Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Moiraine

Moiraine

13-07-2014 om 19:47

Benen scheren op de camping hoe?


Barvaux

Die eerste, dat was ik geloof ik.

Ik vertaal dat niet is 'okselhaar is vies', maar in 'okselhaar is onverzorgd'. Ik vind het gewoon geen fraai gezicht.

En die 'net uit bed geur' of mannen die ongeschoren ruiken, daar kan ik ook slecht tegen. Sorry, maar zal dan wel aan mij liggen. Ik ben geloof ik niet zo van back to basics. Die dingen zijn toch allemaal niet voor niets uitgevonden

dc

dc

16-07-2014 om 10:36

kaaskopje

Onze lichamen raken gewend aan de zeep en chemicalien. En maakt zelf dus meer zooi aan. Ik ben erachter gekomen dat ik met gebruik van Deo zo erg ga stinken, dat de geur zelfs na douchen (en goed wassen) nog niet weg is. Geen Deo, en na een douche ruik ik fris.

Als je je haren elke dag wast, zijn ze na een dag vet. Als je je haren elke week wast, dan worden ze na een tijdje pas vet na een week.

En verder (dit niet gericht aan Kaaskopje) vind ik mensen die iets "gewoon persoonlijke verzorging vinden" en vanuit dat oogpunt lekker oordelen over andersdenkenden, vrij eng. Zijn mensen die ik liever niet tegenkom in mijn echte leven, hoe lekker ze ook mogen ruiken.

eh?

"mannen die ongeschoren ruiken"
Ik kan het wel zien of voelen, dat ze ongeschoren zijn, maar ruiken? Hoe ruikt een ongeschoren man??

Tonny

Tonny

16-07-2014 om 11:15

gewoonte

In 1986 was ik met mijn gezin naar Centerparcs. k Kwam onlangs de zwembadfoto's fotos tegen waarop mijn niet-geschoren benen zichtbaar waren, terwijl ik met mijn baby op schoot zat Heb die plaatjes naar mijn helaas voor hen ook nogal harige dochters gemaild, omdat die niet kunnen geloven dat je het ooit waagde ongeschoren rond te lopen.

Ach licht-behaarde types zullen nooit echt snappen hoeveel overlast overbeharing geeft, of je nou harst, waxt of scheert of epileert. Onstekingen, bultjes, ingegroeide haartjes, allemaal ellende die ervoor zorgen dat je ondanks alle inzet geen fraaie zomerbenen hebt. Man wat kun je jaloers zijn op vrouwen die alleen maar een paar lieve blonde donshaartjes te trotseren hebben.
Zomer is heerlijk, maar qua dagelijkse presentatie is de winter veel relaxter!

Niet dat het me begin jaren 80 eind jaren 70 koud liet hoor, ook toen zaten die zwarte haren me wel dwars; ik weet dat mijn moeder (die erg weinig op had met scheren en zo, dus erg lief van haar) me toen ik 17 was een ladyshave cadeau deed en dat ik kwaad was dat we van de gymdodocent geen lange broek aan mochten met sporten.

Astrid

Astrid

16-07-2014 om 16:20

ik weet dat nog zo net niet

Over dat fris ruiken als je alleen met water wast.
Zo kwam ik eens met voet en slipper in aanraking met een dooie vis. Dat ruik je echt dagen, zelfs toen ik het zelf amper meer rook, roken anderen dat nog wel.
Je went aan je eigen geur; het kan dus ook heel goed zijn dat als je je alleen met water wast en je jezelf fris vindt ruiken, een ander dat niet op dezelfde manier hoeft te ervaren.
Toen ik nog in mijn andere huis woonde, rook ik niets bijzonders in mijn huis.
Nu ben ik er pas nog even geweest en vond ik er een muffige geur hangen.
Mensen met katten die zeggen dat je de katten niet ruikt....als buitenstaander wel (echt echt echt je ruikt het, al ben je nog zo schoon).
Mensen die roken ruiken nog een tijd na.
Mensen met een open haard ruiken naar verbrand hout.
Was je was met azijn en het stinkt naar azijn.
Was je was met alleen water en het stinkt nog steeds.
Zelf ben je je daar amper van bewust, maar een ander ruikt het wel degelijk.
Ik zou dan wel een testje willen om te ruiken of iemand die zich zonder zeep wast en geen deodorant gebruikt inderdaad fris ruikt.
Alleen zie ik het niet zo zitten om mijn neus in andermans oksel en aanverwante plekken te steken.

Astrid

Als je een onfrisse geur pas kan constateren als je je neus in andermans oksel steekt dan valt het dus wel mee

Groeten,

Temet

Ongeschoren man

Hoe ruikt een ongeschoren man? Goeie vraag maar lastig uit te leggen. Als ik er eentje tegenkom, denk ik gelijk: o ja, daarom is after shave uitgevonden. Het is een typische mannenlucht, net-uit-bed geur lijkt het wel. De ene man heeft er meer last van dan de ander gelukkig. Een sterke, zware, onprettige geur die vanuit het gezicht lijkt te komen. Herkent niemand dit?

Miep

Miep

16-07-2014 om 19:27

Ik zal eens mijn mans gezicht besnuffelen voor het scheren. Die kan niet tegen aftershave namelijk.

Haha

Nee dat hoeft niet. Dit soort mannen ruik je van afstand.

caton

caton

16-07-2014 om 21:09

mannenbaard

mijn dochter vindt bepaalde worstjes naar 'mannenbaard' smaken. Misschien herkent zij de geur wel Gonniegans!

caton

Smaken nog wel, dat is interessant. Ik heb nooit geproefd

Katniss

Katniss

16-07-2014 om 21:44

Nou...

Ik verkeer regelmatig met mijn neus in de buurt van ongeschoren (wel gewassen) mannenwangen en heb daar nog nooit iets raars geroken.

Miep

Miep

16-07-2014 om 21:47

Katniss

Je moet ze ook van afstand ruiken, blijkbaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2014 om 23:13

En nu even eerlijk...

http://relatie.blog.nl/algemeen/2014/07/15/krijgt-de-harige-vrouwenbenen-beweging-poot-aan-de-grond

Hoe vervelend ik het ook vind voor vrouwen met stevige beharing... ik vind het echt niet charmant. Ik liet de foto's uit de link aan mijn man zien en ook hij vindt het niet fraai. Hij geeft niet om make-up en vindt een vrouw die wat te zwaar is nog steeds mooi, maar behaarde vrouwenbenen gaan een brug te ver. En ik weet 't, ik heb makkelijk praten. Ik heb weinig haar op mijn benen. Mijn armen zijn behaarder, maar ook niet zo erg dat het eraf moet.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-07-2014 om 23:14

Kaaskopje

Nou en. Een vrouw hóeft toch ook helemaal niet charmant te zijn?

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2014 om 23:21

Tijgeroog

Oh nee niks moet.

Vrouwen op leeftijd

Echte vrouwen verzorgen zichzelf ook goed maar of ze hun benen scheren, is helemaal niet interessant. Echte vrouwen op leeftijd zijn Neelie Smit Kroes, Indira Ghandi, Golda Meir, Margaret Thatcher, Erica Terpstra.
Wie boeit het of ze hun benen scheren. Mij niet hoor.
Maar ja, die kom je ook niet op de camping tegen.

dc

dc

17-07-2014 om 09:28

testosteron geur

Ik kan aan mijn man 's avonds ruiken of hij een belangrijke vergadering heeft gehad. Ik de testosteron ruiken zeg maar. En ik vind het wel lekker ruiken eigenlijk. Kan geen mannelijk parfum tegenop.

En over parfum gesproken, weten jullie wel wat er in zit wat jullie zo lekker vinden ruiken? Da's pas ieks!

Het heeft ook te maken met compatibiliteit. Je zult een man (en vrouw) met een zelfde soort immuunsysteem als jij vinden stinken. Om te voorkomen dat je je met het verkeerde soort voortplant en zwakke kinderen maakt. Alleen jammer dat we zelf deze slimme zet van de natuur weten te dwarsbomen: http://www.scientificamerican.com/article/birth-control-pills-affect-womens-taste/

Miep

Miep

17-07-2014 om 10:15

Charmant

Die link tussen 'geen haar' = vrouwelijk = charmant is blijkbaar oersterk. Daar is vast een vernietigend gender-betoog aan op te hangen. En de verheerlijking van de jeugdigheid, niet te vergeten. Zal allemaal wel.
Wat ik er sneu aan vind is dat er wordt gezegd tegen mensen die vraagtekens zetten bij de kaaltrend: doe maar gewoon waar jij je prettig bij voelt.
Terwijl juist door degenen die het 'vies', 'onverzorgd' en 'niet netjes' vinden een sfeer in stand wordt gehouden waardoor mensen met beharing - uit principe of luiheid of medische noodzaak - zich gedwongen voelen 's zomers in lange broeken te lopen of geen mouwloze shirts durven dragen omdat ze weten dat ze dan voor vies en onverzorgd en onvrouwelijk worden versleten.
Hoezo 'doen waar je je prettig bij voelt'?

Toch nog even een overdenking uit feministische hoek: 'You can tell whether some misogynistic societal pressure is being exerted on women by calmly enquiring, “And are the men doing this, as well?” If they aren’t, chances are you’re dealing with what we strident feminists refer to as “some total fucking bullshit.” (Caitlin Moran)

En nu ga ik mijn benen maar eens scheren.

De spijker op de kop, Miep!

Als ik mijn armen omhoog til voor de spiegel, sta ik in tweestrijd. Wel of niet haren verwijderen? Go with the flow maar dan het risico op weer zo'n ontstkeing lopen?
Ik voel me niet prettig bij het idee dat mensen van mij(n haren) walgen. Maar ik voel me ook niet prettig bij het idee dat zo'n ontsteking weer elk moment kan toeslaan.
En ik voel me ook niet prettig dat ik nu niet lekker zwemmen kan, want ik heb nog geen geschikt badpak in de winkel gevonden. Ik koop het graag in een fysieke winkel. Bij een internetwinkel blijf ik aan de gang, want omdat ik ook niet een standaard figuur heb, pas ik niet in een standaard badpak. 't Moet natuurlijk ook nog een beetje staan, want anders hoor je de mensen denken "wat een raar badpak heeft dat mens aan, 't zit van geen meter"

Weet iemand nog een betaalbaar onbewoond eiland voor de vakantie waar ik lekker zwemmen kan?

Tine Winkel

Tine Winkel

17-07-2014 om 16:15

@Moedermop

en als je nou niet voor een onbewoond eiland, maar een ongeklede camping zou gaan? Als je geen badpak of bikini aan hoeft, kan het haar ook niet voorbij de bikinilijn komen... Of zijn alle naturisten ook kaal/geschoren - dat weet ik dan weer niet.

Monique D*

Monique D*

17-07-2014 om 16:39

Haren = vies?

Miep:
"Die link tussen 'geen haar' = vrouwelijk = charmant is blijkbaar oersterk. Daar is vast een vernietigend gender-betoog aan op te hangen. En de verheerlijking van de jeugdigheid, niet te vergeten."

/ Mijn ex-man was behaard en vooral zijn borst. Dat vind ik prachtig.
Wie schetst mijn verbazing dat hij, sinds hij aan krachttraining doet, zijn borst helemaal kaal heeft laten maken? Bodybuilders met een behaarde borst: not done!!

Mijn vriendin èn mijn dochter scheren hun schaamhaar af. Dat vinden ze hygiënisch en het heeft dan volgens hen een mooi uiterlijk.
Dat zal allemaal wel, maar ik vind dat teveel gedoe. Het is natuurlijk èn wie ziet dit nou (behalve de partner en als je op een naaktstrand of nudistencamping bent).
Het zal ook te maken hebben met "de verheerlijking van de jeugdigheid", zoals jij dat al meldde.

Miep:
"Terwijl juist door degenen die het 'vies', 'onverzorgd' en 'niet netjes' vinden een sfeer in stand wordt gehouden waardoor mensen met beharing - uit principe of luiheid of medische noodzaak - zich gedwongen voelen 's zomers in lange broeken te lopen of geen mouwloze shirts durven dragen omdat ze weten dat ze dan voor vies en onverzorgd en onvrouwelijk worden versleten."

Moedermop:
"Als ik mijn armen omhoog til voor de spiegel, sta ik in tweestrijd. Wel of niet haren verwijderen? Go with the flow maar dan het risico op weer zo'n ontstkeing lopen?
Ik voel me niet prettig bij het idee dat mensen van mij(n haren) walgen. Maar ik voel me ook niet prettig bij het idee dat zo'n ontsteking weer elk moment kan toeslaan."

/ In mijn tienerleeftijd vond mijn moeder(!) het nodig om mijn oksels te scheren. Ik vond dat niet nodig. Volgens haar staat het veel beter als je mouwloze blouses draagt of in een zwembad bent.
En zij heeft het een keer voor mij geschoren, maar daarna nooit meer. En waarom? Omdat ik gigantisch last kreeg van overgevoelige oksels en stoppels die weer tegen mijn huid aankomen... ik zat dan als een chimpansee onder mijn armen te krabben.
Wat ik doe als ik een bikini of een mouwloze blouse draag is het even bijknippen, en dat is het. Scheren, no way!

Dochter zit anders in elkaar dan ik, zij scheert regelmatig haar oksels... zij trekt zich meer aan van het schoonheidsideaal dan haar moeder.

Ik trek mij niets aan wat anderen van mij vinden, maar moeilijk is het wel. Je bent geneigd te denken dat wat de grote massa vindt ook de absolute waarheid is.

(Mijn vriendin die haar schaamhaar scheert vindt juist haar behaarde benen mooi!!).

Alternatief

Als je niet wilt scheren hoef je het natuurlijk niet te doen, maar je kan wel wat vreemde blikken verwachten. Als je niet wilt scheren vanwege ontstekeningen, kan je toch ook een crème proberen.

Scheren of creme

Dat maakt helemaal niets uit. Ik krijg grote rode vlekken van ontharingscreme die speciaal voor de gevoelige huid bedoeld is. Verder weten na het ontharen de nieuw groeiende haartjes kennelijk niet meer welke kant boven is, met als gevolg ingegroeide haren en ontstekingen. Ik had me laten vertellen, dat scrubben helpt dat te voorkomen.
Hoe mijn huid eruit ziet na scrubben wil je ook niet zien, dus dat is ook geen oplossing.

dc

dc

18-07-2014 om 10:50

Gonniegans

En dat is nou het probleem. Die vreemde blikken. Het is toch van de zotte dat mensen met een gevoelige huid niet eens normaal rond kunnen lopen zonder veroordelende blikken en opmerkingen (ja die krijg je ook) van arrogante tuttenbellen? Ik heb nog nooit een man meegemaakt trouwens, die er "last" van heeft, het zijn altijd vrouwen.

nou

Dan is dat haar eigenlijk nog tot daar aan toe... Bij mij wordt dat ruimschoots 'overschreeuwd' door grote ontsierende spataderen op mijn benen (je ziet door de spataderen het bos niet meer, zeg maar)
Dat is nog eens een staaltje van achterstallig persoonlijk onderhoud!

ik ga het testen

Allereerst vind ik dit echt een hilarisch draadje, ik heb hem echt hardop lachend zitten lezen, wat een opmerkingen allemaal.

Ikzelf ben blond, niet extreem veel haar op mijn benen, ik scheer die 1 x in de 2 weken en dan zie je de haren eigenlijk nog nauwelijks. Ik scheer ze meer omdat ik gladde benen een fijner gevoel vind. Bikinilijn en oksels scheer ik dan wel weer elke 2 dagen. Dit vind ik zelf gewoon fijner, ik vind haren daar niet mooi.

Ik ga wel proberen om mijn haren niet meer te wassen. Ik heb lang blond haar, in het verleden veel geverft en dus beschadigd. Nu al 3 jaar mijn natuurlijke haarkleur, maar ondervind nog steeds de gevolgen van het verven. Het is broos, breekt snel af en is droog. Vroeger waste ik het elke dag, en dat heb ik langzaam afgebouwd en zit nu op de 1 x in de 4 of 5 dagen wassen en dan is t nog niet vet. Ik was mijn haar nu 2 maanden SLS vrij, en dat bevalt wel, maar die fles is nu leeg, en ik ga dus nu proberen om het alleen nog met water te wassen. Ik ben wel iemand die snel "zichzelf ruikt", daar wil ik dus mee zeggen dat ik helemaal gewent ben aan die "Lekkere" chemische geurtjes. Ik ben dus zeer benieuwd of ik het ga volhouden. Als het goed is zal mijn haar na 6 weken niet wassen zichzelf weer gaan herstellen (lees, niet meer vet zijn en stinken). Ik ben wel van plan er een geurende olie in te doen mocht de geur echt niet te harden is.

Even terugkomen op het been/ oksel/ bikinilijn onderwerp, vind ik, lekker je eigen ding doen. Wil je scheren, doe je dat lekker, wil je dat niet ook goed.Er zijn zoveel verschillende mensen en meningen op de wereld, je kunt niet iedereen tevreden houden, dus waarom dan niet gewoon lekker jezelf tevreden houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-07-2014 om 21:07

Er zijn ook mannen die last hebben van ontsierende beharing.

kaaskopje

Ik ken eigenlijk meer mannen met ontsierende ont-haring, met name boven op 't hoofd.

Stenna

Stenna

19-07-2014 om 00:24

mannengeur

hihi, jippox.

Nog even over die ongeschoren mannengeur. Zolang dat niet echt oud zweet-achtig is ofzo, vind ik een eigenlijke mannengeur juist wel lekker. Lekkerder dan veel van die hele vieze "frisse" aftershaves, zo'n dennen-of-oceaan-wc-luchtverfrisser variant, zeg maar, bah.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.