Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


kavels bij Voorthuizen:
https://www.funda.nl/nieuwbouw/voorthuizen/project-42480390-landgoed-prinsenbosch-15-bouwkavels-voor-luxe-villa-s/

Nu heb ik geen idee wat binnen jullie budget het deel is dat je puur aan een kavel kunt besteden. Dus ik weet ook niet of dit daarbinnen valt.

Op 1,5 uur van Amsterdam, dus misschien net te ver. Nog ruim budget over voor eventuele aanpassingen. Ik zou zelf de w.c. uit de keuken halen. Er is nog een ander toilet op de begane grond. Met bijgebouwen voor jullie hobby’s.

https://www.funda.nl/koop/nijeholtpade/huis-42782546-hoofdweg-283/

En nog één aan dezelfde weg:

https://www.funda.nl/koop/nijeholtpade/huis-42780400-hoofdweg-232/

https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-42784804-soderblomstraat-116/#foto-19
Waarom dit huis?
Een groot perceel is een flink stuk grond waar je voor betaalt, maar waar jullie niets mee doen. Dit huis heeft een grote patio/ achtertuin door de opgetrokken muren. De vorm van deze bungalow maakt dat je geen last hebt van de buren!
Twee kleine kamers die geschikt zijn als kantoor, en een dubbele garage voor oa hobby man.
Hoofddorp ligt qua ligging niet ver van Amsterdam en je bent ook zo op de snelwegen.
Alleen weet ik niet of de mensen aldaar veel last hebben van vliegtuigen.
Het is ook duidelijk er wat geverfd kan worden en andere werkzaamheden. Maar het is een bungalow, en die liggen altijd wat lager qua prijs omdat ze minder ‘hip’  zijn.

Leene

Leene

01-05-2022 om 16:15

Flanagan schreef op 01-05-2022 om 15:08:

https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-42784804-soderblomstraat-116/#foto-19
Waarom dit huis?
Een groot perceel is een flink stuk grond waar je voor betaalt, maar waar jullie niets mee doen. Dit huis heeft een grote patio/ achtertuin door de opgetrokken muren. De vorm van deze bungalow maakt dat je geen last hebt van de buren!
Twee kleine kamers die geschikt zijn als kantoor, en een dubbele garage voor oa hobby man.
Hoofddorp ligt qua ligging niet ver van Amsterdam en je bent ook zo op de snelwegen.
Alleen weet ik niet of de mensen aldaar veel last hebben van vliegtuigen.
Het is ook duidelijk er wat geverfd kan worden en andere werkzaamheden. Maar het is een bungalow, en die liggen altijd wat lager qua prijs omdat ze minder ‘hip’ zijn.

Lager qua prijs. Nog altijd 750.000. euro. Dan waarschijnlijk overbieden om het te bemachtigen en vervolgens er minstens nog een ton tegen aan gooien om het op te knappen. Het ziet er niet uit, is duidelijk jaren niets aan gedaan. Dat gaat wel verder dan een beetje verven. 

Als ik fusion was zou de moed mij in de schoenen zinken

Leene schreef op 01-05-2022 om 16:15:

[..]

Lager qua prijs. Nog altijd 750.000. euro. Dan waarschijnlijk overbieden om het te bemachtigen en vervolgens er minstens nog een ton tegen aan gooien om het op te knappen. Het ziet er niet uit, is duidelijk jaren niets aan gedaan. Dat gaat wel verder dan een beetje verven.

Als ik fusion was zou de moed mij in de schoenen zinken

Ik denk dat het een mens eigen is om sowieso iets in een aangekocht huis te veranderen zodat het huis meer eigen wordt. Beetje ‘bloed zweet en tranen’ , maar wel van jou.

Wij hebben onlangs onze keuken in een moderner kleurtje laten spuiten. Kans groot dat die keuken met mooi marmer aanrechtblad bij verkoop er direct uitgesloopt gaat worden omdat de landelijke stijl het niet meer haalt bij de Italiaanse stijl met lage bovenkastjes.

Dan heb ik liever een huis met een iets lagere prijs want het eigen maken kost idd een flinke duit.

Flanagan schreef op 01-05-2022 om 15:08:

https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-42784804-soderblomstraat-116/#foto-19
Waarom dit huis?
Een groot perceel is een flink stuk grond waar je voor betaalt, maar waar jullie niets mee doen. Dit huis heeft een grote patio/ achtertuin door de opgetrokken muren. De vorm van deze bungalow maakt dat je geen last hebt van de buren!
Twee kleine kamers die geschikt zijn als kantoor, en een dubbele garage voor oa hobby man.
Hoofddorp ligt qua ligging niet ver van Amsterdam en je bent ook zo op de snelwegen.
Alleen weet ik niet of de mensen aldaar veel last hebben van vliegtuigen.
Het is ook duidelijk er wat geverfd kan worden en andere werkzaamheden. Maar het is een bungalow, en die liggen altijd wat lager qua prijs omdat ze minder ‘hip’ zijn.

Ik schat in dat dit voor Fusion teveel woonwijk is en de buren te dichtbij.

Op 40 minuten van Amsterdam: 
https://www.funda.nl/koop/alphen-aan-den-rijn/huis-42796792-ericapark-20/

Wel buren, maar ik denk met genoeg afstand. De tuin is aan twee kanten helemaal vrij. En een ruime garage die grenst aan de garage van de buren, dus een mooie buffer. 😁

Steak schreef op 01-05-2022 om 17:04:

Op 40 minuten van Amsterdam:
https://www.funda.nl/koop/alphen-aan-den-rijn/huis-42796792-ericapark-20/

Wel buren, maar ik denk met genoeg afstand. De tuin is aan twee kanten helemaal vrij. En een ruime garage die grenst aan de garage van de buren, dus een mooie buffer. 😁

Op Google earth toont het huis een stuk kleiner. Het ligt aan een park, maar te hoogte van een basisschool ( met gym lekker buiten spelen op dat stuk gras) en ernaast een hospice wonen. De lln zullen niet te luidruchtig zijn. Alleen die 12 hoog flat achter het hospice, dat is echt een sta in de weg.

Alphen ad Rijn is wel een gemoedelijke plaats. Prettig om te fietsen want men houdt rekening met elkaar. Dat was het eerste dat mij opviel toen we daar eens een huis gingen bekijken en in de omgeving reden.

---

---

01-05-2022 om 17:59

Flanagan schreef op 01-05-2022 om 17:32:

[..]

Op Google earth toont het huis een stuk kleiner. Het ligt aan een park, maar te hoogte van een basisschool ( met gym lekker buiten spelen op dat stuk gras) en ernaast een hospice wonen. De lln zullen niet te luidruchtig zijn. Alleen die 12 hoog flat achter het hospice, dat is echt een sta in de weg.

Alphen ad Rijn is wel een gemoedelijke plaats. Prettig om te fietsen want men houdt rekening met elkaar. Dat was het eerste dat mij opviel toen we daar eens een huis gingen bekijken en in de omgeving reden.

Tjonge wat kun je een omgeving afkraken zeg. Je doet jezelf voor of je uitgebreid onderzoek hebt gedaan maar dat soort dingen weet je alleen als je daar eens langs komt. En wellicht liever wat kinderen die even onder werktijd op dat gras spelen dan de buren nu. En hoezo 'naast een hospice'? Wat bedoel je daarmee? Geven die mensen zoveel lawaai? Oja en de flat. Nou ja als het je hobby is om bij elk huis google earth open te gooien en de omgeving af te kraken. Ga je gang. Ik vind het sowieso een vreemd draadje. Alsof TS al die huizen zelf niet kan vinden. 

Je hoeft het niet te lezen hè? Een paar forummers vinden het leuk om mee te speuren en fusion is dankbaar voor de geboden hulp. Niks mis mee, lijkt me zo 

Bijtje82

Bijtje82

01-05-2022 om 19:20

Daarbij zoekt iedereen op zijn/haar eigen manier, dus vind je altijd net ff wat anders. 

Mee eens, leuk om mee te lezen en de linkjes te bekijken. Maar ik zie wel veel dure opknappers en bungalows voorbijkomen. Dat wil Fusion allemaal niet. Toch? 
Komt ook omdat ze geen voorkeur qua regio heeft, als de afstand tot Amsterdam maar te doen is. Dat geeft een grote cirkel op Funda. 
Maar huizen kijken vind ik ook leuk en wie weet zit de perfecte woning voor Fusion ertussen. 

Flanagan schreef op 01-05-2022 om 15:08:

https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-42784804-soderblomstraat-116/#foto-19
Waarom dit huis?
Een groot perceel is een flink stuk grond waar je voor betaalt, maar waar jullie niets mee doen. Dit huis heeft een grote patio/ achtertuin door de opgetrokken muren. De vorm van deze bungalow maakt dat je geen last hebt van de buren!
Twee kleine kamers die geschikt zijn als kantoor, en een dubbele garage voor oa hobby man.
Hoofddorp ligt qua ligging niet ver van Amsterdam en je bent ook zo op de snelwegen.
Alleen weet ik niet of de mensen aldaar veel last hebben van vliegtuigen.
Het is ook duidelijk er wat geverfd kan worden en andere werkzaamheden. Maar het is een bungalow, en die liggen altijd wat lager qua prijs omdat ze minder ‘hip’ zijn.

Ik denk niet dat er in Hoofddorp plekken zijn waar Schiphol niet de luidruchtige buurman in lucht is. Vriendin van me woont er: het schijnt te wennen. 
Deze is wel heel erg out of the box, Flanagan, als je rust met een hoofdletter zoekt 

Het is verder een ruim huis, maar in deze matige staat en voor dat geld? 

--- schreef op 01-05-2022 om 17:59:

[..]

Tjonge wat kun je een omgeving afkraken zeg. Je doet jezelf voor of je uitgebreid onderzoek hebt gedaan maar dat soort dingen weet je alleen als je daar eens langs komt. En wellicht liever wat kinderen die even onder werktijd op dat gras spelen dan de buren nu. En hoezo 'naast een hospice'? Wat bedoel je daarmee? Geven die mensen zoveel lawaai? Oja en de flat. Nou ja als het je hobby is om bij elk huis google earth open te gooien en de omgeving af te kraken. Ga je gang. Ik vind het sowieso een vreemd draadje. Alsof TS al die huizen zelf niet kan vinden.

Ik weet niet of je vanaf begin meeleest, of prompt komt binnenvallen, maar Fusion heeft al eerder aangegeven dat ze allebei veel thuis te werken/ telefoneren. Een eerdere tip naast een school op platteland werd om die reden, ondanks dat het huis vrij uitzicht had, afgewezen. Vandaar de opmerking aanwezigheid basisschool, niets meer.

Verder was ik niet negatief; een hospice is m.i. een rustplaats voor mensen in eind van hun leven. Geen haar op mijn hoofd om te denken dat bewoners in een hospice lawaai maken. 
ik was ook positief over de plaats zelf. In mijn woonplaats zijn automobilisten en fietsers niet zo sociaal naar elkaar. Dan valt dit je op als je ziet dat in Alphen ad Rijn mensen elkaar de ruimte geven.

Fusion heeft een leuk huis maar is ongelukkig met de omgeving. Ze wilt niet weer een hoop geld uitgeven en alsnog niet gelukkig zijn, terwijl het geen appel en een ei is wat je even in de winkel koopt. In kader van  ‘meer weten meer dan één’ vroeg ze of we wilden meedenken. Zo zijn er hele leuke plekjes voorbij gekomen. Vb huis Brakel. Een medeforummer wist haar te waarschuwen voor de stank van een fabriek aan overzijde van rivier de Waal. Die info stond niet op funda.


Er is al eerder gereageerd op de bedragen die hier voorbij komen. Ik ben ervan bewust dat er mensen zijn die veel minder te besteden hebben. Maar dat kan Fusion en de medeforummers in hun plezier Fusion te helpen bij haar zoektocht niet meewegen. Als dat een zeer punt is, kan je dit draadje idd ook overslaan.

Verder wilde Fusion idd een huis met bovenverdieping. Afstand is ook een harde eis. Gedurende de draad waarin ruimtelijke uitzicht belangrijk was en geen aangrenzende tuinen met risico op stank door greeneggs etc, kan een bungalow wel passend zijn als de omgeving verder aan haar wensen voldoet. Ze zijn meestal goedkoper omdat ze momenteel minder populair zijn.

Natuurlijk is een huis kopen een zaak voor Fusion en haar man, maar het is voor andere forummers, die met haar meedenken gewoon een leuk draadje.  Voor Fusion hoop ik dat dit draadje toch spoedig mag eindigen en ze blij kan schrijven een huis gevonden te hebben. Alhoewel ik het draadje dan ook weer ga missen.

JackieBrown schreef op 01-05-2022 om 19:40:

[..]

Ik denk niet dat er in Hoofddorp plekken zijn waar Schiphol niet de luidruchtige buurman in lucht is. Vriendin van me woont er: het schijnt te wennen.
Deze is wel heel erg out of the box, Flanagan, als je rust met een hoofdletter zoekt

Het is verder een ruim huis, maar in deze matige staat en voor dat geld?

Bungalows zijn momenteel niet snel verkocht. Kader ‘oude mensen huizen voor die die minder goed te been zijn en moeite hebben met trappen lopen’. Zo kan je ook wat aan de vraagprijs doen.

Verder is geluidsoverlast een kwestie van vliegroutes; zo hoeft iemand in centrum Hoofddorp minder geluidsoverlast te hebben dan bewoners in het dorp ernaast. Jouw info over je vriendin is belangrijk voor anderen. Net als andere waarschuwingen in dit draadje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.