Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Bijtje82 schreef op 17-04-2022 om 19:54:

[..]

Daar zou ik me niet te druk om maken. Iedereen kan een bedrijf starten, het hoofd kantoor zit volgens mij in Rosmalen. Misschien een zzp-er of welk eender constructie. Brakel is ook niet het soort gebied dat helemaal volgedouwd mag worden met Kas.

Dat is mooi; gezonde balans cultureel erfgoed en economie. In Randstad wordt eerder gekozen voor economie.

fusion

fusion

18-04-2022 om 08:45 Topicstarter

Steak schreef op 13-04-2022 om 22:45:

Of deze?
https://www.funda.nl/koop/werkendam/huis-42636631-akkerwinde-23/
Een bijzonder huis van buiten. Maar misschien binnen aan de donkere kant?

Eerlijk gezegd: ik vind ‘t van buiten een lelijk huis. Huis zelf best ok, leuke ruime hal, ruime keuken, die ‘porch’ om buiten te zitten. Sanitair echt vervangen, tikje donker en sombertjes.. en te veel in n woonwijk voor ons. 

fusion

fusion

18-04-2022 om 08:49 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 17-04-2022 om 09:50:

Voor die workshops zou ik een blokhut oid neer zetten ergens in de tuin. Dan heb je ook geen mensen in huis.

Ons huidige huis zou echt ideaal voor jullie zijn qua ruimte voor zulke dingen.
We hebben een dijk woning en die hebben meestal een onderhuis met aparte opgang.

Nou Beertje, jullie huis klinkt goed. Wat moet dat kosten?


De mozaïekworkshop geef ik buiten hoor, we hebben een grote buitenkeuken van 4 x 9 en nog 2 terrassen waar ik de timmertafel en tegels neerleg. Die workshops geef ik alleen in voorjaar/zomer. Voor mijzelf zou een kamer wel fijn zijn, dan kan ik ‘s winters aan mijn eigen projecten werken.

Bijtje82

Bijtje82

18-04-2022 om 08:52

fusion schreef op 18-04-2022 om 08:49:

[..]

Nou Beertje, jullie huis klinkt goed. Wat moet dat kosten?


De mozaïekworkshop geef ik buiten hoor, we hebben een grote buitenkeuken van 4 x 9 en nog 2 terrassen waar ik de timmertafel en tegels neerleg. Die workshops geef ik alleen in voorjaar/zomer. Voor mijzelf zou een kamer wel fijn zijn, dan kan ik ‘s winters aan mijn eigen projecten werken.

Ons huis is al verkocht, voor 375k.

Maar qua ligging niks voor jullie denk ik. Veel te drukke omgeving. Direct aan een 60 weg, tegenover een fabriek. 

fusion

fusion

18-04-2022 om 08:57 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 17-04-2022 om 09:55:

https://www.funda.nl/koop/brakel/huis-42771011-molensteeg-1/

Dit zou ik zo geweldig vinden.
Brakel is hier in de buurt en erg leuk vertoeven.

Het heeft zelfs een aparte was ruimte voor je.

Dit huis is echt qua in richting helemaal mijn ding. ❤️

Bijtje! Superleuk te horen, wij vielen er ook best voor. Meteen bericht nr makelaar gestuurd (kwam pas laat online) dat we graag willen bezichtigen. Gaan zo op pad om alvast buiten en Brakel en omgeving te bekijken.

Huis is echt wel wow, zo mooi van binnen! Ik denk eigenlijk dat dit zo’n ‘flip’ is: gekocht door ontwikkelaar, helemaal opgeknapt en verbouwd en nu weer de verkoop in. Het is zo (mooi) afgestyled maar heeft ook geen ‘lived-in’ gevoel. Wordt nu niet bewoond want zie nergens tekenen daarvan.

Maar, huis dus echt top. Geen garage… maar die zouden we dan zelf bij kunnen bouwen, Aan tuin is geen aandacht besteed, maar ach, dat kun je dan zelf doen. Op de ligging sla ik natuurlijk aan: zo vrij en aan 1 kant zag ik op ruimtelijke plannen veld met archeologische vondst oid = dus geen woningbouw? En idd: op fietsafstand naar dorpje.

Benieuwd wat we er vandaag van vinden.

Als jij nog meer weet van omgeving dan hoor ik het graag!

fusion

fusion

18-04-2022 om 09:05 Topicstarter

Steak schreef op 17-04-2022 om 19:47:

Wel nog maar net binnen budget:
https://www.funda.nl/koop/heerde/huis-42699416-kanaaldijk-15/
En persoonlijk vind ik de badkamers en keuken niet zo mooi. Maar ik vind het wel een sfeervol huis.

Vrees met vraagprijs 9 ton dat het echt (veel?) meer wordt. En hier moet ook nog wel wat opknapbudget tegenaan.

fusion

fusion

18-04-2022 om 09:11 Topicstarter

Steak schreef op 17-04-2022 om 20:03:

En met een flinke lap grond en grote schuur:
https://www.funda.nl/koop/middenmeer/huis-88132866-alkmaarseweg-10/

Verrassend leuk binnen, verwachtte oude meuk. En heerlijk ruim: die slaapkamer, daar kun je omheen dansen. Speaking of dansen: gelijk een partycentrum starten in die schuur, qua bar en zo. Tikje veel grond toch denk ik, en zoals we inmiddels leren: bij vraagprijs moet je in dit segment gemiddeld zo’n 50-100.000 optellen afhankelijk vd staat van de woning. Crazy, ja. Dus deze valt af.

https://www.funda.nl/koop/brakel/huis-42769241-baldershof-20/
Ik vind dit een heel leuk huis. En voor mij zou de ruimte rondom genoeg zijn. Maar voor jullie misschien toch teveel buren?

Het heeft verder volgens mij alles wat je wilt.

fusion schreef op 18-04-2022 om 08:57:

[..]

Bijtje! Superleuk te horen, wij vielen er ook best voor. Meteen bericht nr makelaar gestuurd (kwam pas laat online) dat we graag willen bezichtigen. Gaan zo op pad om alvast buiten en Brakel en omgeving te bekijken.

Huis is echt wel wow, zo mooi van binnen! Ik denk eigenlijk dat dit zo’n ‘flip’ is: gekocht door ontwikkelaar, helemaal opgeknapt en verbouwd en nu weer de verkoop in. Het is zo (mooi) afgestyled maar heeft ook geen ‘lived-in’ gevoel. Wordt nu niet bewoond want zie nergens tekenen daarvan.

Maar, huis dus echt top. Geen garage… maar die zouden we dan zelf bij kunnen bouwen, Aan tuin is geen aandacht besteed, maar ach, dat kun je dan zelf doen. Op de ligging sla ik natuurlijk aan: zo vrij en aan 1 kant zag ik op ruimtelijke plannen veld met archeologische vondst oid = dus geen woningbouw? En idd: op fietsafstand naar dorpje.

Benieuwd wat we er vandaag van vinden.

Als jij nog meer weet van omgeving dan hoor ik het graag!

Souvenir van de Vikingen! Zwaard of armband? Neem je metaaldetector maar mee. En een verrekijker voor de mooie vergezichten zoals slot Loevestein. Gezellige dag toegewenst.

fusion schreef op 18-04-2022 om 08:57:

[..]

Bijtje! Superleuk te horen, wij vielen er ook best voor. Meteen bericht nr makelaar gestuurd (kwam pas laat online) dat we graag willen bezichtigen. Gaan zo op pad om alvast buiten en Brakel en omgeving te bekijken.

Huis is echt wel wow, zo mooi van binnen! Ik denk eigenlijk dat dit zo’n ‘flip’ is: gekocht door ontwikkelaar, helemaal opgeknapt en verbouwd en nu weer de verkoop in. Het is zo (mooi) afgestyled maar heeft ook geen ‘lived-in’ gevoel. Wordt nu niet bewoond want zie nergens tekenen daarvan.

Maar, huis dus echt top. Geen garage… maar die zouden we dan zelf bij kunnen bouwen, Aan tuin is geen aandacht besteed, maar ach, dat kun je dan zelf doen. Op de ligging sla ik natuurlijk aan: zo vrij en aan 1 kant zag ik op ruimtelijke plannen veld met archeologische vondst oid = dus geen woningbouw? En idd: op fietsafstand naar dorpje.

Benieuwd wat we er vandaag van vinden.

Als jij nog meer weet van omgeving dan hoor ik het graag!

Ik zou nog even checken op mogelijke geuroverlast van Sonac, direct aan de overkant van de Waal. Dit is een destructiebedrijf, dat dierlijke beenderen verwerkt. Hoe ik dit weet? Lang geleden lag dit bedrijf in Utrecht, het heette toen in de volksmond de Benenkluif. De geuroverlast was legendarisch. Natuurlijk zijn gelukkig de tijden veranderd qua techniek om de geur op te vangen en zal er als het goed is géén overlast zijn. Maar geuroverlast van een destructiebedrijf is niet fijn (heb als kind in een dorp gewoond dichtbij zo’n bedrijf, niet dit bedrijf overigens). 

Super de info van Jackie Brown. Dat is het mooie van dit draadje; meer mensen weten meer dan één. Info van een Makelaar is altijd rooskleurig terwijl de belangrijke info van derden komt.

Bijtje82

Bijtje82

18-04-2022 om 16:35

Beste is om gewoon even een praat je te maken met de buren. Dan weet je gelijk of er overlast is en wat voor buren je hebt

Bijtje82

Bijtje82

18-04-2022 om 18:51

fusion schreef op 18-04-2022 om 08:57:

[..]

Bijtje! Superleuk te horen, wij vielen er ook best voor. Meteen bericht nr makelaar gestuurd (kwam pas laat online) dat we graag willen bezichtigen. Gaan zo op pad om alvast buiten en Brakel en omgeving te bekijken.

Huis is echt wel wow, zo mooi van binnen! Ik denk eigenlijk dat dit zo’n ‘flip’ is: gekocht door ontwikkelaar, helemaal opgeknapt en verbouwd en nu weer de verkoop in. Het is zo (mooi) afgestyled maar heeft ook geen ‘lived-in’ gevoel. Wordt nu niet bewoond want zie nergens tekenen daarvan.

Maar, huis dus echt top. Geen garage… maar die zouden we dan zelf bij kunnen bouwen, Aan tuin is geen aandacht besteed, maar ach, dat kun je dan zelf doen. Op de ligging sla ik natuurlijk aan: zo vrij en aan 1 kant zag ik op ruimtelijke plannen veld met archeologische vondst oid = dus geen woningbouw? En idd: op fietsafstand naar dorpje.

Benieuwd wat we er vandaag van vinden.

Als jij nog meer weet van omgeving dan hoor ik het graag!

Hebben jullie de omgeving nog een beetje kunnen verkennen en hoe vonden jullie het?

Als het bevalt kan ik wel eens een lijstje maken met routes en bezienswaardigheden in de buurt. 

https://www.funda.nl/koop/alphen-ge/huis-42770884-middendam-2/
Niet te klein niet te groot.
Veel ruimte achter huis voor een buiten workshop parkeren, oa. Mensen die voor je workshop komen. Je kunt bij regen uitwijken naar carport.
Huis met veel gekleurde glas om loodramen, net een mozaïek. 
Niet te afgelegen zodat mensen je weten te vinden. Punt is als je te veel afgelegen woont, mensen afhaken.
Garage en kantoor voor je man.
Geen aangrenzende tuinen want huis is kwartslag gedraaid.
Verder is de prijs betrekkelijk laag als je kijkt naar prijs per vierkante meter.
Inrichting wrs niet je stijl maar het huis is met die raampartijen wel een schoonheid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.