Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

09-05-2022 om 22:08 Topicstarter

Flanagan schreef op 09-05-2022 om 21:52:

Fusion, ik snap je wensen wel. Het ging mij erom dat als je meer over die buren/straat wist, dit je mening over een bepaald huis kon veranderen. Misschien zijn het wel net zulke leuke buren als die fijne buren aan jullie andere zijde. Voordeel was wel dat het centraal lag.
Minpunt: ontbreken van garage.
Pluspunt: prijs

Eens hoor! En we zijn niet ‘anti-buur’. We hebben het geluk gehad jarenlang op verschillende plekken heel prettige buren gehad te hebben. We zorgden voor elkaars katten, pasten op huis en tuin, en dronken af en toe een borreltje samen. Drie jonge kinderen links, een kind en hond rechts. Heus wel wat geluid, maar altijd met begrip voor elkaar. Het kan dus wel. Dit is gewoon pech. En ook al,treffen we weer van die aardige buren, als die verhuizen zijn we terug bij af. 

Leene

Leene

09-05-2022 om 22:41

fusion schreef op 09-05-2022 om 20:25:

[..]

Beide, Leene. We willen heel graag weg. Maar ook geen ‘noodsprong’ waardoor we in iets tijdelijks komen dat het óók weer niet is.
Moeder woont nog zelfstandig, heeft in woonomgeving (flat, eetclub, koffieclub) haar sociale contacten. Dat is erg belangrijk. Ze wil niet weg. Ook zit ze nu centraal voor mij en andere familie die af en inspringt, langsgaat etc.
Dat oppassen: gezin dochter heeft het om meerdere redenen niet altijd makkelijk. Het oppassen vinden wij (man geniet minstens zoveel als ik) echt geweldig. Daarnaast spring ik door de week of in weekend nog wel eens in. Dat kán ook als we wat verder wonen maar toch allemaal minder makkelijk.

Dus ja, het duizelt soms.
Ook door de berichten oveer huizenprijzen vs hypotheekrente, oorlog, recessie etc. Eerst kopen, dan verkopen? Eerst verkopen zodat we exact ons budget weten?
En daar tussendoor soms het verdriet dat het soms zo anders loopt dan gedacht. En stress omdat mijn huis geen thuis is, door alle oorzaken die eerder zijn genoemd, en ik zo vreselijk graag weer een fijne plek heb. Ipv niet graag thuis zijn…

Pas op de plaats is dus geen optie, want stel nou dat net die dag dat ene huis voorbij komt? We zoeken dus voort. En alhoewel het soms even bijbenen is met de suggesties omdat ik zoveel mogelijk op alles wil reageren, ben ik er ook echt blij mee. Er worden soms toch andere suggesties gedaan, Flanagan gooit er weer een fraaie omgevingsscan tegenaan..

Ik snap heel goed als andere forummers denken, ja jemig, wat wil je nou? Dat gaat ‘m niet worden! Ik blijf toch hopen op dat ene pareltje. Dat nét kan, qua reisafstand, of prijs, of qua benodigde opknap.
Hoop doet leven, immers

Dat wordt dan niet de Hoekse Waard  

Het klinkt alsof je het best past in Noord Holland. Ik ben daar eens op vakantie geweest en je hebt daar echt schattige leuke dorpjes. Die heb je in de Hoekse Waard echt veel minder... en inderdaad veel te ver weg. In bepaalde delen van Noord Holland zit je veel dichter bij Rotterdam
Luidruchtige buren is een ramp ja... daar kun je stapeldol van worden. Heb ik een keer in een flat meegemaakt. Afschuwelijk!

Veel succes maar weer.

Op ruim een half uur van Amsterdam, met zeeën van ruimte voor jullie allebei. Tegen een vriendelijke prijs. Maar ik twijfel over de afstand tot de buren.
 https://www.funda.nl/koop/wijdenes/huis-88169266-molenweg-10/

Leene

Leene

09-05-2022 om 23:05

https://www.funda.nl/koop/alphen-aan-den-rijn/huis-42797689-westkanaalweg-17-b/

Slik... wat een vervallen toestand. Maar volgens mij wel op een mooi plekje. En op 35 minuten van Amsterdam
Als je nog wat van de prijs kunt afdingen en er gelijk een bouwbedrijf en tuinarchitect kunt opzetten. 

Leene

Leene

09-05-2022 om 23:55

https://www.funda.nl/koop/alphen-aan-den-rijn/huis-42797689-westkanaalweg-17-b/
Is deze al voorbij gekomen? Mooi huis wel bijna de max wat jullie kunnen uitgeven. 
En weliswaar NoordHolland maar toch nog bijna op een uur van Amsterdam

Steak schreef op 09-05-2022 om 22:54:

Op ruim een half uur van Amsterdam, met zeeën van ruimte voor jullie allebei. Tegen een vriendelijke prijs. Maar ik twijfel over de afstand tot de buren.
https://www.funda.nl/koop/wijdenes/huis-88169266-molenweg-10/

Leuk huis, gewaagde frisse kleuren op de muren voor speels effect. En veel kamertjes boven;  kamer voor wasgoed, kantoor 1, kantoor 2, mozaïekkamer logeerkamer en eentje voor jullie. Lijkt mij een fijn stulpje in een dorp met een molen. Dat heeft bij mij een extra plus.

Nostalgie in Wijdenes.
Nadat ik op een foto een hoog net op tuingrens waarnam, vroeg ik mij af waar dat voor diende.  
Er heeft nieuwbouw plaatsgevonden, maar dat is aan andere zijde molenweg, voorbij de basisschool en grootmoeders keukenprinses; geen verandering van je vrije uitzicht.
Een vakantieresort aan de Zuiderdijk is ook geen hinder want te ver buiten Wijdenes.
Nieuwbouw gaat vaak gepaard met verkoop oude huizen. Klopt, ook in directe omgeving nieuwbouw diverse huizen te koop. Ook diverse oude huizen waarvan de daken hersteld worden. 
Molenweg 10 met bijzondere voorgevel lijkt goed onderhouden. Een aanbouw heeft het huis goed gedaan.
Nu blijkt dat daar voorheen een brede school gevestigd zat, vandaar die hele grote ‘keuken’. Het hoge net diende als afscheiding van een speelveldje zodat de bal niet in het bollenveld belandde en dat verklaart ook het plankje over de sloot. In de schuur hebben kinderen zitten timmeren en zagen. In de keuken hebben ze geschilderd of muziek gemaakt en kregen ze aandacht.
Het lijkt mij dat een groep kinderen daar jaren een fijne schooltijd hebben genoten; huis met geschiedenis die harten verwarmt.

Leene

Leene

10-05-2022 om 10:24

Leene schreef op 09-05-2022 om 23:55:

https://www.funda.nl/koop/alphen-aan-den-rijn/huis-42797689-westkanaalweg-17-b/
Is deze al voorbij gekomen? Mooi huis wel bijna de max wat jullie kunnen uitgeven.
En weliswaar NoordHolland maar toch nog bijna op een uur van Amsterdam

O dit slaat nergens op verkeerde link geplakt... dezelfde link als in vorig bericht. Beetje vermoeid was ik denk ik. Ik weet ook niet meer welk huis ik dan wel bedoelde maar ik weet niet hoe ik het bericht moet verwijderen

Op 3 kwartier van Amsterdam:

https://www.funda.nl/koop/heerhugowaard/huis-42706051-hasselaarsweg-20/
Vrij uitzicht, ruimte om je heen. In huis ook ruimte genoeg. Met bijgebouw. Het huis is nog niet af, maar je hebt ruim budget over om het naar je zin te maken.

fusion

fusion

10-05-2022 om 12:18 Topicstarter

Flanagan schreef op 10-05-2022 om 10:01:

Nostalgie in Wijdenes.
Nadat ik op een foto een hoog net op tuingrens waarnam, vroeg ik mij af waar dat voor diende.
Er heeft nieuwbouw plaatsgevonden, maar dat is aan andere zijde molenweg, voorbij de basisschool en grootmoeders keukenprinses; geen verandering van je vrije uitzicht.
Een vakantieresort aan de Zuiderdijk is ook geen hinder want te ver buiten Wijdenes.
Nieuwbouw gaat vaak gepaard met verkoop oude huizen. Klopt, ook in directe omgeving nieuwbouw diverse huizen te koop. Ook diverse oude huizen waarvan de daken hersteld worden.
Molenweg 10 met bijzondere voorgevel lijkt goed onderhouden. Een aanbouw heeft het huis goed gedaan.
Nu blijkt dat daar voorheen een brede school gevestigd zat, vandaar die hele grote ‘keuken’. Het hoge net diende als afscheiding van een speelveldje zodat de bal niet in het bollenveld belandde en dat verklaart ook het plankje over de sloot. In de schuur hebben kinderen zitten timmeren en zagen. In de keuken hebben ze geschilderd of muziek gemaakt en kregen ze aandacht.
Het lijkt mij dat een groep kinderen daar jaren een fijne schooltijd hebben genoten; huis met geschiedenis die harten verwarmt.

Aha, dat verklaart idd wel eea.

Bijzonder dat, met zulk mooi uitzicht, daar zo’n schutting voorgezet is… bij buren ook zo te zien. Zou dat toch tegen inkijk zijn?

Houten bijgebouw wel dringend aan verfbeurt toe. Huis ook opknapbeurt nodig van binnen, plastic schrootjesplafond is niet fraai net als toilet. Huiskamer mooi licht en ruim, keuken idem, en boven ook wel de nodige ruimte - misschien zou ik daar wat kleinere kamertjes willen bijeen voegen. Plus is zeker ook de vraagprijs, er is dus budget. 

Minpunt: aan de weg. En: afstand buren, helaas.. Ik bespreek ‘m even met man. 

fusion schreef op 10-05-2022 om 12:18:

[..]

Aha, dat verklaart idd wel eea.

Bijzonder dat, met zulk mooi uitzicht, daar zo’n schutting voorgezet is… bij buren ook zo te zien. Zou dat toch tegen inkijk zijn?

Houten bijgebouw wel dringend aan verfbeurt toe. Huis ook opknapbeurt nodig van binnen, plastic schrootjesplafond is niet fraai net als toilet. Huiskamer mooi licht en ruim, keuken idem, en boven ook wel de nodige ruimte - misschien zou ik daar wat kleinere kamertjes willen bijeen voegen. Plus is zeker ook de vraagprijs, er is dus budget.

Minpunt: aan de weg. En: afstand buren, helaas.. Ik bespreek ‘m even met man.

Bij de buren is het een glazen/plastic schutting waar je doorheen kan kijken. Ik denk dat het dan eerder vanwege de wind is. Of om te voorkomen dat de kinderen in de sloot vallen. En sommige mensen houden juist meer van wat beslotenheid.

Steak schreef op 10-05-2022 om 12:31:

[..]

Bij de buren is het een glazen/plastic schutting waar je doorheen kan kijken. Ik denk dat het dan eerder vanwege de wind is. Of om te voorkomen dat de kinderen in de sloot vallen. En sommige mensen houden juist meer van wat beslotenheid.

Ik geloof ook dat de schutting met doorkijk diende om de kinderen te beschermen. Het is een school geweest, mogelijk dat de schutting in opdracht van de inspectie was, gelijk aan de ijzeren poort.

Maar als het helpt tegen de wind, is het mooi meegenomen. Je kan het ook vervangen voor een glazen wand; geen last van wind en uitzicht op de kleurenpracht in je tuin.

Wat betreft ruimte voorzijde: het huis staat itt een eerder huis niet vlak langs de weg. Er staat zelfs een bestelbus van ca 4 meter haaks voor het huis. Je kan een voortuin aanleggen met heg en bestrating of iets dergelijks want je kan je auto achter de ijzeren poort naast je huis parkeren, plaats zat. (Er hoeven geen ouders meer hun kinderen bij de brede school af te zetten.)

Wat betreft verfstaat schuurtje; dat was m.i. een school project. Zo konden kinderen ook leren buitenwerk te onderhouden, door met ammoniak af te nemen, licht op te schuren en te verven. Prima hok voor je tuinstoelen.

Idd een huis met genoeg opties.

Oh, heb je ook die sierlijst in de punten van de voorgevels gezien, schitterend toch.

fusion

fusion

10-05-2022 om 15:05 Topicstarter

Zie deze nu pas…. Is al onder voorbehoud verkocht maar te leuk om niet met jullie te delen:
https://www.funda.nl/koop/andijk/huis-42550189-kerkepad-7/

Moet nog wel flink verbouwd worden maar budget is er. En kan ondertussen vast bewoond. Oeh… dit had ik geweldig gevonden zeg, dol op oude kerk, of pastorie, of school oid. Verder niet gekeken naar overige wenspunten want toch al verkocht. Manlief misschien minder enthousiast, want die is erg van het praktische, energielabel etc. De warmte vliegt hier natuurlijk zo omhoog. Maar ik baal dat ik deze niet eerder heb gezien: mijn zoekterm stond op vanaf 600.000. 
Dus, beste medezoeksters, als jullie ergens een kerk/pastorie etc tegenkomen: laat het me weten!

Ja, ontzettend gaaf! Maar ik vermoed dat je er met 2 ton verbouwen nog (lang) niet bent... Bij ons kwam de offerte voor uitbouw + opknappen benedenetage (exclusief te de nog te leggen nieuwe vloer en in te bouwen nieuwe keuken) al uit op anderhalf!
Ik vermoed ook dat de vorige bewoner zich ernstig verslikt heeft in het project. En het kan zomaar zijn dat er zwaar overboden is. Want het is inderdaad wel spectaculair!

fusion schreef op 10-05-2022 om 15:05:

Zie deze nu pas…. Is al onder voorbehoud verkocht maar te leuk om niet met jullie te delen:
https://www.funda.nl/koop/andijk/huis-42550189-kerkepad-7/

Moet nog wel flink verbouwd worden maar budget is er. En kan ondertussen vast bewoond. Oeh… dit had ik geweldig gevonden zeg, dol op oude kerk, of pastorie, of school oid. Verder niet gekeken naar overige wenspunten want toch al verkocht. Manlief misschien minder enthousiast, want die is erg van het praktische, energielabel etc. De warmte vliegt hier natuurlijk zo omhoog. Maar ik baal dat ik deze niet eerder heb gezien: mijn zoekterm stond op vanaf 600.000.
Dus, beste medezoeksters, als jullie ergens een kerk/pastorie etc tegenkomen: laat het me weten!

Haha, dat gebouw stond vroeger bekend als de Satanskerk; bekend om de intense diensten en preken  waarmee  satan verdreven moest worden. Zelf woonde ik in de Zaanstreek. Maar de kerk van Andijk stond erom bekend. ( zwaar gereformeerd)

Een enkele keer komt wel zo’n gebouw voorbij, maar dan denk ik even aan de gasrekening en sta ik weer met beide benen op de grond. Vaak wordt een verdieping in het schip gebouwd om de stookkosten te beperken. Maar ik zal erop letten. Is een molen ook goed?

https://silasgroep.nl/kkg/aanbod-vastgoed/

Een site die je in de gaten kan houden.

https://www.reliplan.nl/aanbod/te-koop-gerenoveerde-kerk-midwoud/
deze ziet er top uit. Alleen de prijs nog...


en in vooraankondiging

https://www.reliplan.nl/aanbod/vooraankondiging-de-ontmoetingskerk-zuid-holland/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.