Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

03-05-2022 om 09:48 Topicstarter

--- schreef op 01-05-2022 om 17:59:

[..]

Tjonge wat kun je een omgeving afkraken zeg. Je doet jezelf voor of je uitgebreid onderzoek hebt gedaan maar dat soort dingen weet je alleen als je daar eens langs komt. En wellicht liever wat kinderen die even onder werktijd op dat gras spelen dan de buren nu. En hoezo 'naast een hospice'? Wat bedoel je daarmee? Geven die mensen zoveel lawaai? Oja en de flat. Nou ja als het je hobby is om bij elk huis google earth open te gooien en de omgeving af te kraken. Ga je gang. Ik vind het sowieso een vreemd draadje. Alsof TS al die huizen zelf niet kan vinden.

Een verbaasde TS hier. Heb je überhaupt wel wat gelezen van dit draadje? Kennelijk niet.

Je had anders kunnen weten dat door mij de input, de suggesties voor huizen én woonomgeving maar ook zéker de kritische blik van (o.a.) Flanagan juist wordt gewaardeerd. Heel waardevolle, aanvullende informatie die ons beeld op een woning of woonomgeving juist doet kantelen. 
Mijn verbazing komt voort uit: je vindt het een vreemd draadje, waardevolle bijdragers kraak jij af en ik moet het toch zelf kunnen. So what the *piep* kom je dan doen, in dit draadje, behalve je negativiteit er in zetten? Wonderlijk gedrag, je hoeft zoals meen ik Temet al zegt, niet deel te nemen. Er is echt een groot verschil tussen constructief kritisch meekijken en -praten en simpelweg je eigen negativiteit ergens in persen.

Ik zit al zo’n 24 jaar op dit forum, soms wat intensiever dan anders. Het mooie is juist de diversiteit aan onderwerpen, die in die jaren ook sterk is toegenomen. Als ik iets te melden heb of een draadje leuk vind, praat ik mee. Interesseert het me niet, dan niet. Zo simpel kan het zijn…




fusion

fusion

03-05-2022 om 09:53 Topicstarter

Ik ga vanmiddag nog even op de laatste berichtjes reageren. Moest echt alleen even reageren op - 
Je kunt van alles vinden van onze zoektocht, van actief meezoeken tot kritisch bevragen. Maar deze reactie naar Flanagan was echt zo onterecht, ik heb juist voor die onderzoekende blik en bijdragen mijn waardering al paar keer uitgesproken. Rare mensen zijn er.
Anyway, straks meer!

fusion schreef op 03-05-2022 om 09:53:

Ik ga vanmiddag nog even op de laatste berichtjes reageren. Moest echt alleen even reageren op -
Je kunt van alles vinden van onze zoektocht, van actief meezoeken tot kritisch bevragen. Maar deze reactie naar Flanagan was echt zo onterecht, ik heb juist voor die onderzoekende blik en bijdragen mijn waardering al paar keer uitgesproken. Rare mensen zijn er.
Anyway, straks meer!

Fusion, bedankt voor je reactie. 
Vanwege de zeer anonieme nickname kon ik niet achterhalen of de forummer nieuw was en daardoor begin van de draad overgeslagen had.

Ik vind ook de prijzen hoog, maar dat is inherent aan de wensen. Gelukkig heeft Steak een mooi plekje in Schalkwijk gezien. Persoonlijk zou ik daar zelf zo naar toe willen. Ik hoef ook niet in een paleis te wonen als ik mij maar vrij voel. Succes met het spoedig vinden van een huis; graag nog voor de bbq-tijd weer aanvangt.

Flanagan schreef op 03-05-2022 om 10:05:

[..]

Fusion, bedankt voor je reactie.
Vanwege de zeer anonieme nickname kon ik niet achterhalen of de forummer nieuw was en daardoor begin van de draad overgeslagen had.

Ik vind ook de prijzen hoog, maar dat is inherent aan de wensen. Gelukkig heeft Steak een mooi plekje in Schalkwijk gezien. Persoonlijk zou ik daar zelf zo naar toe willen. Ik hoef ook niet in een paleis te wonen als ik mij maar vrij voel. Succes met het spoedig vinden van een huis; graag nog voor de bbq-tijd weer aanvangt.

Deze forummer is al sinds augustus vorig jaar lid en heeft al ruim 300 reacties geschreven op het forum. Dus nieuw is diegene niet.

Leene

Leene

03-05-2022 om 12:32

Steak schreef op 03-05-2022 om 07:50:

https://www.funda.nl/koop/schalkwijk/huis-42797527-pothuizerweg-19-b/

Binnen een uur van Amsterdam, binnen budget, ruim van de buren vandaan. Met dubbele garage.

Dit is een mooi plekje. De inrichting doet wat ouderwets aan maar het is wel een goed onderhouden huis, die met niet al te grote ingrepen wel gemoderniseerd kan worden. 

Al vind ik bijna 8 ton toch wel heel veel voor zo'n huis, ik weet het ... er is een grote lap grond bij maar toch vind ik het wel wat bizar. Maar goed daar doe je niets aan in deze huidige tijd natuurlijk. En redelijk dicht bij Amsterdam in de buurt en als je moeder mee wil verhuizen plek voor een - tijdelijke- mantelzorgwoning

fusion

fusion

03-05-2022 om 12:53 Topicstarter

Steak schreef op 01-05-2022 om 20:26:

https://www.funda.nl/koop/hierden/huis-42771417-jonkheer-sandberglaan-44/
Ik ben bang dat je dit te dicht op de buren vindt. Maar Hierden is wel een leuk en rustig dorp. En je bent zo in Harderwijk.

Ja, dit lijkt wel een beetje op huidige (directe) woonomgeving, naast een 2-onder-1 kapper. Die tuinen zijn wat kleiner, en daardoor zijn activiteiten in die tuinen dus al snel vrij dicht op de grens met je eigen tuin. En nogmaals: wij komen uit een 2-onder-1 kap, met erg fijne buren dus het hóeft geen bezwaar te zijn. 
Maar wij gaan het risico niet meer lopen. Meer rust en ruimte, en ik word al zen als ik die boerderijtjes met dat vrije uitzicht zie… dat je ‘s morgens met je kop koffie alleen de vogeltjes hoort en wat vage omgevingsgeluiden: het lijkt me zo fijn. 
We blijven dus op zoek naar landelijk(er), rust, ruimte

fusion

fusion

03-05-2022 om 12:59 Topicstarter

Steak schreef op 01-05-2022 om 13:14:

kavels bij Voorthuizen:
https://www.funda.nl/nieuwbouw/voorthuizen/project-42480390-landgoed-prinsenbosch-15-bouwkavels-voor-luxe-villa-s/

Nu heb ik geen idee wat binnen jullie budget het deel is dat je puur aan een kavel kunt besteden. Dus ik weet ook niet of dit daarbinnen valt.

We wonen nu dus in zelfbouw, de kavel was 296.000 (voor 720m2).
(Dat is 2,5 jaar geleden. Nu zijn hier (wordt nog veel gebouwd) vergelijkbare kavels te koop van 345.000 voor 545m2)

We wilden huis voor max 325/350.000. Dat is echt meer geworden, want ja, ook maar dit, en dan ook maar meteen dat.. want we zouden hier toch heel lang wonen. Enfin. En daarna heb je een kaal huis, dus vloer, keuken, stuccen, badkamer, toiletten, tuin! Bouwmaterialen zijn ook allemaal duurder geworden, dus een kavel zou nu voor ons hooguit 4 ton kunnen zijn. Deze gaan ‘m dus niet worden… (wel mooi, overigens). 

fusion

fusion

03-05-2022 om 13:00 Topicstarter

Steak schreef op 01-05-2022 om 13:50:

Op 1,5 uur van Amsterdam, dus misschien net te ver. Nog ruim budget over voor eventuele aanpassingen. Ik zou zelf de w.c. uit de keuken halen. Er is nog een ander toilet op de begane grond. Met bijgebouwen voor jullie hobby’s.

https://www.funda.nl/koop/nijeholtpade/huis-42782546-hoofdweg-283/

En nog één aan dezelfde weg:

https://www.funda.nl/koop/nijeholtpade/huis-42780400-hoofdweg-232/

Ja, da’s wel echt te ver helaas.

fusion

fusion

03-05-2022 om 13:08 Topicstarter

Steak schreef op 01-05-2022 om 16:44:

[..]

Ik schat in dat dit voor Fusion teveel woonwijk is en de buren te dichtbij.

Moet eerlijk zeggen, nee, idd veel te veel huis er om heen..

fusion

fusion

03-05-2022 om 13:13 Topicstarter

Flanagan schreef op 01-05-2022 om 17:32:

[..]

Op Google earth toont het huis een stuk kleiner. Het ligt aan een park, maar te hoogte van een basisschool ( met gym lekker buiten spelen op dat stuk gras) en ernaast een hospice wonen. De lln zullen niet te luidruchtig zijn. Alleen die 12 hoog flat achter het hospice, dat is echt een sta in de weg.

Alphen ad Rijn is wel een gemoedelijke plaats. Prettig om te fietsen want men houdt rekening met elkaar. Dat was het eerste dat mij opviel toen we daar eens een huis gingen bekijken en in de omgeving reden.

Alphen ad Rijn is idd best prettig, woonden ooit in Aalsmeer, fietsten er dan wel eens. Maar: kleine kavel, enorm hoge heg dus je kijkt tegen een groene muur heel dicht op je huis. En alhoewel het van binnen verrassend leuke elementen heeft, is het toch te woonwijkerig en niet dat ‘ha rust en ruimte’ gevoel. 

fusion

fusion

03-05-2022 om 14:05 Topicstarter

Flanagan schreef op 01-05-2022 om 20:25:

[..]

Bungalows zijn momenteel niet snel verkocht. Kader ‘oude mensen huizen voor die die minder goed te been zijn en moeite hebben met trappen lopen’. Zo kan je ook wat aan de vraagprijs doen.

Verder is geluidsoverlast een kwestie van vliegroutes; zo hoeft iemand in centrum Hoofddorp minder geluidsoverlast te hebben dan bewoners in het dorp ernaast. Jouw info over je vriendin is belangrijk voor anderen. Net als andere waarschuwingen in dit draadje.

Bungalows voor oude mensen, was ook onze indruk. Maar d makelaars die hier over de vloer kwamen gaven aan dat juist ook jonge gezinnen steeds vaker voor een bungalow gaan, want makkelijk gelijkvloers. En omdat er hier heel weinig bungalows zijn (nieuw, van gas af, en komende jaren geen onderhoud) drijft dat de prijs juist op. Daar hopen wij voor de verkoop dan maar op. 🤞🏼

fusion

fusion

03-05-2022 om 14:11 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 01-05-2022 om 21:53:

Al ben ik het ergens wel eens dat je voor die prijsklasse een nagenoeg instapklAar huis mag verwachten. Maar goed, als er een lap grond omheen ligt is het vaak dat wat de waarde bepaald. Grond is duur.

Bijtje82 schreef op 01-05-2022 om 21:53:

Al ben ik het ergens wel eens dat je voor die prijsklasse een nagenoeg instapklAar huis mag verwachten. Maar goed, als er een lap grond omheen ligt is het vaak dat wat de waarde bepaald. Grond is duur.

Dat is inderdaad soms wat de prijs opdrijft. Dat huis, ligging echt prima is - maar dat er bv wel 5000m2 (soms wel 10.000m2!) bij zit. Waarvan je denkt wat moet ik er mee, onderhoud en gedoe, én het maakt de prijs net die 50/75.000 duurder. Idem met zwembaden. Of sauna’s, of zweethutten etc. Ja, top voor de huidige bewoners maar die tellen het, begrijpelijk, bij de waarde op dus als koper betaal je voor iets dat je niet wilt. Maar ja, zo werkt het.

Wij tellen ook mee dat er een fikse buitenkeuken is geplaatst in het najaar, misschien hebben volgende bewoners daar helemaal ‘geen zin an’ maar ja, zit wel in de verkoopprijs. 

fusion

fusion

03-05-2022 om 14:19 Topicstarter

Steak schreef op 01-05-2022 om 21:53:

https://www.funda.nl/koop/hierden/huis-42779564-wouterskampen-bouwnr-3/
Huis moet nog gebouwd. Is een weg aan de rand van Hierden.

Informatie aangevraagd! Hierden lijkt me leuk. Op ‘t randje, maar lees hier steeds dat het een fijne plaats, dicht bij Harderwijk. 
zou ons gaan om die vrijstaande woning. Als ik kadastraal kijk lijkt het of die wat ingeklemd gaat worden tussen de 2-onder-1 kapper en de huizen rechts. Maar in de brochure vast meer duidelijkheid. 
En ‘garage niet inbegrepen’. Bij meer belangstelling wordt het inschrijving (lees: blind (over-)bieden). Dan nog vloer, keuken, badkamer etc.. maar ik ga ‘m iig even onderzoeken!

fusion

fusion

03-05-2022 om 14:21 Topicstarter

Flanagan schreef op 01-05-2022 om 21:58:

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2021/huizenmarkt~v437600/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Beeld van de huizenmarkt in Nederland; de duurdere en goedkopere regio’s.


Artikel is voorzien van blauwe overzichtskaarten Nederland . Zo zijn de huizen in Flevopolder/Lelystad afgelopen jaar veel in waarde gestegen tov huizen Noord- Holland. Wrs omdat ze centraal liggen of redelijk nieuw zijn.

Ja, ik had het artikel ook gelezen. Ik meen in Flevoland in ‘22 nog 17,1% prijsstijging, en alhoewel het zakt in ‘23 evengoed nog 5,3%. Dat geeft wel weer moed om nog even niet meteen funda op te hollen met ons te verkopen huis. 

fusion

fusion

03-05-2022 om 14:25 Topicstarter

Steak schreef op 02-05-2022 om 17:39:

In Ermelo:
https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-42796321-oude-arnhemsekarweg-17/
Het is vlakbij mijn werk. 😁 En vlakbij het bos en de Groevenbeekse heide. Je kunt er zo in. Met garage. Maar ik ben bang dat je het iets teveel/ te dichtbij de buren vindt.
De N303 die er vlakbij ligt is daar een 50 km weg. En heeft piekmomenten, maar verder redelijk rustig.

Voor Ermelose begrippen heel redelijk geprijsd. Moet ook echt wel nodige aan gebeuren. Wij hebben ons verbaasd over de gordijntjes in de badkamer, en het sta-bad-douche. Maar bijna uit elk raam kijk je tegen huizen aan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.