Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Bijtje82

Bijtje82

25-04-2022 om 12:46

EmmaT schreef op 25-04-2022 om 12:36:

[..]

Serieus? Je gaat toch niet bij de buren aanbellen om te checken wat voor mensen het zijn? Ik zou dat niet in mijn hoofd halen en mijn buren gelukkig ook niet. Stel je voor dat die toekomstige buren iets van jou vinden, wat dan?

Waarom niet? Je kunt toch vragen hoe de buurt is? Vind dat echt niet raar hoor. 

Ik heb het meegemaakt al buur, en ik vond het vreselijk irritant. Maar ja, dat was midden in Amsterdam. Ik ben blij dat die mensen niet naast me zijn komen wonen. 

Stel je voor, er zijn op een dag tien bezichtigingen en al die mensen komen de buren even keuren...Ik ben iha redelijk beleefd tegen vreemden, maar als nummer 8 zou aanbellen zou ik niet meer voor mezelf instaan

Plus dat ik de aardige buren die willen verkopen niet ga hinderen bij de verkoop. En in een straat met huizen rond een miljoen wonen toch alleen "nette" mensen?  
De varkensstal in de buurt ruik je tenslotte alleen als de wind uit de verkeerde hoek komt. En de buurjongen moet zijn uitlaat eens laten repareren en het buurmeisje geeft feestjes als haar ouders een weekendje weg zijn. Er is overal wel wat tenslotte. 

ik vind het altijd frappant als de beelden oven de straat een totaal lege straat laat zien. Alsof de buren gevraagd is hun auto even ergens anders te plaatsen om zo idee toegeven dat daar geen parkeer probleem leeft.
Google earth laat vaak een beter beeld zien van de werkelijkheid.

fusion

fusion

25-04-2022 om 19:57 Topicstarter

Steak schreef op 25-04-2022 om 07:32:

[..]

Maar je hebt hier maar 2 slaapkamers en aan 2 kanten buren. Dat is toch niet wat je wil? Ik probeer te ontdekken welke van jouw eisen het belangrijkste voor je zijn.

Je hebt gelijk hoor Steak. Ik dacht ik deel deze even, dit vind ik wel heel mooi qua uitzicht en ruimtegevoel. Man en ik zeiden ook al, jammer vd afstand én van de beperkte kamers. Maar verder, echt wel een huis om in tot rust te komen.

De tuin ligt wel vrij, en kavel is met ruim 3000 zo groot en ook deels de andere kant op gesitueerd dat áls je al luidruchtige buren hebt (met ook grote kavels) je een plekje kunt vinden waardoor het niet 3 meter van de plek is waar jij net met je boek gaat zitten.. Maar: missen toch echt (minstens) 1, 2 kamers én te ver weg.

fusion

fusion

25-04-2022 om 20:01 Topicstarter

Steak schreef op 24-04-2022 om 13:55:

[..]

Wij hebben nog niet eens één derde van het budget denk ik. Dus wij blijven in ons huurhuis. 😁 Maar ik vind het wel leuk om zo gericht mee te zoeken. Terwijl er voor mij geen enkele druk op zit.

En bij dit huis vind ik zelf de keuken ook te wit en glimmend, maar de rest van het huis vind ik wel warm aandoen. Met de houten vloeren en de houtkachel.

Fijn hoor, die meekijk-ogen! Ook toen we jarenlang fijn woonden ben ik altijd fan van Funda gebleven. Volg je ook funda-makeovers op Instagram? Echt geweldig wat je met visie (en veel geld, én heel goede aannemer) blijkt te kunnen doen met huizen die je geen 2e blik zou gunnen. 

Overigens: Flevoland willen we juist uit weg. Staan echt heel mooie huizen in het groen (waaronder die van ons) maar niet onze plek.

fusion

fusion

25-04-2022 om 20:07 Topicstarter

Lotte78 schreef op 25-04-2022 om 11:24:

https://www.funda.nl/koop/boven-leeuwen/huis-42755141-noord-zuidweg-1/

En deze.
pluspunt:
prijs
goede ligging tav Adam, utrecht, almere
energielabel B
isolatie
houtkachel en cv
vrijgelegen maar wel dicht bij dorpje
veel ruimte
garage etc

minpunt inrichting wat gedateerd
nieuwe keuken ,en stuccen is nodig.

Je hebt ons lijstje heel aardig afgevinkt

Vind ‘m alleen wel te omringd door bedrijven/industrie voor het landelijke gevoel vrees ik.

fusion

fusion

25-04-2022 om 20:17 Topicstarter

Huisje schreef op 23-04-2022 om 21:22:

[..]

Hoi Fusion,

Hierbij de link :

https://www.funda.nl/koop/bathmen/huis-42754265-gorsselseweg-25/. Is inmiddels onder optie, zag ik net op Funda. Het huis in Epse, waar Flanagan op wees, is ook mooi. Idd vlakbij een spoor. Als ik me niet vergis komt daar 4x per uur een trein langs: 2x per uur van Deventer naar Zutphen en 2x per uur van Zutphen naar Deventer.

Epse had ik eerder geloof ik ook al aangeraden: gunstige ligging tov Deventer, Zutphen en A1. Vlakbij de IJssel en de uiterwaarden.

Het gebied tussen Deventer, Bathmen en Zutphen is echt de moeite waard. Voor een groot deel landelijk. Verder een goed aanbod van kunst en cultuur, bijvoorbeeld museum More in Gorssel. En ja, het is meer dan een uur naar Amsterdam, dat wel. Valt er een mouw aan te passen wat reizen betreft? In die zin dat je niet 6 dagen per week hoeft te reizen? Want dan ben je zoveel onderweg dat je misschien niet eens geniet van het huis zelf. Of denk ik nu te ver door?

Nog een heel andere zoekrichting: Wageningen, Heelsum, Renkum. Dichtbij de A12, met een uur in Amsterdam. Genoeg mooie rustige locaties daar!

Thanks Huisje, ja, nu weet ik het weer!
We vonden ‘m te dicht bij de snelweg. Omgeving en ligging wel mooi! 

Taja, die reisafstand. Het is echt lastig om daar exact een tijd op te zetten, maar het helpt wel op Funda om een beetje te weten waar je zoekt. Maar: een huis kan bv 50 minuten rijden aangeven maar op heel drukke, file-gevoelige route liggen. Of via kleine landelijke weggetjes, dat rijdt ook niet door. Of juist iets verder, bv 1 uur 10 minuten maar juist weer heel rustige route. En als dat nou nét zo’n huis is dat ons echt goed past, dan willen we misschien wel kijken.


Lastig hè? Het ligt aan zoveel wisselende omstandigheden… 

Heb wel weer een screenshot gemaakt want idd mooie omgeving, en leuke dorpjes met wat cultuur (en dus waarschijnlijk ook restaurantjes, terrasjes?) is natuurlijk leuk. Geen must, wel leuk. 

fusion

fusion

25-04-2022 om 20:33 Topicstarter

wil40 schreef op 25-04-2022 om 15:48:

Plus dat ik de aardige buren die willen verkopen niet ga hinderen bij de verkoop. En in een straat met huizen rond een miljoen wonen toch alleen "nette" mensen?
De varkensstal in de buurt ruik je tenslotte alleen als de wind uit de verkeerde hoek komt. En de buurjongen moet zijn uitlaat eens laten repareren en het buurmeisje geeft feestjes als haar ouders een weekendje weg zijn. Er is overal wel wat tenslotte.

Goed dat je ‘ alleen nette’ mensen tussen aanhalingstekens plaatst In ons 1e ‘echte’ huis, fijne maar simpele tussenwoning, destijds heel fijne buren, hele straat overigens. Nu wonen we in villawijkje, en ervaren overlast ihkv ‘moet allemaal kunnen’. 
in beide types wijken zal dit gedrag voorkomen, je kan het treffen (zoals we jarenlang hadden) of pech hebben (zoals we nu hebben). En buurtfeestjes of uitlaat repareren is incidenteel, dat vind ik zelf dus niet storend. Dagelijks overlast is toch echt anders. 

En omdat je bv nu heel fijne buren kunt hebben - maar die weer weg kunnen gaan hópen we op een beetje leuke buren maar vooral níet meer te dichtbij. Mocht het toch tegenvallen...

fusion

fusion

25-04-2022 om 20:37 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 25-04-2022 om 12:46:

[..]

Waarom niet? Je kunt toch vragen hoe de buurt is? Vind dat echt niet raar hoor.

Ik moet zeggen dat ik dat zelf misschien ook wel zou overwegen. Alhoewel het van een kort praatje best lastig kan zijn om hoogte te krijgen kun je ook vragen of het fijn wonen is, toch? Ik zou dat zelf niet erg vinden, alhoewel… als het de hele dag doorgaat ik misschien een FAQ zou uitprinten en op A-viertjes buiten neer zou leggen haha. 

fusion

fusion

25-04-2022 om 20:55 Topicstarter

Overigens: zaterdag komen die mensen die ons via Homematching hadden benaderd voor de 2e bezichtiging. Zijn heel serieus geïnteresseerd zeggen ze.
We hebben inmiddels ook een verkoopmakelaar gevonden die redelijk tarief had, en ofwel dit traject kan begeleiden, ofwel straks de verkoop via funda kan doen.

Best spannend… 
De laatste makelaars gaven allen aan dat er echt een kentering gaat komen in de huizenprijzen in ‘ons segment’, is al een beetje merkbaar in aanvragen bezichtigingen. Door o.a. de oorlog, de gestegen hypotheekrente en de signalen van een mogelijke recessie. 

We willen dus toch overwegen om ons huis alvast te koop zetten. Dit om te voorkomen dat we a) het in het najaar doen en de prijzen dan lager zijn (hebben we in 2009 ten nadele ondervonden) en b) zodat wij precies weten wat we kunnen besteden. 
We kunnen een langere oplevertermijn meenemen in de onderhandeling. Al zit er natuurlijk, worst case, een risico in dat we bv in nov/dec nog niet ‘het’ huis gevonden hebben. Dan moeten we gaan huren…. 

Met deze makelaar deal gemaakt dat als we het circus van foto’s, etc gaan opstarten we het elk moment nog kosteloos kunnen stopzetten. We kunnen dan dus nog terug maar neigen er wel naar. 

https://www.funda.nl/koop/elspeet/huis-88144873-stakenbergweg-168-168a/
Deze is het! Wel op het randje van je budget. Prachtige omgeving. 
Goed geïsoleerd huis. Ik vind het zelf erg leuk. 

https://www.funda.nl/koop/elspeet/huis-88144873-stakenbergweg-168-168a/

ideaal! 
Alleen even niet op de kleur keukenkastjes letten. Die kan je nog altijd laten over spuiten.
Centrale ligging, genoeg werkruimte voor hobby man. Zelfs ruimte voor kippenhok voor de verse eieren of moestuin in kader van duurzaam en bewust eten.
Stakenberg is geen stil zijstraatje maar huis staat ver genoeg van die weg om te spreken van overlast. Geen idee of buren uitbreidingsplannen hebben. 
Het huis straalt wel sfeer uit met die gemoedelijke zithoek. Ik zou graag dan een bakkie koffie bij je komen halen.😉

Ik las op de Stentor dat de eigenaar van Stakenbergweg 27 (sinds 2017), niet blij was met bouw 7 seniorenwoningen op stuk grond tegenover zijn huis. Dit was tegen afspraak in. Protest is verworpen. Maar tegenover 168 staat een manege; kans klein dat hier een zorgcentrum verrijst. Te ver van dorpskern.


hahaha, ik zie dat Steak mij voor is. Dubbele tip, dus extra bijzonder!

Leene

Leene

26-04-2022 om 16:38

Flanagan schreef op 26-04-2022 om 14:01:

https://www.funda.nl/koop/elspeet/huis-88144873-stakenbergweg-168-168a/

ideaal!
Alleen even niet op de kleur keukenkastjes letten. Die kan je nog altijd laten over spuiten.
Centrale ligging, genoeg werkruimte voor hobby man. Zelfs ruimte voor kippenhok voor de verse eieren of moestuin in kader van duurzaam en bewust eten.
Stakenberg is geen stil zijstraatje maar huis staat ver genoeg van die weg om te spreken van overlast. Geen idee of buren uitbreidingsplannen hebben.
Het huis straalt wel sfeer uit met die gemoedelijke zithoek. Ik zou graag dan een bakkie koffie bij je komen halen.😉

Ik las op de Stentor dat de eigenaar van Stakenbergweg 27 (sinds 2017), niet blij was met bouw 7 seniorenwoningen op stuk grond tegenover zijn huis. Dit was tegen afspraak in. Protest is verworpen. Maar tegenover 168 staat een manege; kans klein dat hier een zorgcentrum verrijst. Te ver van dorpskern.


hahaha, ik zie dat Steak mij voor is. Dubbele tip, dus extra bijzonder!

Ik vind een rode keuken juist geweldig. Alleen in deze keuken vind ik het net iets te glimmend. Verder leuk huis. Persoonlijk zou ik van de tuin een bloemen tuin maken....

Iets heel anders. Elspeet hoort wel bij de top 10 van christelijke dorpen. Dat op zich zou ik niet erg vinden maar er heerst ook nog al een ons kent ons sfeertje. Ik zou dat niet goed trekken eerlijk gezegd. Via familie hoor ik wel dat het wel ' behulpzaam' volk is....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.