Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wachtlijsten voor orgaandonatie deel 2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-10-2014 om 12:12

mijn jongste niet

Onze jongste van 5 wil het niet. Die heeft er hele andere ideeen bij. Maar die is ook nog te jong om te begrijpen denk ik

Urslau

Urslau

21-10-2014 om 13:35 Topicstarter

Geerke ed

ik kan evt namens jullie iets sturen. Ik heb verschillende handschriften

En anders moet iemand zich maar opwerpen.

Trouwens hier weer nieuwe ontwikkeling: ze willen weten of darmgat weer dichter is. Hij MOET nu licht verteerbaar eten. Dan willen ze kijken hoe dat gaat. Spannend dus even.

Hazeltje goes forward. Houden zo lieverd. Stapje naar voren en stapje naar achter. Als de tendens maar voorwaarts is.

Urslau

Als je me even mailt op oolgenista at yahoo punt com, dan wil ik wel iets voor je man regelen - als hij daar prijs op stelt. Als jullie het een prettiger gedachte vinden dat niemand jullie persoonlijk kent... maar ik wil best de namen op een kaart voor hem verzamelen.

En natuurlijk

Wil ik graag op de kaart voor Hazeltje erbij.

Boeb

Boeb

21-10-2014 om 13:54

Update Hazeltje

Zei ik daarnet dat het naar omstandigheden goed ging, heeft Hazeltje vandaag al aan de telefoon gehangen met insiders

Ze voelt zich alsof er een vrachtwagen over haar heen heeft gereden maar volgens haar en de plegen gaat het goed, zo goed dat er al wat slangetjes/buisjes weg mogen, wel nog op IC maar dat is logisch. Of het allemaal aanslaat is afwachten maar daar moeten we gewoon vanuit gaan *****goede vibes sturen****

Boeb *heel blij*

Urslau

Urslau

21-10-2014 om 15:06 Topicstarter

typisch

Boeb. Bij mijn man ging het afgelopen keer ook zo goed. Ik maak mij nu nog even geen illusies. De echte lijn wordt vaak pas na 2 a 3 dagen duidelijk. Dan gaan ze over op in te stellen afweermedicatie, komen eventuele complicaties en infecties boven drijven.

Ik vind het wel erg fijn te horen dat het nu zo goed met haar gaat. Dat is in ieder geval een goed begin voor verder herstel.

top

wat gaaf zeg!

Urslau

Urslau

21-10-2014 om 15:25 Topicstarter

Genista

you have got some email

Urslau

Urslau

21-10-2014 om 15:29 Topicstarter

Ter controle

Wie zijn naam mist moet het maar zeggen:
Geerke
Dendy Pearson
Katniss
Ijsvogeltje
Jippox
Mijntje
Bellefleur
Aagje Helderder
Hortensia
Elisa Gemani
Lilian1
Puck
Genista
Lynna
Ginny Twijfelvuur
Tabitha
Tijgeroog
Tonny
Moraine

Wie mist?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-10-2014 om 15:30

Genista

Genista, goed dat jij iets leuks voor de man van Urslau gaat regelen! Mijn naam mag erop

Ik!!!

:-0

Urslau

Urslau

21-10-2014 om 15:35 Topicstarter

check Gruffalo

je stond wel op de kaart, maar niet op de lijst. Oeps

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-10-2014 om 15:41

zoon is sinds vandaag ook donor

We hebben gisteren thuis gesproken over Hazeltje en de man van Urslau. Kinderen waren zwaar onder de indruk. Oudste zoon heeft zich zojuist als donor geregistreerd! Jongste denkt er nog even over na.

Kaarten

Ook ik zou mijn naam graag op de kaart zetten.

Tabitha

Tabitha

21-10-2014 om 15:46

Genista

Mag ik er ook bij op de kaart?

Urslau

Urslau

21-10-2014 om 16:10 Topicstarter

Goed IJsvogeltje en beetje Genista

wauw. Waar dit draadje al toe leidt.
Het belangrijkste is dat zoiets als dit bespreekbaar wordt. Onbekend maakt onbemind.

Oudste van mij gaat zodra hij 12 wordt zich ook registeren. Hij weet dat anders zijn organen toch gebruikt gaan worden. En zoals hij zelf zegt:
jullie zeggen maar wat ze allemaal mogen gebruiken. Van mij mag alles. Maar moeten ook mijn ogen? Alleen als JIJ dat wil hebben wij gezegd. Schatje.

Genista: de email is verstuurd

Bellefleur

Bellefleur

21-10-2014 om 16:41

Genista

Mijn naam graag ook op de kaart van Urslau-man.

Je hebt antwoord

Ik zal een mooie kaart uitzoeken en ook een net lijstje maken van al degenen die jullie een warm hart toedragen.

caton

caton

21-10-2014 om 16:54

wil ook graag

Op beide kaarten. Een trouwe meelezer, niet zo'n meeschrijver. Urslau er is wel iets dat ik je al een tijdje wil schrijven. Mijn vader is een paar jaar geleden heel ziek geweest. Veel complicaties na een zware operatie. Iedere keer als hij er weer iets bijkreeg zei de dokter: maar gelukkig is het geen ... wat mijn vader dan vervolgens een dag of 2 later wel kreeg. Fistel, ontsteking, infecties enz. Op een gegeven moment zei de arts dat het enige wat hij nu nog kon krijgen een longontsteking was. Prompt 2 dagen later...
Waarom ik dit vertel? Mijn vader is vorige week een weekje met ons op vakantie geweest, weer helemaal gezond! Ik weet dat het niets over jullie situatie zegt, maar ik hoop dat je moed blijft houden! Veel sterkte voor jou en je man en de kinderen.
Hazeltje, voor jou ook heel veel sterkte!

mijk

mijk

21-10-2014 om 16:59

ik wil ook wel

op beide kaarten. Ben niet zo'n schrijver hier maar lees trouw. ZOon is net twaalf en wilde nooit donor zijn. Van de week nog weer over gehad naar aanleiding van dit draadje en nu vertelde hij dat hij dacht dat ze je dan dood zouden maken. Had iets over beademing stopzetten opgevangen in een gesprek van grote mensen. Dus dacht ie ze maken je dood... Nu denkt hij er nog even over want hij is nog niet meteen om.....

Mijk

Mijntje

Mijntje

21-10-2014 om 17:09

ik ook op de kaart van Urslau

Mijn naam mag natuurlijk ook op Urslau's kaart.

Hier ook ervaring met donorschap: toen mijn moeder ontwaakte na een verkeersongeluk was het eerste wat ze hoorde; wat fijn dat de niertjes van M doorleven (of iets in die trant). Dat was dus wel een shock, ook al stond ze er later wel achter. Maar niet bepaald handig van die verpleegkundige.
Mijn ouders vonden het wel gek want een paar jaar daarvoor had M een nierziekte, dus dat was eigenlijk niet z'n beste 'onderdeel.'

Hortensia

Hortensia

21-10-2014 om 17:19

Genista

Zet mijn naam ook maar op de kaart van Urslauman!

Wat een spannende tijden allemaal!

moeten we vaker doen

Ik wil graag ook op de kaart voor Urslaus man.

He mensen dit moeten we vaker doen!!!
Voelt zo goed om zoiets te doen, je kunt al zo weinig.
En het is heel gaaf om zo'n kaart te krijgen.

Urslau

Urslau

21-10-2014 om 17:26 Topicstarter

Caton

Ach jouw verhaal hebben wij ook al zo vaak meegemaakt. Helaas zowel bij jongste als bij man.

Bij man was bij eerste transplantatie eerste dagen rot, daarna ging het beter. Eerste complicatie was hem meteen bijna fataal. Eerste reactie van artsen toen: jammer dat het jullie treft. Een tweede of derde keer zal vast niet gebeuren. Prompt is hetzelfde nog tweemaal gebeurt. We zeggen gekscherend wel eens tegen elkaar dat hij een medisch wonder is. Hij is al zo vaak door het oog van de naald gekropen dat we de tel al kwijt zijn geraakt.
We houden het er beiden maar op dat het door mijn voornaam en geboortedag komt en anders een dosis pech cq geluk.

Met jongste hebben we helaas mindere ervaringen op dat gebied. Hij was te vroeg geboren en heeft daar helaas meerdere complicaties door gekregen. Een zelfs door een medische misser die ze nooit erkend en herkend hebben.
Gelukkig hoeven we in geval van medisch ingrijpen niet naar dat academisch centrum terug zolang hij kind is.

Wel bedankt voor het steuntje. Vaak komt het na verloop van tijd wel weer goed. Op dat moment is het vaak even minder en achteraf kun je er nog wel om lachen of de humor van vervelende situaties inzien.

Ik hou zeker moed hoor. Met de geboortedagen van ons zijn we vast weer bij elkaar en kunnen we misschien zelfs wel om de huidige situatie lachen.
(hmmm krijg idee dat ik beetje wazig klets. Sorry dan)

Elisa Gemani

Elisa Gemani

21-10-2014 om 17:28

Donor

En mijn naam ook graag op de kaart voor de man van Urslau! Wij zijn hier trouwens in de familie allemaal donor: ikzelf natuurlijk, mijn zoon van 13, mijn neefje, nichtje, ooms, tantes, mijn zus en mijn moeder. Mijn vader is vijf jaar geleden overleden en hij heeft zijn lichaam zelfs ter beschikking gesteld aan de wetenschap. Hij was een heel nuchtere man: "Ach, ik heb er toch niks meer aan als ik dood ben en zo kan ik er hopelijk anderen mee helpen". Wat was en ben ik trots op hem

Oog van de naald

Ook hier bekend, helaas. Het kan heel eng gaan na een transplantatie en echt heel close zijn. Zo goed dat jullie de moed erin houden!

Ik heb de volgende personen voor op de kaart van Urslauman:
Bellefleur
Caton
Geerke
Hortensia
Karin Hoek
Mijk
Mijntje
Moiraine
Tabitha
IJsvogeltje

Wie erbij wil, zegt het maar.

Bellefleur
Caton
Elisa Gemani
Geerke
Hortensia
Karin Hoek
Mijk
Mijntje
Moiraine
Tabitha
IJsvogeltje

mijn moeder

Mijn moeder had kanker, ze konden alleen hoornvlies nog gebruiken, maar ze moisten dan wel helemaal uit Leiden komen naar een dorp in de Achterhoek en dat zouden ze niet halen? Zoiets staat me bij, weet het niet precies meer, vond het toen nogal vreemd. Dat ze geen teams in andere delen van het land hebben als ze ergens snel bij moeten zijn.

Was 1998 hoor, andere tijd, misschien is het nu wel allemaal anders.

Boeb

Boeb

21-10-2014 om 17:50

Van mij ook en Urslau

Van mij mag mijn naam ook op de kaart voor de van Urslau, de kaart voor Hazeltje gaat gewoon vanaf thuis )

Urslau: ik snap heel goed wat je bedoelt en ik snap dat je wil waarschuwen maar voorlopig gaan we van het goede uit. Natuurlijk komen er terugslagen maar het betekent niet dat per definitie hetzelfde gebeurt als bij jouw man (hoe erg ik dat ook vind).

Boeb

Egel

Egel

21-10-2014 om 17:57

sterkte en..

Heel veel sterkte voor Hazeltje. Hopelijk gaat dit enorm veel schelen en komt ze er heel goed uit!

Hopelijk willen jullie op zowel de kaart aan Urslau's man als voor die van Hazeltje ook veel sterkte en de hartelijke groeten van de Egel doen. Bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.