Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

18-04-2022 om 20:35 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 18-04-2022 om 18:51:

[..]

Hebben jullie de omgeving nog een beetje kunnen verkennen en hoe vonden jullie het?

Als het bevalt kan ik wel eens een lijstje maken met routes en bezienswaardigheden in de buurt.

Ja, we zijn er vandaag geweest! Auto ergens in de buurt geparkeerd en er op die dijk langsgewandeld. Druk wandel- en fietsverkeer daar, erg mooie omgeving! 
Maarr… huis viel helaas toch tegen. Kleiner dan op de foto’s leek het. Ook de ruimte om het huis was een stuk kleiner dan we hadden verwacht. Een garage bijbouwen maakt het perceel best vol. Ernaast werd druk ge- of verbouwd. 
Huis werd overduidelijk wel bewoond overigens, bewoner was auto aan het wassen, kinderen speelden op de trampoline. 
Paar rondjes gelopen want omgeving echt mooi. Maar bij het huis kregen we niet het gevoel van ‘ja dit zou ons thuis kunnen zijn’. Lag ook wat verder weg en voor het droomhuis is dat ok, maar het was in dit geval niet genoeg.

Vervolgens toch maar een lekker dagje uit van gemaakt, en rondgereden in de omgeving. Slot Loevestein bezocht en daar gewandeld. Mooie woonomgeving hoor, ik snap wel dat je daar fijn woont!

fusion

fusion

18-04-2022 om 20:39 Topicstarter

JackieBrown schreef op 18-04-2022 om 15:09:

[..]

Ik zou nog even checken op mogelijke geuroverlast van Sonac, direct aan de overkant van de Waal. Dit is een destructiebedrijf, dat dierlijke beenderen verwerkt. Hoe ik dit weet? Lang geleden lag dit bedrijf in Utrecht, het heette toen in de volksmond de Benenkluif. De geuroverlast was legendarisch. Natuurlijk zijn gelukkig de tijden veranderd qua techniek om de geur op te vangen en zal er als het goed is géén overlast zijn. Maar geuroverlast van een destructiebedrijf is niet fijn (heb als kind in een dorp gewoond dichtbij zo’n bedrijf, niet dit bedrijf overigens).

Huis valt om andere redenen al af, hoe mooi de omgeving ook is.
We zagen, al wandelend, inderdaad ad andere kant vd Waal wel een flink bedrijf liggen. Gaan dat nu niet verder onderzoeken maar anders was je tip natuurlijk heel fijn geweest.
In de stank van de Benenkluif (haha, die naam alleen al) da’s niet fijn…

Vroeger in de buurt van de Maggi-fabriek gewoond. Ik kan die geur in gedachten nog zo oproepen, zeg

fusion

fusion

18-04-2022 om 20:44 Topicstarter

Flanagan schreef op 18-04-2022 om 16:24:

Super de info van Jackie Brown. Dat is het mooie van dit draadje; meer mensen weten meer dan één. Info van een Makelaar is altijd rooskleurig terwijl de belangrijke info van derden komt.

Eens, zo fijn al deze input! 

fusion

fusion

18-04-2022 om 20:55 Topicstarter

Steak schreef op 18-04-2022 om 17:26:

Een leuke dijkwoning.
https://www.funda.nl/koop/oud-beijerland/huis-42763499-stougjesdijk-235/

Zeker leuk, die ligging ook… 

Alleen: wel erg ver onder Rotterdam, helaas.

Bijtje82

Bijtje82

18-04-2022 om 21:04

Ja er zijn heel wat fabrieken waar je niet wilt wonen. Ik woonde vroeger in de buurt van Farm Frites en nu in de buurt van Corbion. Beiden kunnen behoorlijk stinken en die laatste alleen bij productie problemen of onderhoud. 
Maar zo erg als die cacao fabriek en die linoleum fabriek in Noord Holland is het bij lange na niet. 

Noordeloos is heel mooi wonen, net als Rhenoy en heel veel omliggende dorpen. Het is hier het groene hart, dus je kunt op veel plaatsen terecht. Probleem is alleen dat het niet te betalen is. 

fusion

fusion

19-04-2022 om 13:18 Topicstarter

zie net deze:
https://www.funda.nl/koop/twello/huis-42772851-voordersteeg-10/

Moet alleen even uitzoeken nog wat het bedrijf/kassen ernaast is. Opzich hebben we in Aalsmeer ook tegenover kassen gewoond: superrustig dus zolang het het uitzicht niet in de weg staat geen bezwaar lijkt me.


Update: gebeld met de verkopende makelaar. Zit nu idd glastuinbouw gekoppeld aan bloemenwinkel (bestemming detailhandel). Dat is gestopt, wordt nu onderzocht of dit een andere bestemming kan krijgen: mogelijk ook woonbestemming. Maar gevraagd of er bv ook iets kan komen dat voor (veel) geluidsoverlast kan zorgen moest ze het antwoord schuldig blijven. Huis is al niet meer bewoond. 
Huis heeft leuke elementen, vrij uitzicht achterkant, ligging ad rand van Twello. Energielabel C, grote garage. Wel iets meer dan uur van A’dam. Huiskamer/keuken lijkt niet heel ruim. maar zonder meubels is dat wel wat lastig te beoordelen. Die grote ruimte ‘opkamer’? lijkt juist weer wat donker.

Weet het niet zo goed. Vind ik dit nou echt een kanshebber, of voel ik me opgejaagd om alles wat maar een mogelijkheid is te gaan bekijken?

fusion schreef op 19-04-2022 om 13:18:

zie net deze:
https://www.funda.nl/koop/twello/huis-42772851-voordersteeg-10/

Moet alleen even uitzoeken nog wat het bedrijf/kassen ernaast is. Opzich hebben we in Aalsmeer ook tegenover kassen gewoond: superrustig dus zolang het het uitzicht niet in de weg staat geen bezwaar lijkt me.


Update: gebeld met de verkopende makelaar. Zit nu idd glastuinbouw gekoppeld aan bloemenwinkel (bestemming detailhandel). Dat is gestopt, wordt nu onderzocht of dit een andere bestemming kan krijgen: mogelijk ook woonbestemming. Maar gevraagd of er bv ook iets kan komen dat voor (veel) geluidsoverlast kan zorgen moest ze het antwoord schuldig blijven. Huis is al niet meer bewoond.
Huis heeft leuke elementen, vrij uitzicht achterkant, ligging ad rand van Twello. Energielabel C, grote garage. Wel iets meer dan uur van A’dam. Huiskamer/keuken lijkt niet heel ruim. maar zonder meubels is dat wel wat lastig te beoordelen. Die grote ruimte ‘opkamer’? lijkt juist weer wat donker.

Weet het niet zo goed. Vind ik dit nou echt een kanshebber, of voel ik me opgejaagd om alles wat maar een mogelijkheid is te gaan bekijken?

Woonkamer is denk ik net zo groot als onze woonkamer in een standaard jaren 70 rijtjeshuis. En bij ons zit er geen keuken in. Het huis heeft minder slaapkamers dan je wil. Ook iets verder dan je eigenlijk wil (denk ik). En dan de onzekerheid met wat er bij de buren gaat gebeuren. Ik zou het denk ik niet doen.

Vanuit Twello zit je zo op de A1. Dichtbij Deventer en Apeldoorn. Iets meer dan een uur naar Amsterdam. Als dit huis het niet is, kun je wel in de omgeving kijken: Twello, Voorst, Teuge, misschien ook nog Bussloo en Wilp. En het huis in Bathmen (zie mijn eerdere reactie) is toch echt gunstig gelegen. Ik kwam er afgelopen weekend nog langs

fusion schreef op 19-04-2022 om 13:18:

zie net deze:
https://www.funda.nl/koop/twello/huis-42772851-voordersteeg-10/

Moet alleen even uitzoeken nog wat het bedrijf/kassen ernaast is. Opzich hebben we in Aalsmeer ook tegenover kassen gewoond: superrustig dus zolang het het uitzicht niet in de weg staat geen bezwaar lijkt me.


Update: gebeld met de verkopende makelaar. Zit nu idd glastuinbouw gekoppeld aan bloemenwinkel (bestemming detailhandel). Dat is gestopt, wordt nu onderzocht of dit een andere bestemming kan krijgen: mogelijk ook woonbestemming. Maar gevraagd of er bv ook iets kan komen dat voor (veel) geluidsoverlast kan zorgen moest ze het antwoord schuldig blijven. Huis is al niet meer bewoond.
Huis heeft leuke elementen, vrij uitzicht achterkant, ligging ad rand van Twello. Energielabel C, grote garage. Wel iets meer dan uur van A’dam. Huiskamer/keuken lijkt niet heel ruim. maar zonder meubels is dat wel wat lastig te beoordelen. Die grote ruimte ‘opkamer’? lijkt juist weer wat donker.

Weet het niet zo goed. Vind ik dit nou echt een kanshebber, of voel ik me opgejaagd om alles wat maar een mogelijkheid is te gaan bekijken?

Oh, wauw, die is mooi!! 

op Drimble diverse aanvragen vergunning sloop vanwege asbest.
Interessant om zeker te weten dat het huis asbestvrij is en je later niet voor de kosten komt.
(Eigenlijk geldt deze waarschuwing voor elk oud huis.)

fusion

fusion

20-04-2022 om 20:57 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 19-04-2022 om 19:06:

Als de omgeving je hier beviel is mijn enige tip om je in te schrijven bij Makelaars in de regio. LEUK! Makelaar, van Brugge, van Ekeren zijn er zo een paar.

Nog een paar suggesties
https://www.funda.nl/koop/rhenoy/huis-42778756-hooge-veld-2/?navigateSource=resultlist

https://www.funda.nl/koop/leerdam/huis-42693309-loosdorp-1-a/?navigateSource=resultlist

Deze nog een keer
https://www.funda.nl/koop/arkel/huis-88885149-onderweg-3/?navigateSource=resultlist

https://www.funda.nl/koop/sleeuwijk/huis-42775732-kerkeinde-83/?navigateSource=resultlist

Dank voor je tips Bijtje82!
Man en ik net nauwgezet Hooge Veld 2 bekeken: erg mooi, kun je zo in. Ik had ‘m zelf niet gezien nog op Funda, ik heb ‘met garage’ als filter ingesteld. Misschien idd wel goed om die er af te halen: vaak kan er immers (afh vd prijs) wel een garage bijgebouwd worden. Dat zou hier dus ook de vraag zijn, als er veel wordt overboden houdt ‘t al op want geen geld meer voor een garage. En: geen geld meer over om dat perceel erbij te kopen - ook wel erg groot trouwens, wat moet je ermee, je ‘koopt’ je vrije uitzicht - dan is de vraag wat er dan met die grond gebeurd? Bestemming is ‘Groen’. Maar toch… we geven ‘m een hartje en kijken morgen samen nog even verder. Ligging is top!


Huis Leerdam: van buiten heel leuk maar die hadden we al ‘afgekeurd’. Somber binnen, moet veel aan gebeuren (keuken, sanitair etc.). Lijkt wat vocht door muren te komen aan behang te zien. Een nee, dus.

Huis Arkel: was ‘m ook niet. Ligging tuin prima, maar geeft niet dat vrije gevoel. Ruimtes n huis voelen niet prettig of uitnodigend.


Huis Sleeuwijk: weinig grond, en die ook nog in erfpacht. Da’s niet fijn (hypotheekverstrekkers ook niet dol op). Hebben eerder mooie huizn daarom al laten lopen.


Bijtje82

Bijtje82

20-04-2022 om 21:10

Moet ook zeggen dat ik me niet in de advertenties zelf verdiep hoor, ik kijk vooral plaatjes. 😜

Rhenoy is ook echt mooi wonen. Heb er laatst met vriend een weekend in een airbnb gezeten. Dicht bij huis, maar toch ff het vakantie gevoel. 

Op 1 uur en 10 minuten van Amsterdam:
https://www.funda.nl/koop/vierpolders/huis-42774251-dorpsdijk-77/
Mooie grote garage, energielabel B, veel ruimte om het huis.

Of deze:

https://www.funda.nl/koop/middelie/huis-42774874-edammerdijkje-23/
dichter bij Amsterdam, zonnepanelen. Ook een ruime garage.

tip:
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis-42786785-osdorperweg-452-a/

Plus: Modern huis, geen aangrenzende tuinen met buren en dichtbij uitvalswegen rond Amsterdam. Weinig last van vliegtuigen van Schiphol want die vliegen er om heen. Ookmeerweg/ badenpowellweg wel route voor de brandweer maar de ernaast gelegen plantenhal van de  buurman Ton de Jeu fungeert als geluidsbarrière. Buurman verkoopt niet aan particulieren, dus geen extra verkeersdrukte van particulieren.

Min: kruising met Ookmeerweg wat lastig ( best druk) in spitstijd, en rotonde idem dito. Ernaast ligt een plantenhandel, maar volgens mij best klein dus niet veel overlast. Er tegenover ligt een dierenasiel, met hokken naar achteren gericht.


ps op foto 40/44 staat een flatgebouw. Dit betreft een bejaardenzorgcentrum; weinig geluidoverlast.

Oh, lees net dat Ton de Jeu is overgenomen door Sambo beheer. Geen idee of de groothandel in snijplanken nog blijft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.