Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Geloofsovertuiging
Als je om je heen kijkt hoeveel kerken in de afgelopen jaren gesloten zijn, meen ik dat dorpjes in de Bijbelbelt er op de lange termijn ook gaan onder lijden. Geloof is te vergelijken met  cultuur; Sinterklaas heeft ook aan kracht ingeleverd. 
Het huis ernaast is volgens streetview gloednieuw; wrs ook import van een Randstedeling. De verandering is inherent met de tijd. Hoe meer Randstedelingen, hoe leger de kerkbanken.

Kerkgangers zijn idd wel heel behulpzame mensen die mensen in nood willen helpen omdat ze menen dit voor je medemens te doen. Het grootste  aantal aangeboden opvangplekken komt uit die omgeving. 
Dus sociaal zeer gewogen mensen, aldaar.

Zelf ben ik vrijwilliger en herken ik dat warme gevoel van betrokkenheid en dankbaarheid. Ik heb er geen moeite mee een plek te verruilen en het egocentrische van de grote stad in te wisselen voor meer saamhorigheid.

Ik vind het met het egocentrische van de stad iha reuze meevallen, eerlijk gezegd. Om de haverklap lees je weer over initiatieven om mensen in de penarie te helpen, bijvoorbeeld. Al wil ik best geloven dat het in een dorp meer ons kent ons is.
Wat dat huis in Elspeet betreft: hebben ze een voordeelaanbieding op grijze verf gekregen? Zelfs de kinderkamer is grijs. Wel een mooi huis, maar dat kleurenschema vind ik wel treurigstemmend. Maar goed, daar is wat aan te doen.

Grijs? Ik dacht olijfgroen.

Oh, Temet, excuus. Ik keek alleen naar de benedenverdieping.

Maar de industriële look is erg in.

Grijs in huizen, inderdaad wel vrij erg! 
Maar nu echt bijna overal te vinden... niet mijn stijl

fusion

fusion

26-04-2022 om 20:31 Topicstarter

Flanagan schreef op 26-04-2022 om 14:01:

https://www.funda.nl/koop/elspeet/huis-88144873-stakenbergweg-168-168a/

ideaal!
Alleen even niet op de kleur keukenkastjes letten. Die kan je nog altijd laten over spuiten.
Centrale ligging, genoeg werkruimte voor hobby man. Zelfs ruimte voor kippenhok voor de verse eieren of moestuin in kader van duurzaam en bewust eten.
Stakenberg is geen stil zijstraatje maar huis staat ver genoeg van die weg om te spreken van overlast. Geen idee of buren uitbreidingsplannen hebben.
Het huis straalt wel sfeer uit met die gemoedelijke zithoek. Ik zou graag dan een bakkie koffie bij je komen halen.😉

Ik las op de Stentor dat de eigenaar van Stakenbergweg 27 (sinds 2017), niet blij was met bouw 7 seniorenwoningen op stuk grond tegenover zijn huis. Dit was tegen afspraak in. Protest is verworpen. Maar tegenover 168 staat een manege; kans klein dat hier een zorgcentrum verrijst. Te ver van dorpskern.


hahaha, ik zie dat Steak mij voor is. Dubbele tip, dus extra bijzonder!

Jaaa, heel mooi deze! 
Ligging, locatie, huis van buiten en van binnen, knutselruimte… en dan die glas-in-lood deuren, echt mooi. Huis niet heel groot beneden, qua huiskamer/keuken maar groot genoeg met al die prachtige buitenruimte waar je naar kijkt. Wat zal het daar mooi wonen zijn, in alle seizoenen.

Keuken: ook niet mijn smaak hoor Leene. De kleur, nou whah, maar dat glimmende. Enfin, kunnen we aan wennen, of weer even sparen en dan laten wrappen. 
Het is haast teveel. Dan denk ik: zat die recreatiewoning er nou maar niet bij, dan was het vast wat lager in prijs. Of iets minder grond. Dit is vast heel gewild.

Die koffie staat dames. Sterker nog: we maken van de nood een deugd, en van die die recreatiewoning een b&b. Gaan we gezellie meedoen aan dat TV-programma en krijgen jullie gratis nachtje weg voor al het meezoeken

Had lange, erg drukke werkdag dus zag deze pas na thuiskomst - makelaar stuurde ‘m door, hebben meteen een bezichtigingsverzoek gedaan. Hopelijk zitten die dagen nog niet vol.

Maarr… de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit zeer waarschijnlijk heel flink overboden gaat worden. En we kunnen er misschien nog een paar duizend bijleggen, maar dan houdt het ook wel echt op. 
Alle makelaars die bij ons waren adviseerden om op funda te gaan voor 50/75.000 ónder de eigenlijke vraagprijs. Omdat je daarmee een veel groter bereik zou hebben. Dat zal dan wel, als zij dat zeggen. Snap alleen niet dat mensen dan ineens een 50/75.000 extra te besteden hebben.

Maar goed, wie niet waagt…. 
En ja, we realiseren ons wel dat biblebelt een rol speelt. Zolang we zelf niet mee naar de kerk hoeven, en op zondag gewoon was buiten kunnen hangen vind ik het prima om daar rekening mee te houden hoor… 

Bijtje82

Bijtje82

26-04-2022 om 21:08

fusion schreef op 26-04-2022 om 20:31:

[..]

Jaaa, heel mooi deze!
Ligging, locatie, huis van buiten en van binnen, knutselruimte… en dan die glas-in-lood deuren, echt mooi. Huis niet heel groot beneden, qua huiskamer/keuken maar groot genoeg met al die prachtige buitenruimte waar je naar kijkt. Wat zal het daar mooi wonen zijn, in alle seizoenen.

Keuken: ook niet mijn smaak hoor Leene. De kleur, nou whah, maar dat glimmende. Enfin, kunnen we aan wennen, of weer even sparen en dan laten wrappen.
Het is haast teveel. Dan denk ik: zat die recreatiewoning er nou maar niet bij, dan was het vast wat lager in prijs. Of iets minder grond. Dit is vast heel gewild.

Die koffie staat dames. Sterker nog: we maken van de nood een deugd, en van die die recreatiewoning een b&b. Gaan we gezellie meedoen aan dat TV-programma en krijgen jullie gratis nachtje weg voor al het meezoeken .

Had lange, erg drukke werkdag dus zag deze pas na thuiskomst - makelaar stuurde ‘m door, hebben meteen een bezichtigingsverzoek gedaan. Hopelijk zitten die dagen nog niet vol.

Maarr… de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit zeer waarschijnlijk heel flink overboden gaat worden. En we kunnen er misschien nog een paar duizend bijleggen, maar dan houdt het ook wel echt op.
Alle makelaars die bij ons waren adviseerden om op funda te gaan voor 50/75.000 ónder de eigenlijke vraagprijs. Omdat je daarmee een veel groter bereik zou hebben. Dat zal dan wel, als zij dat zeggen. Snap alleen niet dat mensen dan ineens een 50/75.000 extra te besteden hebben.

Maar goed, wie niet waagt….
En ja, we realiseren ons wel dat biblebelt een rol speelt. Zolang we zelf niet mee naar de kerk hoeven, en op zondag gewoon was buiten kunnen hangen vind ik het prima om daar rekening mee te houden hoor…

Hebben ze het dan over het bieden op woningennof de zoektocht ernaar? Of op het plaatsen van jullie eigen woning?

In dat eerste geval snap ik dat wel.

Als jij een budget hebt van 650 met een Marge tot 675 max en je ziet net die pracht woning van 660, dan is de kans aanzienlijk dat je overboden wordt en je zelf niet hoger kunt bieden. Mensen met zo'n groot budget zullen minder vaak naar woningen in een lagere prijsklasse kijken. Terwijl dat financieel veel meer mogelijkheid biedt. 

Anderszijds... Als je 650 te bested en hebt en je ziet je droom woning voor 450, dan heb je veel meer budget om zelf te overbieden. Wat je dan wel krijgt is dat je veel te veel voor de woning gaat betalen. Die markt gaat een keer in storten. Als je dan 5 ton hebt neergelegd KK en de waarde zakt ineens, dan zit je dus mooi. 

Denk dat heel veel kopers in deze tijd zich enorm hebben verkeken en straks opeens een dik probleem hebben. Verhuizen lukt dan bijna niet meer want je huis levert veel minder op dan je dacht en je hypotheek dekt het niet. (onder water dus) dan kun je besluiten er te blijven wonen.

Of je gaat scheiden, wordt werk loos etc. En je moet verkopen! Dan zit je mooi beiden met een restschuld. 

In het geval dat zij bedoelen om jullie eigen woning lager in de markt te zetten, zeg ik niet doen. 

Onze makelaar zei dit ook. 325 zei ze. Dan trek je een groter bereik. Maar toen ik bericht kreeg van onze kopers, dat ze interesse hadden en wat de vraagprijs was heb ik direct 350 gezegd. Uiteindelijk voor 375 verkocht. Het is nooit op Funda geweest, dus wellicht had het daar meer op geleverd. Maar we hebben het destijds voor 212 gekocht en soms moet je mensen gewoon iets gunnen ipv alleen maar meer te willen. 

De enige tip die ik je mee kan geven is om vooral na te gaan wanneer en voor hoeveel de laatste verkoop was. Als er in 3 jaar tijd voor een bestaande woning ineens 3 ton meer wordt gevraagd, dan kun je er bijna wel van uit gaan dat bij de komende prijs dalingen minimaal 50k wordt gezakt. Als je dan net 25 k hebt overboden, dan ga je toch mooi voor 75k het schip in. (en dan je KK nog..) 

Volg je me nog. Komt misschien wat warring over, maar is zeker iets.om.over na te denken. 

Bijtje82

Bijtje82

26-04-2022 om 21:13

De Bible belt is groot. Hier waar ik woon is ook Bible belt, maar dat merk je amper omdat het een wat grotere stad is. Het zijn mn de kleinere omliggende dorpje die wat strikter zijn, maar het valt over het algemeen wel mee. Merk vooral dat het de wat oudere generatie is die wat moeilijker kan doen. Ik vind ze over het algemeen wel wat vriendelijker. 

Maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat mijn vriend echt uit zo'n dorp komt en zelf ook trouw naar de kerk gaat. 

Leene

Leene

28-04-2022 om 10:15

Flanagan schreef op 26-04-2022 om 17:02:

Geloofsovertuiging
Als je om je heen kijkt hoeveel kerken in de afgelopen jaren gesloten zijn, meen ik dat dorpjes in de Bijbelbelt er op de lange termijn ook gaan onder lijden. Geloof is te vergelijken met cultuur; Sinterklaas heeft ook aan kracht ingeleverd.
Het huis ernaast is volgens streetview gloednieuw; wrs ook import van een Randstedeling. De verandering is inherent met de tijd. Hoe meer Randstedelingen, hoe leger de kerkbanken.

Kerkgangers zijn idd wel heel behulpzame mensen die mensen in nood willen helpen omdat ze menen dit voor je medemens te doen. Het grootste aantal aangeboden opvangplekken komt uit die omgeving.
Dus sociaal zeer gewogen mensen, aldaar.

Zelf ben ik vrijwilliger en herken ik dat warme gevoel van betrokkenheid en dankbaarheid. Ik heb er geen moeite mee een plek te verruilen en het egocentrische van de grote stad in te wisselen voor meer saamhorigheid.

Weet je ik denk dat het soms makkelijker is als buitenstaander. Als je zelf niet naar een kerk gaat. Maar als je familie gaat en jijzelf niet meer of als je over bepaalde zaken anders gaat denken.. zoals het simpele voorbeeld van als vrouw een broek dragen terwijl je dat nooit deed. Dan is dat echt wel lastig. 

Maar goed dat is een andere discussie. Ik zou het er niet voor laten Fusion als je het een mooi huis vindt.

Ik weet verder niet hoe erg je het vindt om nog een half jaar/ jaar te wachten. Want die huizen bubbel gaat barsten en ik hoor van Engelse kennissen dat daar de rente ook weer gaat stijgen. Of misschien moet je in dat laatste geval juist wel snel je hypotheek overspuiten🤔. Ik vind het maar lastig

Nou ja hoe dan ook, heel erg overbieden wordt een drama...ik denk ook dat de huizen giga onder water gaan staan.










Dit huis vind ik ook erg leuk:
https://www.funda.nl/koop/wijk-en-aalburg/huis-42781535-maasdijk-211/#foto-1
Betaalbaarder dan Elspeet, maar minder geïsoleerd. En ik denk op de rand van jullie zoekgebied.

Of deze:
https://www.funda.nl/koop/lopikerkapel/huis-42788545-batuwseweg-41/
ruim binnen zoekgebied.

Ik heb zelf de foto’s nog niet gezien. (We zijn op vakantie en de WiFi is niet zo goed, dus foto’s inladen duurt lang.)

Steak schreef op 28-04-2022 om 13:56:

Of deze:
https://www.funda.nl/koop/lopikerkapel/huis-42788545-batuwseweg-41/
ruim binnen zoekgebied.

Ik heb zelf de foto’s nog niet gezien. (We zijn op vakantie en de WiFi is niet zo goed, dus foto’s inladen duurt lang.)

Aantal kanttekeningen:

1). Huiskamer wrs nieuwe vloertegels maar tegels eetkamer hebben ze laten liggen. Dus twee soorten tegels (oud en nieuw) liggen naast elkaar. Ik zou dan alles hebben vervangen. 

2). Woonkamermuur vertoont flinke scheur vanuit deur naar plafond.
Ben benieuwd of het huis andere verborgen gebreken herbergt.

Hoop werk in totaliteit.

Wat een mooie huizen heb je gevonden, Steak! Echt om bij weg te dromen

Steak schreef op 28-04-2022 om 13:56:

Of deze:
https://www.funda.nl/koop/lopikerkapel/huis-42788545-batuwseweg-41/
ruim binnen zoekgebied.

Ik heb zelf de foto’s nog niet gezien. (We zijn op vakantie en de WiFi is niet zo goed, dus foto’s inladen duurt lang.)

Mooie vondst, zeg! Wat een leuk huis en wat een groot perceel met een variatie aan bijgebouwen. Huis lekker in het midden gelegen. Eindelijk eens geen saaie voorspelbare jaren 60-70 bouw, zoals veel huizen die hier voorbij kwamen (vind ik dan  Verder is dit een mooi rustig stukje Nederland, heel landelijk, mooi polderlandschap. Het vriendelijke stadje IJsselstein dichtbij en daarna zo bij de A2. Ligt prima t.o.v. Amsterdam/Almere/Hilversum. 

https://www.funda.nl/koop/lelystad/huis-88147223-hollandse-hout-178/
Niet het landelijke wat je zocht, maar nog steeds een redelijk ruim perceel als tuin en afstand naar buren.
Niet te groot en niet te klein.
Modern, zo in te trekken op dat tapijt op de trap en in de slaapkamers na.
Heel centraal gelegen tov Utrecht en Drenthe.

Flanagan schreef op 28-04-2022 om 17:01:

https://www.funda.nl/koop/lelystad/huis-88147223-hollandse-hout-178/
Niet het landelijke wat je zocht, maar nog steeds een redelijk ruim perceel als tuin en afstand naar buren.
Niet te groot en niet te klein.
Modern, zo in te trekken op dat tapijt op de trap en in de slaapkamers na.
Heel centraal gelegen tov Utrecht en Drenthe.

Mocht Fusion dit best een interessant object vinden, dan het volgende:

De buren op 176 hebben in februari 2022 hun huis binnen 3 weken verkocht. Maar huis 172 is een ‘verdacht’ huis; 4 auto’s waar van 1 met wit kenteken plaat en een ander waarvan de laklaag zwaar verwaarloosd is. De tuin steekt af bij de andere tuinen, net alsof het verhuurd wordt. Dat huis kan de reden zijn tot vertrek.

Verder artikel over overlast door pluisjes van bomen in Hollandse Hout.

Ik denk niet dat recente beslissing over een afrit van de A6 naar Hollandse Hout de aanleiding kan zijn, daarvoor ligt deze woning te centraal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.