Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Ervaringen delen eindexamen


Haaknaald schreef op 28-05-2021 om 17:41:

[..]

Ja de vavo's dichterbij vonden haar niet gemotiveerd genoeg om in 1 jaar 2 deelcertificaten te halen😂🤭


Ik denk dat de humor in het rijzen zit. Dat is wat brood/cake en appeltaart in de oven doet.
Kinderen reizen over het algemeen. Kinderen die rijzen; dan heb ook ik een beeld van een heul groot groeiend kind in de trein, zoals in Sjakie en de chocoladefabriek

Behalve haken is brood bakken mijn hobby. Dan is je autocorrect dat op afgestemd. Koken en typen gaat niet samen blijkt maar weer. 

Na een gemiste trein en nog wat ander oponthoud was dochter om 18.45 eindelijk thuis. Ze heeft een goed gevoel over het examen van vandaag. Nu afwachten tot 10 juni. 

Oh dat klinkt heel positief!

Haaknaald schreef op 28-05-2021 om 17:55:

Behalve haken is brood bakken mijn hobby. Dan is je autocorrect dat op afgestemd. Koken en typen gaat niet samen blijkt maar weer.

of juist wel Ik kan er wel iets filosofisch van maken, dat je kind zich in deze examenwachttijd tot iets groters, volwasseners, ontwikkelt. Zoals cake dat ook doet. Fijn dat ze goed is thuisgekomen!

Poeh hé. Wat een berg werk. Hele weekend en gisteren volle bak. Wat een rotexamen om na te kijken. Maar ze hebben t boven verwachting goed gedaan. Ik ben trots op ze!

Nu wachten op de 2e correctie....

Ingrid, dat ze het examen zo goed hebben gemaakt is ook een heel groot compliment voor jou als docent. Zeker in dit rare jaar.

Ingrid, alleen jouw leerlingen of is het een landelijke trend? Ik heb hier ook een natuur en wiskunde deelcertificaat kandidaat die in spanning wacht op 10 juni. 

Anemoon...dank je! 
En  haaknaald...ik heb een prognose gezien op basis van  een klein aantal heel snel nagekeken examens, en die zat op 6.1 gemiddeld. Viel me ook niks tegen, want het was echt geen gemiddeld examen. Raar qua onderwerpenmix, raar qua soort vragen ( weinig rekenwerk, veel afleidingen en redenaties). Mijn leerlingen kwamen ook echt niet blij naar buiten. 

Dus ik was idd blij met de relatief mooie scores. En dat eerste landelijke gemiddelde wat ik  zag was dus ook  best aardig. 
 

En ( spoiler) ze zijn allemaal 3 punten gematst wegens onduidelijke of zelfs niet kloppende vraagstelling. Maar dat soort mats-punten  wordt natuurlijk meegenomen met de bepaling van de n term 

Dank Ingrid,  dan hoeven we alleen nog schietgebedjes te doen dat er ook zoiets aan de hand is met wiskunde. 

Dan kunnen er 10 juni 2 vlaggen naar buiten. 

Jacobien

Jacobien

02-06-2021 om 09:34 Topicstarter

Pffff als ik deze berichtjes lees krijg ik helemaal de zenuwen. Zoon heeft geen natuurkunde in zijn pakket maar het komt zo wel dichtbij. Nog 8 dagen ...... spannend

Dank ingridt. Dat scheelt weer wat. Nog een week en een dag en het is 10 juni. Ik heb steeds het gevoel dat het al heel snel is dat de uitslag komt en het ‘vroeger’ (lees, met oudste kind) veel langer duurde. Weten jullie of het dit jaar een kortere wachttijd is?


 

Normaal is het geloof ik inderdaad iets later maar dit jaar kunnen leerlingen gespreid examen doen en is het derde tijdvak al in juli. Normaal is dat pas in augustus en landelijk centraal op één plek omdat er maar heel weinig kandidaten zijn; alleen degenen die een examen hebben gemist bijvoorbeeld door ziekte en ook nog een ander herexamen hebben of het reguliere herexamen gemist hebben. Dit jaar zullen het er meer zijn vanwege de spreiding over tijdvakken en het feit dat er meer herkansingen mogen worden ingezet.

En er is een compleet tweede tijdvak volgens mij, terwijl dat normaal alleen voor leerlingen is om een herexamen te doen. Nu is het mogelijk om al je vakken dan te kunnen doen (bv als je door quarantaine de hele eerste examenperiode hebt moeten missen).

Dus eigenlijk is het derde periode niet eerder, maar is een complete tweede periode tussengevoegd. Of de centrale 'oude derde periode' nog bestaat dit jaar weet ik niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.