Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-04-2014 om 17:04

Afstromen wegens ziekte?


boterbloem

boterbloem

25-05-2014 om 22:52

Elisa

Nu je tegengas en vragen krijgt reageer je niet meer. The same old story....MBP, daar verdenk ik je echt van na 12 jaar je gelezen te hebben en ik ga een melding maken bij het amk.

elisa,

doe even normaal, wil je

Jaina

Jaina

25-05-2014 om 23:09

Boterbloem

Doe niet zo belachelijk. Jij komt instabieler over dan Elisa met zulke postings. Daarmee ga je echt veel te ver.

Boterbloem

Mijn reactie was ook voor Boterbloem bedoeld en niet voor Elisa.

gaat het wel goed verder?

boterbloem:"ik ga een melding maken bij het amk."
Wat een hysterische bewering.
En zo tegenstrijdig ook. Als je werkelijk wilt beweren dat hier sprake moet zijn van een wereld van wanen, bedil en bedenkzucht, dan kun je je afvragen of er wel een kind is zelfs.

Wat ben ik trouwens blij dat ik een ernstige tekortkoming heb in het namengeheugen. 12 jaar vreemde verhalen van dezelfde persoon. Dat je dat weet. Dat je dat onthoudt. Jemig, dat het je bezig houdt.
Gaat het verder wel goed?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-05-2014 om 14:33

Update

Ik heb het heel druk met gesprekken voeren met school en diverse instanties en om zoon te blijven motiveren. Hij voelt zich terecht genaaid door school en is behoorlijk overspannen van het hele gebeuren. Uiteindelijk mocht hij niet mee op het reisje en dat vindt hij heel erg. School gooit het nu op het feit dat hij (tijdelijk) geen ADHD medicatie meer slikt. Ze weten dat ze verkeerd bezig zijn en zoeken naar allerlei onzuivere redenen om zich achter te verschuilen.

Morgen gaat de onderwijsconsulent eerst een gesprek aan op school en daarna hebben we een gesprek met mij erbij om te proberen een en ander helder te krijgen en hopelijk op te lossen. In de tussentijd heb ik toch ook maar een paar informatieve gesprekken aangevraagd bij een aantal andere scholen.
Wat als een paal boven water staat is dat school kennelijk niet kan omgaan met deze leerlingen, dit niet wil toegeven en daarom zijn die kinderen er de dupe van. Er is nu een grote groep ouders die eenzelfde ervaring mee hebben meegemaakt dan wel nu meemaken. Binnenkort gaan we met zijn allen om de tafel zitten en dit na de zomer ter sprake brengen op school in de hoop dat school dit oppakt en er iets mee gaat doen, in het belang van al die kinderen. School belooft van alles, schermt met dit onderwijs, laat steken vallen en wijst vervolgens met de vinger naar de kinderen. Dat kan en mag niet. Juist deze groep leerlingen is al zo kwetsbaar.

Hopelijk komen we er in goede verstandhouding uit en kan zoon op deze school blijven en met plezier onderwijs volgen op zijn niveau. Dat is ons uitgangspunt.

Evanlyn

Evanlyn

26-05-2014 om 14:36

school H

Praat toch eens met de zorgcoordinator daar. Natuurlijk is op dezelfde school blijven vaak het beste, maar dit klinkt allemaal erg vervelend!

Boterbloem

Grappig, melding maken bij AMK. Omdat je hier iets leest. Weet jij hoe Elisa echt heet? Waar ze woont? Ze zien je aankomen daar. Hahaha, echt een grappig dreigement.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-05-2014 om 14:58

Evanlyn

Evanlyn, ik heb daar ook een gesprek staan met de zorgcoordinator binnenkort. Alsook op school K. Kan geen kwaad om eens mijn licht op te steken bij andere scholen.

Elisa, medicatie

Beste Elisa, ik begrijp iets niet over die medicatie. Hou jij school op de hoogte of je zoon wel of geen medicijnen slikt? Zou ik nooit doen, dat gaat ze toch niks aan? Nu heb je ze, onbewust waarschijnlijk, een stok gegeven om je mee te slaan.
Sterkte met alles,

Evanlyn

Evanlyn

26-05-2014 om 15:00

Mooi...

Ik was daar namelijk nogal van onder de indruk. En anders dan A schijnen ze echt te doen wat ze beloven.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-05-2014 om 15:07

Evanlyn

Mja, ik hoor van iedere school (logischerwijs) goede en minder goede verhalen als het gaat om zorgleerlingen. Zeker nu met de invoering van de Wet Passend Onderwijs gaat er veel veranderen en waarschijnlijk niet ten goede. De onderwijsconsulent en ik zijn benieuwd naar hoe andere scholen dit gaan oppakken en implementeren. Ik heb een hele goede vragenlijst van de onderwijsconsulent gekregen die ik in deze gesprekken kan gebruiken. Wat me nu wel heel duidelijk is geworden is dat onderwijs vooral draait om geld, prestige en politiek. En dat leerlingen die niet in het plaatje passen daar de dupe van zijn of worden. Het is schandalig.

Evanlyn

Evanlyn

26-05-2014 om 15:13

Tsja,

Kijk maar bij Zorgenkinderen, het draadje over thuiszitters. Echt schandalig wat er nu gebeurt.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-05-2014 om 15:17

Thuiszitters

Ik heb dat draadje net gezien; dit is precies wat er nu met zoon gebeurt en met al die andere leerlingen. Snel lozen die kinderen en dus om onzuivere redenen. Die kinderen hebben het al niet makkelijk en krijgen nu nog eens een knauw. Hun zelfvertrouwen, schoolloopbaan en toekomst worden aangetast. Dat kan en mag niet gebeuren en daarom klim ik samen met die andere ouders op de barricade!

Heel even nog

Elisa, je begon met dit probleem: 'Anderhalve week geleden hadden we weer een gesprek en nu zei school opeens dat we er niet van uit moesten gaan dat zoon op ditzelfde niveau zou mogen blijven; afstromen naar het Atheneum of zelfs het Havo zou er waarschijnlijk in zitten.'
Nu is het al dit probleem: 'Snel lozen die kinderen en dus om onzuivere redenen. Die kinderen hebben het al niet makkelijk en krijgen nu nog eens een knauw. Hun zelfvertrouwen, schoolloopbaan en toekomst worden aangetast.'

Met alle respect, maar zelfs met HAVO (als het dat al zou worden) heb je nog een toekomst, kun je nog een schoolloopbaan opbouwen en kun je ook je zelfrespect behouden, zeker als je weet dat de problematische schoolgang komt door ziekte.

' Dat kan en mag niet gebeuren en daarom klim ik samen met die andere ouders op de barricade!' Je kunt ook leren accepteren dat het leven soms met hobbels gaat.

Tsjor

Tsjor

Amen.

Moos

Moos

05-06-2014 om 11:55

Tsjor

Amen.
En in aanvulling: ik denk dat dar inzicht Elisa's zoon veel verder kan brengen in het leven dan een gymnasium diploma waarvoor de weg geplaveid is door een moeder die het niet kan aanzien dat haar zoon een strobreed in de weg wordt gelegd.
Ik ben wel nieuwsgierig Elisa: wat voor werk doe jij? Ook met zoveel passie als dit?

Maar Moos,

Het gaat er toch niet om wat voor werk iemand doet.

De school heeft kinderen met mooie beloftes binnen gelokt. Elisa had haar kind toentertijd ook bij een andere school kunnen aanmelden.
Een school vangt geld dus hoe meer kinderen hoe beter voor het financiële plaatje van de school, helemaal als ze van die excellente leerlingen binnen halen.

Daar staat wel tegenover dat ze dienen waar te maken wat ze verkondigen.
Vandaar de gezegde 'Belofte maakt schuld'.

Ps. Ik sta ook klaar voor mijn kinderen, als een leeuwin, om te verhinderen dat ze in ontwikkeling stilstaan en achteruitgaan.

Moos

Moos

05-06-2014 om 14:47

Flanagan

Het maakt ook niet echt uit maar ik was /ben gewoon nieuwsgierig .

Karmijn

Karmijn

05-06-2014 om 16:07

leeuwín??? (compleet ot, sorry)

Flanagan, jij was een man in mijn werkelijkheid.

creabea

creabea

05-06-2014 om 16:11

zijn hier wel mannen? (ot)

behalve Hombre en een paar anderen waarvan je het aan de naam kunt zien? Ik vind het zo'n kippenhok hier

Karmijn

Karmijn

05-06-2014 om 16:17

Daarom (nog steeds ot)

Daarom dacht ik bij Flanagan: leuk, een man. ....

Tja, ook wel een trieste gedachte van mij.

Hihi, o nee mannen zeggen HaHa (ot)

What's a name. Eens gepost dat ik banden plak.. Dat doe ik trouwens met net zoveel passie als mijn andere taken want een taak serieus nemen, is een vorm van preventief handelen en tijdbesparing.

Karmijn

Karmijn

05-06-2014 om 16:43

jamaarjamaarjamaar

Ik plak ook banden hoor... Dat kan ik heel goed... *zeurtoon met pruillip*

Passie,

Is een knipoog naar de allerlaatste zin in post #198 van Moos, ' Eilsa wat voor werk doe je? Ook met net zoveel passie als dit?'

Ik vond dit spottend en onnodig want Elisa heeft genoeg ellende aan haar hoofd.

Moos

Moos

05-06-2014 om 20:39

O my

Het was niet spottend bedoeld, ik vroeg me gewoon in een opwelling af welke puzzelstukjes het mens Elisa nog meer vormen. Zuiver belangstellend. Waarom zou ik spottend doen?

Evanlyn

Evanlyn

05-06-2014 om 22:58

Tsjor, dat vind ik niet zo raar hoor....

Mijn kinderen moeten ze ook geen strobreed in de weg leggen. De bokshandschoenen zijn nu even opgeborgen, maar ik trek ze zo weer aan, om het even om welk kind. Ik kan dat gesol van die scholen niet aanzien.

Evanlyn

Ik spring ook in de bres als het om mijn kinderen en school gaat. Maar ik kan ook accepteren dat er soms strobreedjes zijn waar een kind over struikelt en dan gaan we op een andere manier verder. Bijna een jaar lang ziek zijn kan zomaar gevolgen hebben. Dat is dan jammer, maar het is niet het einde van de wereld. Er zijn veel wegen die naar Rome leiden. En soms moet je een kleine omweg maken.

Tsjor

Lynn

Lynn

05-06-2014 om 23:09

Ik snap Elisa

Ook ik ben misschien toch meer tijgermoeder dan ik zelf altijd dacht. Niet pushen met muziek en alleen maar 10-en scoren, maar voor mijn typische vwo-kinderen wil ik echt alleen maar VWO.

Afstromen kan als blijkt dat ze het (toch) echt niet kunnen of bijzondere omstandigheden, maar inderdaad niet door 'gesol' of vervelend gedoe van een school die er geen zin in heeft, terwijl kind wel VWO aankan (met wat hulp evt.).

Ik snap Tsjor wel, maar die houding zou ik pas aannemen als het echt niet lukt om kind op (in dit geval of in ons geval) vwo-niveau te houden. Maar tot die tijd zou ik er alles aan doen dat wel te realiseren.

Dus Elisa, zet hem op, ik hoop dat het je lukt.

Ik vind het schandalig dat een kind na lange ziekte niet gewoon een jaar kan blijven zitten. Echt ongelofelijk! Kan daar erg boos om worden dat iedereen maar moet afstromen, waardeloos. En opstromen wordt te moeilijk gemaakt. Bah. Het gaat niet meer om de kinderen kansen bieden maar alleen om wat de scholen goed vinden voor zichzelf. Jakkie.

Rafelkap

Rafelkap

06-06-2014 om 06:32

de tijgermoeder in mij

Ik vind ook dat een kind dat een jaar ziek is, gewoon moet kunnen blijven zitten, desnoods twee keer (stel nou dat je kind twee jaar ziek is, moet het dan naar de vmbo?? idioot) Het kind is ook nog een stuk jonger (klassen overgeslagen) begreep ik. Dit zou ook de tijgermoeder in mij wakker maken

Wel zou ik waken alles wat school doet in den negatieve te trekken. Van dat schoolreisje bv, best begrijpelijk dat school moeilijk doet. Nemen ze eindelijk zijn 'ziekte' serieus, is het weer niet goed.
Wel snap ik dat dit voortkomt uit een lange geschiedenis met school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.