Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Leene

Leene

23-04-2022 om 14:21

Flanagan schreef op 23-04-2022 om 14:15:

Ondertussen is het wel een leuk draadje wat je doet er heel wat topografische kennis mee op. Dat in Brakel ook Vikingen leefden, wist ik niet. Wel logisch want aan een grote rivier. En nog veel meer extra informatie over de leefbaarheid in dit gevarieerde kikkerland.

Ja klopt. Leuk draadje vind ik ook maar ik blijf me soms verbazen over keuzes.... maar goed gaat mij ook geen bliksem aan natuurlijk. :🙃😬

Lotte78 schreef op 22-04-2022 om 10:31:

Maar misschien past dit dan beter.
Is niet te ver van Amsterdam.
Geen woonboerderij maar een oud landhuis. Geen garage maar wel een koetshuis.
En ook privacy
https://www.funda.nl/koop/anna-paulowna/huis-88118308-lotweg-6/

Wauw! Dit is een huis vol verhalen. Wat hier allemaal wel niet gebeurd kan zijn. Mijn fantasie begint meteen te ratelen.

Mija schreef op 23-04-2022 om 14:33:

[..]

Wauw! Dit is een huis vol verhalen. Wat hier allemaal wel niet gebeurd kan zijn. Mijn fantasie begint meteen te ratelen.

Inderdaad zeg, dit vind ik echt het allermooiste huis tot nu toe. Ook mooie inrichting. Ik zou er niet eens veel aan laten doen.

Als ik het goed begrijp is de eis:
max 1 uur van Adam en Hilversum

Even out of the box 
is Emmeloord dan misschien iets voor jullie. Valt nog net binnen de reistijd
https://www.funda.nl/koop/emmeloord/huis-42559658-casteleynsweg-2/

Lotte78 schreef op 23-04-2022 om 16:41:

Als ik het goed begrijp is de eis:
max 1 uur van Adam en Hilversum

Even out of the box
is Emmeloord dan misschien iets voor jullie. Valt nog net binnen de reistijd
https://www.funda.nl/koop/emmeloord/huis-42559658-casteleynsweg-2/

Ja, die had ik ook al gezien. Maar heb het denk ik niet gepost vanwege die enorme schuren. En een prijs die aan de bovengrens zit. Maar verder qua ruimte binnen en buiten heel geschikt (denk ik).

fusion schreef op 21-04-2022 om 19:11:

[..]

Sorry Huisje, ik vrees dat ik die heb gemist… Zou je het linkje nog eens willen plaatsen? Thnx!

Hoi Fusion,

Hierbij de link :

https://www.funda.nl/koop/bathmen/huis-42754265-gorsselseweg-25/. Is inmiddels onder optie, zag ik net op Funda. Het huis in Epse, waar Flanagan op wees, is ook mooi. Idd vlakbij een spoor. Als ik me niet vergis komt daar 4x per uur een trein langs: 2x per uur van Deventer naar Zutphen en 2x per uur van Zutphen naar Deventer. 

Epse had ik eerder geloof ik ook al aangeraden: gunstige ligging tov Deventer, Zutphen en A1. Vlakbij de IJssel en de uiterwaarden. 

Het gebied tussen Deventer, Bathmen en Zutphen is echt de moeite waard. Voor een groot deel landelijk. Verder een goed aanbod van kunst en cultuur, bijvoorbeeld museum More in Gorssel. En ja, het is meer dan een uur naar Amsterdam, dat wel. Valt er een mouw aan te passen wat reizen betreft? In die zin dat je niet 6 dagen per week hoeft te reizen? Want dan ben je zoveel onderweg dat je misschien niet eens geniet van het huis zelf. Of denk ik nu te ver door?

Nog een heel andere zoekrichting: Wageningen, Heelsum, Renkum. Dichtbij de A12, met een uur in Amsterdam. Genoeg mooie rustige locaties daar!

fusion

fusion

23-04-2022 om 22:33 Topicstarter

Leene schreef op 23-04-2022 om 13:56:

[..]

Epse is bijna anderhalf uur van Amsterdam af! Met de auto. Dat is bijna 3 uur op een dag. En dan de vele files. Poe....

Maar iets heel anders. Ik kijk nog eens naar het programma van Fusion:

- 1 tot 2 maal per week Amsterdam.

- 2 tot 3 maal per week Hilversum

- 1maal per week Almere.

in drukke weken dus 6! dagen weg. Dat is nogal wat. Een oude moeder is prioriteit, vind ik zelf. Maar wellicht kun je ook kiezen om niet meer wekelijks op de kleinkinderen te passen maar alleen in nood of vakanties. Dat is misschien niet populair maar ik snap eerlijk gezegd niet dat gezinnen het allemaal maar normaal vinden dat opa en oma maar op moeten draven elke week. En kun je thuiswerken?

Als je wat aan het programma kunt aanpassen dan kun je ook je zoekgebied uitbreiden. Als je alleen maar vast naar Almere moet om je oude moeder op te zoeken kun je wellicht in Friesland of Drenthe kijken.

Linksom of rechtsom moeten hier keuzes worden gemaakt.

Kritisch bevragen is prima hoor Leene - mits met constructieve insteek, en niet om je mening te ventileren over hoe je het zelf zou doen, en of iemand al dan niet op een kleinkind zou moeten passen.
We hebben een echte k*tperiode achter de rug na 2,5 buffelen voor ons laatste ‘droomhuis’, en dat dat zo in duigen valt is heftig. Dat we nu dus extra kritisch zijn is geen ‘prinsesjesgedrag’ maar het op een intense manier geleerd hebben dat dit heel ingrijpende beslissingen zijn en dat we weten dat na 3x verhuizen in 3 jaar we het echt niet trekken als we weer een verkeerde beslissing nemen. 
Maar omdat je toch wel mee hebt gedacht even kort: geen huis in zicht is echt iets anders dan ‘geen tuin-aan-tuin’, we hoeven echt niet naar (overigens prachtig) Zeeuws-Vlaanderen. Ja, altijd fijne buren gehad. Hier gemerkt hoe enorm groot de impact kan zijn als dat niet het geval is, en dat risico never-nooit-meer willen lopen, gekoppeld aan niet meer in woonwijk willen wonen maar voor groen en ruim en rust. 
Compromis: zeker. We hebben met de makelaar een ‘must have’, ‘want to have’ en ‘nice to have’ lijstje gemaakt. En welke compromissen dat gaan worden weten we als we ‘het’ huis tegenkomen. En daar zo blij van worden dat het niet kunnen afvinken van ons ‘must have’ lijstje het tegen dat ‘dit is thuis’ gevoel moet afleggen. 

Ik ben ontzettend blij met alle input hier (met vooral o.a. Steak, Bijtje en Flanagan als enthousiast meezoekers). Ik dacht: ik krijg een paar tips, maar dit draadje is een mooie tocht door veel mooie plekken geworden. Ben echt gebieden aan het toevoegen waar we niet bekend mee waren, echt top! En: met een paar goede speurneuzen heb ik ook geleerd ook verder te speuren naar bestemmingsplannen en omgeving. 


Dus… we zoeken voort! Fijn wie mee zoekt, want jullie komen soms met suggesties die wij gemist hadden. Dan wel met net wat feiten over belendende percelen, of suggesties voor vergelijkbare plaatsen of gebieden. 



Leene

Leene

23-04-2022 om 22:50

fusion schreef op 23-04-2022 om 22:33:

[..]

Kritisch bevragen is prima hoor Leene - mits met constructieve insteek, en niet om je mening te ventileren over hoe je het zelf zou doen, en of iemand al dan niet op een kleinkind zou moeten passen.
We hebben een echte k*tperiode achter de rug na 2,5 buffelen voor ons laatste ‘droomhuis’, en dat dat zo in duigen valt is heftig. Dat we nu dus extra kritisch zijn is geen ‘prinsesjesgedrag’ maar het op een intense manier geleerd hebben dat dit heel ingrijpende beslissingen zijn en dat we weten dat na 3x verhuizen in 3 jaar we het echt niet trekken als we weer een verkeerde beslissing nemen.
Maar omdat je toch wel mee hebt gedacht even kort: geen huis in zicht is echt iets anders dan ‘geen tuin-aan-tuin’, we hoeven echt niet naar (overigens prachtig) Zeeuws-Vlaanderen. Ja, altijd fijne buren gehad. Hier gemerkt hoe enorm groot de impact kan zijn als dat niet het geval is, en dat risico never-nooit-meer willen lopen, gekoppeld aan niet meer in woonwijk willen wonen maar voor groen en ruim en rust.
Compromis: zeker. We hebben met de makelaar een ‘must have’, ‘want to have’ en ‘nice to have’ lijstje gemaakt. En welke compromissen dat gaan worden weten we als we ‘het’ huis tegenkomen. En daar zo blij van worden dat het niet kunnen afvinken van ons ‘must have’ lijstje het tegen dat ‘dit is thuis’ gevoel moet afleggen.

Ik ben ontzettend blij met alle input hier (met vooral o.a. Steak, Bijtje en Flanagan als enthousiast meezoekers). Ik dacht: ik krijg een paar tips, maar dit draadje is een mooie tocht door veel mooie plekken geworden. Ben echt gebieden aan het toevoegen waar we niet bekend mee waren, echt top! En: met een paar goede speurneuzen heb ik ook geleerd ook verder te speuren naar bestemmingsplannen en omgeving.


Dus… we zoeken voort! Fijn wie mee zoekt, want jullie komen soms met suggesties die wij gemist hadden. Dan wel met net wat feiten over belendende percelen, of suggesties voor vergelijkbare plaatsen of gebieden.



Excuses voor de term 'verwend prinsesjes gedrag" dat is inderdaad niet eerlijk. 
Maar dat van het op je kleinkind passen bedoel ik niet negatief of om te sneren.
Natuurlijk moet je zelf weten of je op je kleinkinderen wil passen maar als ik naar je week programma kijk en hoe ver je moet rijden daarvoor ( en Amsterdam is nu eenmaal lastig ivm files) vraag ik me af of je op een gegeven moment niet andere keuzes kan maken. 
En ik weet zelf hoe erg het is als buren lawaai maken, niet zo maar een beetje maar vaak en luid. Ik ben er voor verhuisd! met vrees en beven, want ja wat ga je dan weer krijgen en ik had toen ( en nu ook nog niet) een budget waarmee ik een vrijstaand huis kon kopen. Maar sla je niet een beetje door als je niet met de tuinen aan elkaar wilt grenzen...ik bedoel als ik sommige enorme tuinen zie  in de doorgestuurde links dan denk ik: "maar hoe dan?? " natuurlijk als mensen een disco gaan draaien in de tuin zul je dat horen maar hoeveel mensen zullen dat doen. Het komt op mij allemaal nogal verkrampt over en er gaat gewoon heel veel afvallen op deze manier. 

Maar goed... je moet het ook maar zelf zien. 
Laat ik er maar over ophouden.... 

Leene

Leene

23-04-2022 om 23:12

laat ik eens even meedoen ipv kritische vragen;

https://www.funda.nl/koop/putten/huis-42787842-poolseweg-5/

Is deze al voorbij gekomen? Zijn wel veel paardenstallen.
Maar omdat je het in je openingspost had over de Veluwe...

Leene

Leene

23-04-2022 om 23:27

https://www.funda.nl/koop/de-weere/huis-42634334-paradijs-2/

Dit vind ik zelf een mooi huis en een leuke straatnaam
Maar misschien te ver uit de route

Leene schreef op 23-04-2022 om 23:27:

https://www.funda.nl/koop/de-weere/huis-42634334-paradijs-2/

Dit vind ik zelf een mooi huis en een leuke straatnaam
Maar misschien te ver uit de route

Idd een heel mooi huis. Met al die stalen balken wel een aparte indeling maar voor wie daar van houdt, is het een mooi huis op mooie lokatie.

Huis heeft ook humor; de grijze balken en stenen vloer met gleuf, doen  mij denken aan de boxen op de manege van dochter.

Via Enkhuizerdijk kan je de drukte rond watergraafsmeer A1 omzeilen. Ook prettig.

Denk dat je daar met veel rust in de tuin, vol kan genieten van je kopje koffie.

wat een heerlijk draadje. Ik heb niks aan huizen toe te voegen, maar geniet mee van alle funda-parels. 
fusion dat wordt een drukke housewarming nu je alle helpers hier ook moet uitnodigen 😜. Ik hoop voor je dat binnenkort je droomhuis voorbij komt. 

Leene schreef op 23-04-2022 om 23:27:

https://www.funda.nl/koop/de-weere/huis-42634334-paradijs-2/

Dit vind ik zelf een mooi huis en een leuke straatnaam
Maar misschien te ver uit de route

De grote kassen die je ziet, worden waarschijnlijk gesloopt. Daarvoor komen er twee nieuwe woningen volgens dit plan:

https://www.planviewer.nl/imro/files/NL.IMRO.0432.Paradijs5-ON01/t_NL.IMRO.0432.Paradijs5-ON01.pdf

Lijkt mij een verbetering ten op zichtte van nu. Maar betekent wel een tijd in afbraak- en bouwlawaai zitten. Ik heb alleen niet kunnen vinden of ze daar al mee bezig zijn of wanneer ze daarmee beginnen.

Het lijkt erop dat de kavels nu te koop zijn: https://zelfbouwinnederland.nl/kavels/2-royale-kavels-buurtschap-paradijs

Kun je ook je eigen huis weer bouwen. 😁 Maar volgens mij hadden jullie daar geen behoefte meer aan.

Leene schreef op 23-04-2022 om 23:27:

https://www.funda.nl/koop/de-weere/huis-42634334-paradijs-2/

Dit vind ik zelf een mooi huis en een leuke straatnaam
Maar misschien te ver uit de route

Oeh, nu zou ik wel graag eventjes 1 miljoen willen winnen voor de koop (en kleine verbouwing (badkamer), + inrichting). Mooi!!

In Almere:
https://www.funda.nl/koop/almere/huis-88143063-geelgorslaan-9/

Kun je zo in. Ruime garage, schuur, genoeg kamers. Mooie tuin om het huis. Dichtbij familie. Alleen wel buren met de tuin aan jouw tuin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.