dingen voor school deed, dan deed ik alleen dingen die ik echt leuk vond. Gelukkig waren dat dingen die anderen niet leuk vonden, zoals boeken plastificeren (ideaal om thuis te doen), de bibliotheek op vrijdagmiddag (heerlijk!) en regelmatig meelopen met zwemles. Gelukkig hoefde ik als beloning niet mee op schoolreisje - ik moet er niet aan denken! Als kind vond ik schoolreisjes al een drama, als begeleiding lijkt het me ook een ramp. Als ze dat als beloning in het vooruitzicht hadden gesteld, had ik niets gedaan op school   't Is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde wilden doen.

Heidi-Forumbeheer schreef op 13-07-2021 om 08:50:

[..]

[..]

Respect is vanzelfsprekend hier op Viafora. Juist daarom willen we niet dat een topic al te veel van het onderwerp afwijkt. Dan liever een nieuw topic over dat specifieke onderwerp.

Er was toch respect? Ik was een van de mensen die best in discussie zat maar ik miste geen wederzijds respect hoor. 

Echt als dit voor jullie al oftopic is geef ik dit forum weinig kans. Viva mensen zijn gewend aan discussie. Deze discussie ging gewoon over het onderwerp in de OP. Als het nou over een compleet ander onderwerp ging snap ik het nog. 

Zo werd forummen wel heel saai. 


HumpieDumpie schreef op 13-07-2021 om 08:46:

[..]

Ik mis het Viva-forum nu al! Ja ik weet het, het is nog niet weg. De discussie die volgt is toch juist interresant? Zolang we elkaar maar blijven respecteren.

Ik ook!

Misschien kunnen ze het toelaten zolang de TO (jij in dit geval) het juist prima vind.


PinkFlower schreef op 13-07-2021 om 09:28:

[..]

Er was toch respect? Ik was een van de mensen die best in discussie zat maar ik miste geen wederzijds respect hoor.

Echt als dit voor jullie al oftopic is geef ik dit forum weinig kans. Viva mensen zijn gewend aan discussie. Deze discussie ging gewoon over het onderwerp in de OP. Als het nou over een compleet ander onderwerp ging snap ik het nog.

Zo werd forummen wel heel saai.


Dat was ook precies de reden waarom op het vroegere " ouders online " ( wat dit vroeger was) de mensen op een gegeven moment wegbleven.

De discussie gaat nu totaal niet off topic

PinkFlower schreef op 13-07-2021 om 09:28:

[..]

Er was toch respect? Ik was een van de mensen die best in discussie zat maar ik miste geen wederzijds respect hoor.

Echt als dit voor jullie al oftopic is geef ik dit forum weinig kans. Viva mensen zijn gewend aan discussie. Deze discussie ging gewoon over het onderwerp in de OP. Als het nou over een compleet ander onderwerp ging snap ik het nog.

Zo werd forummen wel heel saai.


Dit.

Maar denk er om, je wordt straks verwezen naar het topic over moderatie. 

_melon schreef op 13-07-2021 om 09:35:

[..]

Dit.

Maar denk er om, je wordt straks verwezen naar het topic over moderatie.

Ben ik al geweest haha. 

Nu koffie want vakantie dus geen klusjes op school (om even weer ontopic te zijn).

De discussie ging precies over het onderwerp van de openingspost. Ik vond dat het nog best netjes ging? 

Zullen wwe verder gaan met het onderwerp?

PinkFlower schreef op 12-07-2021 om 19:46:

[..]

Welnee ook toen deden de vaders wat, minder misschien maar het waren echt niet alleen de moeders met kleine baantjes.

Mijn moeder werkte 4 dagen en was daarnaast kookmoeder en soms overblijfmoeder op school.

Mijn vader werkte daarin tegen maar 2 dagen omdat hij afgekeurd was en deed veel op school. Oud papier, voorlezen, luizen enz.

Je vader was en is helaas in deze tijd gewoon de uitzondering dan, dat snap je toch wel?

Heidi-Forumbeheer schreef op 12-07-2021 om 23:24:


Forumbeleid en huisregels

Alle forumberichten worden beoordeeld door de moderators of het forumbeheer en over deze beslissingen is geen discussie mogelijk.

2. Inhoudelijk

2.1 In je reactie reageer je inhoudelijk op het topic en de vraag van de topicstarter. Commentaar op schrijfstijl, spelling of het plaatsen van andere off-topic berichten is
niet toegestaan. De moderators geven waarschuwingen als reacties te vaak off-topic zijn.

De oorspronkelijke vraag ging over het aantal klussen wat ouders moeten doen op school. Laten we niet afdwalen naar een discussie over wie waarom wat wel of niet doet. We gaan elkaar hier niet de maat nemen en we gaan ook niet beoordelen of iemands redenen om iets wel of niet te doen valide zijn.
Daarom geen berichten meer over iets anders dan het aantal en de inhoud van de klussen op school.

Serieus? Het is juist een geheel ontopic en logische ontwikkeling in een topic met zo'n vraag.


Echt...ben me zwaar aan het verbazen.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

13-07-2021 om 11:18

LiefsteFeetje schreef op 13-07-2021 om 11:13:

[..]

Je vader was en is helaas in deze tijd gewoon de uitzondering dan, dat snap je toch wel?


Nu niet hoor, mijn jongste kind is de basisschool aan het afronden en er zijn een hoop betrokken vaders. Onder wie mijn man. Die heeft zo'n beetje alles gedaan wat er op school gedaan kan worden door ouders, inclusief luizenkammen. 
Zelf heb ik nooit iets gedaan op de basisschool. Volgens mij echt helemaal niets. Ik kan heel lastig vrij krijgen onder schooltijd en het kost me daarnaast veel energie om in groepen kinderen te staan. Tegen de kinderfeestjes zag ik altijd al een week op. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

13-07-2021 om 11:18

LiefsteFeetje schreef op 13-07-2021 om 11:15:

[..]

Serieus? Het is juist een geheel ontopic en logische ontwikkeling in een topic met zo'n vraag.


Echt...ben me zwaar aan het verbazen.


Haha, ik ook. Voor Vivabegrippen is dit heel mellow. 

Wednesday schreef op 13-07-2021 om 11:18:

[..]


Nu niet hoor, mijn jongste kind is de basisschool aan het afronden en er zijn een hoop betrokken vaders. Onder wie mijn man. Die heeft zo'n beetje alles gedaan wat er op school gedaan kan worden door ouders, inclusief luizenkammen.
Zelf heb ik nooit iets gedaan op de basisschool. Volgens mij echt helemaal niets. Ik kan heel lastig vrij krijgen onder schooltijd en het kost me daarnaast veel energie om in groepen kinderen te staan. Tegen de kinderfeestjes zag ik altijd al een week op.

Dat is ook heel uitzonderlijk, maar mooi dat al beter lijtk te gaan in jouw omgeving, hier zie ik dat echt nig niet of amper. En ik ben niet de enige.

Bij ons op school is de participatie van vaders hoog. Mijn man is daarin geen uitzondering. 

Maar ik kan me van mijn eigen schooltijd niet herinneren dat ik ooit een vader in school iets heb zien doen. Dat was in de jaren '90 niet gebruikelijk. Hoogstens stond er eentje achter de broodjes hotdog tijdens een schoolviering of iets dergelijks, maar voor 99% waren het de moeders die bij de school betrokken waren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.