Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


1967 en 1968 schijnen ook al een afspraak te kunnen maken online. 

Zag het en gedaan! Volgende week staat!

Ik heb het ook gemerkt, vrijdag heb ik mijn afspraak.

Poezie

Poezie

22-05-2021 om 09:16 Topicstarter

Ik heb zojuist ook een afspraak kunnen maken voor vrijdag de 28e! Daarvoor moet ik wel naar een andere plaats, maar het is een enkel vaccin. Ik neem aan dat het gaat om het Janssen vaccin. (De bevestiging heb ik nog niet binnen)

Ja die groep krijgt janssen. Heerlijk in 1 prik klaar! Nog een paar jaargangen en dan mag ik. Eind volgende week gok ik. 

Kun je ergens terugvinden welke groep welk vaccin krijgt?


Poezie

Poezie

22-05-2021 om 10:17 Topicstarter

hanneke2 schreef op 22-05-2021 om 09:54:

Kun je ergens terugvinden welke groep welk vaccin krijgt?


Als je op deze site de vragen invult krijg je te zien wanneer jouw leeftijdsgroep ongeveer aan de beurt komt en welke vaccins je zou kunnen krijgen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/wanneer-krijg-ik-een-vaccinatie-tegen-het-coronavirus

hanneke2 schreef op 22-05-2021 om 09:54:

Kun je ergens terugvinden welke groep welk vaccin krijgt?


De groepen die nu nog komen krijgen Pfizer,  Janssen of Moderna, afhankelijk van de leveringen. Er is nu een batch Janssen binnen gekomen,  vandaar dat deze groepen Janssen krijgen.

hanneke2 schreef op 22-05-2021 om 09:54:

Kun je ergens terugvinden welke groep welk vaccin krijgt?


Ik heb verschillende pagina’s in mijn favorieten staan en ik heb gezien dat de nieuwspagina, de homepage, van het RIVM, het eerst de nieuwe leeftijdsgroep vermeldt. De sites van het Rijk zijn traag, die vermelden het pas laat. 
https://www.rivm.nl/

Ik kan nu niet inloggen omdat het te druk is. Ik hoop dat ik er snel doorheen kom!

Mija, het kan zijn dat als je eenmaal bent afgepoeierd wegens te druk, het niet meer lukt. Dan moet je het cachegeheugen leegmaken. Weet niet wat dat is maar heb het wel gedaan en kon daarna alsnog inplannen. As vrijdag al, hoera!

Groeten,

Temet

Temet schreef op 22-05-2021 om 10:29:

Mija, het kan zijn dat als je eenmaal bent afgepoeierd wegens te druk, het niet meer lukt. Dan moet je het cachegeheugen leegmaken. Weet niet wat dat is maar heb het wel gedaan en kon daarna alsnog inplannen. As vrijdag al, hoera!

Groeten,

Temet

Dank voor de tip! Het is gelukt! Ook vrijdag. 

Sammy70 schreef op 20-05-2021 om 19:15:

[..]

Bijna heel Utrecht zit binnen 6 km van die priklocatie, hebben jullie geen fiets?

Ik woon in Rotterdam op 5 minuten van de grootste prik/vaccinatiestraat van het land geloof ik. Voor mijn prik kon ik alleen kiezen uit Gouda, Rijswijk of Nieuwerkerk, dus dat wordt een aardig eindje fietsen voor mij. 

Sammy70

Sammy70

22-05-2021 om 11:04

Skik, je kunt een half uurtje later het nog eens proberen. Krijg je hele andere voorstellen. Het ging hier over Utrecht en dat het zo zielig is dat daar maar één priklocatie is, in het centrum van de stad ivm files. Volgens mij kun je daar beter de fiets pakken maar ja wie ben ik.

skik schreef op 22-05-2021 om 10:58:

[..]

Ik woon in Rotterdam op 5 minuten van de grootste prik/vaccinatiestraat van het land geloof ik. Voor mijn prik kon ik alleen kiezen uit Gouda, Rijswijk of Nieuwerkerk, dus dat wordt een aardig eindje fietsen voor mij.

Ik kon ook geen afspraak maken bij de dichtstbijzijnde locatie. Ik heb een paar keer gerefreshd maar ik kreeg die locatie er geen enkele keer uit. Ik denk dat het te maken heeft met het soort vaccin wat er (niet) wordt geprikt (Janssen)? Gelukkig is de locatie waar ik nu naartoe moet maar een klein eindje verder. Ik woon in een streek waar ik sowieso veel dingen met de auto moet doen in verband met grotere afstanden en beperkt OV dus dat is niet een heel groot probleem voor mij.

Poezie

Poezie

22-05-2021 om 11:16 Topicstarter

Volgens mij hebben ze speciale priklocaties voor Janssen geopend. Ik woon in Utrecht, maar kon alleen kiezen uit Woerden, Hilversum en nog een plaats (Ik weet niet meer welke)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.