Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe kijken jullie terug op de afgelopen maanden?


Johanna

Johanna

16-07-2020 om 15:29

Voor de groen linksstemmers

Hoe vinden jullie het dat er zoveel geld naar het buitenland gaat voor steun of dat het de intentie is dat geld te sturen?

Pluk

Pluk

16-07-2020 om 17:37

Toerisme

Betekent inkomen voor heel veel noodlijdende landen. Als dat deels wegvalt zijn de problemen voor de plaatselijke bevolking niet te overzien.

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 17:42

Geld

Ik bedoel niet toerisme. Ik bedoel financiele steun van overheid naar overheid.

Pluk

Pluk

16-07-2020 om 17:55

Hoe minder

Hoe minder toerisme, hoe meer steun nodig.

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 17:58

Toerisme

Het hangt zeker samen.

Maar is het niet veel logischer om het geld meer in Nederland te houden? Neem alleen al verzorgingstehuizen waar ouderen vaak veel te weinig aandacht en zorg krijgen omdat alles supersnel moet. Een thuishulp heeft geen tijd om met een eenzame bejaarde man even rustig thee te drinken terwijl dat zo nodig is.

Waarom niet meer geld daarheen?

Ik ben op dit punt het wel eens met Wilders

ElenaH

ElenaH

16-07-2020 om 18:02

Johanna

Maar ligt dat aan het feit dat Nederlanders geld uitgeven in het buitenland? Of aan het feit dat zorgverzekeraars liever winst maken dan geld aan zorg besteden?

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 18:09

Puur

Het gaat me puur even om het geld dat obze regering geeft aan decregering van bv Italie om dat land te steunen in de coronatijd.

Is dat niet iets wat je pas kan doen als in je eigen land alles ruim voldoende op orde is?

Te kort door de bocht Johanna

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2020/12/de-handelsrelatie-met-italie

Wij verdienen aan het zakendoen met Italie.

"Aan de export naar Italië hield Nederland, na aftrek van de kosten van geïmporteerde goederen en diensten als input voor deze export, in 2016 circa 13,3 miljard euro over. Vooral de groot- en detailhandel en zakelijke dienstverlening verdienen aan deze export. "

Als de Italianen geen geld meer hebben en sterk moeten afslanken dan verdienen we te weinig aan de Italianen en gaat onze eigen zekerheid ook door het afvoerputje.

Je gaat tegenwoordig in Europa veel samen op. Overigens ook met de rest van de wereld. Valt er ergens een gat in de begroting dan voel je dat hier onmiddellijk.

Daarom is het belangrijk om te zorgen dat de geldstromen blijven stromen.

ElenaH

ElenaH

16-07-2020 om 18:39

Eens met AnneJ

'Het gaat me puur even om het geld dat onze regering geeft aan de regering van bv Italie om dat land te steunen in de coronatijd.'

Zoals AnneJ al zegt, het is puur eigenbelang om Italië te steunen. Bovendien, een land als Griekenland loopt veel belastinggeld mis door de ontwijkconstructies van Nederland. Dat schijnt om meer geld te gaan dan Griekenland van de EU aan hulp krijgt.

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 18:41

Maar wat

Zou er gebeuren als het geld niet naar Italie wordt geboekt maar dat het wordt gepompt in de bejaardentehuizen. Wat zou het resultaat zijn.

ElenaH

ElenaH

16-07-2020 om 18:44

Op de lange termjn?

Dan zou onze export instorten en zijn we slechter af dan nu.

huishoudboekje Johanna

Het geld voor de tehuizen moet wel eerst verdiend worden. Voor een deel zijn de tehuizen ook economisch van belang. Als oudere burgers goed en efficient verzorgd worden wanneer ze dat nodig hebben, door de overheid, dan kunnen er veel meer mensen andere werkzaamheden verrichten waar we geld mee verdienen.

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 18:46

En Wilders

Ziet zoiets over het hoofd? Lijkt me dat hij alles goed uitzoekt.

euh.......um.....

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 18:48

Export

Maar is de export belangrijker dan dan de bejaarden? Die soms urenlang in dezelfde luier liggen? Is dat niet veel belangrijker?

ElenaH

ElenaH

16-07-2020 om 18:50

Zucht

'Maar is de export belangrijker dan dan de bejaarden? '

Zonder export is er geen geld om bejaarden te verzorgen.

bijsturen

De taak van de politiek is de oceaanstomer van de economie bij te sturen. Je wil de boot niet stilleggen, dus je verlegt de koers steeds een beetje in de beste richting.

Het is geen wedstrijd. De (belasting op de) export is een manier om inkomen te verwerven voor de bekostiging van algemene middelen als zorg voor ouderen.

ElenaH

ElenaH

16-07-2020 om 18:52

Wilders

'Lijkt me dat hij alles goed uitzoekt.'

Hoe kom je daar in vredesnaam bij? Als er een politicus is die roeptoetert zonder uit te zoeken of het wel klopt, is het Wilders wel. Die man heeft er al zo vaak naast gezeten, dat ik niet snap dat iemand hem nog aan het woord laat.

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 18:53

Enige

Daarmee is hij zeker niet de enige politicus.

De organisatie van de PVV

https://www.montesquieu-instituut.nl/id/vj5eflkxm6yg/een_unieke_partij_de_organisatie_van_de

"Hoe deze organisatie er uit ziet is bijzonder moeilijk te achterhalen. Anders dan bij de meeste partijen zijn er immers geen openbare partijcongressen, geen afdelingen die bijeenkomsten organiseren, geen partijblad met informatie over de organisatie, geen wetenschappelijk bureau dat discussienota’s publiceert, geen jongerenorganisatie die voor vers bloed zorgt."

De kennis van de PVV is gebaseerd op de gedeelde kennis van Wilders, Fleur Agema en Martin Bosma. Zij weten wat de mensen willen horen, wat ze voelen en met 'gezond verstand' kunnen beredeneren. Ze hebben in elk geval veel voeling met hun achterban. En dat is echt belangrijk. Dat is wat meer elitaire politici laten liggen.

"Afgaande op verschillende verklaringen van uitgetreden PVV-ers heerst er binnen deze groep een ijzeren discipline, een groot wantrouwen tegenover de buitenwereld en een tamelijk meedogenloze houding tegenover afvallers."

Tja, hoe grondig denk je dat Wilders heeft uitgezocht dat Nederland financieel vooruit zal gaan door geen geld beschikbaar te stellen op wat voor manier dan ook voor armlastige buren?
Hoe denk je dat de brexiteers en Trump hun financiële plaatjes hebben onderbouwt?

Ze verklaren gewoon de gemiddelde publieke instelling of wetenschappelijk instituut voor 'woke' of 'links' en dan verzin je een eigen onderbouwing met hooguit een exotisch onderzoekje dat je ook nog naar eigen belang representeert.

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 19:13

Groen links

En dat doet groen links niet? Dat vind ik van die grote blaters.

ElenaH

ElenaH

16-07-2020 om 19:14

Nope

Dat doet GroenLinks inderdaad niet. Jij mag ze blaters vinden, maar ze liegen in ieder geval niet de boel bij elkaar om stemmen te trekken zoals Wilders.

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 19:15

Dus

Alles wat groen links zegt klopt en zij staan voor betrouwbare uitspraken?

Weet nog dat Femke in de kamer zat. Wat een aanfluiting was dat.

wetenschappelijk bureau GL

https://wetenschappelijkbureaugroenlinks.nl/

Er wordt nagedacht en onderzocht over hun argumenten en strategie. En ze nemen de instituten kritisch maar accepteren de kennisopbouw.

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 19:19

Subjectief

Dat is een subjectieve link. Natuurlijk vinden zij zelf dat ze wetenschappelijk onderbouwde dingen doen en zeggen.

Nergens wordt dit objectief beweerd

@Emma

@Emma

16-07-2020 om 19:35

Johanna

Kun je een voorbeeld noemen?

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 19:38

Site

T is hun eigen site. Dus niet objectief

@Emma

@Emma

16-07-2020 om 19:41

Dat is geen voobeeld

.

Angela67

Angela67

16-07-2020 om 19:43

Johanna

Wil je even ophouden met politiek geneuzel, ga lekker elders zieltjes winnen of rellen.

Ik dacht nog: wat is die Jo Hanna opeens ongenuanceerd rechts geworden, maar je naam lijkt op een forum-deelneemster die ongeveer dezelfde naam heeft.
Dus wellicht ben ik niet de enige die dacht: hè, is dit die Jo Hanna die normaliter veel weloverwogener schrijft . . . ?

Gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.