Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wachtlijsten voor orgaandonatie deel 2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-10-2014 om 12:34

Wat een goede berichten

Ik kan me helemaal niet voorstellen hoe lang het herstel na zoiets normaal duurt. Weten jullie dat? Dit is zo ontzettend ver-van-mijn-bed.

Maar wat een mooie berichten. Ik duim maar door en hoop dat al het positieve doorzet!

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2014 om 13:16

Ik doe graag mee met de kaarten

Duimen draaien.

mijk

mijk

22-10-2014 om 14:06

in dat geval

Kan ik beter op als xyl van pe1oiq op de kaart van je Old man. Al is de radiohobby hier wel over. Kan ie geen shack inrichten in isolatie heeft ie wat te doen!

Mijk

Mijk

Zeg het maar: hoe wil je vermeld zijn? (ik kan dan zelf ook wel als Lady SF op de kaart )

mijk

mijk

22-10-2014 om 16:43

Doe toch maar mijk

Maar ik vind het zulk leuk jargon....

mooi

Mensen, mooi nieuws zeg.
Word er blij van!

Dank voor het op de hoogte houden en het kaarten regelen!

Zijlijn

Zijlijn

22-10-2014 om 21:02

kaart

Hazeltje, heel veel sterkte met opknappen en man van Urslau idem dito.
Mijn naam ook graag op beide kaarten als het nog kan!

amk

amk

22-10-2014 om 21:54

Zo he

ga ik even een paar dagen off-line staan er 162 berichten.

Geweldige activiteiten bij Hazeltje. Man van Urslau die weer vooruit gaat.

En 2 kaarten.
Mag ik daar nog bij.

Ik ga denk ik maar vaker op vakantie als dat zulke resultaten oplevert.

Urslau

Urslau

22-10-2014 om 22:10 Topicstarter

Tjonge jonge

wat een mensen op de kaart.

Bij deze de hele waslijst. Ik hoop morgen voor 8 uur nog te kijken. Anders is dit het.

gruffalo, moraine, vera, tsjor, tonny,
bellefleur, thursday next, juline,
elisa gemani, tabitha, tijgeroog
geerke, egel, ijsvogeltje, stip, pien, zijlijn,
lilian1, puck, dendy pearson, kaaskopje,
may, karin hoek, ginny twijfelvuur,
mijntje, mijk, genista, barvaux, jippox,
hortensia, katniss, aagje helderder,
primavera, lynna, caton,

Urslau

Urslau

22-10-2014 om 22:14 Topicstarter

amk staat erbij

Tonny

Tonny

22-10-2014 om 22:37

Wat bijzonder

Deze verbondenheid op afstand. Urslau, hopelijk steeds verder de goede kant op. Ik was vandaaf even in EMC en heb aan jullie gedacht. Verblijft hazeltje daar ook?

Urslau

Urslau

22-10-2014 om 22:52 Topicstarter

Tonny

Ja Hazeltje is daar ook ergens te vinden.
Ik moet alleen nog achter de juiste plek zien te komen.

Bellefleur

Bellefleur

23-10-2014 om 08:04

vinden

Dat kan nog lastig zijn om haar te vinden: ik weet niet wat voor antwoord je krijgt als je aan de balie vraagt naar mevrouw Hazeltje...

Urslau

Urslau

23-10-2014 om 08:16 Topicstarter

Ik heb een naam Bellefleur

maar inderdaad. Anders wordt het flink zoeken.

Bellefleur

Bellefleur

23-10-2014 om 09:00

Urslau,

Hoe is het bij jullie?

Thursday Next

Thursday Next

23-10-2014 om 10:57

en vanochtend...

hebben we al ge-appt!
Het gaat -naar omstandigheden uiteraard- goed!
Ik ben nog vergeten naar een kamernummer te vragen, maar heb dat nu gedaan en krijg vast wel een berichtje.

Moiraine

Moiraine

23-10-2014 om 11:35

Kaart

Wat een super nieuws allemaal. Ik vind het prachtig om te zien hoe er hier meegeleeft wordt!

Mag ik ook op de kaart Urslau?

Groet,

Moiraine

Boeb

Boeb

23-10-2014 om 12:20

Klein kinkje in de kabel

Zoals Hazeltje zelf vanmorgen appte; ze gaat even naar de OK omdat haar drain iets te snel of teveel lekt, ze gaan ff kijken hoe dat komt maar ze zei zelf, geen grote zorgen maken; de optimist!

Boeb

Boeb

Boeb

23-10-2014 om 13:04

Alles ok

Controle ok, geen zorgen, Hazeltje slaapt nu.

Boeb

Mijntje

Mijntje

23-10-2014 om 13:06

Fijn Boeb en Thursday-Next

dat jullie ons op de hoogte houden. Ik hoop dat ze zich gesteund voelt door deze virtuele onzichtbare mensenkring
Hou vol Hazeltje!

Urslau

Urslau

23-10-2014 om 14:57 Topicstarter

Bellefleur

Hoe het met mijn man gaat?

Tja; redelijk. Hij baalt verschrikkelijk dat er zo weinig duidelijkheid is en hij er iedere keer weer iets bij lijkt te krijgen.
Positieve is dat de bacterie in zijn buik onder controle is. Minder nieuws is dat ze een lijninfectie gevonden hebben. Dat betekent weer andere antibiotica en de lijn voor vocht en voeding gaat eruit.

Het is dus nu flink afwachten hoe zijn lichaam deze radicale omschakeling op gaat pakken. Zijn buik begint ook voller te lopen en dat kan verschillende oorzaken hebben.

We proberen positief te blijven, maar dat is met al die snelle wisselingen wel eens lastig. We hopen nog steeds dat de darm dicht blijft en er geen gekke dingen gebeuren waardoor hij nog langer dan ergens volgende week opgenomen moet worden. Als er niets geks gebeurd mag hij ergens volgende week naar huis.

Urslau

Urslau

23-10-2014 om 15:01 Topicstarter

Kaart Hazeltje

is via de verpleging afgeleverd. Ze ligt nu inderdaad niet meer op de IC. Dat zal vast even wennen voor haar. Gelukkig voor haar ligt ze niet bij mijn man op de afdeling. Het is daar volgens man momenteel kommer en kwel. Druk je een bel in voor iets dan komen ze gerust een uur later of nog later pas. Echt heel slecht.

Thursday of Boeb? Kunnen jullie er via haar achter komen of kaart inderdaad bij de juiste is afgeleverd? Er waren er nl 2 in ziekenhuis met die achternaam. De een leek mij te oud en afdeling klopte naar mijn gevoel niet. Hoor graag.

Urslau

Urslau

23-10-2014 om 15:02 Topicstarter

Moraine

bij mijn weten stond jouw naam er ook op. Anders doen we over een week of zo nog een kaart. Ik weet haar kamernr nu

urslau

Het lijkt me ook vreselijk al die onzekerheid. Vindt je man het wel fijn om weer te kunnen eten? Ik blijf duimen dat hij vooruit blijft gaan en er geen nieuwe complicaties meer bij komen. En dat hij volgende week weer lekker naar huis kan.
Sterkte!

Urslau

Urslau

23-10-2014 om 22:23 Topicstarter

Namens man

bedankt voor het kaartje. Hij was er blij verrast mee. Hij wist dat ik iets voor Hazeltje deed, maar niet dat er ook voor hem iets georganiseerd werd.

Jippox: hij vindt het heerlijk om weer gewoon te kunnen eten. Het lastige bij isolatie is dat je weinig keuze hebt en de voedingsassistente gerust een uur of langer tussen vragen en brengen laat zitten. Dan is het prettiger als je zelf iets mag en hebt. Dat ik er vandaag was zei ze zelfs nog dat hij op licht verteerbaar zou staan, terwijl hij al sinds gistermiddag alles mag eten en drinken. Dat soort rariteiten kom je tegen. Veelal laat je het maar over je heen komen, maar als je pillen met lucht in moet gaan nemen is dat niet fijn. Dan is thuis zijn of op een gewone afdeling liggen toch prettiger.

hoi

Blijft aanmodderen lijkt wel, Urslau, pfff je man zal het allemaal wel he-le-maal zat zijn (en jij ook).

Top dat die kaarten goed aangekomen zijn!!
Fantastisch dit. Zullen we zoiets vaker doen!

Bellefleur

Bellefleur

24-10-2014 om 07:41

Urslau

Het blijft spannend bij jullie Urslau! Hoe gaat het met jou en de kinderen? Fijn dat de kaart aangekomen is. Ik zou wel willen dat we meer konden doen. Een kaartje sturen is zo klein vergeleken met wat er nodig is.

Urslau

Urslau

24-10-2014 om 08:16 Topicstarter

Bellefleur

tja. Wij modderen gewoon verder. School hebben de kinderen opgepakt. De oudste is nu net een vergiet en de juf ziet dat ook, maar prijst hem als zijn werk wel is gelukt. De jongste is weer flink aan het rebelleren. Hij doet zijn oudere broer na en probeert over de andere kinderen de baas te spelen. Dat leidt tot confrontaties waarbij hij het onderspit moet delven. Hij kan er echt niet goed mee omgaan en is ook blij, net als ik en de juffen, dat hij speltherapie heeft.

Een luisterend oor of een kaartje lijkt misschien weinig, maar voor ons is het gehoord te worden, een steun in de rug. Dat op ons eigen tijd. Wil ik niet kijken of schrijven dan kijk en schrijf ik even niet.
Het lijkt dus weinig, maar is voor ons heel waardevol.

Hortensia

Hortensia

24-10-2014 om 08:34

gezin

Zoiets heeft ook diepe invloed op het hele gezin. Voor jou ook best heftig, Urslau. Zorgen om je man en tegelijkertijd oom je kinderen door die spannende tijd heenloodsen.

Is er in real life iemand waar jij ook terecht kunt? Misschien via het ziekenhuis, een vorm van maatschappelijk werk/verpleegkundige (ik weet de term even niet, maar ik heb zelf zoiets gehad toen er iets speelde met één van mijn kinderen)? Want er komt nogal wat op je schouders neer als moeder en echtgenote.

kaartjes

Kaartjes zijn juist heel gaaf. Het kost heel weinig moeite en het levert echt veel op. Je wordt er blij en/of ontroerd van dat mensen aan je denken, een kaart geregeld hebben, namen evrzameld hebben, gewoon zoiets voor je doen.

Dat vind ik altijd mooi aan kaarten.
Maar ja ik hou gewoon ook erg van schrijven, ik schrijf bijvoorbeeld nog 'echte' brieven niks mooiers dan post op je mat

(nou ja wel iets mooiers te bedenken natuurlijk, dat snappen jullie wel)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.