Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

30-04-2022 om 16:18 Topicstarter

Flanagan schreef op 29-04-2022 om 22:23:

[..]

Leuk stekkie, kunnen we ook even bezoekje brengen aan het nationaal openbaar vervoer museum op nr 46 ( de schuren bij de buren). Opnieuw geen veestapel in je achtertuin.

Zal je wel een cursus Fries moeten volgen om te kunnen intergreren.🤭

Best leuk huis, maar die enorme lap grond naast die loodsen (museum dus): het zal met die 2 (?) bezoekers geen drukte geven. Geen paardenliefhebbers (ook geen haters, hoor) dus dit is wel een enorme lap grond. Als die nou leuk óm je huis ligt geeft dat meer (gebruiks-)ruimte dan zo langgerekt. Ik zou dat wel willen vullen met bomen en struiken en groen. 
Maar: 130 km naar Amsterdam… dat is echt te ver. 

fusion

fusion

30-04-2022 om 16:28 Topicstarter

Bolmieke schreef op 30-04-2022 om 12:44:

Is er nog een termijn waarop jullie verhuisd willen zijn? Als dat 10 jaar is dan kunnen jullie op je gemak rond blijven kijken. Als het 1 jaar is dan zou ik bedenken welke concessies je wil doen.

Liefst wel binnen een (half?) jaar. Maar: het állerbelangrijkste is wel dat het huis ons echt goed past, op de belangrijke punten: ligging (vrij), locatie (rij-afstand nr familie en werk), prijs!, energielabel, en zaken als garage, aantal m2, niet in centrum maar ook niet in the middle of nowhere. En, al telt prijs ook wel mee, liefst ook geen oude meuk, of enorme verbouwing. 
Desnoods dus tussendoor maar huren, dan. Liever niet wéér een extra verhuizing, maar nu snelsnel iets kopen waar we eigenlijk ook niet blij van worden is een beetje omgekeerde wereld. 

fusion

fusion

30-04-2022 om 16:35 Topicstarter

Flanagan schreef op 30-04-2022 om 13:02:

[..]

Ik was juist blij dat het een museum betrof. Van de week op tv ( meen radar) een programma over uitbreiding kippenstallen in Deurne, hoe de wasgoed stonk en hoe de gemeente gewoon vergunningen afgaven voor naast gelegen buurman die wilde uitbreiden. Het bureaucratische geneuzel dat eenmaal vergunning, dergelijke beslissingen niet meer teruggedraaid kunnen worden en dat men beloofd volgende keer nauwkeuriger te zijn. Na veel discussie werd boer 1 door gemeente schadeloos gesteld en kon de beslissing terug gedraaid worden. Kort daarna kreeg zijn broer die ernaast zijn pluimveebedrijf had een vergunning voor grote uitbreiding.
Het zal je maar gebeuren.

Ja, daar refereerde mijn man ook aan, uitzending niet gezien maar over gelezen. Dat is wel de angst bij zo’n plattelandsdroom.. brr… kom je van de ene overlast in de andere. Beter dus wél gewone-woon-buren. Op tikje afstand, dat dan weer wel

Nog een vraagje: Als je al overweegt toch weer zelf te gaan bouwen, is dan een huis rond de 6 ton waar je aan moet klussen/ isoleren toch een optie? Als de locatie, afstand e.d. wel naar jullie zin zijn?

fusion schreef op 30-04-2022 om 16:18:

[..]

Best leuk huis, maar die enorme lap grond naast die loodsen (museum dus): het zal met die 2 (?) bezoekers geen drukte geven. Geen paardenliefhebbers (ook geen haters, hoor) dus dit is wel een enorme lap grond. Als die nou leuk óm je huis ligt geeft dat meer (gebruiks-)ruimte dan zo langgerekt. Ik zou dat wel willen vullen met bomen en struiken en groen.
Maar: 130 km naar Amsterdam… dat is echt te ver.

Dat leek mij ook, maar ik wilde de enthousiasme van Bijtje niet ondermijnen. Maar ze heeft wel een punt; het wordt moeilijk slagen als je je wensen aanhoudt. Met name die vrije uitzicht; dat jaagt je het Noorden van Nederland in.

Op het stuk grond kan je je eigen moestuin, kippenhok of zonnepanelen stallen; zelfvoorzienend bezig.

Je kan naast je mozaïekworkshops ook een handeltje beginnen in verkoop van verse aardbeien, zo uit de tuin.

Leene schreef op 29-04-2022 om 14:07:

[..]

Deze is mooi. Persoonlijk ben ik niet weg van die glimmende witte keuken maar wat een prachtige vloer.

Maar Nieuwegein... Ieks ik hoop dat ik niemand beledig maar dat vind ik nou niet echt inspirerend. Of ik heb de verkeerde straten gezien.

Ook heel duur... En zie ik nu een vide?

Weet je, bij deze huizen heb ik ook het idee dat je een vermogen kwijt bent aan gas en elektriciteit. Hoog open trap/vide. Dat is slecht warm te krijgen.

Klopt, hoog plafond staat voor hoge gasrekening. Maar Fusion wilde ook graag hoge ramen voor veel lichtinval. Een vide geeft dat ruimtelijke effect aan je woongenot.

Ik vind een open trap in huiskamer ook niet fijn; veel doorgifte van geluid van gepraat of tv direct naar de slaapkamers. Je kan wel in noodgeval je wasgoed zoals dekbedhoes aan wasrek aan de vide hangen. Ruikt je hele huis lekker fris naar Franse lavendelvelden.😉

fusion

fusion

30-04-2022 om 17:18 Topicstarter

Flanagan schreef op 29-04-2022 om 22:58:

[..]

Ik zat al naar een gemoderniseerd renteniersboerderij in provincie Groningen te kijken omdat ik daar in verleden parels tussen zag staan. Maar wat nu te koop is, vertoont lange scheuren in de muren.

Alternatief;

Manlief vertelde dat Flevopolder/Almere zo volgebouwd gaat worden dat het groter wordt dan Amsterdam. Mogelijk een kavel zoeken die beter gesitueerd is en de kennis van afgelopen jaren meenemen.

Ja, ik ben ook al járen Funda-kijker, en kon me heerlijk verlekkeren vanuit de toen nog tussenwoning in veel te dure maar oh zo mooie boerderijen in o.a. Groningen. Maar dat is niet meer… vreselijk als je daar je mooie huis zo onder je weg ziet scheuren. 
Overigens: ‘gemoderniseerd renteniersboerderijtje’ is wel echt de briefing bondig en correct samengevat, haha!

Ik vind Almere/Lelystad nu al zo grootstedelijk, eigenlijk. Maar dan weer zonder mooi historisch hart zoals veel andere steden. Wij hoeven niet zo nodig groot, liever wat gemoedelijker en kleiner. Iets als een Harderwijk qua ‘maat’ is weer wel helemaal ok.

dan

dan

30-04-2022 om 17:30

Flanagan schreef op 30-04-2022 om 16:58:

[..]

Klopt, hoog plafond staat voor hoge gasrekening. Maar Fusion wilde ook graag hoge ramen voor veel lichtinval. Een vide geeft dat ruimtelijke effect aan je woongenot.

Ik vind een open trap in huiskamer ook niet fijn; veel doorgifte van geluid van gepraat of tv direct naar de slaapkamers. Je kan wel in noodgeval je wasgoed zoals dekbedhoes aan wasrek aan de vide hangen. Ruikt je hele huis lekker fris naar Franse lavendelvelden.😉

Wij hebben zo'n open trap in de huiskamer, het is zeker niet ideaal want de warmte stijgt naar boven dus harder stoken of steeds met vest of dikkere trui aan zitten. Het is omdat we er verder heel graag wonen, vrijstaand en in een rustige wijk, wel in de buurt van het centrum en allerlei voorzieningen. 

fusion

fusion

30-04-2022 om 17:37 Topicstarter

Flanagan schreef op 29-04-2022 om 09:21:

https://www.funda.nl/koop/heerde/huis-42783994-sprengenweg-34/

@Fusion, laat alles vallen wat je in je handen hebt en bel direct je makelaar.
Het Finse tuinhuis is geschikt voor workshops en de andere bijgebouwen Ideaal als kantoor en timmeractiviteiten.
Huiskamer kan anders ingericht worden zodat de doorgangen naar keuken etc minder overheersen.
Huis is niet nieuw maar komt wel onderhouden binnen.
En ook belangrijk voor iemand die tussen Utrecht en Drenthe in woont, nog steeds op korte afstand van kleinkind.

Of er adders onder het gras liggen, volgt nog...

Aha, de schuren op Sprengenweg 34a zijn opstalruimten zoals Shurgard opstalcomplexen.
Dus geen kippen of varkensstallen en daarbij behorende stank.

Buren hebben mooie huizen achter hoge bomen; men hecht veel waarde aan privacy.

Er is wel een motorclub aan de Sprengenweg, maar niet ernaast.

En niet bang zijn voor everzwijnen.

Ok. Ik heb dus serieus het linkje even snel aangeklikt gister, geen tijd om er echt doorheen te scrollen maar puur op jouw advies meteen bezichtigingsaanvraag gedaan. Vanuit idee, afmelden kan altijd nog, maar deze moet ik kennelijk even goed bekijken .

Later rustiger gekeken, zeker mooie elementen, en op ligging/locatie valt niks af te dingen.  Moet echt best wel het nodige gebeuren oa sanitair, badkamer best klein. De indeling vd ruimtes is ook niet handig, die ‘tussenruimte’ met die lelijke zwarte vloer is eigenlijk ruimer dan de huiskamer. En weer zo’n enorme lap grond, half gras, half zand/klei, waar je wel voor betaalt qua grondprijs maar niet gaat gebruiken. Man wil wel wat fruitboompjes maar een hele boomgaard is beetje too much .
Met wat investeringen wel top te maken, maar zit al behoorlijk boven aan budget. 
Toch maar niet dus. 

@Fusion, dus perceel ala huis Nieuwegein (ca 1000 vierkante meter), modern, ca 70km van Amsterdam, garage en onder de €800k.

fusion schreef op 30-04-2022 om 17:37:

[..]


Later rustiger gekeken, zeker mooie elementen, en op ligging/locatie valt niks af te dingen. Moet echt best wel het nodige gebeuren oa sanitair, badkamer best klein. De indeling vd ruimtes is ook niet handig, die ‘tussenruimte’ met die lelijke zwarte vloer is eigenlijk ruimer dan de huiskamer

Ik schreef al dat de inrichting anders kon zodat de deurdoorgangen niet zo aanwezig waren.

De kleinere huiskamer is meer voor de bewoners om na einde van dag even de benen op een voetenbank te leggen en even in alle rust een glas wijn te nuttigen en waarbij je je leesboek gewoon open kan laten liggen. Beetje losjes;  Soort familyroom.
 In de tussenruimte met zwarte tegels kan je twee leren banken tegenover elkaar zetten om visite te ontvangen. Ordelijk;  Soort livingroom. 

Maar goed, je gaat voor iets kleiner perceel en iets goedkoper. Straks wordt het toch nog een kavel aan de Elspeterweg bij Emmeloord als ze 2024 de N-weg aanpakken. Emmeloord is het vroegere Schokland; het verzonken land in de Zuiderzee, over geschiedenis gesproken. Mogelijk dat de mensen daar nog een walvistand uit de walvissenvangst in hun tuin tegen komen.

Bijtje82

Bijtje82

30-04-2022 om 20:48

Ik heb het perfecte huis gevonden! 
Redelijke prijs, omliggende tuin, bosrijk gebied, in de buurt van een leuke stad, op redelijke afstand van Amsterdam ook al is het Brabant. En gewoon leuk om te zien.
https://www.funda.nl/koop/breda/huis-42795628-zwaantjesweg-1-a/

Bijtje82

Bijtje82

30-04-2022 om 21:00

https://www.funda.nl/koop/heesch/huis-88150358-broekhoek-30/

Afbreekwoning, dus optie tot nieuwbouw. Er komt daar een hele nieuwe wijk. Wel de juiste regio 😜

Hier kun je denk ik wel echt een pracht huis van maken! Alleen net een beetje uit de buurt. 
https://www.funda.nl/koop/gassel/huis-42795377-overlaat-10/

@Bijtje, Huis Breda  ligt wel pal aan de A58, waar veel vrachtverkeer voorbij komt.
Huis op zich leuk. Ik zou denken aan een serreaanbouw.

Bijtje82 schreef op 30-04-2022 om 21:00:

https://www.funda.nl/koop/heesch/huis-88150358-broekhoek-30/

Afbreekwoning, dus optie tot nieuwbouw. Er komt daar een hele nieuwe wijk. Wel de juiste regio 😜

Hier kun je denk ik wel echt een pracht huis van maken! Alleen net een beetje uit de buurt.
https://www.funda.nl/koop/gassel/huis-42795377-overlaat-10/

Aan het huis in Gassel moet nog veel gebeuren. Nieuw dak, waterschade herstellen. En het zit tegenover een scooter- en solexverhuurbedrijf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.