Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jaloers op die 'Ollanders/Belgen?

Waar zijn we zoal jaloers op?
Wij zijn in elk geval stekejaloers op:


https://www.youtube.com/watch?v=JFlXbvwK9R8.
Dat kunnen wij niet, helaas.


Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2018 om 11:48

Bijnaimportbelg

Ooit behoorden we tot hetzelfde 'Bourgondische' gebied. Ook tot 'De Lage Landen". Dus ik kan me niet voorstellen dat de aard van het beestje 100 procent anders is .

https://www.wazamar.org/Nederlanden/lage-landen-5.htm

Yvan

Yvan

08-04-2018 om 20:21 Topicstarter

@Kaaskopje (OT)

Laten we het daar maar verder niet over hebben... Eer je het hier weet komen de hoogbejaarde collabo's weer vanonder hun steen gekropen, om kond te doen van hun allerbeste bedoelingen toen, en die joden, zigeuners, homo's en verzetslui liepen toch maar in de weg...
We hebben na de bevrijding hard ons best gedaan om die lieden weer te integreren, met stelselmatige strafverminderingen en -kwijtscheldingen, en meer van die maatregelen, maar dat is dus allemaal niet zo goed gelukt.

Bijnaimportbelg

Bijnaimportbelg

09-04-2018 om 20:25

Niet zoveel verschil tussen de mensen

Inderdaad kaaskopje, ik denk ook dat de verschillen tussen de mensen niet zo groot is. En dat noch de Nederlanders noch de Belgen in een standaard typering te vangen zijn omdat je ze in alle soorten en maten hebt. In dat opzicht vond ik dit draadje ook wat gek en was eerder niet van plan deel te nemen, maar toen er soort anekdotes langskwamen waarin de Nederlanders weinig florissant werden neergezet wilde ik toch even mijn ervaring met onze zuiderburen delen, zodat de anekdotische balans weer in evenwicht kwam

Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2018 om 19:08

Goed om te weten

Mocht ik nog in Zeebrugge belanden, dan niet bij café Maritimes.

Yvan

Yvan

12-04-2018 om 19:11 Topicstarter

Schandelijk. Ik ben beschaamd in zijn plaats.

Bijnaimportbelg

Bijnaimportbelg

12-04-2018 om 20:31

Vraagje aan Yvan

Of een andere Belg hier natuurlijk 😊 Waar ik nou benieuwd naar ben is het volgende; het verhaal wat ik schrijf; is dat nou vaker voorkomend in België? Dan bedoel ik ook beetje de man-vrouw verhouding die nogal ouderwets op mij overkwam?

Yvan

Yvan

12-04-2018 om 20:41 Topicstarter

U bedoelt

#121?

Bijnaimportbelg

Bijnaimportbelg

12-04-2018 om 23:08

Die

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-04-2018 om 18:11

taart, veel taart

Als 16-jarige had ik een vriendje in Belgisch Limburg. Heb daar enkele maken gelogeerd - bij zijn nichtje dan, bij hem thuis vonden de ouders not done. Ik heb enorm genoten van de maaltijden. En in het bijzonder van het feit dat er als dessert drie (3!) taarten op tafel kwamen, die alledrie geproefd konden worden. Wat een weelde!

Dat de vrouw des huizes rond de maaltijd zeer actief was, ach nou ja, dat was mijn eigen moeder ook. Mijn vader deed in die tijd niets aan het eten, behalve aardappelen schillen toen hij met vervroegd pensioen was. Half jaren 70 speelde dit. Mijn vader was van 1913.

Bijnaimportbelg

Bijnaimportbelg

15-04-2018 om 23:49

Mijn verhaal speelde begin of half jaren negentig

. Ik denk dat die twintig jaar verschil op dit vlak best aardig is geweest

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.