Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Poezie

Poezie

05-06-2021 om 11:08 Topicstarter

Ik denk dat het hooguit twee dagen scheelt. Niets om je druk over te maken dus.

Toch voor de beeldvorming niet handig. Weigeraars mochten achteraan sluiten toch? En je moet maar hopen dat jonge mensen de prik nog gaan halen als ze deze zomer er geen profijt van hebben in de vorm van reizen en feesten zonder testen.  Ouderen doen het voor zichzelf, jongeren voor een ander. Die zou ik daarom geen strobreed in de weg leggen. 

Pief schreef op 05-06-2021 om 13:30:

Toch voor de beeldvorming niet handig. Weigeraars mochten achteraan sluiten toch? En je moet maar hopen dat jonge mensen de prik nog gaan halen als ze deze zomer er geen profijt van hebben in de vorm van reizen en feesten zonder testen. Ouderen doen het voor zichzelf, jongeren voor een ander. Die zou ik daarom geen strobreed in de weg leggen.

Het stomme is dat dat dus alleen gold voor de astra-zenica weigeraars (of mensen die toevallig echt niet konden op de prikdag van hun huisarts) . Alle andere weigeraars konden zodra ze zich bedachten alsnog een afspraak maken.

Daglichtlamp schreef op 05-06-2021 om 13:39:

[..]

Het stomme is dat dat dus alleen gold voor de astra-zenica weigeraars (of mensen die toevallig echt niet konden op de prikdag van hun huisarts) . Alle andere weigeraars konden zodra ze zich bedachten alsnog een afspraak maken.

Ja dat klopt, maar ze krijgen nu wel allemaal weer opnieuw de uitnodiging.

Pief schreef op 05-06-2021 om 13:30:

Toch voor de beeldvorming niet handig. Weigeraars mochten achteraan sluiten toch? En je moet maar hopen dat jonge mensen de prik nog gaan halen als ze deze zomer er geen profijt van hebben in de vorm van reizen en feesten zonder testen. Ouderen doen het voor zichzelf, jongeren voor een ander. Die zou ik daarom geen strobreed in de weg leggen.

ik ben idd ook bang dat veel jongeren het nut van vaccineren niet meer inzien als het seizoen voorbij is. Laten we daarom hopen dat het hooguit een paar dagen scheelt. 

Pief schreef op 05-06-2021 om 13:30:

Toch voor de beeldvorming niet handig. Weigeraars mochten achteraan sluiten toch? En je moet maar hopen dat jonge mensen de prik nog gaan halen als ze deze zomer er geen profijt van hebben in de vorm van reizen en feesten zonder testen. Ouderen doen het voor zichzelf, jongeren voor een ander. Die zou ik daarom geen strobreed in de weg leggen.

Vandaag een artikel in het AD waarin twee artsen twijfelen of we met dat vaccineren groepsimmuniteit gaan bereiken. Ze stellen dat als dat niet het geval is het de vraag is of je jongeren moet vaccineren omdat dat misschien leidt tot selectie van een virus waar de vaccins niet goed tegen helpen.

Kort samen gevat: we zijn er nog lang niet vanaf.

Ik begrijp wel waarom men de weigeraars 60-65 er tussen door schuift, waarschijnlijk belanden er nog steeds te veel in het ziekenhuis, maar ook naar de 60-65-jarigen die zich wel hebben laten vaccineren is het een dikke vinger. De laatsten uit de AZ groep zijn uiteindelijk later gevaccineerd dan de weigeraars en met een wat minder goed vaccin.

Maakt mij echt niet uit. Ik weet niet wie dat filmpje ook al weer hier neer had gezet, dat Astrazeneca mogelijk minder goed besmettingen voorkomt maar wel net zo hoog effectief is om ernstige ziekte en dood te voorkomen. En daar gaat het om.

Ik heb er meer aan als iedereen doorprikt dan dat er 'gestuurd' wordt in de beschikbaarheid en de groepen. Het ophouden van Astrazeneca voor 2 weken om duidelijkheid te krijgen heeft volgens mij, ergens gelezen, ook hier, 93 extra doden gekost. Fijn dan denk je.

Wat volgens mij goed zou zijn is als er na de 'campagnes' altijd een mogelijkheid is om in de buurt bij de GGD of bij de huisarts een vaccinatie te halen. Ook voor de twijfelaars. Zonder het huidige gedoe met je digid en die uitnodigingen.

Gewoon net als de rest. Je hebt er een nodig je krijgt er een. Net als de Tropenvaccinatie.

En dan niet meer zeuren dat de mensen zo dom zijn dat ze niet gereageerd hebben op de uitnodiging of Astrazeneca geweigerd. Onzin met een sterretje. Geef zoveel mogelijk gelegenheid en faciliteer dat maximaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.