Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Flanagan schreef op 21-04-2022 om 17:30:

tip:
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis-42786785-osdorperweg-452-a/

Plus: Modern huis, geen aangrenzende tuinen met buren en dichtbij uitvalswegen rond Amsterdam. Weinig last van vliegtuigen van Schiphol want die vliegen er om heen. Ookmeerweg/ badenpowellweg wel route voor de brandweer maar de ernaast gelegen plantenhal van de buurman Ton de Jeu fungeert als geluidsbarrière. Buurman verkoopt niet aan particulieren, dus geen extra verkeersdrukte van particulieren.

Min: kruising met Ookmeerweg wat lastig ( best druk) in spitstijd, en rotonde idem dito. Ernaast ligt een plantenhandel, maar volgens mij best klein dus niet veel overlast. Er tegenover ligt een dierenasiel, met hokken naar achteren gericht.


ps op foto 40/44 staat een flatgebouw. Dit betreft een bejaardenzorgcentrum; weinig geluidoverlast.

Oh, lees net dat Ton de Jeu is overgenomen door Sambo beheer. Geen idee of de groothandel in snijplanken nog blijft.

Deze had ik ook gezien, maar het huis wordt wel voor een groot deel omringd door die plantenhandel. Ze gaan doordeweeks al om 6.00 uur open. En daar zijn vast ook vrachtwagens bij die bloemen komen halen/brengen. Met achteruitrijpiepjes en piepende laadkleppen… Vandaar denk ik ook de niet zo hoge prijs voor Amsterdamse begrippen.

fusion

fusion

21-04-2022 om 19:02 Topicstarter

Flanagan schreef op 21-04-2022 om 17:30:

tip:
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis-42786785-osdorperweg-452-a/

Plus: Modern huis, geen aangrenzende tuinen met buren en dichtbij uitvalswegen rond Amsterdam. Weinig last van vliegtuigen van Schiphol want die vliegen er om heen. Ookmeerweg/ badenpowellweg wel route voor de brandweer maar de ernaast gelegen plantenhal van de buurman Ton de Jeu fungeert als geluidsbarrière. Buurman verkoopt niet aan particulieren, dus geen extra verkeersdrukte van particulieren.

Min: kruising met Ookmeerweg wat lastig ( best druk) in spitstijd, en rotonde idem dito. Ernaast ligt een plantenhandel, maar volgens mij best klein dus niet veel overlast. Er tegenover ligt een dierenasiel, met hokken naar achteren gericht.


ps op foto 40/44 staat een flatgebouw. Dit betreft een bejaardenzorgcentrum; weinig geluidoverlast.

Vroeger in Osdorp gewoond, daar ook deels opgegroeid (50 jaar geleden), fijne jeugd gehad hoor. Later woonde een zus van me nog in De Aker, en wij kort in Nieuw-Sloten. Vond het geen prettige woonomgeving eerlijk gezegd. En alhoewel Sloten vroeger wel echt meer landelijk was is het nu veel stedelijker. Dat is eigenlijk wat ons hier niet bevalt, dus als we dan toch weggaan dan graag naar iets landelijks met op loop-/fietsafstand een leuk dorpje. 

fusion

fusion

21-04-2022 om 19:11 Topicstarter

Huisje schreef op 19-04-2022 om 18:19:

Vanuit Twello zit je zo op de A1. Dichtbij Deventer en Apeldoorn. Iets meer dan een uur naar Amsterdam. Als dit huis het niet is, kun je wel in de omgeving kijken: Twello, Voorst, Teuge, misschien ook nog Bussloo en Wilp. En het huis in Bathmen (zie mijn eerdere reactie) is toch echt gunstig gelegen. Ik kwam er afgelopen weekend nog langs

Sorry Huisje, ik vrees dat ik die heb gemist… Zou je het linkje nog eens willen plaatsen? Thnx! 

Bijtje82

Bijtje82

21-04-2022 om 20:13

En hoe kijken jullie tegen omgeving kust? Zuidwest Nederland. Dus nog boven Zeeland 

Bijtje82

Bijtje82

21-04-2022 om 20:21

fusion

fusion

21-04-2022 om 20:52 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 21-04-2022 om 20:13:

En hoe kijken jullie tegen omgeving kust? Zuidwest Nederland. Dus nog boven Zeeland

Ja, kuststreek is ook mooi! Kijken ook o.a. rond Bergen, Schoorl, Heiloo maar ook midden N.-Holland, eigenlijk tot de hoogte van Schoorl. Maar Z.-Holland zeker ook, Noordwijkerhout, Lisse… Zeeland ook prachtig (zie begin draadje) maar te ver rijden.

fusion

fusion

21-04-2022 om 20:54 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 21-04-2022 om 20:21:

https://www.funda.nl/koop/dirksland/huis-88070028-korteweegje-53/

Dit zou ik ook wel heel leuk vinden.

Zeker, maar dat is echt te ver uit de route helaas. 

Bijtje82

Bijtje82

21-04-2022 om 21:22

Hmm, vind het qua afstand wel te doen eigenlijk. 
Half uur vanaf Rotterdam. 
Uurtje naar Amsterdam, Utrecht en Eindhoven. Dat vind ik nog best redelijke reisafstanden. 

fusion

fusion

21-04-2022 om 22:26 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 21-04-2022 om 21:22:

Hmm, vind het qua afstand wel te doen eigenlijk.
Half uur vanaf Rotterdam.
Uurtje naar Amsterdam, Utrecht en Eindhoven. Dat vind ik nog best redelijke reisafstanden.

5 kwartier naar huis dochter, nog niet gerekend met de ochtend- (heen)  en avondfile (terug) dat is toch net wat buiten onze toch best brede cirkel helaas.   

Bijtje82

Bijtje82

21-04-2022 om 22:42

fusion schreef op 21-04-2022 om 22:26:

[..]

5 kwartier naar huis dochter, nog niet gerekend met de ochtend- (heen) en avondfile (terug) dat is toch net wat buiten onze toch best brede cirkel helaas.

Hoe vaak doen jullie dat? Als dat echt wekelijks is, is het wellicht wat ver. Indien het minder vaak is dan kun je wellicht buiten de spits om. 

Waar woont jullie dochter? En moet je nog rekening houden met andere familie die je regelmatig bezoek?

In dat geval zou ik voor jezelf een max reistijd in acht nemen. 

Stel je wilt +/- 30 min rijden naar de een of de ander, dan zou ik binnen een straal van 40km van hun woonplaat gaan wonen. Als je dan uit gaat van gem 80kmh.

Op een uur rijden van Amsterdam:
https://www.funda.nl/koop/lienden/huis-42786168-vogelenzangseweg-27/
Met ruim bijgebouw voor je man. Een ruime overkapping voor jouw workshops.

dit is dan denk ik ook te ver weg. Maar wel de ruimte en privacy die jullie zoeken https://www.funda.nl/koop/ruurlo/huis-42753128-kapersweg-16-18/

Maar misschien past dit dan beter.
Is niet te ver van Amsterdam.
Geen woonboerderij maar een oud landhuis. Geen garage maar wel een koetshuis.
En ook privacy
https://www.funda.nl/koop/anna-paulowna/huis-88118308-lotweg-6/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.