Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Mija schreef op 22-05-2021 om 11:11:

[..]

Ik kon ook geen afspraak maken bij de dichtstbijzijnde locatie. Ik heb een paar keer gerefreshd maar ik kreeg die locatie er geen enkele keer uit. Ik denk dat het te maken heeft met het soort vaccin wat er (niet) wordt geprikt (Janssen)? Gelukkig is de locatie waar ik nu naartoe moet maar een klein eindje verder. Ik woon in een streek waar ik sowieso veel dingen met de auto moet doen in verband met grotere afstanden en beperkt OV dus dat is niet een heel groot probleem voor mij.

Het maakt mij ook niet zoveel uit hoor, ik fiets wel 12 kilometer enkele reis. Ik heb geen auto en met het OV is het bijna anderhalf uur enkele reis. Hoef maar één keer want ik krijg Jansen.

Ging mij meer over die zure reactie over Zeeland, alsof mensen in de stad altijd om de hoek terecht kunnen. 

als je drie locaties aangeboden krijgt en met het terugpijltje ín de webapplicatie (dus niet in je browser) teruggaat en bijv. even een andere postcode invult (die beetje op die van jou lijkt) dan kun je paar keer heen en weer en krijg je telkens net iets andere locaties. Zo ging ik van 1 juni in locatie xx naar 29 mei locatie yyyy en koos uiteindelijk voor 30 mei locatie nét iets dichterbij. Maar ook ik woon in een grooote stad en kreeg niets aangeboden hier . .  .

gr Angela

skik schreef op 22-05-2021 om 11:35:

[..]

Het maakt mij ook niet zoveel uit hoor, ik fiets wel 12 kilometer enkele reis. Ik heb geen auto en met het OV is het bijna anderhalf uur enkele reis. Hoef maar één keer want ik krijg Jansen.

Ging mij meer over die zure reactie over Zeeland, alsof mensen in de stad altijd om de hoek terecht kunnen.

Juist in de stad is het eigenlijk lastiger. Ik heb 25 jaar in Amsterdam gewoond en had het grootste deel van die tijd geen auto, omdat in de stad alles binnen loop-, fiets- en OV-bereik is. Als er dan een keer een uitzonderingssituatie aan de hand is, heb je een ‘probleem’. Nu ik in een OV-arm(e) dorp/streek woon, kan 10-20 km meer of minder me niet schelen. Ik ben toch standaard al op de auto aangewezen voor veel van de dingen die ik onderneem. 

Mija schreef op 22-05-2021 om 11:44:

[..]

Juist in de stad is het eigenlijk lastiger. Ik heb 25 jaar in Amsterdam gewoond en had het grootste deel van die tijd geen auto, omdat in de stad alles binnen loop-, fiets- en OV-bereik is. Als er dan een keer een uitzonderingssituatie aan de hand is, heb je een ‘probleem’. Nu ik in een OV-arm(e) dorp/streek woon, kan 10-20 km meer of minder me niet schelen. Ik ben toch standaard al op de auto aangewezen voor veel van de dingen die ik onderneem.

Precies, heel normaal hier ook.

ik (1968) kon ook na 3 pogingen een enkele afspraak maken voor a.s. zaterdag 20 km verderop.
Inloggen was wel gedoe. Op telefoon melding dat het te druk was, op tablet na paar vragen dat ik niet online afspraak kon maken en met de laptop ging het in een keer goed.
Dus als het niet lukt, probeer het eens met een ander apparaat.

Hier ook een paar keer geprobeerd met verschillende postcodes. Dat leverde wel een dikke week winst op (de eerste voorstellen waren allemaal op 7 juni, nu 28 mei) maar nog altijd de locatie in Badhoevedorp. En dat terwijl de sporthal op loopafstand van mijn huis ook priklocatie is. Badhoevedorp blijkt helaas Schiphol te zijn, gelukkig gaat er een bus, dus als het weer erg tegenvalt hoef ik niet op de fiets.

Ik had geen zin om op de uitnodigingsbrief te wachten om telefonisch een afspraak om de hoek te boeken, met het risico dat het ook dan niet zou lukken.

Groeten,

Temet

Je hoeft niet te wachten op de brief om telefonisch een afspraak te maken. Dat geldt alleen voor de griepprikgroep.

Thanks Pief, manlief heeft afspraak.  Meteen mn broer ingeseind die op t MBO werkt en die mag ook al volgende week.

We moesten wel lachen. Wij wonen naast Den Bosch en kregen Groot Ammers aangeboden. We hadden geen idee waar t lag   

Pief, er staat op de rivm site dat je nu al online een afspraak kan maken, dat volgende week de brief komt en dat je dan ook kan bellen.

Ik heb het ook niet uitgeprobeerd, ik had geen zin in lang aan de lijn hangen

Groeten,

Temet 

Dat klopt niet Temet, je kan ook nu al bellen. Dat heeft de GGD ook zo gecommuniceerd. Maar zelf weten natuurlijk,  een paar dagen eerder of later maakt ook niet zoveel uit natuurlijk.

En niet uit te sluiten dat ook bellen geen plek om de hoek op zou leveren, omdat er speciale locaties geopend lijken te zijn voor Janssen. Hier even geprobeerd en dat leverde ook een nieuwe locatie op. In mijn geval dichterbij, maar ik hoop stiekem dat mijn lichting weer verder weg moet maar dan Pfizer of Moderna krijgt.

Hannemeike schreef op 22-05-2021 om 13:28:

En niet uit te sluiten dat ook bellen geen plek om de hoek op zou leveren, omdat er speciale locaties geopend lijken te zijn voor Janssen. Hier even geprobeerd en dat leverde ook een nieuwe locatie op. In mijn geval dichterbij, maar ik hoop stiekem dat mijn lichting weer verder weg moet maar dan Pfizer of Moderna krijgt.

Hoezo?

Aangenomen dat het mijn voorkeur voor Pfizer of Moderna betreft: meer bescherming, minder bijwerkingen. Daar fiets ik graag wat verder en vaker voor.

Hannemeike schreef op 22-05-2021 om 13:54:

Aangenomen dat het mijn voorkeur voor Pfizer of Moderna betreft: meer bescherming, minder bijwerkingen. Daar fiets ik graag wat verder en vaker voor.

Iets minder bescherming, ja,  maar niet meer bijwerkingen. Pfizer en moderna hebben ook bijwerkingen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.