Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wachtlijsten voor orgaandonatie deel 2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Urslau

Urslau

24-10-2014 om 15:42 Topicstarter

Wie weet is dit iets moois voor in de toekomst

http://www.telegraaf.nl/gezondheid/23243202/__Chirurgen_transplanteren_dood_hart__.html

Vond het een mooi stuk.

Notendop (vriendin van Hazeltje)

Notendop (vriendin van Hazeltje)

24-10-2014 om 16:02

minder goede berichten van Hazeltje

Vandaag gaat het wat minder goed. Ze is weer even terug geweest naar de IC, nu weer op de afdeling waar ze al was. Helaas te moe om zelfs maar haar eigen man op bezoek te kunnen hebben.
Wat jammer, na zo'n goed begin, maar we hoeven niet te wanhopen. Zo'n terugval kan voorkomen in het begin, en zelfs best vaak. Duimen allemaal.

Notendop

Notendop

24-10-2014 om 16:03

mijn nickname hierboven

Daar hoort te staan: Notendop (vriendin van Hazeltje)

Urslau

Urslau

24-10-2014 om 16:14 Topicstarter

Notendop

jammer. Dat ze naar ok moest gaf bij mij al aan dat ze wrs aan de wisselende dagen gaat beginnen. Zolang de tendens is dat ze met een of een enkele mindere dag vooruit gaat is dat positief. Ik wens haar niet de ellende van mijn man toe.

Ligt ze weer op dezelfde kamer als gisteren? Dan kan ik evt nog een kaart haar kant op laten gaan. Kan ze in ieder geval naar een gevuld bord kijken. Leidt soms ook even af.

Wens haar maar sterkte. Ik ga niet bij haar langs. Dat begrijpt ze vast wel. (mijn man ligt in isolatie).

Thursday Next

Thursday Next

24-10-2014 om 17:41

toch weer

een klein "stapje" vooruit, ze heeft even gezeten en yoghurt gegeten. En de kaart vond ze erg leuk!

Boeb

Boeb

24-10-2014 om 17:53

Hazeltje toch weer geopereerd

Ik weet niet of Notendop dat bedoelde, maar Hazeltje is gisteren toch weer geopereerd aan de lekkende nalekkende drain en een kleine gallekkage. Maar dat gekkie is na gisteren alweer zo ver opgeknapt dat ze nu alweer papt en nu een soepje zit/ligt.

Boeb

Notendop

Notendop

24-10-2014 om 18:11

Dat bedoelde Notendop

Ik bedoelde inderdaad de lekkende drain en gallekkage. En Gekkie heeft ook nogal de neiging om zich erg groot te houden... Hartstikke fijn dat ze weer aan de pap en het soepie is natuurlijk. Maar intussen wel te moe voor een kwartiertje bezoek. Ik had vanmiddag nog met haar man gesproken. Het is wat Urslau al zegt, dit zijn vaak wisselende dagen.

Hortensia

Hortensia

24-10-2014 om 18:52

spannende dagen

Het is ook een enorme ingreep!
En dan nog een operatie er overheen...

Dan heb je denk ik wel even genoeg aan alleen pap, een soepje en je lief

Ik blijf doorduimen voor Hazeltje en Urslauman!

Juline

Juline

24-10-2014 om 20:18

Ook vandaag

Zijn mijn gedachten af en toe bij Urslau en Hazeltje. En als ik mijn eigen gezin zie, dan ben ik me bewust dat we het zo goed hebben. Dan knuffel ik mijn man en kinderen nog maar een keertje extra. (Waarop ze zich vervolgens verbaasd afvragen waar ik nou weer last van heb!)

Juline

meeleven

We blijven meeleven!
Mooi om te zien zoveel mensen die dit draadje volgen.
Succes Hazeltje en man-van-Urslau!

Tabitha

Tabitha

24-10-2014 om 22:48

even laten weten

Dat jullie in mijn gedachten zijn!

Hazeltje

Hazeltje

25-10-2014 om 07:19

klein berichtje

Ha lief OO draadje, wat een indrukwekkende hoeveelheid berichten!! Zo lief, jullie hebben geen idee hoe ik dat waardeer. En mn gezin ook.

Het vrachtwagengevoel is nog lang niet weg hoor en operatie 2 was een vette tegenvaller. Maar ja, zo gaat dat.
Vandaag hoor ik of er idd gallekkage is en of ze dan een stent willen zetten..Hoop van niet natuurlijk.

Kortom het gaat nog niet geweldig maar wel zoals verwacht.
En die verwarringen hebben wij ook. Pleeg 1: sondevoeding mag vannacht uit. Uurtje later pleeg 2: hee ik dacht dat die nog aan moest, vraag ik ff na...

En de nachten zijn bagger, veel herrie en toch ook pijn of je wordt weer eens in een natgelekt bed wakker, ook jippie. Mgoe, hoort er allemaal bij.

Urslau mijn pet af voor jou met alles wat je regelde met die kaart, geweldig. En ja volgens mij staan alle namen erop! Dank je wel!!!
Hopelijk staat mijn naam ook op jullie kaart, haha.En anders weet ik wel een adresje om dat te regelen...

Nou tis hier vroeg opstaan, dat zien jullie... ik stop er weer even mee, er zal zo wel ontbijt en controles e.d. komen. Ben nu op High Care trouwens, als ik het goed heb (tig keer verhuisd afgelopen dagen dus ik ben de weg een beetje kwijt, is toch al mn talent niet.

Big hugs voor iedereen en speciaal eentje voor Urslau en man, zet hem op hoor...

Hortensia

Hortensia

25-10-2014 om 07:28

Heeeee!!!!

Hazeltje, wat goed om je hier zélf te zien!

Ik duim dat het snel wat lekkerder gaat en dat die stent niet nodig is!

Hazeltje

Hazeltje

25-10-2014 om 07:41

en natuurlijk

... vergeten we ook de donor niet. We reden op de snelweg en keken elkaar aan: bizar, wij zo blij en een uurtje verderop zo'n intens verdriet.
Fijn dat er van die helden zijn die tijdens hun leven hierover nadenken en met hun familie bespreken wat ze willen.
Dat zie ik hier in het draadje ook, zelfs de kinderen denken erover na.

De dag na de sterfdatum van iemand anders heb ik er een 2e geboortedatum bijgekregen.
Mijn man heeft een kaarsje opgestoken voor het gezin, toen ik de OK in was. En een bedannkbrief gaat er ook bog wel komen.

(Maar eerst opknappen en ze zeggen hier dat ik daar rustig een jaar voor mag uittrekken...)

Mijntje

Mijntje

25-10-2014 om 07:41

Hazeltje!

Hazeltje, daar ben je weer! Dat is een goed teken!
Laat iemand herriestoppers kopen bij de drogist (voor het lawaai) en ik hoop dat de pijn gauw zakt zodat je wat beter kan slapen. Krijg je hier ook wat voor?

Zet um op!

Urslau

Urslau

25-10-2014 om 08:49 Topicstarter

Hey Hazel

haha.... tja daarom liggen veel getransplanteerden op de isolatieafdeling. Zodra ze kunnen mogen ze dan de box uit, maar hebben wel de broodnodige rust. Was bij man ander verhaal.

hihi.. mocht een nieuwe kaart nodig zijn weet ik jou wel te vinden via de balie

Mhhh gallekkage. Hinderlijk, maar helaas veelvoorkomend probleem. Hou er maar rekening mee dat die stent toch gaat komen. Valt de ellende alleen maar mee als het niet hoeft. Hou je haaks en laat vooral niet voeding er te snel vanaf gaan. Deden ze bij man achteraf ook veel te snel. Beter nacht uit overdag aan of andersom.

Mocht man geen gekke dingen meer krijgen mag hij mogelijk ergens volgende week naar huis. Ze zouden hem onder gewone condities allang naar huis gestuurd hebben. Nu zijn zo een stuk voorzichtiger. Mss naar aanleiding dat ik zei: eruit is niet weer erin.

Hou je haaks!! Er komen vast nog meer mindere dagen aan. Ons is vertelt: na transplantatie normaal twee weken. Voor iedere complicaties of operatie komt er gemiddeld een week bij. Kun je beetje rekenen wat jouw verblijf zou kunnen worden.

Bellefleur

Bellefleur

25-10-2014 om 09:26

Zo!

Kijk, daar krijg ik nou kippevel van: bericht van Hazeltje, en Urslauman misschien volgende week naar huis. Rustig aan beide, kalmpjes opknappen. Niet te snel.

Hazeltje!

Wat fijn je hier zomaar zelf te zien! Ik krijg een brok in mijn keel van jouw reactie. Een tweede geboortedatum, ik kan me voorstellen dat dat zo voelt. En nu maar duimen met z'n allen dat die stent niet nodig is.

Urslau, hopen dat je man volgende week naar huis mag. En dan niet weer erin, inderdaad Fijn dat hij een kaart vol onbekenden toch waardeerde Wat iemand hier al schreef, hoe maf moeten al die nicks wel eruitzien als je hier nooit meeleest...

Tijgeroog

Tijgeroog

25-10-2014 om 11:09

Fijn

Wat fijn, om die positieve berichten te lezen, en zeker om Hazeltje zelf weer te lezen! Ga zo door, er wordt hier aan jullie gedacht.

Goed begin van de zaterdag!

Fijn om jullie positieve berichtjes te lezen! Inderdaad, tegenvallers kunnen nog komen maar ik vind het erg fijn om een berichtje van hazeltje zelf te lezen, en te weten dat er ern goede kans is dat urslau-man volgende week naar huis kan!
Sterkte hazaeltje en urslau, we denken aan jullie!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-10-2014 om 12:41

Urslau en Hazeltje

Uslau en Hazeltje, wat een spannende tijd voor jullie. Ik blijf aan jullie denken, zet 'm op dames!!

geboortedatum

"De dag na de sterfdatum van iemand anders heb ik er een 2e geboortedatum bijgekregen."

Prachtig Hazeltje!!
Heerlijk om van je te lezen!

En Urslau, we gaan ervoor volgende week! Inderdaad niet meer terug dan hoor!

wouw

Wat leuk hazeltje om van jou zelf weer te horen! Ik hoop dat je je elke dag wat beter zult gaan voelen. Ik zet een mooie kaars voor je neer, voor een voorspoedig herstel.

En ook eentje voor Urslau en haar man. Volgende week naar huis en niet meer terug. Daar gaan we voor!

Er wordt elke dag aan jullie gedacht hier.

wauw kippenvel!! Mn zaterdag is goed!!

Hazeltje wat fijn om je zelf te horen!!!
Super!

Urslau man...langzaam richting huis... voor t echie!! Ook al zo'n goed nieuws!

Hazeltje

Hazeltje

25-10-2014 om 15:04

juist Urslau

Eruit en niet meer erin! Daar gaan we voor!

Die stent gaat er wel komen hoor, maar ws maandag, hebben ze in het weekend zeker geen zin in. Narigheid is dat ie er een week of 6 later ook weer uit moet (
Naja we zien het wel... zo irriteert dat galvocht ook natuurlijk, fijn is echt anders.

Voedingssonde blijft idd overdag nog aan hoor, gelukkig kan het nu per pomp... op de PACU kreeg ik het per bolus en daar was ik zo misselijk van. Nu is alleen het doorspuiten van de sonde vervelend.

Net nefroloog nog langs, voor die leverartsen is die nier een beetje 'erbij' zei ze, mgoe belagrijkste is dat functies van beiden goed zijn. Een creatinine van 72!! Dat was vantevoren zeker 10x zo hoog

Sttaks komen man en kids nog ff, kan het vandaag wel hebben.

Vooral zo doorgaan dus en Urslau voor jullie duim ik!

Thursday Next

Thursday Next

25-10-2014 om 16:01

fijn

te horen allemaal, Hazeltje! Ook fijn dat je het nu direct zelf al kan doorgeven en dat het niet via 3 andere kanalen hoeft

Urslau, ook fijn dat je man mogelijk weer naar huis kan, en dat ze er in het ziekenhuis wel voorzichtig mee zijn!

Tabitha

Tabitha

25-10-2014 om 18:44

Hazeltje!

Wat fijn om berichtjes van jou te lezen! Wat fijn ook dat de organen hun werk al goed doen! Nog "even" die stent en dan hopelijk een heel spoedig herstel!
En Urslau, bij jou ook voorzichtig positieve berichten. Ik hoop dat dat zo doorzet en je je man binnenkort voorgoed mee naar huis kan nemen!

Wat een mooie berichten

Langzaamaan en stap voor stap lijken urslauman en hazeltje aan de weg omhoog begonnen. Fijn om te lezen. Urslau, ik heb zo'n bewondering voor jou. Telkens opnieuw sta je er, krachtig en steeds opnieuw op zoek maar de positieve kanten. Is er iets concreets waar we je mee kunnen helpen? Ik vind het jammer dat ik niets kan doen, het voelt als ....stond erbij en keek ernaar.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-10-2014 om 23:08

Ha Hazeltje

Wat ontzettend fijn om hier een berichtje van jou te lezen.

En Urslau-man: zet 'm op! Naar huis!

Urslau

Urslau

26-10-2014 om 09:44 Topicstarter

Hazeltje

Zo te lezen heb je al een paar afdelingen in het ziekenhuis meegemaakt. Man vond de pacu zelfs iets fijner. Alleen die sondevoeding was inderdaad niet zo fijn. Dat vloog er soms net in.
Stent plaatsen is voor hun een routineklus. Hoop dat je er niet te veel last van gaat krijgen. En dat de stent ook zijn werk gaat doen. Super dat alles verder goed gaat. Hopen dat dat ook zo blijft.
Beviel het zitten op een stoel? Mijn man had er toen best wel veel moeite mee. Het viel hem de eerste dagen erg zwaar. Maar ja hij mocht een paar keer van voor af aan beginnen. Dan valt alles tegen. Nu zal het ook wel weer pittig worden als hij naar huis mag. Hij kan helemaal weinig op een kamer waar hij niet af mag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.