Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Moiraine

Moiraine

13-07-2014 om 19:47

Benen scheren op de camping hoe?


Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2014 om 12:42

Geschoren hoofd, Jippox

Ach, als het een man staat vind ik een kortgeschoren hoofd best leuk. Dat soort dingen staan of vallen met of het bij iemand past of niet. Ik vind een man met een volle bos lang haar, gedragen in een staart, vaak aantrekkelijk om te zien. Maar er zijn er ook waarbij ik het als een vlag op een modderschuit vind staan. Bijvoorbeeld omdat het geen volle bos (meer) is en dat door die staart benadrukt wordt.

Mijn man kan er niet over uit dat er mannen zijn met een knotje op hun hoofd. Zo'n sumoworstelaarsknotje. Ook dát vind ik soms best mooi, maar het moet echt bij iemand passen. Dit valt allemaal onder smaak en weten wat je staat. Dat is lichaamsbeharing op andere plaatsen dan het hoofd ook natuurlijk, maar toch vind ik dat een ander onderwerp dan lichaamsbeharing onder de armen of op de benen.

Ik onthaar wanneer ik daar zin in heb en niet voor een ander. Ik heb namelijk nooit een 'bikinilijn' die openbaar te zien is. En ik draag altijd mouwen/mouwtjes waarbij mijn oksels bedekt zijn. Ik vind mouwloze armen namelijk ook niet altijd estethisch. Daarnaast heb ik steunkousen en zijn mijn benen nooit puur natuur te zien. En om het nog even erger te benadrukken dat ik mijn benen nooit hoef te scheren: er zit amper wat. Onder mijn oksels valt het ook enorm mee. Twintig haren die ik eens in de zoveel tijd met crème weghaal. Samengevat... ik heb makkelijk praten. Maar mezelf kennende zou ik alles uit de kast halen om benen en oksels glad te houden als die wel zichtbaar en stevig behaard waren.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2014 om 12:45

foute zin

Dat is lichaamsbeharing op andere plaatsen dan het hoofd ook natuurlijk, maar toch vind ik dat een ander onderwerp dan lichaamsbeharing 'onder de armen of op de benen.'

moet zijn '.. op het hoofd.'

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2014 om 12:47

en om alles weer even in het juiste perspectief te zetten...

waar maken 'we' ons eigenlijk druk om... Er zijn duidelijk zaken die dat meer 'verdienen'.

Juno

Juno

23-07-2014 om 09:02

Even de proef op de som genomen

Ik heb mijn haar nu een week niet gewassen. Het zit geweldig! Een volle bos krullen waar ik niets aan hoef te doen. Iedere dag met water gespoeld, koud nagespoeld.
Maar mijn hoofdhuid ruikt niet fris. Ik heb nog geen commentaar van man gehad maar ik ruik mijn eigen hoofd terwijl ik geen lang haar heb.
Misschien dat het bij iemand anders niet zo gaat, maar ik vind het niet lekker. En ongeschoren mannen ruik ik ook, tussen die baardharen blijft een soort bedlucht hangen.
Zo, en nu ga ik lekker douchen. En mijn haar wassen. En mijn benen scheren .

Tja..

ik vrees dat het inderdaad niet zo werkt. Zou toch heerlijk zijn, nooit meer je haar met shampoo hoeven wassen en toch goed zittend, schoon en fris ruikend haar hebben. Scheelt een boel tijd en geld.

Maar helaas gaat die vlieger niet op...

Monique D*

Monique D*

23-07-2014 om 13:08

Het is maar hoe je jezelf verzorgt

Als je jouw handen wast zonder zeep, dan zijn ze niet goed gewassen. Eventuele geurtjes blijven er toch aan hangen. Datzelfde geldt dus ook voor jouw haar..

Wat betreft stoppels en baardharen.. het is maar hoe je het verzorgt. De ongeschoren mannen die ik op de wang heb gekust ruiken juist lekker (ik denk door after shave).

Meestal scheren mannen hun oksels niet. Er is een soort oerwoud onder hun armen te vinden. Mits je het verzorgt (wassen en deodorant) zal je geen vieze zweetlucht ruiken.

Wat mijn persoontje betreft: ik denk dat in de loop der jaren het oerwoud onder de armen zich vanzelf uitdunt. Als ik die paar haartjes even wegknip zie je alleen maar een soort schaduw onder de armen. In de loop der jaren lost dit "vrouwenprobleem" zich vanzelf op. Ik noem dit vrouwenprobleem omdat okselhaar bij mannen gewoon wordt geaccepteerd.

Fiorucci

Fiorucci

27-07-2014 om 09:30

Huh?

Mijn man scheert zich gerust een week niet, maar ik herken helemaal niet dat er dan sprake zou zijn van en bepaalde geur...niet scheren is toch niet hetzelfde als je niet wassen??

Fiorucci

Nee, gelukkig hebben de meeste mannen hier geen last van hoor. Alleen sommigen wel, ik noem het een typische mannenlucht maar anderen noemen het een net uit bed geur. Geen idee waarom sommige mannen hier last van hebben en anderen niet.

Mijn vader heeft het bijv. ook af en toe. Hij heeft wel een flinke baardgroei (scheert zich wel), misschien heeft het daar mee te maken. Of met leeftijd.. ik ruik het nooit bij mensen tot zeg 30 jaar.

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2014 om 08:42

gonnie

Zouden sommige heren vergeten hun gezicht te wassen?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2014 om 18:53

Typische mannengeur

Komt dat wel uit de baard? Niet uit de mond?

Katniss

Katniss

28-07-2014 om 18:56

Echte baard

Ik kan me wel voorstellen dat je een 'echte' baard ruikt als hij niet met shampoo wordt gewassen. Net als hoofdhuid/haar. Helemaal als dat iemand is van de generatie boven ons, die het nog heel normaal vindt om max. 2 keer in de week te douchen. (Niet om daar nu weer een discussie over te beginnen, maar die mensen ruiken echt minder fris dan ik).

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2014 om 21:07

Katniss

Welke leeftijd is dat dan?

Katniss

Katniss

29-07-2014 om 21:16

Kaaskopje

65+

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2014 om 23:12

Ik denk dat je met 65 iets te laag zit. Die leeftijd is wel meegegaan met de tijd en doucht vaker. Tenminste, dat is mijn indruk.

als je in een verzorgingshuis woont

wordt je eenmaal in de week geholpen met douchen. Dat is daar héél gewoon.

(dus dat wordt afzien, mensen!)

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2014 om 23:57

Het lijkt mij echt vreselijk

Als er niet gedoucht wordt, worden mensen met doekjes opgefrist. Het idee. Het schijnt overigens wel beter te zijn voor de oude huid.

amk

amk

31-07-2014 om 07:46

kaaskopje

dat doen ook velen thuis hoor, gewoon jezelf wassen met een washandje. Wordt je ook prima schoon van en vraagt veel minder water dan douchen, en is ook minder pijnlijk dan douchen.

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2014 om 17:23

bromvlieg

Een keer per week...ja, als het meezit.....soms nog minder.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2014 om 18:03

AMK

Ik vind 1 x in de week douchen en voor de rest gefoezel met papieren doekjes echt te weinig. Ik heb het namelijk niet over badstof washandjes. Ik zou het echt naar vinden als ik afhankelijk wordt en niet meer zelf kan bepalen of ik iedere dag of minder mag douchen.

Ik heb inderdaad wel gelezen dat die doekjes uiteindelijk beter voor de oude huid zijn. (Hoewel het mij niks zou verbazen als over 10 jaar weer een rapport uitkomt over dat die doekjes het ook niet helemaal zijn.) Hopelijk kan ik me er tegen die tijd dus bij neerleggen. Of ik nu douche of niet, ik moet sowieso mijn onderbenen insmeren, dus als ze dát maar blijven doen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

31-07-2014 om 20:33

Nou, zo erg is het daar nu ook weer niet hoor,

Dat je als je pech hebt nog niet eens 1 x per week geholpen wordt met douchen in een verzorgingshuis. Een dierbare van mij woont met een heel lage indicatie in de opvolger van het verzorgingshuis (na jaren in het gewone, ouderwetse verzorgingshuis) en heeft op basis van die indicatie recht op een aantal zorgminuten en daar kan iig 3x per week van gedoucht worden. Toegegeven, heel veel meer zorg is er niet nodig, maar als dat wel zo zou zijn zou er een hogere indicatie komen met dus meer zorgminuten....
Ik zeg niet dat het er leuk is (al is mijn dierbare er hoogst tevreden), maar het hoeft ook weer nier erger gemaakt te worden....

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2014 om 22:55

Ik zal eens vragen

hoe vaak het daadwerkelijk bij mijn dochter gebeurt.

ben benieuwd

of Moraine, de vraagstelster, al op de camping zit en verder gniffel ik om de manier waarop de originele vraag nu uitkomt op uitzoeken hoe 't in een verzorgingstehuis zit met wassen en de hele discussie tussenin over haar/haarloos en lekkere geuren/niet lekkere geuren...

amk

amk

01-08-2014 om 12:52

Chiquita

leuk he, een ontsporend draadje. ☺

Wat grappig Chiquita

ik zou er ook net een opmerking over maken )

Caesar

Caesar

01-08-2014 om 21:22

Ontsporen

Als we dan toch aan het ontsporen zijn;
Je moet je benen, of wat dan ook, helemaal niet scheren met douchemuntjes (zie OP). Met scheermesjes gaat het echt veel beter....

Haha

Ik ben ondertussen eigenlijk ook wel benieuwd geworden naar hoe het gaat/is gegaan op de camping. Ik ben zelf net terug en heb van te voren met de epileerapparaat onthaard en tijdens de vakantie één keer met een scheermes. Dat beviel veel minder goed, ben blij dat het nu weer op mijn manier kan (wou dat ding niet meeslepen). Bikinilijn wel met scheermes, om de dag is dan echt wel nodig, of op gepaste afstand van andere mensen gaan zitten

het epileerapparaat...

de epiladyof de silképil

Fiorucci

Fiorucci

02-08-2014 om 09:09

Aagje

Ik had die ervaring wel degelijk in het verpleeghuis waar ik zelf werkte. Dat jij dat niet zo ervaart, wil natuurlijk niet zeggen dat het dus niet voorkomt...

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

02-08-2014 om 23:43

piano

Meen je dat nou dat je dat in het openbaar zit te doen? Je bikinilijn???

Haha

Nee!! Ik bedoel als ik niet om de dag scheer, dat ik dan niet te dicht bij anderen moet gaan zitten ))

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.