Grootouders

Dwaze-Opa
30-03-2025 om 09:55
Mijn zoon mag zijn kind niet alleen meenemen
Hallo,
Mijn kleindochter is nu een jaar. En de omgang gaat zo verschrikkelijk slecht. Mijn zoon en de moeder van mijn kleinkind zijn tiener ouders. Mijn zoon is net 19 en zij bijna 17.
Haar familie is naar Kenia geëmigreerd.(ze zijn volledig Nederlands, ik schrijf dit erbij omdat vaak de vraag krijg of ze Keniaas zijn). Maar voordat ze gingen is zij zwanger geraakt. Zij wilde niet weg uit Nederland en is daarom zwanger geworden.
Mijn zoon mocht niet erkennen, heeft geen gezag. Want anders konden zij niet heen en weer reizen. Probleem was dat er telkens een conflict met de ouders waren. Want die willen alles beslissen. Haar moeder die telkens een grote mond had tegen mijn zoon. Mijn zoon is 1 keer uit zijn slof geschoten wat zijn goed recht was. En ook elke keer haar vader die er bemoeide. Helemaal gek van. Ik ben er natuurlijk ook mee gaan bemoeien want niemand heeft een grote mond tegen mijn kind. En ik gezegd dat zij zelf die klapdeuren open heeft gedaan en dat zij net zo hard als mijn zoon dit gecreëerd heeft.
even korte samenvatting was dit.
Nu komt het probleem. Nu de kleine meid een jaar is en haar moeder(oma) met de kleine meid weer naar Nederland komt. Mag mijn zoon alleen daar in huis zijn dochter zien. Ik vraag mij af of ik het mag zien want ze is bang voor mij. Het is gewoon waardeloos. Mijn zoon is een beetje uitgestreden want telkens loop je tegen aan dat zij daar wonen. Het is toch te zot voor worden dat zij het allemaal kunnen beslissen.
Iemand suggesties hoe we dit snel op kunnen lossen.
Even toevoeging. Nu heeft hij weer ruzie met haar omdat zij het beslist. Maar wel lekker zelf daar blijven.

Nick90
01-04-2025 om 19:26
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:19:
[..]
Marianne 1 vraag waar baseer jij uit twee woorden dat iemand een vrouwenhater is? Ik vind dat wel een hele simpele gedachte.
Miss even de posts van je lieve opaatje lezen waarin hij de moeder van zn kleinkind bestempeld als kutje die verder niet van belang is. En de rest van z'n posts ook, maar ik begrijp dat jij blijkbaar dezelfde kortzichtige blik op vrouwen hebt overgekregen.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 19:28
Nee, Nickyboy je trekt een conclusie uit letters terwijl je de persoon er achter niet kent. Je ziet 1 keer iemand wat typen en denk dat hij tegen iedereen en alles ook zo is.

Plantenbak
01-04-2025 om 19:35
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:24:
En ik ben nu echt aan het nadenken dat jullie kutje echt kwetsend en haatdragend vinden.
Ja
Als een van mijn zoons een meisje een kutje zouden noemen krijgen ze de wind van voren. Echt een walgelijke manier om een meisje te beschrijven.
Misschien dat nu het kwartje gaat vallen dat haar ouders geen enkele behoefte meer hebben aan contact met jullie want natuurlijk hebben ze inmiddels door hoe jullie over hun praten. Ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn kleinkind een kutje kan worden genoemd door opa en oma of dat ze leert dat dit soort taalgebruik normaal is. En nee, het is ook niet normaal in Rotterdam.

er.is.maar.1.Pino
01-04-2025 om 19:38
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:24:
En ik ben nu echt aan het nadenken dat jullie kutje echt kwetsend en haatdragend vinden of dat jullie hier de boel alleen beetje aan het opstanden zijn. Ik heb het gevoel dat Nick dat alleen deed.
Nick is niet de enige die daar negatief over denkt. En Nick is hier het probleem niet, maar het collectief van forummende betrokkenen die kennelijk niet inzien hoe denigrerend die term overkomt (zeker over een minderjarige). Het gebruik van zo’n term zegt alles zegt over degene die zo’n term gebruikt en niks over degene tot wie die term gericht is.

Nick90
01-04-2025 om 19:44
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:28:
Nee, Nickyboy je trekt een conclusie uit letters terwijl je de persoon er achter niet kent. Je ziet 1 keer iemand wat typen en denk dat hij tegen iedereen en alles ook zo is.
Nee hoor, dit is gewoon haatdragend en denigrerend naar vrouwen toe, die ouwe van je moet zich schamen, heel diep. Stel je even voor dat over pakweg 30 jaar een zure oude kerel zegt dat je kleindochter eigenlijk gewoon een kutje is. En ze is zeker minder waard dan een lul. Kun je wel proberen om mij belachelijk te maken maar de grote grap hier ben jij.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 19:44
Plantenbak schreef op 01-04-2025 om 19:35:
[..]
Ja
Als een van mijn zoons een meisje een kutje zouden noemen krijgen ze de wind van voren. Echt een walgelijke manier om een meisje te beschrijven.
Misschien dat nu het kwartje gaat vallen dat haar ouders geen enkele behoefte meer hebben aan contact met jullie want natuurlijk hebben ze inmiddels door hoe jullie over hun praten. Ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn kleinkind een kutje kan worden genoemd door opa en oma of dat ze leert dat dit soort taalgebruik normaal is. En nee, het is ook niet normaal in Rotterdam.
Plantenbak even serieus. Kutje is wel het meest onschuldige woord dat er bestaat hetzelfde als lulletje. En nu wordt het alleen maar getypt en het is nooit tegen haar gezegd.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 19:47
Nick90 schreef op 01-04-2025 om 19:44:
[..]
Nee hoor, dit is gewoon haatdragend en denigrerend naar vrouwen toe, die ouwe van je moet zich schamen, heel diep. Stel je even voor dat over pakweg 30 jaar een zure oude kerel zegt dat je kleindochter eigenlijk gewoon een kutje is. En ze is zeker minder waard dan een lul. Kun je wel proberen om mij belachelijk te maken maar de grote grap hier ben jij.
Nick laten we beginnen dat jij dan geen respect voor ouderen heb. Jij bent de meest nobele persoon hier op het forum.

Nick90
01-04-2025 om 19:48
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:44:
[..]
Plantenbak even serieus. Kutje is wel het meest onschuldige woord dat er bestaat hetzelfde als lulletje. En nu wordt het alleen maar getypt en het is nooit tegen haar gezegd.
Ik zou dat lulletje rozenwater die jij jouw zoon noemt voortaan benoemen als piemeltje.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 19:49
En je mag mij dan een grap noemen maar er is geen grotere blaaskaak dan jou. En ik zeg het nog 1 keer kutje is totaal niet haatdragend.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 19:50
Nick90 schreef op 01-04-2025 om 19:48:
[..]
Ik zou dat lulletje rozenwater die jij jouw zoon noemt voortaan benoemen als piemeltje.
Helemaal goed. En nu kwetsend?

Plantenbak
01-04-2025 om 19:52
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:49:
En je mag mij dan een grap noemen maar er is geen grotere blaaskaak dan jou. En ik zeg het nog 1 keer kutje is totaal niet haatdragend.
Ik zou toch maar niet zo verbaasd zijn als het kutje en haar ouders ervoor zorgen dat jullie zoon zijn baby nooit meer ziet. En dat is dan te danken aan jullie houding en gedrag.
Wel jammer dat jullie niet open staan voor advies want dit is ontzettend sneu voor die jongen.

Nick90
01-04-2025 om 19:52
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:47:
[..]
Nick laten we beginnen dat jij dan geen respect voor ouderen heb. Jij bent de meest nobele persoon hier op het forum.
😂😂😂 sorry, heb volkomen poep aan andere mensen, en al helemaal aan jou, bye. Maakt me geen 💩 uit wat jij denkt, dwaze opa is gewoon een vieze oude seksistische man die blijkbaar ergens in de jaren 50 is achtergebleven en nu z'n denkbeelden hardop verspreidt met een nazaat die het allemaal bagatelliseert

Nick90
01-04-2025 om 19:54
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 19:50:
[..]
Helemaal goed. En nu kwetsend?
Je eerdere bericht liet al zien dat ik recht in de roos schoot, sukkel.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 19:55
Nick90 schreef op 01-04-2025 om 19:52:
[..]
😂😂😂 sorry, heb volkomen poep aan andere mensen, en al helemaal aan jou, bye. Maakt me geen 💩 uit wat jij denkt, dwaze opa is gewoon een vieze oude seksistische man die blijkbaar ergens in de jaren 50 is achtergebleven en nu z'n denkbeelden hardop verspreidt met een nazaat die het allemaal bagatelliseert
Heel goed Nick grote jongen. Ik ben trots op je.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 19:56
Nick90 schreef op 01-04-2025 om 19:54:
[..]
Je eerdere bericht liet al zien dat ik recht in de roos schoot, sukkel.
Jij hebt al lekker veel in de roos geschoten.