Grootouders Grootouders

Grootouders

Mijn zoon mag zijn kind niet alleen meenemen

Hallo,

Mijn kleindochter is nu een jaar. En de omgang gaat zo verschrikkelijk slecht. Mijn zoon en de moeder van mijn kleinkind zijn tiener ouders. Mijn zoon is net 19 en zij bijna 17. 

Haar familie is naar Kenia geëmigreerd.(ze zijn volledig Nederlands, ik schrijf dit erbij omdat vaak de vraag krijg of ze Keniaas zijn). Maar voordat ze gingen is zij zwanger geraakt. Zij wilde niet weg uit Nederland en is daarom zwanger geworden. 
Mijn zoon mocht niet erkennen, heeft geen gezag. Want anders konden zij niet heen en weer reizen. Probleem was dat er telkens een conflict met de ouders waren. Want die willen alles beslissen. Haar moeder die telkens een grote mond had tegen mijn zoon. Mijn zoon is 1 keer uit zijn slof geschoten wat zijn goed recht was. En ook elke keer haar vader die er bemoeide. Helemaal gek van. Ik ben er natuurlijk ook mee gaan bemoeien want niemand heeft een grote mond tegen mijn kind. En ik gezegd dat zij zelf die klapdeuren open heeft gedaan en dat zij net zo hard als mijn zoon dit gecreëerd heeft.

even korte samenvatting was dit.  

Nu komt het probleem. Nu de kleine meid een jaar is en haar moeder(oma) met de kleine meid weer naar Nederland komt. Mag mijn zoon alleen daar in huis zijn dochter zien. Ik vraag mij af of ik het mag zien want ze is bang voor mij. Het is gewoon waardeloos. Mijn zoon is een beetje uitgestreden want telkens loop je tegen aan dat zij daar wonen. Het is toch te zot voor worden dat zij het allemaal kunnen beslissen.

Iemand suggesties hoe we dit snel op kunnen lossen.

Even toevoeging. Nu heeft hij weer ruzie met haar omdat zij het beslist. Maar wel lekker zelf daar blijven. 

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja wat verwacht je nou? 
Jouw zoon verwekt een kind bij een kind en vervolgens verwacht je dat daar volwassen mee omgegaan wordt?
En dan begin je nog met roepen dat niemand jouw zoon ;'een grote mond' geeft?

Die ouders hebben alle recht om beslissingen te nemen, samen hun dochter. Jouw zoon heeft zich laten manipuleren door dit meisje; heeft zich laten verleiden om haar zwanger te maken, en heeft nu helemaal nergens recht op. Hij kan blij zijn als hij nog het recht krijgt om zijn kindje te zien.

Dus hoe dit snel op te lossen? Is maar een manier voor: los laten. En vooral jijzelf: niet meer mee bemoeien. Is een verloren zaak.

Zij wilde niet weg uit Nederland en is daarom zwanger geworden

Zwanger werd ze niet in haar eentje, daar heeft je zoon 50% aandeel in gehad. Eigenlijk wel meer, want een 18-jarige die (onbeschermde) seks heeft met een 15-jarige daar vind ik wel wat van.

Ik kan mij wel voorstellen dat de ouders alles willen beslissen. De dochter was dus bijna 16 toen ze beviel dus net 15 toen ze zwanger werd, dat is heel jong. Fijn toch dat je zoon zijn dochter mag zien, ze zijn allebei nog steeds erg jong en over een paar jaar kunnen ze misschien wel een structurele omgang opzetten als ze volwassen zijn. Probeer de verhoudingen goed te houden, ga niet stoken dat is in niemands belang

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

30-03-2025 om 10:33 Topicstarter

Lotus hij was 17. Ze schelen 2 jaar

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

30-03-2025 om 10:36 Topicstarter

Pippeltje is wel erg kort door de bocht. Weet je ben heel simpel als je zoiets doet moet je ook de verantwoordelijkheid voor nemen. En ik vind het apart dat jij zegt dat mijn zoon niks te vertellen heeft. 
En wat zou jij doen als twee ouders van de ander een grote mond heeft tegen jou kind? Gewoon laten gaan? Je beschermt toch altijd je eigen kind of niet.

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

30-03-2025 om 10:38 Topicstarter

En loslaten? Het laatste wat je moet doen is familie loslaten. Ik heb altijd geleerd voor familie vecht je. Nee, ik geef het niet op. Zeker niet omdat het mijn zoon kwets. 

Dwaze-Opa schreef op 30-03-2025 om 10:33:

Lotus hij was 17. Ze schelen 2 jaar

En zij nog maar net 15 toen ze zwanger raakte. Je schuift 'de schuld' wel heel erg naar het meisje. Maar jouw zoon wist op zijn 17e toch ook dondersgoed wat er kan gebeuren als je onbeschermde seks hebt.

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

30-03-2025 om 10:40 Topicstarter

Bolmieke schreef op 30-03-2025 om 10:30:

Ik kan mij wel voorstellen dat de ouders alles willen beslissen. De dochter was dus bijna 16 toen ze beviel dus net 15 toen ze zwanger werd, dat is heel jong. Fijn toch dat je zoon zijn dochter mag zien, ze zijn allebei nog steeds erg jong en over een paar jaar kunnen ze misschien wel een structurele omgang opzetten als ze volwassen zijn. Probeer de verhoudingen goed te houden, ga niet stoken dat is in niemands belang

Ik praat nog steeds met de vader. En dankzij hem FaceTime ik met mijn kleindochter. Het is zijn vrouw en zijn dochter die zo verschrikkelijk moeilijk zijn. 

Dwaze-Opa schreef op 30-03-2025 om 10:36:

Pippeltje is wel erg kort door de bocht. Weet je ben heel simpel als je zoiets doet moet je ook de verantwoordelijkheid voor nemen. En ik vind het apart dat jij zegt dat mijn zoon niks te vertellen heeft.
En wat zou jij doen als twee ouders van de ander een grote mond heeft tegen jou kind? Gewoon laten gaan? Je beschermt toch altijd je eigen kind of niet.

Als je zoon groot genoeg is om een kind te verwekken dan is hij ook groot genoeg om voor zichzelf op te komen.

Dwaze-Opa schreef op 30-03-2025 om 10:38:

En loslaten? Het laatste wat je moet doen is familie loslaten. Ik heb altijd geleerd voor familie vecht je. Nee, ik geef het niet op. Zeker niet omdat het mijn zoon kwets.

Tja, hij heeft een kind verwekt, maar heeft niets geen gezag of erkenning als vader. Daar valt weinig aan te doen.

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

30-03-2025 om 10:43 Topicstarter

Lotus_ schreef op 30-03-2025 om 10:39:

[..]

En zij nog maar net 15 toen ze zwanger raakte. Je schuift 'de schuld' wel heel erg naar het meisje. Maar jouw zoon wist op zijn 17e toch ook dondersgoed wat er kan gebeuren als je onbeschermde seks hebt.

Ik schrijf in mijn bericht duidelijk dat ze het samen gecreëerd hebben. En mijn zoon was gewoon geil en die heeft met zijn snikkel gedacht. En zij heeft zelf die schuifpoorten geopend. Ongeacht leeftijd ze waren er zelf bij. En trouwens het was bij hun in huis gebeurd. Want als ze hier waren stond ik elke 5 minuten in de kamer. Vonden ze niet leuk. 

Dwaze-Opa schreef op 30-03-2025 om 10:40:

[..]

Ik praat nog steeds met de vader. En dankzij hem FaceTime ik met mijn kleindochter. Het is zijn vrouw en zijn dochter die zo verschrikkelijk moeilijk zijn.

Ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan. Jouw zoon heeft een domme fout gemaakt met deze (grote) gevolgen. Laat het dan maar een les voor hem zijn.

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

30-03-2025 om 10:45 Topicstarter

pippeltje je bent toch ook ouder. Al is je kind 40 dan nog kom je voor hem/haar op. En tuurlijk heeft hij er ook wat van gezegd. Maar precies wat je zegt als ze een kind krijgen zijn ze groot genoeg om verantwoordelijk te nemen. Dus ook ZIJ

Dwaze-Opa schreef op 30-03-2025 om 10:43:

[..]

Ik schrijf in mijn bericht duidelijk dat ze het samen gecreëerd hebben. En mijn zoon was gewoon geil en die heeft met zijn snikkel gedacht. En zij heeft zelf die schuifpoorten geopend. Ongeacht leeftijd ze waren er zelf bij. En trouwens het was bij hun in huis gebeurd. Want als ze hier waren stond ik elke 5 minuten in de kamer. Vonden ze niet leuk.

Dan heb je als ouder ook gefaald. Natuurlijk willen pubers privacy. Dat je elke 5 minuten in de kamer stond, houd dus ook in dat je je zoon niet vertrouwde de seks wel beschermd te doen. En dat op zijn 17e. Dat ie geil was is natuurlijk geen excuus.

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

30-03-2025 om 10:50 Topicstarter

Lotus 1 ding mij kleindochter is geen fout. Is een schat van een jong. Ik vind dat zo verkeerd klinken. 
Mijn zoon is er in gestonken. Zijn ex vriendin heeft gezegd als hij het gezag aan haar moeder zou geven dan zouden zij het meisje samen grootbrengen. En ik snap dat hij het getekend heeft. Want hij heeft veel moeite gehad omdat hij is grootgebracht door gescheiden ouders. En ik weet gedeeltelijk wat hij meemaakt want zijn moeder heeft de kinderen een tijd bij mij weggehouden. En ja, al door die reden blijf ik mij er mee bemoeien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.