Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Moiraine

Moiraine

13-07-2014 om 19:47

Benen scheren op de camping hoe?


Miep

Miep, het is niet mijn norm. Het is een veel voorkomend gebruik. Kijk eens om je heen op een warme zomerdag? Die jij die bosjes okselhaar nog? Of gooi er ergens een steekproefje tegenaan. Grote kans dat het niet alleen mijn norm is.

Maar jij moet lekker doen waar je je prettig bij voelt.

Lobke

Green Evelien ken ik niet, maar ik heb even gekeken op haar website en zelfs ZIJ scheert haar benen en oksels. Dat dan weer wel...

Ook mijn norm

En haar en lichaam wassen zonder shampoo/douchegel etc. lukt mij niet. Ik kan me niet voorstellen dat je dan nog fris ruikt, sorry als ik het mis heb. (Ik loop vaak genoeg achter iemand waarvan ik de hoofdhuid ruik, bijv.)

Katniss

Katniss

14-07-2014 om 22:59

Oksel- en ander haar

Altijd weer leuk, zo'n haar/niet haar discussie. Kan ik nog eens zeggen dat ik het wel een beetje tuttig vind als mannen hun oksels scheren of, nog erger, het deel tussen navel en bovenbenen. Het enige wat ik gedoog zijn geschoren benen, maar alleen als ze heel hard kunnen fietsen

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2014 om 23:02

Wat ik me afvraag bij wassen zonder zeep

is: hoe vaak zou ze haar kussensloop dan vervangen? Ik kan me niet voorstellen dat een hoofd wat alleen met water wordt gespoeld de hele dag lekker fris ruikt, zeker niet bij warm weer. Ik vind het niet zo'n ramp als mijn kussen een keer niet zo lentefris meer ruikt als net na de wasbeurt, ik was mijn haar de volgende ochtend en ik ruik weer lekker.

Ik had overigens al wel eerder gelezen dat je met even doorzetten zeeploos je haar kunt verzorgen, maar ik zou toch eens iemand willen ontmoeten die dat doet en aan die haren snuffelen.) Ik ben er een beetje sceptisch over.

Annet

Annet

14-07-2014 om 23:08

Toen ik 18 was, ja dat is lang geleden

was het heel normaal om je benen en je oksels niet te scheren.
Nu zijn de gebruiken anders. Ik scheer ook (soms als het uitkomt).
Maar geen haar op mijn hoofd, oksel, been of schaambeen die kan bedenken dat haren op deze lichaamsdelen niet schoon zouden zijn.
Een vergelijking met vieze haren of vieze nagels vind ik absurd. Haren zijn niet vies om te hebben, dan mag je je hoofd ook wel kaal scheren. En vreemd genoeg zijn er maar weinig vrouwen die dat vrijwillig doen.

Lobke

Lobke

14-07-2014 om 23:08

fris?

wat is de defenitie van fris?

Is dat de geur die verspreid wordt na het gebruik van een x aantal producten met elk hun eigen toegevoegde parfum? (tandpasta, gel, zeep, shampoo, douchegel, deodorant, dagcreme, wasverzachter etc) of het natuurlijke geurloze van schoon water en verder niets?

Die geuren vind ik vreselijk, neem bij voorkeur de minstgebruikte trap in het gebouw op mijn werk 's morgens, wegens de geursporen die minuten blijven hangen achter velen.

Geurloos is prima natuurlijk

maar hoe krijg je dat voor elkaar?
En hoofdhaar kun je niet helemaal vergelijken met okselhaar toch Annet?

Tijgeroog

Tijgeroog

14-07-2014 om 23:20

Okselhaar

Nee, ik zei die bosjes okselhaar niet. Maar weet je, de enige reden dat ik m'n okselhaar scheer is omdat ik al het commentaar zo beu was, en me er daarom niet meer goed bij voelde. En ik vind het nog steeds heel triest dat dat zo moet gaan. Ik ben vast niet de enige.
Benen scheren weiger ik. En ik loop veel met blote benen rond.

Annet

Annet

14-07-2014 om 23:22

Piano, waarom is hoofdhaar anders dan okselhaar?

Het is beiden haar dat op je lichaam groeit. Waarom is okselhaar viezer dan hoofdhaar. Het zijn de zweetklieren in de oksel die de geur veroorzaken, niet het okselhaar. Je kunt okselhaar afscheren maar dat betekent niet dat deo overbodig wordt.
Okselhaar wordt gemiddeld veel vaker gewassen dan hoofdhaar.
Ik weet niet welke vergelijking jij bedoelt?

Je ziet het zweet erin

dat bedoel ik.

En

ik was mijn haar ook iedere dag trouwens

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2014 om 23:43

Lobke

Vind jij die geuren alleen maar vies, of wordt je er ziek van?

Bij dit soort draadjes verwonder ik mij vooral over hoe verschillend mensen hierin zijn. Ik kan me een leven zonder geur gewoon niet voorstellen. Ik vind het juist lekker als iemand mij voor is geweest met de geur van frisgepoetste tanden en een zweem van zeep of eau de toilet. Mijn fris hoeft natuurlijk niet het fris van een ander te zijn, maar als ik dichtbij iemands hoofd kom en ik ruik duidelijk een hoofdgeur, een mengeling van ongewassen haren en warme huid bijvoorbeeld, dan krijg ik toch wel een beetje rimpels in mijn neus. Ik vind het niet fris als ik echt een lijfgeur ruik van iemand anders.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2014 om 23:57

Okselhaar

Ik ben nogal bijziend en mis daardoor nog wel eens bepaalde zaken, maar als een man of vrouw een arm optilt en ik zie daar een welig bosje okselhaar schitteren, dan heb ik toch even een 'hu' reactie. Ik vind het toch een beetje onsmakelijk om te zien. Sorry...

Ik vind echt niet dat je elke dag de boel moet gladscheren. Maar als het langer wordt dan een kleine centimeter en je wilt met blote armen en dus zichtbare oksels lopen, dan zou ík het haar er af halen.

Lobke

Lobke

15-07-2014 om 00:54

kaaskopje

Ik vind het vooral onnatuurlijk, het belemmerd je de echte geuren van bloemen en planten of een frisse regenbui te ruiken.

Vooral de overdadige combinaties van geuren staat mij tegen.

Schone was bv ruikt fris naar buitenlucht en niet naar chemicalien. Hetzelfde voor een lichaam, daar hoef je geen chemicalien tegen aan te gooien om fris te ruiken.
Gewoon dagelijks een washand langs de elemntaire delen is voldoende om het fris te,houden.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-07-2014 om 07:02

Piano

"Je ziet het zweet erin"

Huh?maar dat zie je ook bij kale huid, dan rolt het eraf. Ook voorhoofden enzo.

epileren

Mijn benen zijn ook pittig behaard helaas. Met scheren heb ik na een dag alweer stoppels en daar word ik gewoon niet blij van als ik dat voel. Sinds ik de Epilady gebruik, ben ik van de stoppels af. De eerste keer epileren doet vreselijk zeer, dat geef ik gelijk toe. De keer daarna is dat al niet meer zo want de haren komen in verschillende groeistadia terug. Dus hoef je bij een volgende keer niet meer alle haren te epileren en is de pijn een stuk minder.
De bikinilijn en oksels scheer ik gewoon, daar durf ik mijn epilady niet op te zetten. Oksels iedere dag onder de douche, kost inderdaad nog geen minuut de tijd. De bikinilijn doe ik dan 1 of 2 x per week, zonder scheergel, onder de douche. Kost ook niet bijzonder veel tijd.
Succes & fijne vakantie
Sanneke*

Charis

Charis

15-07-2014 om 09:08

Geur van medemensen

Hè bah ja, je zult toch eens de lijfgeur van andere mensen ruiken, getsie!

Ik vraag me dan altijd af hoe het komt dat de mens zo ver van de natuur verwijderd is geraakt dat hij zijn eigen soort niet wil ruiken. Heb het zelf ook hoor, heb bijvoorbeeld als puber lang mijn adem ingehouden als ik dicht langs een vreemd iemand liep. Ben ik gelukkig inmiddels overheen. Maar een wolk aftershave of parfum of wasmiddel of wasverzachter vind ik dan ook weer niks.

Zweetdruppels

Ja, op kale huid vind ik zweetdruppels ook niet leuk om te zien, maar toch vind ik dat minder vies. Ach, het is allemaal persoonlijk en ik ben degene die er het meest last van heeft, ik zal iemand anders er niet zomaar op aanspreken...

En over de verwijdering van de natuur, er zijn veel meer dingen waar we verder mee van de natuur verwijderd zijn geraakt, dat hoort bij de ontwikkeling.

En meer on topic: De epilady, ja, daar had ik het ook over, echt ideaal!

Enorme onderhuidse ontsteking

Ik heb al een paar maal wekenlang rondgelopen met een enorme onderhuidse ontsteking, zowel aan de binnenkant van mijn bovenbeen als in een oksel. Voor één zo'n ontsteking heb ik twee antibiotica kuren gehad voordat het overging en toen heb ik mijn huisarts moeten beloven niet meer mijn oksel of schaamhaar te scheren of te ontharen.
Wees niet bang, ik draag t-shirts, en bij het zwemmen blijf ik zo veel mogelijk onder water.
Misschien dat ik het op mijn lijf laat tatoeëren: "Sorry voor de harige overlast, ik word er ziek van als ik mij scheer!"

lotgenoot

Moeder mop, dat heb ik ook. Ik heb nu 2 badpakken met pijpjes gekocht en draag altijd t shirts met een mouwtje, gelukkig ben ik niet heel zwaar behaard. De benen kan ik wel doen met ontharingscreme na de winter en dan bijhouden met een mesje. Wie het niet wil zien die kijkt maar niet, maar die ontstekingen wil ik niet meer meemaken.

best veel

Ik zie best veel vrouwen boven de 40 met haren. Zal best dat het steeds meer mode is, dan ben ik blij dat ik niet hoef mee te doen. Ik vind kale mannen en vrouwen nogal kinderlijk eruit zien.

Barvaux

Barvaux

15-07-2014 om 16:58

interessant....

Het draadje ging over beenhaar en nu opeens is okselhaar vies? Volgens mij vond degene die okselhaar vies vindt ook beenhaar vies? Wat is daar in hemelsnaam vies aan? Moet ik mijn armharen ook gaan afscheren, ook al zijn ze blonder?

Linda

Toevallig staat er nu een eretitel op Lindanieuws.nl, zie http://www.lindanieuws.nl/nieuws/koffiepraat/vrouwenbenen-met-heel-veel-haar/

Sms leuk om te lezen EN de commentaren.

Tja, smaken verschillen nou eenmaal.

Eehm

Eretitel??? Moest artikel zijn. Stomme autocorrect

Beenhaar vies?

Wie zegt dat dan?

Barvaux

Barvaux

15-07-2014 om 19:56

Piano

"Ja ik vind geschoren oksels net zoiets als schone nagels. Je zorgt gewoon dat het er netjes uitziet. Kost wat moeite, maar dat hoort erbij. Net als dat het normaal is dat je je haren wast of schone kleren draagt. Ik noem dat persoonlijke verzorging en vind het vreemd (en teleurstellend) dat sommigen het als een modeverschijnsel zien. Eerlijk: ik vind een vrouw met een bosje okselhaar geen vreten."

Ik vertaal dat dan maar in 'okselhaar is vies'.

Barvaux

Barvaux

15-07-2014 om 20:00

oja

En als die persoon daarvoor zegt:

"Als je het wilt bijhouden kan je het sowieso beter iedere dan onder het douchen even nascheren. Dan is echt niet alleen voor dames met flinke beharing, dat heet gewoon persoonlijke verzorging. Niemand wil half aangegroeide stoppels zien toch?"

en

"Ja dat hoop ik wel, maar voor mezelf wil ik er altijd wel verzorgd uitzien en dit is dan toch wel een van de basisdingen he? Net als gewassen haren."

dan staat beenhaar blijkbaar gelijk aan okselhaar en is het allebei vies, een slechte persoonlijke verzorging, staan stoppels gelijk aan je haren niet wassen etc.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2014 om 20:29

Beenhaar

Ik vind beenhaar niet vies hoor Maar als een vrouwenbeen nogal steving behaard is vind ik het wel 'mannelijk'. Zonde van dat mooie vrouwenbeen zeg maar.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2014 om 20:57

Ver van de natuur

Ach, ook mensen die heel dicht bij de natuur stonden en staan gebruikten en gebruiken de natuur zelf om naar hun maatstaven lekker te ruiken en mooi te zijn.

Met lijfgeur bedoel ik ook niet dat je helemaal geen 'mens' mag ruiken. Een beetje ziltige geur van een warme huid vind ik niet vies. Maar te lang ongewassen haar, okselgeur en dergelijke daar bedank ik liever voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.