Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Bijtje82

Bijtje82

29-04-2022 om 23:06

Denk dat zuid of westelijk Friesland best ook nog een optie zou kunnen zijn. 
Voor zo'n grote huizen site als Funda vind ik de zoek opties best wel beperkt. Eigenlijk zou je gewoon meerdere gebieden moeten kunnen selecteren.
Bijvoorbeeld NH, ZH, UT, Fr. Of op postcodes. 

fusion

fusion

30-04-2022 om 09:24 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 29-04-2022 om 21:36:

https://www.funda.nl/koop/philippine/huis-88140965-posthoornstraat-6/

Dit vind ik echt een leuk huis waar je zelf nog je eigen stempel op kunt drukken

Laat maar, dit is bijna zuid Frankrijk 😜

Ha, ja, maar mooi voorbeeld hoe regiogebonden prijs is. Want met die vraagprijs kun je idd naar hartelust klussen!

fusion

fusion

30-04-2022 om 09:25 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 29-04-2022 om 23:06:

Denk dat zuid of westelijk Friesland best ook nog een optie zou kunnen zijn.
Voor zo'n grote huizen site als Funda vind ik de zoek opties best wel beperkt. Eigenlijk zou je gewoon meerdere gebieden moeten kunnen selecteren.
Bijvoorbeeld NH, ZH, UT, Fr. Of op postcodes.

Ja! Precies. Wij zoeken nu vnl op de kaartfunctie. Maar soms, uit angst dat we toch iets missen, lopen we ook door de lijst. Sommige postcodes herkennen we inmiddels…

fusion

fusion

30-04-2022 om 09:29 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 29-04-2022 om 22:24:

Dit vind ik geweldig.
https://www.funda.nl/koop/suwald/huis-42788580-zuiderend-40/

Durf niet te zeggen wat het qua reistijd doet. Maar over de afsluitdijk is het zo een recht gang naar Amsterdam.

Ligging, vrij uitzicht en inslapen bij gekabbel van golfjes.. mooi. Reistijd echt een belemmering. 

fusion

fusion

30-04-2022 om 09:35 Topicstarter

Steak schreef op 29-04-2022 om 20:43:

Fusion, even totaal oud of the box. Is het een optie dat ouders meeverhuizen naar een mantelzorgwoning? Zoals bij Elspeet? Dan zou je een hoger budget hebben als ze nu in een koophuis wonen. Of je kunt huur vragen als ze nu ook huren.
Ik kan me ook voorstellen dat dat helemaal geen optie is, hoor.

Mijn moeder is 93. Woont nog zelfstandig, met wat hulp van mij & zussen. Oudste zus heeft begin corona voorgesteld dat moeder bij hen in gastenverblijf zou komen, omdat ze dan in hun ‘bubbel’ zou kunnen. Nu deden we boodschappen, stuurden die met lift naar boven en zwaaiden en belden. Maar nee, wilde ze absoluut niet. Lekker rommelen in haar eigen huis. Daarnaast heeft ze nog wat sociale contacten, ook van die 80/90-jarigen, met advocaatjes ‘s middags , en een eetclub waarvoor ze wordt opgehaald. Dat is echt belangrijk. 
Dus nee, zij blijft zo lang mogelijk daar.  Maar wel op zich interessante gedachte! 

fusion

fusion

30-04-2022 om 09:38 Topicstarter

Leene schreef op 29-04-2022 om 21:49:

[..]

Bizar zo duur. Ik vraag me af wie dat gaat betalen voor een huis wat je gedeeltelijk moet strippen...waarom is dit zo extreem geprijsd???

Locatie, locatie, locatie… en perceelgrootte. 
was van een directeur van kinderziekenhuis, dit was vakantieverblijf voor die kinderen, vandaar al die kamer(tje)s. 
Maar idd: zo veel geld al, en dan nog eens 2, 3? ton om te verbouwen? Crazy.

fusion

fusion

30-04-2022 om 11:23 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 29-04-2022 om 22:16:

Xit vind ik echt wel een kanshebber. Denk dat je hier genoeg privacy hebt om rustig te genieten van je eigen tuin. https://www.funda.nl/koop/zevenhoven/huis-42789848-park-zomerlust-146/

Soms moet je gewoon eens even buiter het lader zoeken.

Ja, zeker een kanshebber! Bij de (lagere) prijs en (populaire) regio in combi met ‘Park’ vermoedde ik het al, al moet je wel echt even doorlezen naar beneden: recreatiewoning, permanente bewoning niet toegestaan

fusion

fusion

30-04-2022 om 11:38 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 29-04-2022 om 22:18:

Dit is het!

https://www.funda.nl/koop/stegeren/huis-42789808-stegerdijk-20/

Tikt alle boxen denk ik wel af. Qua reistijd naar Amsterdam zal het denk ik ook wel meevallen?

Ligging is mooi vrij, maar van de foto’s binnen krijg ik er een beetje benauwd gevoel van. Kleine ruimtes. De badkamer is echt heel krap. Slaapkamer: mijn man is bijna 1,90, dus bed kan iig niet op die plek maar ja, waar laat je dan je kledingkasten… 

Het voelt zo lullig om negatief te zijn op die enthousiaste zoektocht, maar ik wil wel eerlijk zijn. Dus laat dat je niet ontmoedigen, ik bekijk ze allemaal. En, zoals met huis Elspeet, soms zitten we helemaal op 1 lijn ook! 

Bijtje82

Bijtje82

30-04-2022 om 11:48

fusion schreef op 30-04-2022 om 11:23:

[..]

Ja, zeker een kanshebber! Bij de (lagere) prijs en (populaire) regio in combi met ‘Park’ vermoedde ik het al, al moet je wel echt even doorlezen naar beneden: recreatiewoning, permanente bewoning niet toegestaan

Oh shit! Had al wel ff vlug gekeken, maar niet gezien. Daar let ik meestal wel op. 

Bijtje82

Bijtje82

30-04-2022 om 11:49

Ach ik vind het ook gewoon leuk om huizen te kijken. 
Vooral die miljoenen woningen met verschrikkelijke in richting 🤣

Flanagan, ik ken het huis  in Ouwsterhaule en de omgeving, maar als er per dag één of twee bezoekers bij het museum komen is het veel. Huis is dichtbij de snelweg en binnen een uur en een kwartier sta je met je auto op de Dam in Amsterdam, hebben we een keer getimed.

fusion schreef op 30-04-2022 om 11:38:

[..]

Ligging is mooi vrij, maar van de foto’s binnen krijg ik er een beetje benauwd gevoel van. Kleine ruimtes. De badkamer is echt heel krap. Slaapkamer: mijn man is bijna 1,90, dus bed kan iig niet op die plek maar ja, waar laat je dan je kledingkasten…

Het voelt zo lullig om negatief te zijn op die enthousiaste zoektocht, maar ik wil wel eerlijk zijn. Dus laat dat je niet ontmoedigen, ik bekijk ze allemaal. En, zoals met huis Elspeet, soms zitten we helemaal op 1 lijn ook!

Hoef je je niet lullig om te voelen. Het gaat tenslotte om jullie huis, waar jullie moeten wonen. Je kunt moeilijk in een huis gaan wonen wat het voor jullie niet is, omdat het ons leuk lijkt. 😁

Is er nog een termijn waarop jullie verhuisd willen zijn? Als dat 10 jaar is dan kunnen jullie op je gemak rond blijven kijken. Als het 1 jaar is dan zou ik bedenken welke concessies je wil doen.

Yoja schreef op 30-04-2022 om 11:53:

Flanagan, ik ken het huis in Ouwsterhaule en de omgeving, maar als er per dag één of twee bezoekers bij het museum komen is het veel. Huis is dichtbij de snelweg en binnen een uur en een kwartier sta je met je auto op de Dam in Amsterdam, hebben we een keer getimed.

Ik was juist blij dat het een museum betrof. Van de week op tv ( meen radar) een programma over uitbreiding kippenstallen in Deurne, hoe de wasgoed stonk en hoe de gemeente gewoon vergunningen afgaven voor naast gelegen buurman die wilde uitbreiden. Het bureaucratische geneuzel dat eenmaal vergunning, dergelijke beslissingen niet meer teruggedraaid kunnen worden en dat men beloofd volgende keer  nauwkeuriger te zijn. Na veel discussie werd  boer 1 door gemeente schadeloos gesteld en kon de beslissing terug gedraaid worden. Kort daarna kreeg zijn broer die ernaast zijn pluimveebedrijf had  een vergunning voor grote uitbreiding. 
Het zal je maar gebeuren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.