Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Lotte78 schreef op 22-04-2022 om 10:31:

Maar misschien past dit dan beter.
Is niet te ver van Amsterdam.
Geen woonboerderij maar een oud landhuis. Geen garage maar wel een koetshuis.
En ook privacy
https://www.funda.nl/koop/anna-paulowna/huis-88118308-lotweg-6/

Als ik geld genoeg had en niet zo knap Moet veel aan gebeuren, gaat al met al wel een miljoen totaal in verdwijnen, maar....mooi!

monumentale panden zijn prachtig maar ook duur igv reparatie; reparatie volgens richtlijnen.

fusion

fusion

22-04-2022 om 19:40 Topicstarter

Lotte78 schreef op 22-04-2022 om 10:31:

Maar misschien past dit dan beter.
Is niet te ver van Amsterdam.
Geen woonboerderij maar een oud landhuis. Geen garage maar wel een koetshuis.
En ook privacy
https://www.funda.nl/koop/anna-paulowna/huis-88118308-lotweg-6/

Op het eerste gezicht een mooi plaatje - ik val wel voor panden met wat historie. Inzoemend ziet er toch slechter uit, de (of veel) kozijnen rot zo te zien, de buitenmuren zien er ook niet goed onderhouden uit, energielabel G… en een vraagprijs van 800.000. Dat gaat ‘m niet worden ben ik bang.

fusion

fusion

22-04-2022 om 20:12 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 21-04-2022 om 22:42:

[..]

Hoe vaak doen jullie dat? Als dat echt wekelijks is, is het wellicht wat ver. Indien het minder vaak is dan kun je wellicht buiten de spits om.

Waar woont jullie dochter? En moet je nog rekening houden met andere familie die je regelmatig bezoek?

In dat geval zou ik voor jezelf een max reistijd in acht nemen.

Stel je wilt +/- 30 min rijden naar de een of de ander, dan zou ik binnen een straal van 40km van hun woonplaat gaan wonen. Als je dan uit gaat van gem 80kmh.

We proberen binnen een uur van Amsterdam te blijven (1-2x week), Hilversum (2-3x week), Almere (1x week) - oppaskleindochter/werk/oude moeder. 
Maarrrr…. als ons ab-so-lu-te (en betaalbare) droomhuis langskomt, kan daar wat bijgeteld worden. Dan moeten we creatief kijken naar kleindochter laten logeren (dus niet op 1 dag heen-en-weer), vaker dagje thuiswerken etc. 
En droomhuis - volgens mij hebben jullie aardig beeld inmiddels :

Rustig  (echt heel belangrijk, dus geen tuinen aan elkaar, of drukke weg.

vrij gelegen/landelijk maar bij leuk dorpje met wat winkels. 

Liefst huis met sfeer, (opgeknapte) historie of juist straks modern. Normaliter zou je zeggen, als er budget is kun je alles naar zin maken maar verbouwen is erg lastig momenteel met schaarste en gestegen prijzen aannemers en bouwmaterialen. 

Soms wat moedeloos van… Willen echt graag weg, maar ook zorgvuldig blijven en geen rare noodsprong doen zodat we over een jaar wéér… 

https://www.funda.nl/koop/heukelum/huis-88149948-spijkse-kweldijk-2/
Leuk huis vind ik, maar misschien vinden jullie het te dicht op de buren? 50 minuten van Amsterdam. Maar 3 slaapkamers, maar wel een grote garage en een tv-kamer die jouw hobbykamer zou kunnen worden?

Bijtje82

Bijtje82

23-04-2022 om 00:31

Steak schreef op 22-04-2022 om 23:30:

https://www.funda.nl/koop/heukelum/huis-88149948-spijkse-kweldijk-2/
Leuk huis vind ik, maar misschien vinden jullie het te dicht op de buren? 50 minuten van Amsterdam. Maar 3 slaapkamers, maar wel een grote garage en een tv-kamer die jouw hobbykamer zou kunnen worden?

Das ook hier in de buurt. Dit is qua omgeving best gunstig met veel uitvalswegen en gewoon midden in het groene hart. 

Bijtje82

Bijtje82

23-04-2022 om 09:01

Leuk huis, maar vind eigenlijk dat er teveel moet gebeuren voor die prijs. 

https://www.funda.nl/koop/zevenbergschen-hoek-gem-moerdijk/huis-42605310-de-langeweg-74/

Deze vind ik persoonlijk ook erg leuk. Behalve de badkamer, dan krijg ik last van m'n ocd 😣 
Bij komend voordeel. Vraagprijs was 750, is nu 699. Ik denk dat je best kans maakt door onder de vraagprijs te bieden. 
Het stond ooit te koop voor 369k. Ik vermoed dat de huidige bewoners het toen hebben gekocht in 2017.
In 2019 heeft het te koop gestaan voor 595. Maar het lijkt toen niet verkocht te zijn. In 2021 is het weer op de markt gekomen voor 750, nu dus 699.
Eigenlijk best bizar ruim 3 ton overwaarde in 4 jaar.
Maar ik denk eerlijk dat je hier best wat onderhandelingsruimte hebt. 

https://www.funda.nl/koop/zevenbergen/huis-88923152-wede-13/

https://www.funda.nl/koop/goudriaan/huis-42789493-zuidzijde-142/
Deze voldoet aan veel eisen. Alleen de afstand tot de buren is denk ik niet zoals je wil. En ik snap waar deze eis vandaan komt, maar daardoor valt er wel heel veel af. Maar ik zoek nog even verder met jullie mee. 😁

Leene

Leene

23-04-2022 om 10:21

Steak schreef op 23-04-2022 om 10:16:

https://www.funda.nl/koop/goudriaan/huis-42789493-zuidzijde-142/
Deze voldoet aan veel eisen. Alleen de afstand tot de buren is denk ik niet zoals je wil. En ik snap waar deze eis vandaan komt, maar daardoor valt er wel heel veel af. Maar ik zoek nog even verder met jullie mee. 😁

Goudriaan... Maar dat is toch veel te ver weg voor fusion? Is volgens mij de Hoekse Waard. Fusion vindt Oud Beijerland ook te ver weg. 

Oeps herstel. Ik weet niet hoe ik mijn post weer helemaal weg krijg... Ik ben in de war met Goudswaard

Leene

Leene

23-04-2022 om 10:37

fusion schreef op 22-04-2022 om 20:12:

[..]

We proberen binnen een uur van Amsterdam te blijven (1-2x week), Hilversum (2-3x week), Almere (1x week) - oppaskleindochter/werk/oude moeder.
Maarrrr…. als ons ab-so-lu-te (en betaalbare) droomhuis langskomt, kan daar wat bijgeteld worden. Dan moeten we creatief kijken naar kleindochter laten logeren (dus niet op 1 dag heen-en-weer), vaker dagje thuiswerken etc.
En droomhuis - volgens mij hebben jullie aardig beeld inmiddels :

Rustig (echt heel belangrijk, dus geen tuinen aan elkaar, of drukke weg.

vrij gelegen/landelijk maar bij leuk dorpje met wat winkels.

Liefst huis met sfeer, (opgeknapte) historie of juist straks modern. Normaliter zou je zeggen, als er budget is kun je alles naar zin maken maar verbouwen is erg lastig momenteel met schaarste en gestegen prijzen aannemers en bouwmaterialen.

Soms wat moedeloos van… Willen echt graag weg, maar ook zorgvuldig blijven en geen rare noodsprong doen zodat we over een jaar wéér…

Sorry fusion. Ik kom toch nog even vervelend doen. In feite zoek je een huis in de Randstad... Evt aan de randen daarvan. De buren moeten niet in zicht zijn en je wilt geen bedrijven in de buurt geen drukke wegen en geen stank van fabrieken ( die snap ik heel goed overigens)

Tsja wat denk je van The Highlands  (Schotland). Of nou ja vooruit als je in Nederland wil blijven Zeeuws Vlaanderen. 

Maar even serieus. Ik ben bang dat dit heel moeilijk gaat worden. 

Nog wat vragen:

- heb je altijd ver van andere buren af gewoond. 

- zijn de buren die je nu hebt de eerste luidruchtige buren ( en dat kan heel traumatisch zijn weet ik uit ervaring helaas).

Maar heel veel buren zijn ook erg oké...en kijken ook met argusogen naar jullie. En vragen zich af of jullie wel oké zijn. 

Serieus in Nederland met name in de Randstad en de randen ervan zijn jullie wensen waarschijnlijk niet te vinden. Je hebt een enorm budget waar 70 procent van Nederland enorm jaloers op is. 

Weet je doe even een reality check fusion. Je kunt genoeg kopen 100 procent ga je het niet krijgen 

Het komt allemaal zo verwend prinsesjes gedrag over. Sorry echt... Kees al je wensen nog eens over


dan

dan

23-04-2022 om 12:11

Leene schreef op 23-04-2022 om 10:37:

[..]

Sorry fusion. Ik kom toch nog even vervelend doen. In feite zoek je een huis in de Randstad... Evt aan de randen daarvan. De buren moeten niet in zicht zijn en je wilt geen bedrijven in de buurt geen drukke wegen en geen stank van fabrieken ( die snap ik heel goed overigens)

Tsja wat denk je van The Highlands (Schotland). Of nou ja vooruit als je in Nederland wil blijven Zeeuws Vlaanderen.

Maar even serieus. Ik ben bang dat dit heel moeilijk gaat worden.

Nog wat vragen:

- heb je altijd ver van andere buren af gewoond.

- zijn de buren die je nu hebt de eerste luidruchtige buren ( en dat kan heel traumatisch zijn weet ik uit ervaring helaas).

Maar heel veel buren zijn ook erg oké...en kijken ook met argusogen naar jullie. En vragen zich af of jullie wel oké zijn.

Serieus in Nederland met name in de Randstad en de randen ervan zijn jullie wensen waarschijnlijk niet te vinden. Je hebt een enorm budget waar 70 procent van Nederland enorm jaloers op is.

Weet je doe even een reality check fusion. Je kunt genoeg kopen 100 procent ga je het niet krijgen

Het komt allemaal zo verwend prinsesjes gedrag over. Sorry echt... Kees al je wensen nog eens over


Natuurlijk mag Fusion zoeken naar het perfecte huis op de perfecte locatie maar ik denk dat er altijd wel iets te wensen overblijft, dat het beter is om toch ergens een compromis te sluiten. 

Wij wonen, naar mijn mening, op een hele fijne locatie. We zijn ook erg blij met ons huis wat vrijstaand is maar het is in bepaalde opzichten wel erg onhandig qua indeling. Ook geen garage bij onze deur maar toch wonen we er dolgraag. Er zijn zeker huizen die veel mooier zijn maar dan, voor ons, minder gunstig gelegen. 

https://www.funda.nl/koop/epse/huis-42788752-wentholtweg-14/#foto-25
Centraal gelegen. Twee slaapkamers maar ook een guesthouse die veel kan bieden.
Modern, geen verbouwingskosten.
Perceel groot genoeg voor plaatsing werkruimte /garage ter zijnde tijd


min punt: mogelijk last van treinverbinding. Geen idee hoe vaak die daar rijdt en hoe woongenot daardoor wordt benadeeld.

Leene

Leene

23-04-2022 om 13:56

Flanagan schreef op 23-04-2022 om 13:02:

https://www.funda.nl/koop/epse/huis-42788752-wentholtweg-14/#foto-25
Centraal gelegen. Twee slaapkamers maar ook een guesthouse die veel kan bieden.
Modern, geen verbouwingskosten.
Perceel groot genoeg voor plaatsing werkruimte /garage ter zijnde tijd


min punt: mogelijk last van treinverbinding. Geen idee hoe vaak die daar rijdt en hoe woongenot daardoor wordt benadeeld.

Epse is bijna anderhalf uur van Amsterdam af! Met de auto. Dat is bijna 3 uur op een dag. En dan de vele files. Poe....

Maar iets heel anders. Ik kijk nog eens naar het programma van Fusion:

- 1 tot 2 maal per week Amsterdam. 

-  2 tot 3 maal per week Hilversum 

- 1maal per week Almere. 

in drukke weken dus 6! dagen weg. Dat is nogal wat. Een oude moeder is prioriteit, vind ik zelf. Maar wellicht kun je ook kiezen om niet meer wekelijks op de kleinkinderen te passen maar alleen in nood of vakanties. Dat is misschien niet populair maar ik snap eerlijk gezegd niet dat gezinnen het allemaal maar normaal vinden dat opa en oma maar op moeten draven elke week. En kun je thuiswerken?

Als je wat aan het programma kunt aanpassen dan kun je ook je zoekgebied uitbreiden. Als je alleen maar vast naar Almere moet om je oude moeder op te zoeken kun je wellicht in Friesland of Drenthe kijken.

Linksom of rechtsom moeten hier keuzes worden gemaakt.

Ondertussen is het wel een leuk draadje wat je doet er heel wat topografische kennis mee op. Dat in Brakel ook Vikingen leefden, wist ik niet. Wel logisch want aan een grote rivier. En nog veel meer extra informatie over de leefbaarheid in dit gevarieerde kikkerland.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.