Grootouders

Dwaze-Opa
30-03-2025 om 09:55
Mijn zoon mag zijn kind niet alleen meenemen
Hallo,
Mijn kleindochter is nu een jaar. En de omgang gaat zo verschrikkelijk slecht. Mijn zoon en de moeder van mijn kleinkind zijn tiener ouders. Mijn zoon is net 19 en zij bijna 17.
Haar familie is naar Kenia geëmigreerd.(ze zijn volledig Nederlands, ik schrijf dit erbij omdat vaak de vraag krijg of ze Keniaas zijn). Maar voordat ze gingen is zij zwanger geraakt. Zij wilde niet weg uit Nederland en is daarom zwanger geworden.
Mijn zoon mocht niet erkennen, heeft geen gezag. Want anders konden zij niet heen en weer reizen. Probleem was dat er telkens een conflict met de ouders waren. Want die willen alles beslissen. Haar moeder die telkens een grote mond had tegen mijn zoon. Mijn zoon is 1 keer uit zijn slof geschoten wat zijn goed recht was. En ook elke keer haar vader die er bemoeide. Helemaal gek van. Ik ben er natuurlijk ook mee gaan bemoeien want niemand heeft een grote mond tegen mijn kind. En ik gezegd dat zij zelf die klapdeuren open heeft gedaan en dat zij net zo hard als mijn zoon dit gecreëerd heeft.
even korte samenvatting was dit.
Nu komt het probleem. Nu de kleine meid een jaar is en haar moeder(oma) met de kleine meid weer naar Nederland komt. Mag mijn zoon alleen daar in huis zijn dochter zien. Ik vraag mij af of ik het mag zien want ze is bang voor mij. Het is gewoon waardeloos. Mijn zoon is een beetje uitgestreden want telkens loop je tegen aan dat zij daar wonen. Het is toch te zot voor worden dat zij het allemaal kunnen beslissen.
Iemand suggesties hoe we dit snel op kunnen lossen.
Even toevoeging. Nu heeft hij weer ruzie met haar omdat zij het beslist. Maar wel lekker zelf daar blijven.

Nick90
01-04-2025 om 19:57
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:55:
[..]
Heel goed Nick grote jongen. Ik ben trots op je.
Bye.

MRI
01-04-2025 om 19:57
forumbeheer kom er eens in, het ontspoort totaal in een offtopic metadiscussie

Watergolf-Model
01-04-2025 om 19:59
zoals ik al eerder melden is dit geen topic om een discussie aan te gaan

Nick90
01-04-2025 om 19:59
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:58:
MRI totaal mee eens. Deze topic helemaal weghalen.
Niet zo janken, geen fittie beginnen als je het niet aan kan hè pussy?

Cindy_meid
01-04-2025 om 20:00
RoodVruchtje schreef op 01-04-2025 om 14:58:
[..]
Ook jullie weten helemaal niets over de mensen die hier reageren en wat hun ervaringen hiermee zijn. En om dan te schermen met ‘het hele verhaal niet kennen/weten’, is nogal een zwaktebod.
De manier van praten en communiceren was in ieder geval wél heel duidelijk en dáár werd op gereageerd. Daar zou je misschien iets mee kunnen doen, maar dat negeren en zelfs normaal vinden, ‘want is Rotterdams’ of ‘je kunt tegenwoordig al niets meer zeggen’, tja, dan zijn mensen snel uitgeluld.
Maar goed, spui nog maar lekker verder hier en kijk vooral niet in de voorgehouden spiegels, benieuwd hoe een rechter er tegenaan kijkt als het zo ver gaat komen. Succes!
stel je toch niet zo aan joh hahah. Wat heeft woorden met gedrag te maken dan. Je gaat ervan uit dat we ordinair rond bleren. en dat we daarvoor problemen bij de rechter gaan krijgen? Op dat gebied hebben hun zwart op wit uitgelaten niet naar de baby om te kijken en er psychische klachren van krijgen dus daarhoeven we ons echt neit zorgen over te maken. Niet dat we van plan zijn zo ver te gaan.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 20:02
Nick90 schreef op 01-04-2025 om 19:59:
[..]
Nicky boy ventje, pikkie het gaat helemaal nergens over. En een gevecht met jou ben je niet waardig.

MRI
01-04-2025 om 20:02
[..]
Ik val je niet eens aan, even je tenen intrekken, ik sta achter jouw standpunt, vwb het woordgebruik maar je moet ook weg kunnen lopen als alles te meta te wordt, wees de wijste joh.
edit: oh sorry ik dacht dat je het tegen mij had

Cindy_meid
01-04-2025 om 20:07
Plantenbak schreef op 01-04-2025 om 19:35:
[..]
Ja
Als een van mijn zoons een meisje een kutje zouden noemen krijgen ze de wind van voren. Echt een walgelijke manier om een meisje te beschrijven.
Misschien dat nu het kwartje gaat vallen dat haar ouders geen enkele behoefte meer hebben aan contact met jullie want natuurlijk hebben ze inmiddels door hoe jullie over hun praten. Ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn kleinkind een kutje kan worden genoemd door opa en oma of dat ze leert dat dit soort taalgebruik normaal is. En nee, het is ook niet normaal in Rotterdam.
nee plantenbak dat weten ze niet daar ga jij van uit! Dit is echt een aanname. Nogmaals we hebben nu alleen contact met de Opa en die gaat gewon heel gemoedelijk zelfs soms gezellig. Het contact met de oma ging mis omdat zij mijn stiefzoon als eerst begon uit te lokken door vervelen en naar te doen. Daar ging ze als volwassen vrouw tegenover een kind te ver in en hebben mijn vriend en zijn ex flink aan de bel getrokken dat ze moest oppassen. Erna geen contact meer gehad met hun alles via de Opa.

Nick90
01-04-2025 om 20:07
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:44:
[..]
Plantenbak even serieus. Kutje is wel het meest onschuldige woord dat er bestaat hetzelfde als lulletje. En nu wordt het alleen maar getypt en het is nooit tegen haar gezegd.
Dus het kleinkind wordt kleinkutje genoemd bij wijze van, een baby seksualiseren (gebruik Google als je dit woord niet begrijpt) is oké?

Watergolf-Model
01-04-2025 om 20:10
Nick90 schreef op 01-04-2025 om 20:07:
[..]
Dus het kleinkind wordt kleinkutje genoemd bij wijze van, een baby seksualiseren (gebruik Google als je dit woord niet begrijpt) is oké?
Kleinkutje is dubbelop, gewoon kutje dan. Ook dat raak mij niet. Je begrijpt dus niet dat ik kutje heel onschuldig vind.

Cindy_meid
01-04-2025 om 20:10
[..]
Och Nick wat ben jij toch een gevoelig ventje. Het zijn slechts woorden

Nick90
01-04-2025 om 20:11
Cindy_meid schreef op 01-04-2025 om 20:07:
[..]
nee plantenbak dat weten ze niet daar ga jij van uit! Dit is echt een aanname. Nogmaals we hebben nu alleen contact met de Opa en die gaat gewon heel gemoedelijk zelfs soms gezellig. Het contact met de oma ging mis omdat zij mijn stiefzoon als eerst begon uit te lokken door vervelen en naar te doen. Daar ging ze als volwassen vrouw tegenover een kind te ver in en hebben mijn vriend en zijn ex flink aan de bel getrokken dat ze moest oppassen. Erna geen contact meer gehad met hun alles via de Opa.
En jij vind het prima dat hij het bij minderjarig meisje heeft over klapdeuren die ze openzet of degradatie naar kutje? Hoe noemt ie jou dan? Kut ofzo?

Nick90
01-04-2025 om 20:12
Cindy_meid schreef op 01-04-2025 om 20:10:
[..]
Och Nick wat ben jij toch een gevoelig ventje. Het zijn slechts woorden
![]()
Dat niet zo zeer, maar m'n pa leerde me wel respect aan, iets wat er bij jullie aan ontbreekt.