Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

03-05-2022 om 14:31 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 02-05-2022 om 20:57:

https://www.funda.nl/koop/brakel/huis-42795813-kruispad-10/

Toch ook wel leuk hoor, Brakel is wel heerlijk rustig. En ondanks dat je woningen in de buurt hebt, zit je toch heerlijk privé door de hoge afscheiding.

Die klinkertjes in de hal 😍

Ik had ‘m niet eens bekeken (mijn filter staat op minstens 500m2 want met 1000m2 valt er helemaal zo veel af), maar door jouw klinkertjes opmerking was ik toch benieuwd.

En wow, niet alleen die klinkertjes zeg. Van buiten al prachtig, en die sfeer binnen: zou helemaal ons huis kunnen zijn. Die hal idd, prachtig. Keuken: idem (bijna identiek aan huidige keuken). Vloer, slaapkamers. Sjonge. Maar, zie je vaker, badkamer beneden, en boven geen toilet. En met mijn 60+ blaas moet ik dan ‘s nachts toch te regelmatig die best spannende trap af. 
Dus nee. Maar qua sfeer: inspirerend en 100% spot on! Precies dit, of de mogelijkheid om dat te maken (komen de eigenaren ook huizen inrichten?

Maar met het budget kun je boven een tweede badkamer maken van slaapkamer 4, en dan kun je meteen de trap vervangen door een prettiger exemplaar. Daar zou ik het, als het verder echt helemaal je smaak is, het niet door laten afketsen...

fusion schreef op 03-05-2022 om 14:31:

[..]

Ik had ‘m niet eens bekeken (mijn filter staat op minstens 500m2 want met 1000m2 valt er helemaal zo veel af), maar door jouw klinkertjes opmerking was ik toch benieuwd.

En wow, niet alleen die klinkertjes zeg. Van buiten al prachtig, en die sfeer binnen: zou helemaal ons huis kunnen zijn. Die hal idd, prachtig. Keuken: idem (bijna identiek aan huidige keuken). Vloer, slaapkamers. Sjonge. Maar, zie je vaker, badkamer beneden, en boven geen toilet. En met mijn 60+ blaas moet ik dan ‘s nachts toch te regelmatig die best spannende trap af.
Dus nee. Maar qua sfeer: inspirerend en 100% spot on! Precies dit, of de mogelijkheid om dat te maken (komen de eigenaren ook huizen inrichten?

Er is boven wel een w.c. hoor!

Maar wat ik wel weer grappig vind, is dat je hier zo enthousiast van wordt, terwijl het toch ook midden in een woonwijk ligt, met buren eromheen. 😁 Blijkbaar tellen sommige bezwaren toch iets minder zwaar als het huis heel leuk is.

fusion

fusion

03-05-2022 om 15:00 Topicstarter

JackieBrown schreef op 02-05-2022 om 22:14:

https://www.funda.nl/koop/hank/huis-88118173-jachtlaan-5/

think big
Buren ver weg, Biesbosch dichtbij. A27 voor Hilversum, Almere en Amsterdam. En een klusschuur.

Ik begon al kriebels te krijgen, tikje afgelegen en wat veel grond maar fijne ruimtes, hoeft zo op het eerste gezicht niet veel aan te gebeuren. Mooi klusproject voor m’n bijna pensionado: muziek met oude rockmuziek en langzaam maar zeker die paardenstallen (laten) slopen en er een mooie klus- annex workshopruimte van maken. 
Fijne sfeer ook. Werkkamer die slaapkamer zou kunnen worden op termijn, en bijkeuken die badkamer zou kunnen worden. 
Net onder het uur qua afstand, maar idd wel erg filegevoelige route. En dan komt de ratio, want ook wel weer veel grond. En ook afgelegen. Maar verder, zeker met potentie!

fusion schreef op 03-05-2022 om 14:31:

[..]

Ik had ‘m niet eens bekeken (mijn filter staat op minstens 500m2 want met 1000m2 valt er helemaal zo veel af), maar door jouw klinkertjes opmerking was ik toch benieuwd.

En wow, niet alleen die klinkertjes zeg. Van buiten al prachtig, en die sfeer binnen: zou helemaal ons huis kunnen zijn. Die hal idd, prachtig. Keuken: idem (bijna identiek aan huidige keuken). Vloer, slaapkamers. Sjonge. Maar, zie je vaker, badkamer beneden, en boven geen toilet. En met mijn 60+ blaas moet ik dan ‘s nachts toch te regelmatig die best spannende trap af.
Dus nee. Maar qua sfeer: inspirerend en 100% spot on! Precies dit, of de mogelijkheid om dat te maken (komen de eigenaren ook huizen inrichten?

Boven is ook een toilet. Staat in de beschrijving en op de tekening. 

Steak schreef op 03-05-2022 om 14:59:

[..]

Er is boven wel een w.c. hoor!

Oh ja, nou zie ik het ook. Hij zit goed verstopt daar achter/boven die trap! Nou, dat scheelt weer. Blijft over de trap vervangen door een wat minder gevaarlijk exemplaar.

fusion

fusion

03-05-2022 om 15:04 Topicstarter

JackieBrown schreef op 02-05-2022 om 22:14:

https://www.funda.nl/koop/hank/huis-88118173-jachtlaan-5/

think big
Buren ver weg, Biesbosch dichtbij. A27 voor Hilversum, Almere en Amsterdam. En een klusschuur.

Ik begon al kriebels te krijgen, tikje afgelegen en wat veel grond maar fijne ruimtes, hoeft zo op het eerste gezicht niet veel aan te gebeuren. Mooi klusproject voor m’n bijna pensionado: muziek met oude rockmuziek en langzaam maar zeker die paardenstallen (laten) slopen en er een mooie klus- annex workshopruimte van maken. 
Fijne sfeer ook. Werkkamer die slaapkamer zou kunnen worden op termijn, en bijkeuken die badkamer zou kunnen worden. 
Net onder het uur qua afstand, maar idd wel erg filegevoelige route. En dan komt de ratio, want ook wel weer veel grond. En ook afgelegen. Maar verder, zeker met potentie!

fusion

fusion

03-05-2022 om 15:09 Topicstarter

Jonagold schreef op 03-05-2022 om 14:47:

Maar met het budget kun je boven een tweede badkamer maken van slaapkamer 4, en dan kun je meteen de trap vervangen door een prettiger exemplaar. Daar zou ik het, als het verder echt helemaal je smaak is, het niet door laten afketsen...

Je hebt gelijk. Als er een paar honderd m2 meer zou zijn aan ruimte om het huis dan zou het een serieuze kanshebber zijn. 
Hebben nu 720 m2 met vrij uitzicht achter, dus dat voelt nog ruimer. Dat gevoel van ruimte (en dus ook: meer rust) is echt belangrijk voor ons. 

fusion

fusion

03-05-2022 om 15:18 Topicstarter

Steak schreef op 03-05-2022 om 14:59:

[..]

Er is boven wel een w.c. hoor!

Maar wat ik wel weer grappig vind, is dat je hier zo enthousiast van wordt, terwijl het toch ook midden in een woonwijk ligt, met buren eromheen. 😁 Blijkbaar tellen sommige bezwaren toch iets minder zwaar als het huis heel leuk is.

Ja dit huis is wel echt leuk! Maar zoals ik op een andere forummer net al reageerde, ja, er is zat budget om te verbouwen maar ik wil toch echt meer ruimte om het huis - en meer rust. 
Een huis kunnen we van binnen nog verbouwen/schilderen etc., de ligging en locatie kan niet aangepast worden. Dit huis is wel van binnen helemaal waar wij op aanslaan, maar mist dus ook de ruimte buiten. Helaas! 

Bijtje82

Bijtje82

03-05-2022 om 15:21

fusion schreef op 03-05-2022 om 14:31:

[..]

Ik had ‘m niet eens bekeken (mijn filter staat op minstens 500m2 want met 1000m2 valt er helemaal zo veel af), maar door jouw klinkertjes opmerking was ik toch benieuwd.

En wow, niet alleen die klinkertjes zeg. Van buiten al prachtig, en die sfeer binnen: zou helemaal ons huis kunnen zijn. Die hal idd, prachtig. Keuken: idem (bijna identiek aan huidige keuken). Vloer, slaapkamers. Sjonge. Maar, zie je vaker, badkamer beneden, en boven geen toilet. En met mijn 60+ blaas moet ik dan ‘s nachts toch te regelmatig die best spannende trap af.
Dus nee. Maar qua sfeer: inspirerend en 100% spot on! Precies dit, of de mogelijkheid om dat te maken (komen de eigenaren ook huizen inrichten?

Een toilet is zo gemaakt. 

Op 45 minuten van Amsterdam. Moet wel wat gemoderniseerd worden, maar daar heb je nog wel ruim budget voor.
https://www.funda.nl/koop/polsbroek/huis-42799685-noordzijdseweg-117-a/

En wat vond je van het huis in Schalkwijk?

Flanagan schreef op 01-05-2022 om 15:08:

https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-42784804-soderblomstraat-116/#foto-19
Waarom dit huis?
Een groot perceel is een flink stuk grond waar je voor betaalt, maar waar jullie niets mee doen. Dit huis heeft een grote patio/ achtertuin door de opgetrokken muren. De vorm van deze bungalow maakt dat je geen last hebt van de buren!
Twee kleine kamers die geschikt zijn als kantoor, en een dubbele garage voor oa hobby man.
Hoofddorp ligt qua ligging niet ver van Amsterdam en je bent ook zo op de snelwegen.
Alleen weet ik niet of de mensen aldaar veel last hebben van vliegtuigen.
Het is ook duidelijk er wat geverfd kan worden en andere werkzaamheden. Maar het is een bungalow, en die liggen altijd wat lager qua prijs omdat ze minder ‘hip’ zijn.

vriendin woont in deze straat. dit is absoluut niet landelijk en ook heel dichtbij een hele drukke weg. Dit is een mooi huis maar wel in een grote woonwijk. Dus absoluut niet de rust die TO zoekt.  

Als ik het zo lees is de locatie met voldoende rust  en liefst acceptabel energielabel het belangrijkst. En alles binnen budget natuurlijk.
Kant en klaar huis zou fijn zijn, maar als jullie zelfs twijfelen aan een kavel, dan is een kleine verbouwing ook nog te doen.

En een nieuwe vloer of nieuwe keuken is ook in deze tijd zo geplaatst. Want dit gebeurt vaak door de winkels zelf. 
Ik heb vorige maand nieuwe vloer gekocht en deze is door de winkel afgelopen week gelegd. 
Huis ziet er meteen anders uit. 
   

Bijtje82 schreef op 03-05-2022 om 15:21:

[..]

Een toilet is zo gemaakt.

inderdaad. Hebben vorige week ook extra wc laten plaatsen. Hadden daarvoor genoeg ruimte in badkamer. Was binnen een middag gebeurd.

en wat vind je van deze?
https://www.funda.nl/koop/schaijk/huis-42696046-willibrordusweg-11/

De basis lijkt me wel goed. En met deze prijs E 650 000 heb je ook nog geld om dingen te veranderen. 
Maar rustig, op loopafstand  bij natuurgebied, buiten bebouwde kom maar wel dicht bij een dorpje.
Vrijstaande garage, bijgebouw voor jouw workshops.En nog net binnen je zoekgebied.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.