Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-04-2014 om 17:04

Afstromen wegens ziekte?


Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-06-2014 om 13:13

Evanlyn

Tja, als mijn zoon onrecht wordt aangedaan, klim ik natuurlijk op de barricade. Dan ben ik nog geen Tijgermoeder of een pusherige ouder. Ik wist dat ik gelijk had en de onderwijsconsulent bevestigde mij daarin. Deze hele kwestie heeft er bij mij en bij zoon behoorlijk ingehakt dus dan is het heel fijn om te horen dat je niet gek bent. En ik vind het heel belangrijk om dingen aan de kaak te stellen zodat anderen hopelijk niet hetzelfde overkomt. Zoals mijn vakbondsvader altijd zei: "Als niemand zijn mond opendoet, verandert er ook niets". Mijn moeder zei net nog tegen me dat ik dit goed heb aangepakt en dat mijn vader trots op me zou zijn... En zij is niet iemand die snel complimentjes geeft Nu maar hopen dat de rest van zoon zijn schoolcarriere wat soepeler verloopt. Alhoewel het zwaar zal blijven, ook voor mij want hij blijft hoe dan ook extra hulp en ondersteuning nodig hebben. Dat heb ik er graag voor over. Hij zei dat hij misschien ook wel Rechten zou willen studeren om anderen te helpen En zo zie je maar weer dat iedere negatieve ervaring ook positieve dingen met zich meebrengt...

Evanlyn

Evanlyn

18-06-2014 om 11:52

Ja,

Het blijft ook wel gemodder met een zorgenkind, steeds weer dat vechten met scholen. Ben benieuwd hoe het straks met ons gaat op de nieuwe school...vooralsnog ben ik positief, maar je weet nooit wat er nog komt.

Mussie

Mussie

18-06-2014 om 13:28

Fijn Elisa

Wat fijn dat je nu zo positief gestemd bent. En Atheneum lijkt me een prima keuze. Hoe is het nu qua gezondheid met hem? Misschien heb je dat al ergens genoemd, maar het draadje is wat lang geworden dus ik heb niet alles gelezen. Alvast een fijne vakantie voor jullie beiden, je hebt het wel verdiend lijkt me.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-06-2014 om 14:59

Positief

Evanlyn, hopelijk hoef je minder te vechten op de nieuwe school. Maar ik bereid me er op voor dat ik nog gedurende de hele schooltijd van zoon enorm veel tijd en energie er in moet steken en er bovenop moet blijven zitten

Mussie, met zoon gaat het nu goed. Hij moet nog wel weer conditie opbouwen maar hij gaat kickboksen dus dat lukt vast wel. Binnenkort gaat hij met Strattera starten en het is heel spannend hoe dit gaat uitpakken. En die vakantie is nog nooit zo welkom geweest Even bijkomen en dan fris weer het nieuwe schooljaar in... In ieder geval kan hij geen Pfeiffer meer krijgen

Margret

Margret

18-06-2014 om 15:18

wat was het nou?

Eerst Pfeiffer, dan CMV, nu weer Pfeiffer? Wat is het nou?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-06-2014 om 18:48

Pfeiffer

Margret, geen idee hoe of wat precies. Die ingewikkelde verhalen over IgG en IgM, Pfeiffer en CMV zijn door alle toestanden langs mij heen gegaan. Het enige wat we zeker weten is dat uit het laatste bloedonderzoek bleek dat hij geen Pfeiffer meer kan krijgen en het belangrijkste is dat zoon weer beter is. Welk naampje het beestje op enig moment had interesseert me verder niet meer en doet er verder toch ook niet toe.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-06-2014 om 16:26

Reactie en update

Boterbloem, ik heb even goed moeten overdenken of ik zou reageren want meestal is het beter om belachelijke uitspraken te negeren maar ik heb het recht om mij uit te spreken als het gaat om onterechte beschuldigingen en valse aantijgingen.

Als ik jouw bericht #22 lees vraag ik me echt af waar je mee bezig bent. http://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/jeugdzorg-straft-voor-doktertje-spelen

Je vindt dat je zelf slachtoffer bent van de jeugdzorginstanties maar je vindt het dus wel ok om iemand te belasteren op een openbaar forum en een valse melding te doen (als dat al niet bluf is) over iemand die je niet kent op basis van wat je hier leest. Want nee, je kent me niet. Sinds de geboorte van zoon ben ik drie keer verhuisd, hij heeft op verschillende scholen gezeten dus tenzij je mij ook nog eens fysiek stalkt kan je niet weten waar wij wonen dus mij, mijn zoon, onze buren/buurt en de school niet kennen. En als jij te maken hebt (gehad) met SGJ woon jij in een heel andere regio. Wij kennen overigens ook niemand met zodanige streng gereformeerde of protestantse achtergrond en binding. Trouwens, mocht je me wel kennen, wees dan niet zo laf en spreek mij persoonlijk aan in plaats van zo achterbaks en anoniem te werk te gaan. En dan noem je jezelf "een brave burger met normen en waarden"?

Je verwart me kennelijk met iemand anders dus je hebt een ander onterecht beschuldigd. Dat vind ik bijna nog erger dan dat het om mijzelf zou gaan. Want ik kan tenminste uitstekend voor mijzelf opkomen, ben goed op de hoogte van juridische wet- en regelgeving en heb de steun van allerlei instanties en professionals. Daarnaast heb ik helemaal niets te vrezen van een AMK of BJZ.

Gelukkig heb ik een print-out van je berichten, ook van degene die verwijderd zijn (dat heeft forumbeheer op eigen initiatief gedaan; ik heb daar niet om gevraagd), en volgens mijn goede vriend die advocaat is zou ik aangifte kunnen doen van smaad en/of laster volgens WvS artikel 261 en 262, ondersteund door het Lycos-arrest. Gecombineerd met je al 12 jaar durende obsessie, je voorgeschiedenis en problematieken zou ik behoorlijk sterk staan in een civielrechtelijke procedure.

Maar ik heb wel betere en nuttigere dingen te doen dus ik laat het denk ik hierbij. Leef je frustraties niet uit op onschuldige anderen en focus je op je eigen problemen. Ik hoop oprecht dat je daarbij goede, deskundige hulp krijgt.

On topic: ik heb net het telefoontje van school gekregen met de uitkomst van de eindvergadering. Alle docenten waren het er unaniem over eens dat zoon 3 Atheneum kan en zou moeten gaan doen. Dat wordt het dus ook. Dus nu eerst maar een fijne zomervakantie en dan fris en fruitig aan de slag!

vlinder72

vlinder72

25-06-2014 om 17:39

elisa

Wat fijn om te horen dat je zoon naat 3 atheneum gaat. En nu op naar een fijne zomervakantie.

Evanlyn

Evanlyn

25-06-2014 om 18:25

Elisa

Mooi zo, dat lijkt me ook het beste! Na een vakantie zijn ze ook altijd weer enorm gegroeid, zowel fysiek als mentaal. En verder maar extra veel fruit erin stoppen

Marjolein

Marjolein

25-06-2014 om 19:10

Klinkt goed!

Gefeliciteerd!
Fijn dat het gelukt is.

Moos

Moos

25-06-2014 om 19:16

Fijn dat er een eind aan de onzekerheid is

Onzekerheid is altijd naar. Fijn dat er nu duidelijkheid is en ik hoop oprecht dar je zoon nu zijn schoolcarrière wat soepeler kan voortzetten.

En ik zou de aantijgingen naast je neer leggen. Juist door met een procedure te dreigen (weet jij wel wie zij is dan?) wordt het zo.... Nou ja zo.

klacht

Elisa, mocht deze 'derkelina bul boterbloem' echt opdagen, dan kun je in elk geval teruggeven aan het AMK dat ze zelf slachtoffer van jeugdzorg ontdekt heeft hoe je anderen daarmee kunt dwarszitten. Waarschijnlijk heeft ze al meer slachtoffers gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.