Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Hannemeike schreef op 22-05-2021 om 13:54:

Aangenomen dat het mijn voorkeur voor Pfizer of Moderna betreft: meer bescherming, minder bijwerkingen. Daar fiets ik graag wat verder en vaker voor.

Het is geen kwestie van verder fietsen en een keuze hebben. Mensen uit 1967 en 1968 krijgen Janssen. Wil je die niet dan kan je niet kiezen voor pfizer of moderna. 

Ik ben benieuwd wat 1969 gaat krijgen (jaargang van mijn man) en wanneer die mogen afspreken. 

De trombose met laag aantal bloedplaatjes zie ik niet gemeld bij Pfizer en Modernna. Beschermingspercentage is volgens mij 67% bij Janssen en iets van 94% bij Pfizer en Moderna. Dus ook de kans op long covid is kleiner bij Pfizer en Moderna. Je bent na Pfizer en Moderna even snel even goed beschermd als na Janssen. Op de korte termijn dus geen nadelen, op de lange termijn voordelen. Ik duim nog even verder.

Poezie

Poezie

22-05-2021 om 14:11 Topicstarter

Hannemeike schreef op 22-05-2021 om 13:54:

Aangenomen dat het mijn voorkeur voor Pfizer of Moderna betreft: meer bescherming, minder bijwerkingen. Daar fiets ik graag wat verder en vaker voor.

Wellicht verander je van gedachten nadat je dit filmpje hebt gezien: 


https://www.youtube.com/watch?v=K3odScka55A

Ik weet dat ik niet kan kiezen. Ik hoop dat ik Pfizer of Moderna krijg en daarvoor moet ik dan verder fietsen. Dichtbij wordt Janssen geprikt.

Hannemeike, de testfase van Jansen, Pfizer en Moderna zijn allemaal in verschillende landen, met verschillende coronavarianten en in verschillende seizoenen gedaan. Daardoor lijkt Jansen qua bescherming lager uit te vallen maar onderzoeken onder dusdanig verschillende omstandigheden laten zich niet vergelijken. Punt is dat alle vaccins 100% bescherming bieden tegen dood of ziekenhuisopname door corona. 


https://www.youtube.com/watch?v=K3odScka55A&ab_channel=SimplyExplainedSimplyExplained

Uit wat op de Rivm site staat maak ik op dat 67 en 68 Janssen krijgen allemaal. Waar je ook geprikt wordt.


Zussie schreef op 22-05-2021 om 14:19:

Uit wat op de Rivm site staat maak ik op dat 67 en 68 Janssen krijgen allemaal. Waar je ook geprikt wordt.


Ja volgens mij ook. Gewoon doen,  kun je altijd later nog een booster vragen. Zou mij niks verbazen als Janssen straks het langst bescherming blijkt te bieden. 

En ik ben dankbaar dat er uberhaupt vaccins zijn gemaakt in zo’n bizar korte tijd. Hadden we toch niet kunnen denken anderhalf jaar geleden. Denk dat ik tijdens de vaccinatie een traantje wegpink. Een weg uit deze hel met z’n allen!

Zussie schreef op 22-05-2021 om 14:22:

En ik ben dankbaar dat er uberhaupt vaccins zijn gemaakt in zo’n bizar korte tijd. Hadden we toch niet kunnen denken anderhalf jaar geleden. Denk dat ik tijdens de vaccinatie een traantje wegpink. Een weg uit deze hel met z’n allen!

Precies. Feestje waard!

https://coronavaccinvergelijker.nl/effectiviteit/

Voor Pfizer zou je meer moeten weten over de effectiviteit er van in Israel waar het als enige vaccin ingezet is.

In deze vergelijking komen juist de andere vaccins er weer beter vanaf.

De verschillen worden overdreven. Zoveel mogelijk mensen vaccineren met wat voor handen is aan goedgekeurde vaccins doet het werk voor iedereen.

Ik ben nog niet aan de beurt. Zodra dat wel het geval is, snel ik naar een vaccinatielocatie, wat de pot ook schaft.

Hier ook 2 brieven, 1 voor mijn jaargang, 1 voor de medische indicatie ( de 1e moet ik als niet verzonden beschouwen).

Er is hier een priklocatie, maar ze wilden me 45 min. verder laten vaccineren.

Een dag later nogmaals gebeld en nu kon ik wel in mijn woonplaats terecht.

Van een wachtrij aan de telefoon was beide dagen geen sprake; ik kreeg direct iemand aan de lijn.

Pief schreef op 22-05-2021 om 14:02:

[..]

Iets minder bescherming, ja, maar niet meer bijwerkingen. Pfizer en moderna hebben ook bijwerkingen.

Jansen heeft hetzelfde 'probleem' als AZ, zelfde soort vaccinatie. Moderna en Pfizer werken anders

Poezie

Poezie

22-05-2021 om 16:14 Topicstarter

bieb1963 schreef op 22-05-2021 om 15:29:

[..]

Jansen heeft hetzelfde 'probleem' als AZ, zelfde soort vaccinatie. Moderna en Pfizer werken anders

Janssen en Astra Zeneca hebben helemaal geen probleem, alle vaccins werken even goed. Kijk gewoon dit filmpje even, dan ben je beter op de hoogte: 


https://www.youtube.com/watch?v=K3odScka55A

Het probleem waar bieb op doelt, zijn de bijwerkingen. Daar gaat het filmpje niet over. Het filmpje zegt overigens alleen dat alle vaccins even goed werken om sterfgevallen en  ziekenhuisopnames te voorkomen en om ons uit de pandemie te helpen. Wat betreft het voorkomen van milde klachten kun je volgens het filmpje geen uitspraak doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.