Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wachtlijsten voor orgaandonatie deel 2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Urslau

Urslau

27-10-2014 om 13:02 Topicstarter

Hazeltje

Jij hebt vandaag zeker jouw vervelende stentplaatsing? Sterkte erbij. Het zal vast niet meevallen. Daarna weer hopen dat er niet nog iets bij gaat komen aan complicatie etc..

Hou je taai. You can do it!

urslau

Jaa! Naar huis! En dan opeens toch zo snel al. Wat fijn. En ik blijf volop duimen dat dit de laatste opname is geweest. Vanaf nu voorwaarts en opwaarts!
En ik hoop dat als zijn vader eenmaal weer thuis is je zoon er ook weer wat geruster op zal zijn dat alles goed gaat komen.
Veel sterkte met alles!

Het eelt op mijn duimen!

Urslau, ik duim me het eelt op de handen. Ik gun het jullie allevier zo van harte, dat hij naar huis mag en dan thuis blijft - en opknapt!

Bellefleur

Bellefleur

27-10-2014 om 13:16

O Urslau,

Ik hoop het zo! Elke dag een beetje beter, stap voor stap.

Urslau

Urslau

27-10-2014 om 13:31 Topicstarter

Hoop het mee

Het zou wel eens fijn zijn als ons ook een beetje sleur gegund zou zijn. We moeten het de komende weken afwachten. Als we die goed doorkomen hoop ik dat we 2015 met een gerust hart tegemoet kunnen zien.

Hazeltje: hou jij ook vol?!

meteen goed

Wow dat is ineens snel Urslau. Vind het toch wel wat spannend.... als hij maar niet weer terug hoeft. Knap dat jullie alles zelf doen en wat fijn dat je dat ook gewoon goed ziet komen!

Intussen gedoe rond je oudste, wat vervelend. Kinderen krijgen hier natuurlijk ook een flinke hoop van mee.

Hazeltje, ik heb geen enkel flauw idee wat een stent is, maar als je er eentje krijgt en het volgens Urslau vervelend is, dan wens ik je vet veel sterkte ermee.

En wat het ook is en waar het ook in moet, dat het gewoon meteen goed zit.

urslau

ik gun jullie weken vol met sleur

Tabitha

Tabitha

27-10-2014 om 21:40

Urslau

Ik wens jullie de rest van dit jaar een heel saai jaar en voor 2015 ook alvast een rustig kabbelend jaar!

Puck

Puck

27-10-2014 om 21:47

Urslau

Trrrrrr..... dat zijn mijn duimen die overuren draaien. Ik hoop dat jullie lekker rustig thuis in jullie eigen tempo aan de slag kunnen met herstel in alle rust en ook gezelligheid van jullie eigen gezin.

Hazeltje

Hazeltje

27-10-2014 om 22:27

och Urslau

Wat fijn, naar huis! Jij bent een 10x alertere en attentere vpk voor je man dan welke professional dan ook!
En ik wens jullie een enorm saai 2015 en laatste stukje 2014 toe!!

Hazeltje

Hazeltje

27-10-2014 om 22:28

Genista

Al even niet gezien hier, hoe is het met je ouders? Hopelijk gaat alles nog steeds in opwaartse lijn?

Hazeltje

Hazeltje

27-10-2014 om 23:53

geen stent uiteindelijk

Er kwam een arts langs rond 9 uur, die eens aan de drainzak schudde en sprak: volgens mij is dit helemaal geen bilirubine!
In dat geval zou die stent ook niet nodig zijn (voor wie wil weten hoe en wat, google even op ercp onderzoek). Ik zat toen al ruim 3 uur in de zenen want ik zag er vreselijk tegenop na een eerdere traumatische ervaring met een maagonderzoek in ditzelfde ziekenhuis.

Enfin, er ging met spoed drainvocht en bloed naar het lab en we zouden het een uurtje of 2 laterwel horen. Daar blijf ik met liefde nog een tijdje nuchter voor grapte ik nog.

Naja het werd 2 uur en toen hadden we nog steeds niks gehoord, dus dan eerst maar nar de echo, die moest ook nog. Was lang geleden dat ik gezond nier- en leverweefsel op een echo had gezien
Daar dus alles goed gelukkig.

We zaten eerst nog op de verkeerde afdeling (endo-echo), daar kenden ze me niet. De echografist zei even later dat dat kon kloppen, daar doen ze nl ercp's en volgens hem was er eentje gecanceld. Oh, hoop hoop, zou dat de mijne zijn?
Dat kon hij natuurlijk niet weten, zouden we boven wel weer horen.

Rond half 4 dan eindelijk verlossend bericht: het hoeft niet!!
Pleeg riep vrolijk dat ze gauw wat te eten zou brengen.

En dat werd dus uiteindelijk half 5, na 3x bellen en toen had ik het zó gehad dat ik alleen nog maar kon janken tegen iedereen die eventjes lief keek.
Wat een dag. Stress, pijn en misselijk (die snertsonde zit niet erg lekker maar omdat ik niet mcht eten kon ik hem ook niet terug 'op zijn plek slikken' zeg maar) en ik was kapot.
Mijn bed was zelfs nog niet eens verschoond (drainkunstwerkje lekte weer)

Toen heb ik de dag ondanks de 2 goede nieuwzen maar officieel tot kutdag bestempeld. Zo vate een pleeg het trouwens ook nog even samen voor een stoet artsen die nog binnenwandede, daar kon ik dan wel weer om gniffelen.

Boterham smaakte wel maar lag vervolgens als een steen in mijn maag. En avondeten heb ik dus in feite gemist.
Echomeneer zei nog: zorg dat ze je wat eten geven boven, na een tx moet je niet eten maar vreten. Juist ja...

En nu ga ik slapen. Tis wel mooi geweest.

Hazeltje

Hazeltje

27-10-2014 om 23:56

huh

Ik zat in de zenen?? In de zenuwen, dus!

Hazeltje

Inderdaad een officiële k*tdag zeg. Maar geen stent, dat is over 6 weken ook wel weer fijn (dat hij er dan niet uit hoeft ) Maar wel weer een top staaltje communicatie ook... (ook driekwart dag zonder eten ivm een onderzoek dat tóch niet doorgaat - klinkt helaas ook al te bekend). En nou vreten jij )

Met mijn ouders gaat het aardig. Wel is er een virusje langsgedwarreld dat even voor wat onrust zorgde: wel verhoging, niet echt koorts, maar toch ook wat niet-lekker-voelen. In normale omstandigheden zo'n "stel-je-niet-aan-gewoon-doorgaan-ziektetje". Maar nu toch maar het ziekenhuis gebeld en ze hebben nog wat tips gegeven waar ze op moesten letten en verder toch voorlopig geoordeeld dat het inderdaad een virusje was. Voor het overige, net als jij en meneer Urslau - geduld is een schone zaak...

poe

Poe Hazeltje wat een geode weer.
Wat zal je er doorheen gezeten hebben.... wat een gedoe allemaal. Ik zal eens googelen op ercp.

Heb je goed geslapen? Ik wens je een mooie dag vandaag!

Puck

Puck

28-10-2014 om 08:25

pff Hazeltje

Na een Kwalitatief Uitermate Trieste dag wens ik je voor vandaag een zonnige mooie dag toe. Fijn dat de stent niet hoeft en fijn dat die langskomende arts nog even je drainzak bekeek. Stel dat ie dat niet gedaan had dan had jij voor Jan Doedel die stent geplaatst gekregen. Is eigenlijk van de zotte als je bedenkt dat dat had kunnen gebeuren.
Genista, fijn om te horen dat het bij je ouders een fladderend virusje was, laten we hopen dat er van de winter niet teveel langsfladderen die de rust verstoren.

Thursday Next

Thursday Next

28-10-2014 om 09:29

Lief Hazeltje,

hele dikke knuffel voor jou, huil maar lekker af en toe vooral als je bed toch nog niet verschoond is )ja anders kunnen ze wel aan de gang blijven he!).
Wel fijn van de goede nieuwzen!
Heb je nu trouwens een laptop of tablet, of type je alles op je telefoon?

Hortensia

Hortensia

28-10-2014 om 10:35

Hazeltje

Gedoe, gedoe, gedoe...

Maarrrrrrr........ géén stent!!!

Ik hoop dat het vandaag een stuk fijner gaat.

mooie dag

Ik hoop op een mooie dag voor hazeltje. Niet zo eentje als gister, maar een veel betere!

En ik hoop op een mooie dag voor Urlsau en man, gewoon lekker thuis.

Ik ga er maar weer voor duimen!

Sleur

Totaal vooruitlopend op iedere kerstwens: Ik wens gezin Hazeltje en gezin Urslau van harte veel sleur in 2015. Bijzonder soort nieuwjaarswens

Urslau

Urslau

28-10-2014 om 14:47 Topicstarter

Hazeltje

o je eerste ervaring met hoe het niet zou moeten gaan dus. Wel fijn dat er dan ook nog mensen zijn die het zo goed samenvatten. Wij hebben die ervaring helaas niet. Beloofd er een beterschap; komt die vervolgens hele tijd niet en kun je weer van voor af aan beginnen.

Hoop dat ze vanaf nu liever voor jou zijn. Goed om te zien dat je je krachtig genoeg voelt om zelf iets neer te zetten. Geeft toch iets aan

Urslau

Urslau

28-10-2014 om 14:51 Topicstarter

Genista

gelukkig dat het "maar" een virusje is. Ik moet toegeven dat ik er momenteel ook nog voorzichtig mee ben. Na de laatste ervaring in het zh zou het zomaar kunnen zijn dat we het toch wat langer aan gaan kijken tot echt blijkt dat er iets aan de hand is.

Beterschap!

Urslau

Urslau

28-10-2014 om 14:56 Topicstarter

en hier

is eerste dag thuis erg goed bevallen.

Het doorspuiten gaat moeizaam, maar het gaat. Nu de komende 4-6 weken hopen dat alles rustig blijft en er geen rare onderhuidse ontstekingen oid bijkomen.
Het eten en drinken kunnen we weer heerlijk zelf oppakken. Gisteren zijn favoriete bolletje en salade gekocht. Heerlijk om hem zo te zien smullen.

Vandaag even naar de markt geweest. Even met zijn tweetjes op pad.
Op het werk ging het redelijk. Ik merk dat ik nog wel moeite heb met concentreren ed.. Komt uiteindelijk vast goed.

Bedankt voor alle wensen. We gaan duimen dat het allemaal uit mag komen. Hopen doe ik niet meer. Dat werkt blijkbaar averechts.

Urslau!

Hij is écht thuis!! Joepie!

wij duimen wel mee hoor

Welkom thuis Urslauman!!
Wij duimen wel mee hoor!

Ik gun jullie rust.
Tijd.
Opknappen.
En geen rare fratsen.

Bellefleur

Bellefleur

28-10-2014 om 18:57

Urslau,

Wat geweldig dat hij thuis is. Houden zo! Sterkte met dat doorspuiten en al... Misschien kan jouw man als hij wat opknapt zoon wat helpen met lezen? Zoon leest papa voor?

Juline

Juline

28-10-2014 om 20:10

Wat fijn

Goed om te lezen, Uslau. Man weer thuis en samen even naar de markt. Mijn duimen draaien voor jullie en voor Hazeltje natuurlijk. Ik wens je morgen een betere dag toe.

Juline

Hazeltje

Hazeltje

28-10-2014 om 21:52

Joepie Urslau

Echt naar huis en e ht weer samen simpele fijne dingen doen.
Ik duim mee!

Ben zelf vandaag naar 9 Noord verhuisd, na halve paniekaanval toen ik plots een kamergenoot bleek te krijgen op Zuid. In die krappe kamers?? Aaargh daar ben ik nog totaal niet aan toe... wég privacy (die je toch al compleetinlevert...)

Gelukkig kwam er snel eentje vrij op Noord, met uitzicht op de havens.

Nu nog ff wachten want er komt na dagenlang klagen over die sonde dan toch nog even een arts kijken en wellicht toch nog een röntgenfoto om te zien hoe die ligt. Voor mijn gevoel zit het andere uiteinse gewoon ook in mijn keel en kots ik hem er zometeen nog vanzelf uit. Kan gewoon bijna niwt dat hij nog goed in mijn maag ligt en ik wil zo niet weer een nacht in. Ben de hele tijd dat rotding weg aan het slikken

Verder dietiste langs gehad, we hebben samen gekeken wat er wél goed gaat qua eten. Dat zijn de yoghurtjes en bekers koude melk. Daar dus maar zoveel mogelijk van plus speciale drinkpakjes. Ik ga echt mijn stinkende best doen.

Dank voor al jullie lieve wensen!!

hazeltje

Wanneer mag die sonde eruit?
Stomme vraag denk ik: waarom zit de sonde erin? Waarom kan je nog niet 'gewoon' eten?

Urslau

Urslau

29-10-2014 om 00:16 Topicstarter

Hazeltje

ik duim mee dat bij ons alles goed mag blijven gaan. Ik geniet er ook zo van dat hij weer thuis is. Hij baalt er verschrikkelijk van dat hij niet "gewoon" thuis mag zijn. Hij heeft nog steeds dat zwaard boven zich hangen en dat voelt niet fijn.

Ik hoop van harte dat jij een andere beleving gaat krijgen. Uitzicht op de havens is al fijner als op de bouwplaats. Heb je ook niet zoveel last van de bouwlampen ed..
Wat mij wel nieuwsgierig maakt hoe bij jou de verpleging en voedingsassistenten met jouw belletjes ed omgaan.
Mag bij jou de deur ook gewoon open staan?
Komen ze makkelijker bij jou binnen?
Komen ze afspraken na?

Wat bij mijn man heel duidelijk opviel:
hij mocht zijn kamer niet af. Zij moesten altijd schorten aan. Dat zal zeker een barrière opwerpen. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Als je een voedingssonde niet gewend bent zal die altijd irriteren zei mijn man. Als de lengte klopt zal een foto dat wrs ook wel uitwijzen.

Als de drankjes jou koud beter bevallen, ook bepaalde smaken, moet je dat heel duidelijk aangeven. Hou er rekening mee dat ze met ontbijt, lunch en avondmaaltijd langs komen. De avondmaaltijd is een model magnetron. Als je daar niet van houd moet je om een tosti vragen. Dat gaat volgend mijn man wel aardig.
De overige drankrondes (rond koffietijd, theetijd en in de avond) komen ze niet altijd opdagen (druk, geen zin, verzin het). Hou daar rekening mee.

Pff... niet helemaal helder meer. Kon echter niet slapen voor ik dit getypt had. Ik hoor graag jouw belevenissen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.