Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Ervaringen delen eindexamen


Morgen vwo natuurkunde....ik heb een druk weekend voor de boeg!

Natuurkunde is ook het laatste examen voor onze zoon. Hij haalt eigenlijk altijd prima cijfers voor dit vak maar krijgt nu opeens steeds meer stress. 

En hij weigert alle hulp dus tsja. 

Ik denk dat hij nog een zware tijd krijgt in de aanloop naar 10 juni! 

Sterkte met het nakijkwerk Ingrid!

Ingrid, ik ben ook erg benieuwd wat je zelf van het examen vindt.

Ik heb de hele middag geen les en moet surveilleren. Dus ik sluit om 1330 aan bij de leerlingen in de zaal om t zelf ook in 1 ruk te maken.


havo examen was  vervelend lang en  pittig. T lijkt er so far op dat er niet echt gematst wordt qua examen inhoud.,,,

Succes Ingrid! 

Na VWO natuurkunde is het hier met mijn 2 kandidaten ook klaar. De MAVO kandidaat heeft het goed gedaan,  die gaat het wel halen.

De VWOer, met maar 2 vakken, op de VAVO hoopt op hoge n termen en dan zeker voor wiskunde.  Dat wordt nog even spannend tot 10 juni. 

Hier doet kind met ingridt mee en maakt vwo natuurkunde. In een zaal waar inmiddels dekentjes liggen voor elke leerling. Daarna is het klaar.  
We ontdekten gisteren dat de 5,5 gemiddeld examenuitslag niet geldt voor mensen die ook examens in het vorig jaar hebben gedaan. Met de dekentjes en de extra filmpjes die ze her en der vindt met goede uitleg- scheelt het allemaal stress
En dan; twee weken nagelbijten voor iedereen! Zijn er pubers die (verre) examenreizen maken, of blijven ze ook allemaal in Nederland? 

Nounou. Vanuit de surveillance zaal een live update. Ik ben klaar, maar ik voorspel weinig blijdschap bij de leerlingen. Een behoorlijk wetenschappelijk examen met veel afleidingen en inzicht. Leuk voor de echte liefhebber ( ik zet daar graag m’n tanden in, maar de meeste leerlingen denken daar toch anders over.Ik miste een paar recht toe recht aan  vragen  over ‘basis onderwerpen’ als kracht, beweging. Erg veel elementaire deeltjes, gravitatie, golven, radioactiviteit.  Weinig  lekker rekenwerk met formules. ( waar veel leerlingen stiekem toch wel blij van worden)
Lengte lijkt wel ok, maar als je t allemaal lastig vindt duurt alles ook langer natuurlijk.

Ben benieuwd wat mijn leerlingen er van vinden. En jullie kinderen.  Hopelijk zie ik het wat te somber in en valt het mee....
  

Ingrid 

Jacobien

Jacobien

28-05-2021 om 16:25 Topicstarter

@Biebel: zoon wil naar duitsland (munchen) maar pas in augustus. Maar ze zijn 17 jaar, dus ze moeten eerst maar een accomodatie vinden die hen toelaat. Ene ..... ze willen natuurlijk niet in een jeugdherberg 😀

Jacobien

Jacobien

28-05-2021 om 16:26 Topicstarter

@IngridT: succes met nakijken dit weekend. En hopelijk valt het mee.

Zoon is met thuis en heel opgewekt. Hij vond natuurkunde goed te doen.

Zit hier nagelbijtend op dochter te wachten.  Na half 5 heeft ze nog ruim een uur te rijzen vanaf haar vavo naar huis, die zie ik pas over een uur. Hoop dat het goed gegaan is.  Dan is de stress in huize Haaknaald klaar. 

Ik heb hier van allerlei gemopper over dat natuurkunde-examen gehoord. Iets over gravitatie en satellieten. En een laatste opdracht die zo makkelijk leek dat ze het niet vertrouwde. 

We gaan het zien. Het zit erop. We hebben zojuist alvast de inspanning gevierd met een glaasje prosecco (kind is 19) in het zonnetje. Of we die ‘het zit erop en je hebt je best gedaan’-borrel nog een keer moeten herhalen na de herkansingen if dat de vlag uit mag dat horen we de 10e. 

Haha Haaknaald, je dochter moet nog ruim een uur rijzen (?)

Even zonder gekheid, ik hoop voor haar dat het meegevallen is.

Hier zit het erop sinds gisteren. Volgens dochter is het meeste wel gelukt, sommige examens gingen zelfs erg goed. Natuurkunde wordt een dikke onvoldoende. Dat ging op school ook erg chaotisch omdat ze halverwege het examen naar een ander gymzaal moesten in verband met geluidsoverlast. We hebben er al ruzie over gehad of ze het moet herkansen. Ik zeg ja natuurlijk, maar dochter vindt het prima om het vak te schrappen als ze mag.

Nog twee weken tot de uitslag, dat is toch wel nagelbijten.

@nnemoon schreef op 28-05-2021 om 17:21:

Haha Haaknaald, je dochter moet nog ruim een uur rijzen (?)

Even zonder gekheid, ik hoop voor haar dat het meegevallen is.

Ja de vavo's dichterbij vonden haar niet gemotiveerd genoeg om in 1 jaar 2 deelcertificaten te halen😂🤭

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.